Çoklu Ortam Kuramları Embiya ÇELİK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Advertisements

Materyal Geliştirme Süreci-Aşamalar
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
EĞİTİMDE İLETİŞİM VE EĞİTİM ARAÇLARI
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Eğitim Öğretimde Planlama
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Teknoloji Nedir?.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
BASILI MATERYALLER.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Öğretim Teknolojileri ve
ÖĞRENME YÖNTEMLERİ.
MERHABA.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
ÖĞRETİM TASARIMININ TARİHSEL GELİŞİMİ
EĞİTİMDE MATERYALİN YERİ VE ÖNEMİ
A.PROJENİN AMACI Bu projede öğrencilerin gözlem, sorgulama, araştırma ve değerlendirme yeteneklerini geliştirmek ve ilerleyen bilime ayak uydurabilmek.
Araçları Sınıflandırma İşlemi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 15
3.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Din Öğretiminde Materyal Geliştirme
Çoklu ortam mesajları hazırlanırken “zihin nasıl çalışır?” kavramı neden önemlidir ?
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
-İLETİŞİM- SUNUSU.
Edgar Dale’in Yaşantı Konisi
ÜNİTE 1 TEMEL KAVRAMLAR -Eğitim -Öğretim -Öğrenme -İletişim -Etkileşim -Yöntem ve Teknik -Teknoloji -Eğitim Teknolojisi -Öğretim Teknolojisi -Materyal.
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
BÖLÜM 5.
GÖZ KULAK BURUN DİL DERİ
Genel Öğretim İlkeleri Yasemin ÇELİK Elif ALTINEL
Edgar Dale’in Yaşantı Konisi
Çoklu Ortamda Öğrenme Modeli
RUTH CLARK’IN E-ÖĞRENME İLKELERİNİ ÖĞRENMEYE NE DERSİN ?
İkili Kodlama Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyı.
HAZIRLAYANLAR: Nida GÖNÜLAL Seda BENLİ
GÖZ KULAK BURUN DİL DERİ
Duymak. duymak görmek koklamak tatmak dokunmak.
HEDEF KİTLE Üniversite Öğrencileri
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
EĞİTİMDE MATERYAL KULLANIMI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Ö.T.M.T Temel Kavramlar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
Öğretimde Materyal Kullanımı
BÖLÜM 5 ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ.
Hazırlayan: Doç. Dr. Mustafa Akdağ 1- Eğitim ve Öğretim teknolojileriyle ilgili kavramlar bilgisi 2- Öğretim Teknolojisi alanının ortaya çıkmasının gerekçelerini.
EĞİTİMDE MATERYAL KULLANIMI
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
EĞİTİMDE MATERYAL KULLANIMI
Teknoloji Nedir?.
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE POWER POINT SUNUMLARININ ETKİSİ
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ÖĞRETİM MATERYALLERİ.
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
ÖĞRETİM tEKNOLOJİLERİ ve Materyal TasarIMI
HEDEF KİTLE Üniversite Öğrencileri
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
JEROME BRUNER’in Bilişsel Gelişim Teorisi
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Sunum transkripti:

Çoklu Ortam Kuramları Embiya ÇELİK Bu sunu Buket AKKOYUNLU’ nun “Çoklu Ortam Tabanlı Öğretim Tasarımı”dersinde kullandığı sunulardan yardım alınarak yapılmıştır.

Kuramlar İkili Kodlama-Çift Kanal (Paivio 1986, Baddeley 1992 ) Sınırlı Kapasite (Baddeley 1992, Chandler&Sweler 1991) Aktif İşlemci (Mayer 1999, Witrock 1989) Yaşantı Konisi (Dale 1946) Çoklu Ortam Teorisi (Mayer 1997)

İKİLİ KODLAMA- ÇİFT KANAL Bu teori; öğretimde çoklu gösterim sistemlerinin kullanılması için bir temel niteliğindedir. Teori, sözel ve şekilsel olarak gösterilen bilgilerin farklı olarak işleme alındığını belirtmektedir. Pavio’ya göre bir şekil gördüğümüzde belleğimize bu şekli alır ve ona bir etiket veririz.

İKİLİ KODLAMA- ÇİFT KANAL

İKİLİ KODLAMA- ÇİFT KANAL Şekiller ve kelimeler dış dünyadan çoklu ortam sunusu gibi gelmekte, duyusal belleğe gözler ve kulaklar yoluyla girmektedir. Resimler ve Yazılı Metinler Konuşulan sözcükler ve diğer sesler Görsel Duyusal Hafıza İşitsel Duyusal Hafıza

İKİLİ KODLAMA- ÇİFT KANAL

İKİLİ KODLAMA- ÇİFT KANAL

İKİLİ KODLAMA- ÇİFT KANAL

İKİLİ KODLAMA- ÇİFT KANAL

SINIRLI KAPASİTE

SINIRLI KAPASİTE D V G X T L F P A J Y Q N K U C 2 4 0 7 5 9 8 3 1 6 7 2 2 5 6 3 http://www.exploratorium.edu/brain_explorer/memory.html

AKTİF İŞLEMCİ

AKTİF İŞLEMCİ

ÖĞRENME ? Bilgi İhtiyaç Dürtü Güdü BİREY ÇEVRE Etkileşim Beceri Tutum

ÖĞRENİLENLERİN HATIRLANMASI

Beş Duyunun Öğrenmedeki Yeri Ve Önemi Öğrendiklerimizin... % 83’ü GÖRME % 11’i İŞİTME Yolu İle Öğrenilir % 3.5’u DOKUNMA % 3.5’u KOKLAMA % 1’i TATMA

Yasantı Konisi Sözel semboller Göz ya da kulakla Az sayıda duyu organıyla edinilen Başkalarının yardımıyla edinilen Görsel semboller Gözle Radyo, plak, şerit, resimler Göz ya da kulakla Hareketli resimler Basitten Karmaşığa Soyuttan Soyuta Göz ve kulakla Televizyonla edinilen yaşantılar Sergiler yardımıyla edinilen yaşantılar Bütün duyu organlarıyla Geziler yoluyla edinilen yaşantılar Gösteriler yoluyla edinilen yaşantılar Çok sayıda duyu organıyla edinilen Dramatizasyonla edinilen yaşantılar Kendi kendine edinilen Model ve numunelerle edinilen yaşantılar Doğrudan doğruya edinilen maksatlı yaşantılar

Yaşantı Konisinin Dayandığı İlkeler Öğrenme işlemine katılan duyu organlarımızın sayısı ne kadar fazla ise, o kadar iyi öğrenir ve öğrenmelerimiz o kadar kalıcı olur. En iyi öğrendiğimiz şeyler, kendi kendimize yaparak öğrendiğimiz şeylerdir. Öğrendiğimiz şeylerin çoğunu gözlerimizin yardımı ile öğrenebiliriz En iyi öğretim somuttan soyuta ve basitten karmaşığa doğru gidilendir.

Materyallerin somut/soyut özelliklerine göre sınıflandırılması Kelimeler Diyagramlar Haritalar Resimler Slaytlar İşitsel Araçlar Filmler Modeller Nesneler Yaşantı SOYUT SOMUT