SPOR ENDÜSTRİSİ BÖLÜMLEME MODELİ
Spor Endüstrisi Bölümlemesi Müşterilere sunulan sporla ilişkili tüm ürünler (hizmet, tesis, ürün, fikir, insan) Spor Endüstrisi Bölümlemesi (Ürün ve tüketici türüne göre) Spor performans Katılımcı ve taraftara sunulan ürünler Spor üretimi Bu ürünler ihtiyaç ve talep oluştuğunda ya da sportif performansın kalitesini arttırmak için üretilir. Spor ürünlerinin promosyonu Spor ürünlerinin satışının arttırılması için yapılanlar Spor Amatör Profesyonel Özel sektör Vergi destekli Üyelik destekli spor organizasyonları Kar amacı gütmeyen spor organizasyonları Spor eğitimi Fitness ve spor şirketleri Donanım ürünleri Ekipmanlar Giysiler 2. Performans oluşturan ürünler Fitness eğitmeni Sağlık&Bakım Spor tesisleri Yerel yönetimler, resmi kuruluşlar Promosyonel ticari ürünler Etkinlikler Media Sponsorluklar Tek aktiviteli organizasyonlar Çoklu aktiviteli organizasyonlar Kişisel Circuit - Lig organizasyonları
EKONOMİK ETKİ MODELİ
Spora destek sağlayan organizasyonlar Eğlence Spor ürünleri Spora destek sağlayan organizasyonlar (Kar amaçlı/kar amaçsız) Ticari Fuarlar Pazar Analizi Pro Spor Takımları Sunum ARGEc Pazarlama Tedarik Profesyonel Amatör Etkinlikler Yönetim Üretim Sporcular Dağıtım Oteller Hizmet Turizm Restoranlar Parakende Medya TV Radyo İnternet Amatör Kitap & Dergi
İKİ SEKTÖR MODELİ
SPOR ÜRETİM SEKTÖRÜ Yönetimler ve kural koyucu spor kuruluşları Ulusal ve yerel spor birimleri, otoriteleri Spor ürünleri, üreticiler, toptancılar, perakendeciler SPOR ÜRETİM SEKTÖRÜ Profesyonel ve amatör takımlar Üniversiteler ve okullararası spor departmanları Belediye rekreasyon birimleri Spor ve fitness kulüpleri Profesyonel sporcular, antrenörler, eğitmenler, sahipler (yarış arabaları, atlar) Diğer etkinlik ve hizmet üreticileri Spor yönetim firmaları (pazarlama, halkla ilişkiler, etkinlik yönetimi, finansal danışmanlık) Spor tesisleri ve binalar Spor medyası (TV, radyo, ağlar, dergiler, yayınlar)