Tutundurma İşletmenin ürettiği mal ve hizmetleri ya da kendisi hakkında hedef kitlelere ve tüketicilere yönelik yaptığı bilgi verme, inandırma ve belli.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖRGÜTLERİN KİTLE İLE OLAN İLETİŞİMLERİ
Advertisements

Strateji Tasarımı İlker acar.
REKLAMCILIK Hafta 2.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAMCILIK Hafta 2.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
Pazarlama Teknikleri.
Marka Konumlandırma Brand Positioning
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Müşteri Değeri İletişimi Reklam, Satış Tutundurma ve Halkla İlişkiler
Pazarlama iletişimi alıcılar ve satıcılar arasında anlamın taşınması ve paylaşılmasını içerir. Bütünleşik pazarlama iletişimi tutundurma elemanlarının.
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
HAFTA I.
PAZARLAMANIN TANIMI VE PAZARLAMA ANLAYIŞI
HALKLA İLİŞKİLER Yrd. Doç. Dr. Hakan KİRACI.
Uluslararası Pazarlamada Tutundurma Vasıtaları
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Kişisel satış, Satış geliştirme, Reklam ve Halkla İlişkiler
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
MÜŞTERİ DEĞERİ İLETİŞİMİ REKLAM, SATIŞ TUTUNDURMA VE HALKLA İLİŞKİLER
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Pazarlama Giriş 1 1.
Pazarlama İletişimi.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Reklamın Amaçları.
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama İletişimi Araçları
Spor ve Etkinlik İçin Pazarlama Eylemleri (Çabaları)
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Pazarlama İlkeleri.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
Reklam ve Halkla İlişkiler
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
Pazarlama İletişimi.
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA TUTUNDURMA STRATEJİLERİ I
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA Küresel Pazarlama Kanalları ve Dağıtım I Kaynak: Stratejik Küresel Pazarlama, Ed. Necdet Timur ve Alparslan.
Tutundurma, Reklam ve Halkla İlişkiler
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Pazarlama Giriş 1 1.
İşletme Yönetimi.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma Politikaları
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
HALKLA İLİŞKİLER.
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Medya Planlaması ve Stratejisi
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama İletişimi
Sunum transkripti:

tutundurma İşletmenin ürettiği mal ve hizmetleri ya da kendisi hakkında hedef kitlelere ve tüketicilere yönelik yaptığı bilgi verme, inandırma ve belli bir davranışa yöneltme ya da hatırlatma amaçlı iletişim çabalarıdır.

Tutundurma yöntemleri Reklam Kişisel satış Satış tutundurma Pazarlama ağırlıklı halkla ilişkiler Doğrudan iletişim ve pazarlama

Kaç tane dergiye abonesiniz? Hobilerinize hitap eden dergi okuyor musunuz?

Bütünleşik pazarlama iletişimi İşletme tüm iletişim kanallarını işletme ve markaları hakkında açık, tutarlı, zorlayıcı mesaj sunması için bütünleştirir ve koordinasyonlarını sağlar.

Bütünleşik pazarlama iletişimi hedef dinleyicinin tanımlanmasını ve arzu edilen dinleyici tepkisinin oluşması için iyi koordine edilmiş tutundurma kampanyasının şekillendirilmesini gerektirir. günümüzün dünyasında artık müşterimize nasıl ulaşacağız değil, müşterimiz bize nasıl ulaşacak sorusu anlam kazandı

Reklam coğrafi olarak dağınık büyük tüketici kitlelerine küçük bir maliyetle ulaşır ve satıcının mesajı bir çok defa tekrarlamasına olanak verir. Geniş ölçekli reklam satıcı büyüklüğü, popülerliği ve başarısı hakkında olumlu şeyler söyler. Reklam kişisel değildir. Tek yönlü bir iletişim aracıdır. Maliyetli olabilir. Tüketici dikkat etmesi gerektiğini ya da tepki vermesi gerektiğini hissetmez

Reklam araçları Dergi, gazete gibi yazılı yayın araçları Radyo, TV gibi kulak ve hem kulak hem göze hitap eden haberleşme araçları Açık hava reklam araçları, afiş, pano, ilan tahtası…

Kişisel satış satın alma sürecinin bazı aşamalarında etkilidir. İki ya da daha fazla kişi arasında kişisel etkileşimi gerektirir. Kişisel satış işletmenin en pahalı tutundurma aracıdır.

Kişisel satış türleri Tezgahta satış Kapı kapı dolaşarak satış Üretici veya toptancı temsilcilerinin perakendeci işletmeleri dolaşması yoluyla satış Teknik eğitimli uzman satıcıların endüstriyel alıcıları dolaşması

Sales promotion includes a wide assortment of tools Sales promotion includes a wide assortment of tools. These tools attract consumer attention, offer strong incentives to purchase, and can be used to dramatize product offers and to boost sagging sales.

Satış tutundurma Tüketicilere yönelik: kupon, eşantiyon, ikramiye… Aracılara yönelik: özendirme primleri, satın alma avansı Satışçılara yönelik: prim verme, satış toplantıları

Genel halkla ilişkiler: İşletme içi çalışanlara ve işletme dışı kamuoyu gruplarına dönük yönetimsel nitelikli halkla ilişkiler Pazarlama ağırlıklı halkla ilişkiler: değişik kişi ve kuruluşlara işletme ve ürünlerinin olumlu şekilde tanıtılmasına, iyi ve güçlü firma imajının oluşturulmasına ve olumsuzlukların önlenmesine yönelik ilet,işim çabaları

Pazarlamacılar iki tutundurma stratejisinden birini seçebilirler. İtme stratejisi, ürünü dağıtım kanalı aracılığıyla son tüketiciye itilir. Üretici tutundurma çabalarını kanal üyelerine yönlendirir. Çekme stratejisinde pazarlama faaliyetleri son tüketiciye yönlendirilir.

Çekme stratejisi Pull-oriented sales promotions are those that target the ultimate consumer and encourage consumers to prefer a particular brand to competitive offerings. Contests and coupons are two examples of pull-oriented sales promotions.

Celebrity Endorsements Marketing in Action Celebrity Endorsements www.whymilk.com Celebrity endorsements have been at the heart of the “ Got Milk?” milk mustache campaign for years.

Reklam hedeflerinin belirlenmesi Bu hedefler hedef Pazar, konumlandırma, pazarlama karması hakkındaki eski kararları temel alır. Bilgilendirme, ikna etme ya da hatırlatma amacını taşıyabilirler.

Reklam bütçesinin belirlenmesi Reklam hedeflerini belirlendikten sonra her ürün için reklam bütçesi belirlenir.

Reklam stratejisinin geliştirilmesi Reklam stratejisi iki temel elemandan oluşur. Reklam mesajının yaratılması Reklam aracının seçilmesi İyi reklam mesajları günümüzün maliyetli ve karışık reklam çevresinde önemlidir.

Etkili reklam mesajı oluşturmanın ilk adımı mesaj stratejisini planlamaktır. (tüketiciye hangi mesaj ulaştırılacak) Etkili bir mesaj stratejisi reklam için kullanılabilecek tüketici yararlarının tanımlanması ile başlar. İkinci adım ise bu mesajı tüketiciye farklı ve hatırlanabilir biçimde sunmak için bir yöntem bulmaktır.

Alternative Media Marketing in Action Can you think of any other examples?

Medya seçimindeki temel adımlar ulaşma, sıklık ve etkidir. hangi medya tipi, hangi medya aracı, ve zamanlamadır. Medya planlayıcısı her bir medya tipinin (gazete, TV, e-posta, radyo, dergi, açık hava reklamcılığı, internet) ulaşma, sıklık ve etki derecelerini bilmek durumundadır.

Bu noktada her bir medya tipi içinde uygun olan medya aracının seçilmesi gerekir.

Bir yıl içinde reklamın zaman çizelgesinin ne şekilde olacağı belirlenir.

Reklamları değerlendirilmesi Reklam programı düzenli olarak satış etkisi ve iletişim etkisi gözönüne alınarak değerlendirilmelidir. Satış etkisi iletişim etkisine göre daha ölçülmesi zordur. Satış ve karlara reklamın etkisini ölçmenin bir yolu geçmiş kar ve satışlarla geçmiş reklam harcamalarını karşılaştırmaktır. Ya da deneyler yapılabilir.

Uluslararası reklamcılar yerel reklamcıların karşılaşmadığı bir çok karmaşıklıkla karşı karşıyadırlar. Farklı ülkelerdeki pazarların kendilerine özgü özellikleri bu noktada önemlidir. Standartlaşma düşük reklam maliyetleri, büyük küresel reklam koordinasyonu ve daha tutarlı bir dünya imajı gibi bazı faydalara sahiptir.

Standartlaşma ülke pazarlarının kültürleri, demografik özellikleri ve ekonomik koşulları açısından farklılaştığını gözardı etmektedir. Reklam medya maliyetleri ve uygunlukları ülkeden ülkeye farklılık göstermektedir. Reklam uygulamalarına karşı düzenlemeler de farklılık göstermektedir. Reklamcılar tüm reklam çabalarını yönetecek küresel stratejiler geliştirse de, yerel kültürlerin, tüketicilerin, medya özelliklerinin ve reklama düzenlemelerinin ihtiyaçlarına cevap verecek özel reklam programları geliştirilmelidir.

Bir ürünün satışını cesaretlendiren kısa dönemli teşviklerdir. Satış tutundurma Bir ürünün satışını cesaretlendiren kısa dönemli teşviklerdir. Satış tutundurma araçları; üreticiler, dağıtımcılar, perakendeciler, ticaret toplulukları ve kar amacı gütmeyen kuruluşlar tarafından yoğunlukla kullanılmaktadır. Son alıcıyı, perakendecileri, toptancıları, endüstriyel tüketicileri ve satış gücü elemanlarını hedeflemektedirler. Reklam ve kişisel satış bir ürünü satın almak için bireye sebepler verirken, satış promosyonu şimdi satın almak için sebep vermektedir.

Satış tutundurma hedefleri Satıcılar tüketici promosyonlarını kısa dönemli satışları arttırmak ya da uzun dönemli Pazar payını oluşturmaya yardımcı olması için kullanırlar. Ticaret promosyonlarının amaçları perakendecilerin yeni ürünler getirmelerini ve daha çok stok bulundurmalarını sağlamak, ürünün reklamını yapmalarını sağlamak, daha çok raf yeri vermektir. Satış gücü için, hedefler satış elemanlarının yeni anlaşmalar imzalamalarını sağlamak, varolan veya yeni ürünleri destekleyen daha çok satış elemanına sahip olmaktır. Satış tutundurma ürünün konumunu güçlendirebilir ve uzun dönemli müşteri ilişkileri yaratabilir.

Teşvikin büyüklüğü hakkında karar vermek Satış tutundurma programının geliştirilmesi Teşvikin büyüklüğü hakkında karar vermek Katılım için koşulları belirlemek Tutundurma programının kendini nasıl dağıtacağına ve tutunduracağına karar vermek Tutundurma uzunluğuna karar vermek Programı değerlendirmek

En çok kullanılan değerlendirme yöntemi tutundurma öncesi ve sonrası satışları karşılaştırmaktır. Pazarlamacılar tutundurmanın yeni müşteriler çekip çekmediğini ve eski müşterilerin daha çok satın almasını sağlayıp sağlamadığını sormak durumundadır. Pazarlamacılar tutundurmanın uzun dönemli müşteri ilişkilerine etkisini ve satış kazançlarının maliyetlerini haklı çıkarıp çıkarmadığını belirlemek durumundadırlar.