ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMASI KAMU MALİ YÖNETİMİ PROJESİ KAPSAMINDA YÜRÜTÜLEN ÇALIŞMALAR, MEVCUT KODLAMANIN DAHA ÖNCE DEĞİNİLEN EKSİKLİKLERİNİ ORTAYA.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YASAL TEMELLER BİTLİS AR-GE BİRİMİ STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ.
Advertisements

BELEDİYELERDE FAALİYET RAPORU
Bütçe Kodlaması Nedir? Bütçe Kodlaması Devlet faaliyetlerinin Kurumsal, Fonksiyonel ve Ekonomik Sınıflandırmasıdır.
ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
Türkiye’deki Kamu İnternet Siteleri Ne Kadar Vatandaş Odaklı?
I.DÜZEYII.DÜZEY III.DÜZEYIV.DÜZEY I.DÜZEYII.DÜZEY III.DÜZEYIV.DÜZEY 38YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI38YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI 61NAMIK KEMAL.
E-MUHASEBE SUNUMU Sevgi ÖZDAMAR Muhasebe Eğitim Sorumlusu.
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Gider süreci)
FISCAL TRANSPARENCY IN TURKEY DİLEK YILMAZCAN MARMARA UNIVERSITY
Çölleşme ile Mücadele Dairesi Toplantısı
ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMASI
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
KIRIKKALE İL ÖZEL İDARESİ
Mali İstatistik Kavramı ve Ülkemiz Uygulamaları
Genel İdari Yapı Ferhan ERGÜN –Maliye Uzmanı
MALİYE BAKANLIĞI TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME SÜRECİ
ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMASI
Strateji Geliştirme Başkanlığı
KAMU HARCAMA HUKUKU ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMASI
KAMU KESİMİNİN TASNİFİ
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI İÇ KONTROL DAİRE BAŞKANLIĞI.
ORHAN EREN İLKOKULU 1-A.
BÜTÇE HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
GAP BÖLGESİ SEL PROJESİ YÖNLENDİRME KOMİTESİ TOPLANTISI
ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMASI
BÜTÇE VE MALİ KONTROL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMASI. BÜTÇE 5018 SAYILI KANUNDA BÜTÇE: BELİRLİ BİR DÖNEMDEKİ GELİR VE GİDER TAHMİNLERİ İLE BUNLARIN UYGULANMASINA İLİŞKİN HUSUSLARI.
HARCAMA YETKİLİSİ Harcama yetkilisi kimdir?
İZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI DÖNEMİ BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ.
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
YAYIMLANAN MALİ VERİLER .
olarak tanımlanmıştır.
ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
Harcama Yetkilileri.
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
BÜTÇE KESİN HESAP FAALİYET RAPORLARI.
KAMU HİZMET ENVANTERİ SEMİNERİ 18 MART 2011 AMASYA.
İşletme Finansı Doç.Dr. G. Cenk AKKAYA.
10 ŞUBAT 2011 KAMU MALİYESİNDE KARAR ALMA VE PERFORMANS YÖNETİMİ PROJESİ ORGANİZASYON VE SÜREÇ PERFORMANS YÖNETİMİ 5. HAFTA GRUP ÇALIŞMASI.
KAMU HARCAMALARININ SINIFLANDIRILMASI
Konu : Kurullar – Kuruluşlar – Komisyonlar
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
1 MALİYE BAKANLIĞI Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME Abdülkadir GÖKTAŞ Daire Başkanı 23 Mayıs 2006.
BÜTÇE HAZIRLAMA REHBERİ
NUMARALANDIRMA VE KOD SİSTEMİ.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Performans Esaslı Bütçeleme Harcama Yetkilileri ve Yetki Devri
T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
2008 Yılı Analitik Bütçe Sınıflandırması T.C. MALİYE BAKANLIĞI BÜTÇE ÇALIŞMALARI ARALIK 2007.
ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMASI; *Harcamanın (Giderin) sınıflandırılması 4 bölüm *Harcamanın (Giderin) sınıflandırılması 4 bölüm 13 basamaktan oluşur. 13.
Taşınır Mal Yönetmeliği ve TAŞINIR KAYIT VE YÖNETİM SİSTEMİ Semineri Bayram KESER Mali Hizmetler Uzmanı 1 T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME.
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
GENEL BÜTÇENİN HAZIRLAMA SÜRECİ Emine ŞAHİN Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı Mali Hizmetler Uzmanı.
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
Analitik Bütçe Sınıflandırması
DÜZCE ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI.
BÜTÇE TEKLİFİ HAZIRLAMA KLAVUZU
ANALİTİK BÜTÇE Kazım GENÇ Maliye Uzmanı ANKARA
BÜTÇE HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
HARCAMA YETKİLİLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİLER.
BÜTÇE VE PERFORMANS ŞUBESİ
Bütçenin Uygulanması.
Bakanlıklar ve Bakanlıklara Bağlı Kurum ve Kuruluşlar;   Adalet Bakanlığı Çalışma ve Sosyal Güvenlikler Bakanlığı Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı.
Sunum transkripti:

ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMASI KAMU MALİ YÖNETİMİ PROJESİ KAPSAMINDA YÜRÜTÜLEN ÇALIŞMALAR, MEVCUT KODLAMANIN DAHA ÖNCE DEĞİNİLEN EKSİKLİKLERİNİ ORTAYA KOYMUŞTUR. YENİ BÜTÇE KODLAMASI, DEVLETİN MALİ İSTATİSTİKLERİNİN DAHA DÜZENLİ, DAHA GÜVENİLİR, DAHA TUTARLI, ANALİZE VE ÖLÇMEYE ELVERİŞLİ ŞEKİLDE TUTULMASI AMACIYLA HAZIRLANMIŞTIR.

 HARCAMA VE BORÇ VERMENİN KODLAMASI  * KURUMSAL KODLAMA  * FONKSİYONEL KODLAMA  * FİNANSMAN TİPİ KODLAMA  * EKONOMİK KODLAMA  GELİRİN KODLAMASI ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMASININ YAPISI

BÜTÇE KODLARININ GENEL GÖRÜNÜMÜ

 KURUMSAL SINIFLANDIRMA, SİYASİ VE İDARİ SORUMLULUĞUN BELİRLENMESİNİ VE PERFORMANS SORUMLULARININ TESBİTİNİ HEDEFLEMEKTEDİR.  AYNI ANAYASAL OTORİTEYE TAHSİS EDİLEN KAYNAKLARIN AYNI KODDA YER ALMASI BENİMSENMİŞ OLUP, BÜTÇE TÜRLERİ İTİBARIYLA GRUPLANDIRMA BUNUN İSTİSNASIDIR.  SİYASİ YA DA BÜROKRATİK OLARAK YÖNETİM YETKİSİ KURUMSAL SINIFLANDIRMANIN TEMEL KRİTERİ KABUL EDİLMİŞTİR. KURUMSAL SINIFLANDIRMA

 DÖRT DÜZEYLİ VE SEKİZ HANELİ BİR KODLAMA BENİMSENMİŞTİR.  BİRİNCİ DÜZEY, BAKANLIKLAR İLE ANAYASAL OLARAK EŞDEĞER KURUMLARI VE BÜTÇE TÜRLERİNİ BELİRLEMEKTEDİR.  İKİNCİ DÜZEY, BİRİNCİ DÜZEYDE TANIMLANAN YÖNETİCİLERE KARŞI DOĞRUDAN SORUMLU BİRİMLER İLE BÜTÇE TÜRLERİ KAPSAMINDA YER ALAN KURUMLARI İFADE ETMEKTEDİR.  ÜÇÜNCÜ DÜZEY KODLAR, ANA HİZMET BİRİMLERİ GİBİ İKİNCİ DÜZEYE BAĞLI BİRİMLERİ KAPSAR.  DÖRDÜNCÜ DÜZEY KODLAR, DESTEK VE LOJİSTİK BİRİMLERİ İLE POLİTİKALARI UYGULAYAN BİRİMLERİ TANIMLAR.

BİRİNCİ DÜZEY KURUMSAL KODLAR  01 –CUMHURBAŞKANLIĞI  02 –T.B.M.M.  03 -ANAYASA MAHK.  04 -YARGITAY  05 –DANIŞTAY  06 -SAYIŞTAY  07 -BAŞBAKANLIK  08 -ADALET BAKANLIĞI  09 -MİLLİ SAVUNMA BAK.  10 -İÇİŞLERİ BAKANLIĞI  11 -DIŞİŞLERİ BAKANLIĞI  12 -MALİYE BAKANLIĞI  13 -MİLLİ EĞİTİM BAK.  14 -BAYINDIRLIK VE İSKAN BAK  15 -SAĞLIK BAKANLIĞI  16 -ULAŞTIRMA BAKANLIĞI  17 -TARIM VE KÖYİŞLERİ BAK.  18 -ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜ.BAK.  19 -SANAYİ VE TİCARET BAK.  20 -ENERJİ VE TABİİ KAYN. BAK.  21 -KÜLTÜR VE TURİZM BAK.  22 -ÇEVRE VE ORMAN BAK.  ÖZEL BÜTÇELİ KURUMLAR  42-DÜZENLEYİCİ VE DENETLEYİCİ KUR.  43-SOSYAL GÜVENLİK KURUMLARI  İL ÖZEL İDARELERİ  BELEDİYELER  48-MAHALLİ İDARE BİRLİKLERİ  YÜKSEK ÖĞRETİM KUR

 FONKSİYONEL SINIFLANDIRMA DEVLET FAALİYETİNİN TÜRÜNÜ GÖSTERMEK ÜZERE TASARLANMIŞTIR.  DÖRT DÜZEYLİ VE ALTI HANELİ KOD GRUBUNDAN OLUŞMAKTADIR.  BİRİNCİ DÜZEY, DEVLET FAALİYETLERİNİ 10 ANA FONKSİYONA AYIRMAKTADIR.  ANA FONKSİYONLAR, İKİNCİ DÜZEYDE PROGRAMLARA BÖLÜNMEKTEDİR.  ÜÇÜNCÜ DÜZEY KODLAR İSE NİHAİ HİZMETLERİ GÖSTERMEKTEDİR.  DÖRDÜNCÜ DÜZEY AÇILARAK MUHTEMEL İHTİYAÇLAR İÇİN BOŞ BIRAKILMIŞTIR. FONKSİYONEL SINIFLANDIRMA

FONKSİYONEL SINIFLANDIRMA(BİRİNCİ DÜZEY)

 Genel devlet tanımına giren bütün kurumları kavrayabilmek için ihtiyaç duyulmuştur.  Devirli ödenekleri izlemek için geliştirilmiştir.  Harcamanın hangi kaynakla finanse edildiğini gösterir.  Tek haneli koddan ibarettir. FİNANSMAN TİPİ SINIFLANDIRMA

 1 -GENEL BÜTÇE  2 -KATMA BÜTÇE  3 -SOSYAL GÜVENLİK KURUMLARI  4 -ÖZERK KURULUŞLAR  5 -DÖNER SERMAYELER  6 -ÖZEL ÖDENEKLER  7 -DIŞ PROJE KREDİLERİ  8 -BÜTÇE DIŞI FONLAR FİNANSMAN TİPİ KODLARI

 EKONOMİK KODLAR  EKONOMİK SINIFLANDIRMA DEVLET FAALİYETLERİNİN, MİLLİ EKONOMİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİNE GÖRE GRUPLANMASIYLA OLUŞTURULMUŞTUR.  DEVLET FAALİYETLERİNİN, MİLLİ GELİR VE PİYASA EKONOMİSİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİNİN ÖLÇÜLMESİNİ AMAÇLAR.  ALTI HANELİ VE DÖRT DÜZEYLİ KOD GRUBUNDAN OLUŞUR.  BÜTÇE POLİTİKALARININ SEÇİCİ BİR ŞEKİLDE UYGULAMASINI SAĞLAR. EKONOMİK SINIFLANDIRMA

 GELİR SINIFLANDIRMASI(BİRİNCİ DÜZEY) GELİRİN EKONOMİK SINIFLANDIRMASI

GELİR SINIFLANDIRMASI(İKİNCİ DÜZEY)

GELİR SINIFLANDIRMASI(ÜÇÜNCÜ DÜZEY)

GELİRLERİN SINIFLANDIRMASI (DÖRDÜNCÜ DÜZEY)

 BÜTÇE POLİTİKASININ ESNEKLİĞİNİ VE SEÇİCİLİĞİNİ ARTIRMAK.  BÜTÇE HAZIRLIĞINI, UYGULAMASINI UYGULAMA SONUÇLARINI DAHA AYRINTILI VE SİSTEMATİK OLARAK PLANLAMAK İZLEMEK VE DEĞERLENDİRMEK.  KAMU KURUMLARININ;  YÜRÜTTÜKLERİ HİZMETLERİ,  FİNANS KAYNAKLARINI  VE MALİYETLERİNİ İZLEMEK ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMASINDAN BEKLENTİLERİMİZ

Konsolide Bütçeye Dahil Kurumlarda;  2002 yılında 6 kurumda pilot uygulama yapıldı.  2003 yılında tüm konsolide bütçeli kurumlar bütçelerini hem program bütçeye hem ABS’ye göre hazırladılar.  2003 yılında kurumlarda pilot birimler seçilerek bütçe uygulaması yapıldı.  2004 yılında bütçe kanunu ABS’ye göre hazırlanarak kanunlaştı, uygulama da ABS’ye göre oldu. ABS’nin Uygulama Takvimi-1

Özel bütçeli kurumlar ve DDK’larda;  2004 yılında eğitime tabi tutularak 2005 yılı bütçelerini ABS’ye göre hazırladılar.  2005 yılında pilot uygulama yapan bu kurumlar, merkezi yönetim bütçesi kapsamında bütçelerin hazırlamış ve maliye bakanlığınca meclise sunulmuştur.  2006 yılında, sosyal güvenlik kurumlar da bütçelerini yeni sınıflandırmaya göre hazırlamış ve maliye bakanlığına iletmiştir. Bu bütçeler de Merkezi Yönetim Bütçesi ile birlikte, bilgi amacıyla meclise gönderilmiştir. ABS’nin Uygulama Takvimi-2

 BURAK KAAN CAN  METEHAN TAYYAR