SPOR ENDÜSTRİSİ BÖLÜMLEME MODELİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
NEDİR? MADE expo mimarlık, inşaat ve yeni yapı tekniklerinin buluştuğu en önemli uluslararası fuardır. SaieDue ve Europolis’in deneyimlerinin birleşimiyle.
Advertisements

2013 Tanıtım Sunumu Tanıtım Sunumu Üntaş A.Ş. dinamik yapısı, kaliteli, hızlı ve kusursuz organizasyonlarıyla sektöründe Türkiye’nin önde gelen.
Pazarlama ve İletişim Dünyasında Sosyal Medya Trendleri Araştırması
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
Hazırlayan Yard.Doç.Dr. Cihan SEÇİLMİŞ
PRIME AJANS m.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
REKLAMCILIK Hafta 5.
AR-GE ve Devlet Yardımları Şubesi
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
OSB’LERCE GERÇEKLEŞTİRİLEN PROJELER VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ ALİ YERLİ YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİR.
YENİLEME PAZARI GELİŞTİRME DERNEĞİ 10 Nisan 2014 YENİLEME PAZARI GELİŞTİRME DERNEĞİ 10 Nisan 2014 Ortak Beklentiler Yurt dışı dernekleri ile etkileşiminin.
PROFESYONEL GELİŞİMDE YAKIN DESTEKÇİNİZ...
SPOR TEMELLİ KARİYER SEÇENEKLERİ
KURUMSAL BANKACILIK TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. 3 MAYIS 2010.
WORLD HALAL UNION SUMMIT 2015/BURSA.
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
Spor’un Gelişmesini İstiyorsak…
OYA KARAAĞAÇ ARYA SPONSORLUK VE İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI
OLİMPİYAT SPORCU EĞİTİM MERKEZİ
KOBİ’LER VE KOBİ’LERİN ORTAK ÖZELLİKLERİ
Şişecam S ayısal Yönetimle Verim VIII. "Türkiye'de İnternet" Konferansı 20 ARALIK 2002 Canan Özcan Türkiye Şişe ve Cam Fab. A.Ş.
Halkla ilişkiler Tüm işletmelerin varoluş ve işleyiş amaçlarını topluma yeterince açıklayabilme arzularıdır.
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Ü CRET Sİ STEMLER İ VE V ER İ ML İ L İ K DERS İ A RAŞTIRMASI  Hatice ÇAĞAN  Onur ULUSOY  Ali Kaya GÜLER  Pelin GÜZEL  Zeliha GÖK  Kübra ÖZKAN.
Pazarlama Giriş 1 1.
Hızlı Tüketim Ürünleri
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM VE ANİMASYON GİZEM TANIŞ
İstanbul Su ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği 2015
Ulusal Yenilik Politikalarında Gelişmeler …. 222 İçerik Ar-Ge nedir? Yenilik Nedir? Ulusal Ar-Ge ve Yenilik Destekleri ve Bazı Göstergeler İl Yenilik.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
SPOR YÖNET İ M İ NE G İ R İ Ş 1. HAFTA. HAFTANıN KONU BAŞLıKLARı Spor Yönetimine İ lişkin Kavramlar ve Özellikler Spor Yönetimine İ lişkin Kavramlar ve.
Yeni Medya ve Sosyal Medya
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
20 yılı aşkın süredir yazılım sektöründe teknoloji geliştiriyoruz…
TURİZM PAZARLAMASI PLANLAMASI.
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
BESYO.
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
GİRİŞ İnsanlar seyahat ederken çok geniş bir yelpazede turizm hizmetlerine ihtiyaç duyarlar. Bu hizmetler uçak biletlerini, araç kiralamayı, konaklama.
Pazarlama İletişimi.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
Yrd.Doç.Dr. Volkan Unutmaz
KONAKLAMA İŞLETMECİLİĞİ
1. “turizm işletmesinin ya da turizm bölgesi yönetiminin gelecek dönemlerde yapılacaklarla ilgili konularda bugünden karar vermeleri” 2.
Modern Taşımacılık Yönetimi Yaklaşımları 3PL 4PL ŞEVVAL OLGAÇ.
OLİMPİYAT OYUNLARI SÜRECİ. ÜNİVERSİTELER KIŞ OYUNLARI (UNIVERSİADE) 2009 ERZURUM ADAYLIK SORULARI GENEL KOŞULLAR Hangi Universiade’ı yapmak.
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ Tedarik Zinciri – Temel Kavramlar
Bilgi Sistemleri Hafta4
Pazarlama Giriş 1 1.
SPOR PAZARLAMASI Nuran KANDAZ GELEN.
İşletme Yönetimi.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
ÜRÜN ve FİYATLANDIRMA ÜRÜN KAVRAMI ve ÇEŞİTLERİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİ
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
Öğr. Gör. Dr. Dİdar sarI çallI
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
SPOR AMAÇLI KURULMUŞ DERNEKLER
Pazarlama İletişimi
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

SPOR ENDÜSTRİSİ BÖLÜMLEME MODELİ

Spor Endüstrisi Bölümlemesi Müşterilere sunulan sporla ilişkili tüm ürünler (hizmet, tesis, ürün, fikir, insan) Spor Endüstrisi Bölümlemesi (Ürün ve tüketici türüne göre) Spor performans Katılımcı ve taraftara sunulan ürünler Spor üretimi Bu ürünler ihtiyaç ve talep oluştuğunda ya da sportif performansın kalitesini arttırmak için üretilir. Spor ürünlerinin promosyonu Spor ürünlerinin satışının arttırılması için yapılanlar Spor Amatör Profesyonel Özel sektör Vergi destekli Üyelik destekli spor organizasyonları Kar amacı gütmeyen spor organizasyonları Spor eğitimi Fitness ve spor şirketleri Donanım ürünleri Ekipmanlar Giysiler 2. Performans oluşturan ürünler Fitness eğitmeni Sağlık&Bakım Spor tesisleri Yerel yönetimler, resmi kuruluşlar Promosyonel ticari ürünler Etkinlikler Media Sponsorluklar Tek aktiviteli organizasyonlar Çoklu aktiviteli organizasyonlar Kişisel Circuit - Lig organizasyonları

EKONOMİK ETKİ MODELİ

Spora destek sağlayan organizasyonlar Eğlence Spor ürünleri Spora destek sağlayan organizasyonlar (Kar amaçlı/kar amaçsız) Ticari Fuarlar Pazar Analizi Pro Spor Takımları Sunum ARGEc Pazarlama Tedarik Profesyonel Amatör Etkinlikler Yönetim Üretim Sporcular Dağıtım Oteller Hizmet Turizm Restoranlar Parakende Medya TV Radyo İnternet Amatör Kitap & Dergi

İKİ SEKTÖR MODELİ

SPOR ÜRETİM SEKTÖRÜ Yönetimler ve kural koyucu spor kuruluşları Ulusal ve yerel spor birimleri, otoriteleri Spor ürünleri, üreticiler, toptancılar, perakendeciler SPOR ÜRETİM SEKTÖRÜ Profesyonel ve amatör takımlar Üniversiteler ve okullararası spor departmanları Belediye rekreasyon birimleri Spor ve fitness kulüpleri Profesyonel sporcular, antrenörler, eğitmenler, sahipler (yarış arabaları, atlar) Diğer etkinlik ve hizmet üreticileri Spor yönetim firmaları (pazarlama, halkla ilişkiler, etkinlik yönetimi, finansal danışmanlık) Spor tesisleri ve binalar Spor medyası (TV, radyo, ağlar, dergiler, yayınlar)