VERİMLİ DERS ÇALIŞMA SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ 100.YIL ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE ETKİN ÖĞRENME YOLLARI
Advertisements

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ
ÇOCUĞUMUN VERİMLİ DERS ÇALIŞMASINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİM?
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA YOLLARI. Önce kendinize güvenin. Önce kendinize güvenin. Başarılı olacağım diyerek başlayın. Unutmayın ki kendine güven başarının.
  VERİMLİ DERS ÇALIŞMA Alaattin SEMİZ Rehberlik Servisi.
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
BAŞARININ ANAHTARI
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
Hikmet SIRMA.
Kahramanlık Mesleği Öğretmenlik
Yanlışları azaltmanın yolları nelerdir?
Etkin Çalışma Yöntemleri.
Verimli Ders Çalışma Teknikleri OSMAN ATİLA.
ZAMAN YÖNETİMİ Zaman nedir? Zaman yönetimi nedir?
Geometrik Cisimler.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
EĞİTSEL ALANLAR Kazanım: Eğitsel alanlardaki güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirir. 9. Sınıf 8 nolu kazanım etkinliği.
Hayatta başarılı olmak için sahip olmanız gereken ilk şey nedir?
ETKİLİ ÇALIŞMA VE ETKİN DİNLEME
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE ETKİN ÖĞRENME YOLLARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
DÜZCE ANADOLU SAĞLIK MESLEK LİSESİ Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi Seyhan ÖZCAN Okul Psikolojik Danışmanı “VERİMLİ” ÇALIŞIYOR MUYUZ? 2014.
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
Ardahan Rehberlik Araştırma Merkezi
Girne Orta Okulu Rehberlik Servisi
AYAZMA İLKOKULU Rehberlik Servisi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Hedef Belirlemelisiniz Tutarlı ve Gerçekçi İlgi Yetenek Kişilik Değer.
Verimli Ders Çalışma Teknikleri MEHMET EKİCİ
KENDİMİ GERÇEKLEŞTİRİYORUM
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ŞEHİT ALBAY İBRAHİM KARAOĞLANOĞLU ORTAOKULU
ETKİLİ VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Hocabey Toki Ortaokulu Rehberlik Servisi VERİMLİ DERS ÇALIŞMA Hocabey Toki Ortaokulu Rehberlik Servisi.
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA. VERİMLİ BİR ÇALIŞMA İÇİN NELER YAPMALIYIZ? Öncelikle çalışma planı yapılmalıdır. Çünkü çalışma planı hangi gün hangi dersi.
“VERİMLİ DERS ÇALIŞMA”
PROFİLO İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
BAŞARIYA GÖTÜREN AİLE KONURALP LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ AHMET ATİLLA.
VERİMLİ ÇALIŞMA YOLLARI
EĞİTMEN KOLEJİ VERİMLİ ÇALIŞMA VE TEST TEKNİKLERİ.
SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
Çocuğumuz çok ders çalışsa, çok başarılı olsa… BEKLENTİ OLASI BİR BAŞARISIZLIK DURUMU Daha çok ders çalışmalısın!!!
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ GAP Anadolu Lisesi Rehberlik Servisi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE YÖNTEMLERİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
SINAVLARDA BAŞARILI OLMA YOLLARI
MALAZGİRT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Sunum transkripti:

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ 100.YIL ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ

BÖYLE DÜŞÜNEN VAR MI?

ETKİLİ ÇALIŞIYOR MUYUZ? Amaçların doğrultusunda kendine en yararlı çalışma ; etkili ve verimli çalışmadır.

Zafer, "Zafer benimdir" diyebilenindir. Başarı ise, "Başaracağım" diye başlayarak sonunda " Başardım " diyebilenindir.

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA Bir amaç doğrultusunda zamanını etkin, planlı ve programlı kullanmaktır.

Baltayı bilemek

Verimli çalışmak Çok çalışmak değil Etkili çalışmayı Bilmektir.

Nasıl etkili çalışılır?  Amaç belirlemek  Plan yapmak  Zamanı verimli kullanmak  Uygun çalışma ortamı oluşturmak

 Dikkati uyanık tutmak  Derse hazırlıklı gelmek  Not tutmak  Verimli okumak  Tekrar etmek

1)Amaçlarımızı Belirleyelim…

2)Planlı Çalışalım…

Plan öğrenciye ne kazandırır? Bir işin hazırlanmasında kendine yeterli zamanı yaratmasını sağlar. Daha etkin olmasına yardımcı olur. Kendisine olan güvenini yükseltir. Sorunlarını çözmesini kolaylaştırır. Doğru karar vermesini sağlar ve sık sık karar değiştirmekten kurtarır.

3)Zamanı Verimli Kullanalım…

Zaman bir akarsuya benzer; eğer kullanmayı bilemezsek parmaklarımızın arasından akıp gider…

KEŞKE!!! dememek için zamanınızı iyi değerlendirin.

4)Verimli Çalışmamızı Engelleyen Faktörleri Ortadan Kaldıralım…

VERİMLİ DERS ÇALIŞMAYI ENGELLEYEN TUZAKLAR

5)Uygun Bir Çalışma Ortamı Oluşturalım… Çalışma odamız nasıl olmalı? Sessiz Sade Masa Sandalye Kaynaklar

Dağınık oda = dağınık zihin hissetmeyi sağlayacağı için böyle bir ortamda çalışmaya çalışmak boşuna zaman harcamaktır. Siz iyisi mi düzenli, dikkatinizi dağıtacak fazla obje olmayan sade bir odada, mümkünse boş bir duvara dönük çalışın. İlginizin sadece ve sadece çalışacağınız konuya yönelmesi ancak bu şekilde gerçekleşecektir.

6)Derse Hazırlıklı Gelelim… Derse hazırlıklı gelmek, söylenenlerin peşinden koşmak yerine, neler söyleneceğini kestirmeye çalışmakla sonuçlanır.

8)Aralıklı Tekrar Yapalım… Düzenli tekrar yapmayan bir insan, öğrenmek için harcadığı gayreti ziyan eder ve kendisini zora sokar.

Avucunuzdaki kelebek Zamanın birinde iki tane kız kardeş varmış, nasıl akıllılarmış anlatamam. Etraflarındaki ve okuldaki tüm bilgi onlara yetmez olmuş. Bir gün anneleri onları dağdaki bilge adama götürmeye karar vermiş.

Kızlar bilge adamla karşılaşınca ona sorular sormaya başlamışlar. Bilge adam bütün soruları doğru cevaplamış; kızlar çok sevinmişler ve annelerinden eğitimleri için bir süreliğine izin istemişler ve bilge adamın yanında kalmışlar. Sordukları soruların hepsinin cevabı doğruymuş. Bir süre çok mutlu olmuşlar, ama sonra sıkılmaya başlamışlar. “Bilgenin bilemeyeceği bir soru bulmamız lazım.” diye düşünmüşler

Kızlardan biri bir gün “buldum” diye sevinmiş. “İki elimin arasına bir kelebek koyacağım ve bilge adama soracağım, avucumun içinde bir kelebek var. Canlı mı, ölü mü? Ölü derse kelebeği bırakacağım. Canlı derse avucumu hafifçe bastıracağım. Her ne derse cevabı bilemeyecek.” Kızlardan birisi kapalı tuttuğu ellerini bilgeye doğru uzatmış.

Ve sormuş: “Avucumun içinde bir kelebek var; canlı mı ölü mü?” Bilge adam cevap vermeden önce uzun süre kızın gözlerine bakmış, bakmış ve cevaplamış :

“Senin ellerinde kızım senin ellerinde...”

Şimdi bakın hayatınıza ve mutluluğunuza… Nerede mi? Açın avucunuzu… Sizin ellerinizde; tam avucunuzun içinde…