EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI Öğr. Gör. ÖZGÜR ÇENGEL İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
Emlak Pazarlaması Emlak Sektörüne Genel Bakış Sektördeki Tehditler ve Fırsatlar Pazarlamanın Tanımı Emlak Pazarlaması İlkeleri Pazarlama ve Satış
Pazarlama ve Satış- Gelişim Süreçleri Üretim Anlayışlı Dönem- Rekabet Minimum düzeyde Satış Anlayışlı Dönem- Satış Odaklılık Modern Pazarlama Dönemi- 21. yy Pazarlama Çabaları
Emlak Pazarlamasında Süreçler AR-GE, Emlak Pazarlama Araştırmaları Pazarlama Araştırma Konuları İş Takibi ve Pazarlama Çevresi Dış ve İç Çevre Faktörleri Portföy Oluşturma ve Pazar Bölümlendirme Pazar Bölümlendirme Stratejileri
Pazarlama Araştırmaları ve Pazar Bölümlendirme Stratejileri Pazarlama Araştırma Süreci Veri Toplanması ve Veri Analizi Pazar Bölümlendirme Stratejileri 1- Demografi 2- Coğrafi 3- Sosyal Yapı
Emlak Pazarlama Pazarlama Ve Tüketici Davranışları Tüketici Satın alma Karar Süreci Satın Alma Karar Tipleri Satın Alma Süreci Modeli Alım, satım ve Kiralama Para Tahsili
Süreçler- Devam…. Muhasebe Bilgi İşlem Müşteri İlişkileri Yönetimi Müşteri İlişkileri Yönetimi Pazarlama Stratejisi
Müşteri İlişkileri Yönetimi Müşterinin Artan Önemi Müşteri Sadakati Veri Tabanlı Pazarlama Emlak Pazarlamasına Dair Uygulamalar
Emlak Pazarlama Karması (4P) Emlak Pazarlamasında Mamul Stratejileri Markalaşma Servis ve Kalite Stratejileri Fiyat Stratejileri
Emlak Pazarlamasında Fiyatı Etkileyen Faktörler Gayrımenkul Alım Maliyeti Gayrımenkule Olan Talep Rekabet Durumu Hedef Alınan Pazar Payı Maliyete dayalı fiyatlandırma Talebe dayalı fiyatlandırma Rekabete dayalı fiyatlandırma
Tutundurma Çabaları Reklam- Kitlesel İletişim Halkla İlişkiler Kişisel Satış- Yüz yüze görüşmeler Satış Geliştirme- Sergiler ve Fuarlar
Emlak Pazarlaması- Dağıtım Faaliyetleri Doğrudan Dağıtım Dolaylı Dağıtım Dağıtım kanalının seçimini etkileyen faktörler
Hizmet Pazarlaması Hizmetin tanımı Hizmetlerin özellikleri Hizmet grupları Hizmet pazarlamasında stratejiler
Hedef Pazar Seçimi Hangi Pazar bölümü en büyük fırsatları sunmaktadır? Hedef Pazar olarak kaç bölüm seçilmelidir? İşletmenin amaçları, güçlü yönleri, rekabet durumu, kar potansiyeli, firma imajı göz önünde bulundurulmalıdır.
Sonuç Ürün Fiyat Tutundurma Dağıtım Tüketici Davranışları, Pazarlama Araştırmaları, Pazar Bölümlendirme Stratejileri