Havayolu Gelir Yönetimi: Akademi Pratiğin Neresinde?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
2013 Tanıtım Sunumu Tanıtım Sunumu Üntaş A.Ş. dinamik yapısı, kaliteli, hızlı ve kusursuz organizasyonlarıyla sektöründe Türkiye’nin önde gelen.
Advertisements

Hedef-Silah Tahsis Problemi
MIT503 Veri Yapıları ve algoritmalar Algoritma Oluşturma – Açgözlü algoritmalar ve buluşsallar Y. Doç. Yuriy Mishchenko.
KURUMSAL VERİMLİLİK ve SİSTEM YAKLAŞIMI
Dr. Burçin Bozkaya Seda Uğurlu Dr. Ronan deKervenoael.
ÇOK AMAÇLI TEDARİKÇİ SEÇİMİ PROBLEMİNDE GENEL İNDİRİM POLİTİKALARI
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
Bilişim Sistemleri Mühendisliği Bölümü
Gökhan AY Süreç Geliştirme Yöneticisi.
2005 YILI MALİ SONUÇLARI İstanbul 1.Nisan.2005.
INTERNET TABANLI HASTA KAYDI PAYLAŞIMI VE TELEKONSÜLTASYON PLATFORMU
Avrupa Birliği Hayvancılık Politikaları Dr.Mustafa ALTUNTAŞ Uzman Veteriner Hekim.
İNSANGÜCÜ PLANLAMASI Dr. Habibe Akşit 15 Mart 2008.
Proje yönetiminde başarının yeni formülü. Daha başarılı projeler Daha ekonomik çözümler Daha özelleşmiş hizmetler için… Neden ?
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Emre Hasan Akbayrak ODTÜ Kütüphanesi Hizmetiçi Eğitim Seminerleri
Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi Hakkında Tebliğ İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Dairesi 3 Aralık 2010 GEBZE T.C.
TESİS YÖNETİMİ DİREKTÖRLÜĞÜ
Yeditepe Üniversitesi Hastanesi/ İş Geliştirme Yöneticisi
DANIŞMAN: Yrd. Doç. Dr. Funda YİRMİBEŞOĞLU
Çok Etmenli Sistemlerde Yük Dengeleme ve Yük Paylaşımı
Mahkemelerde gecikmiş iş yükü Çözüm için muhtemel yollar.
ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİNİN DESTEKLENMESİ
Algoritma ve Akış Diyagramları
Yeni Programın Öğrenme Yaklaşımı
Hakan Öktem Orta Doğu Teknik Üniversitesi
Yazılım Proje Yönetimi
PARAMETRİK VE HEDEF PROGRAMLAMA
Veri – Bilgi – Karar Kuramları ve Özellikleri
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
Karayolu Ulaşım Güvenliğinde
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Akıllı Şebekeler Cengiz Bozbey | Enerji Otomasyon Satış Yöneticisi
AKILLI ŞEBEKELİ KİM İŞLETECEK ? Murad ŞERALIOĞLU İGDAŞ EĞİTİM MÜDÜRÜ
MÜ Ş TER İ İ L İŞ K İ LER İ YÖNET İ M İ KAAN YILDIZGÖZ EKOTEK – PMK
Meslekte Haksız Rekabet Osman Dinçbaş Güney SMMM A.Ş.
3. Üretim Sistemi Geliştirme Planı ve Üretim Planının Hazırlanması
İNTERNETTE YENİ BİR İŞ MODELİ OLARAK GRUP ALIŞVERİŞ SİTELERİ VE TÜRKİYE’DEKİ DURUMU Kemal Şahin Mimar Sinan Üniversitesi.
İSTATİSTİKLER (ARALIK 2000 SONU). 2 KART SAYILARI AVRUPA (MİLYON ADET)
örnek: Max Z=5x1+4x2 6x1+4x2≤24. x1+2x2≤6
5. Ulusal Meslek Yüksekokulları Müdürleri Toplantısı 1. Komisyon Raporu Meslek Yüksekokullarında İşyeri Eğitimi -İşyeri eğitiminin planlanması ve kredilendirilmesi.
Bilişim Teknolojileri Alanı
YONT401 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ
Turkcell Iletisim Hizmetleri Corporate Communications Ekim 2008 HABTEKUS 2008 Çok-girdili Çok-çıktılı Sistemlerde Konum Belirleme Tekniği Güneş Karabulut-Kurt,
Şahin BAYZAN Kocaeli Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ
1 Yeni bir destek programı İŞBİRLİĞİ - GÜÇBİRLİĞİ DESTEK PROGRAMI 3 yılda 121 adet proje başlatılmış, TL destek sağlanmıştır. 27/08/2013.
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
OLASILIKLI ENVANTER MODELLERİ
Kurumsal ve Gelişmiş Stratejik Planlama Çözümü.
Soru 7 Gümrük Birliğinin Türkiye’nin ekonomisi üzerinde etkilerini Türkiye’nin beklentileri ve gerçekleşenler üzerinden tartışınız?
Firma adı İsminiz eposta adresiniz Bu slide’da ne iş yaptığınızı söyleceksiniz!!! ELİF KALAYCI, ESKİŞEHİR 24/11/2014.
Bazı Sorular Gerçekten de belirlenen ağırlıklar ile istenilen kararlı denge noktalarına erişmemizi sağlayacak dinamik sistem yaratıldı mı? Eğer evet ise,
OTOMOTİV YAN SANAYİ FİRMASINDA İYİLEŞTİRME
YAPAY ZEKA DERS NOTLARI UYGULAMALARI Bölüm 1 : Yapay Zeka
OTOMOTİV YAN SANAYİ FİRMASINDA İYİLEŞTİRME
Tamsayılı Doğrusal Programlama Algoritmaları
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
THY ÇALIŞMA SİSTEMİ-2.
Düşük Maliyetli Havayolu Taşımacılığı
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
Evren’le Bütünleşin Metin Sancarbarlaz
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
OTOMOTİV YAN SANAYİ FİRMASINDA İYİLEŞTİRME
Optimizasyon Teknikleri
Nüfus : Temel Konular 2025 Yılı Nüfus Tahmini : 8.3 Milyar
Sunum transkripti:

Havayolu Gelir Yönetimi: Akademi Pratiğin Neresinde? Ş. İlker Birbil

Havayolu Gelir Yönetimi? Tahmin Yöntemleri İstatiksel araçlar Eksik verilerin çözümlenmesi Müşteri Davranışları Birey seçim modelleri Fayda modelleri Kapasite Kontrol Kontrol mekanizmaları Statik ve dinamik modeller Tek Uçuşlu Problem Modelleme yaklaşımları Çözüm yöntemleri Ağ Problemi Bütünsel yaklaşım Problemin ayrıştırılması Açık Arttırma Açık arttırma türleri Oyun teorisi yaklaşımları Pazar Tepkisi Modelleri Talep fonksiyonları Pazar paylaşımı Ücretlendirme Dinamik ücretlendirme Promosyonlar Gerçekleştirme Veritabanı yönetimi Organizasyon yapısı

Neden? THY “Airmax 6.0 Revenue Manager” Öngörülen Gelir Artışı: %5 Amerikan Havayolları 1.4 Milyar USD Ek Gelir (1988-1991) İngiliz Havayolları Gelirde %1 Artışın Karşılığı: Yıllık 70 Milyon GBP (2000) THY “Airmax 6.0 Revenue Manager” Öngörülen Gelir Artışı: %5 (2005)

Sunum İçeriği Giriş ve Tanımlar Pratik Akademi Sonuç ve Öneriler

Temel Kavramlar Havayolu Gelir Yönetimi İptal ve Yakma Bir uçuş ağındaki uçakların kapasitelerinin belirli bir zaman dilimi içinde farklı ücret sınıfları arasında geliri en yüksekleyecek şekilde atanması Havayolu Gelir Yönetimi Uçuştan önce rezervasyonun iptali Kalkış sırasında uçağa gelmeme İptal ve Yakma Bilet yakma ve iptalleri gözönünde tutarak uçağa (sınıfa) kapasitesi üzerinde rezervasyon kabul etme Çifte Rezervasyon Uçuş kapasitesinin sınıflara atanması Tüm uçuşların kapasitelerinin ayrılması Tek Uçuş ve Ağ Problemleri

Tek Uçuş Problemi Zaman Çizelgesi Rezervasyon Başlangıcı Rezervasyon Sonu

Ağ Problemi CAI → IST → MOW Rota 1: IST → MOW Rota 2: AMS JFK IST CAI → IST → MOW Rota 1: IST → MOW Rota 2: THR CAI Merkez ve Uç Noktalar (Hub-and-Spoke)

Uçuş Ağı ve Rotalar 600.000 Uçuş Rotası

Kontrol Politikaları ve Modeller Talep edilen yer için beklenen gelire göre atama yapılması Teklif Fiyatlama Parçalı ya da iç içe geçecek şekilde uçak kapasitesinin önceden paylaştırılması Rezervasyon Limitleri ve Koruma Aralıkları Kapasitenin sınıflara rezervasyon süresinin başında atanması Statik Modeller Kapasitenin zaman içinde ayrılacak yerden beklenen gelirin tahminine göre atanması Dinamik Modeller

Statik Model Zaman Çizelgesi Rezervasyon Başlangıcı Rezervasyon Sonu

Dinamik Model Zaman Çizelgesi Rezervasyon Başlangıcı Rezervasyon Sonu

Statik Model ile Dinamik Yaklaşım Zaman Çizelgesi Rezervasyon Başlangıcı Rezervasyon Sonu

Çözüm Yöntemleri Tek Uçuş Ağ Problemi Dinamik programlama Markov karar süreçleri Doğrusal programlama Simulasyon Sezgiseller Tek Uçuş Bütünsel yaklaşımlar Ayrıştırma Ağ Problemi

Ayrıştırma CAI → IST → MOW Rota 1: IST → MOW Rota 2: MOW AMS JFK IST THR AMS JFK CAI CAI → IST → MOW Rota 1: IST → MOW Rota 2:

Ayrıştırma CAI → IST → MOW Rota 1: IST → MOW Rota 2: Zaman Çizelgesi Rezervasyon Başlangıcı Rezervasyon Sonu (Rota 1) Rezervasyon Sonu (Rota 2)

Çözüm 600.000 Uçuş Rotası 6-8 Saat Çözüm Süresi

Akademi – Pratik Varsayımlar, varsayımlar, varsayımlar... Ağ modellerinin tam anlamıyla çözülememesi Uygulanabilir değil optimum çözümde ısrar Çalışmaların teknik seviyede kalması Türkiye’deki uygulamaların az bilinmesi Gelir yönetimi ile ücretlendirmeyi birleştirememe

Pratik – Akademi Yeni sistemlere karşı direnç Akademiye karşı zaman zaman güvensizlik Sezgisel ve basit çözümler ile yetinme Kolayca Türkiye dışındaki çözümlere yönelme Yeni akademik çalışmaları takip etmeme Geri dönüşü uzun vadede olacak işlere katılmama

Sonuç ve Öneriler Tek uçuşlu çözümlerden ağ problemlerine geçecek daha çok çalışmaya ihtiyaç var Kapasite atama problemlerinin ücretlendirme de göz önünde tutularak çözülmesi gerekli Akademik çalışmaların pratik karşılıkları yaratılabilir Türkiye’de bu konuda bilgi birikiminin hızla artıtığı gözardı edilmemeli Birlikte çalışma kanallarını geliştirmenin yolları aranmalı