EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI BARBAROS HAYRETTİN PAŞA ORTAOKULU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
TRABZON ÇALIŞMA VE İŞ KURUMU İL MÜDÜRLÜĞÜ
1 MURATLI İLÇE GENELİNDEKİ EĞİTİM ALMIŞ / ALMAMIŞ ENGELLİ BİREYLERİ TESPİT ETME VE TOPLUMA KAZANDIRMA PROJESİ 1.
PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
ÜSTÜN BAŞARI BELGESİ Sevgili Öğrencim Elif ÇETİN
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
İlçemizde tüm okullarda ödül yönergesi Eğitim – Öğretim yılında uygulanmaya başlanmıştır.Tüm okullar her iki dönemde de ziyaret edilerek önce.
Müdürlüğümüz AR-GE Birimi bünyesinde bulunan Proje Koordinasyon Ekibi koordinesinde Ulusal Ajans, Merkezi Finans ve İhale Birimi, Toplum Yararına Çalışma.
İşgücü Piyasası ve Eğitim Bilgi Dağıtım Sistemi
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
“EN İYİ İLAÇ EĞİTİM VE SEVGİDİR!” PROJESİ
12 Yıllık Zorunlu Eğitime Yönelik Uygulamalar
  Çocukların birçoğunun okuma alışkanlığının olmadığını, rol model olarak anneyi örnek alan çocukların da okuma alışkanlığı kazanmakta zorlandığını.
AYDIN DALAMA ÇOK PROGRAMLI LİSESİ 2014
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
OKULLARDA SUÇ VE ŞİDDETİ ÖNLEME
Patlangıç Ortaokulu Tanıtım Sunusu.
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
Akademik Personel Sayıları 2. Akademik Personel Durumu 2.STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 2.1. Durum Analizi eğitim-öğretim yılında açılan Bilgisayar.
Kadınlar İçin Mesleki Eğitim Projesi. AMAÇ 1.Kadınların mesleki açık öğretim ortaokul ve liselerine kayıt yapmalarını sağlamak. 2.Kadınları kayıt.
KALEM TÜKENİR ÖĞRENCİ TÜKENMEZ (TÜKENMİŞ ÖĞRENCİ).
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİNİN ÖĞRETMENLERE TANITIMI
MİHRİ HATUN ANAOKULU HAZİRAN 2013
TAHİRİNİ DURAN DUDU GÜMÜŞ İLKOKULU VE ORTAOKULU YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
SEÇMELİ YÖNETİM BİLİMİ DERSİ
FIRINLI İLKÖĞRETİM OKULU Okullarda görev yapan Öğretmenlerimizin en büyük sıkıntılarından biri de bireysel eğitim gerektiren ve “Kaynaştırma” eğitimine.
HATAY İL MÜFTÜLÜĞÜ AİLE VE DİNİ REHBERLİK BÜROSU
İL ZÜMRE TOPLANTISINDA ALINAN KARARLAR
OKUL ÖNCESİNDE AİLE KATILIMI
ÖZEL EĞİTİM DÜZENLEMELERİ
EĞİTİMDE AİLENİN ÖNEMİ
 Cazibe Merkezi Okullar  Hacı Rafet Gümüş Lisesinin Dönüşümü  Arzulu İlk Öğretim Okulunun Durumu.
DAHA ETKİN BİR ÖĞRETME-ÖĞRENME VE DAHA GÜZEL DAVRANIŞ KAZANIMI
ORTA ÖĞRETİMDE OKULLAŞMA ORANININ ARTTIRILMASI VE DEVAMSIZLIĞIN ÖNLENMESİ
2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı AKYURT İLKOKULU TANITIM SUNUSU.
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
İLKÖĞRETİM TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI TAŞINILAN OKUL /YERLEŞİM BİRİMİ SAYISI ÖĞRENCİ SAYISI TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI.
AKSU İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
KURUMDA YAPILAN FİZİKİ DEĞİŞİKLİKLER ÖNCEKİSONRAKİ.
DARICA HALK EĞİTİMİ MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
ALAN SEÇİMİ.
YUSUFELİ DEREİÇİ İLKÖĞRETİM KURUMU 29/05/2013. GÜNDEM MADDELERİ 1-Okulumuz hakkında genel bilgiler 2-Okulumuzun ve çevresinin fiziki durumu hakkında bilgiler.
1071 YBO - EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER
ÖZEL EĞİTİM OKUL VE SINIFLARI MALTEPE RAM
Ana sınıflarımıza Karagöz-Hacivat Tiyatro Gösterisi düzenlendi.
İLKÖĞRETİM TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI TAŞINILAN OKUL /YERLEŞİM BİRİMİ SAYISI ÖĞRENCİ SAYISI TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI.
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MALATYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
DESTEK EĞİTİM ODASI İŞLEYİŞ USUL VE ESASLARI
Son yıllarda yapılan bilimsel araştırmalar ve dünyadaki gelişmeler, çocukların yetenek alanlarının saptanması ve desteklenmesinin önemini ortaya koymuştur.
BURDUR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Proje Adı Proje Yürütücüsü Proje Ortağı
Destek Eğitim Odaları.
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
Bu Proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti Tarafından Finanse Edilmektedir. TRH2.1.IAREFG-II/P03/616 Sözleşme numaralı KIZ ÇOCUKLARIMIZ EĞİTİM HAYATINA.
PROJESİ AÇILIŞ TOPLANTISINA HOŞ GELDİNİZ Bu Proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti Tarafından Finanse Edilmektedir. Üçkuyu Mesleki ve Teknik Anadolu.
ETKİLEŞİM ve İŞBİRLİĞİ
DESTEK EĞİTİM ODASI UYGULAMA KILAVUZU
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Hazırlayan:.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
YARINLAR İÇİN YARIN SİZDEYİZ
Cemal Artüz İmam Hatip Ortaokulu
… Sınıf Öğretmeni.
DEVAMSIZLIK NEDENLERİ VE GİDERİLMESİ İÇİN NELER YAPILMALI?
VİZYON BELGESİ RAPORU OCAK 2018
SAVUR ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
Sunum transkripti:

2012-2013 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI BARBAROS HAYRETTİN PAŞA ORTAOKULU OKUL KEP EKİBİ YAVUZ SEZER(MÜDÜR YRD.) SELİM AYBAR (REHBER ÖĞRT.) HURİ ÇETİN (REHBER ÖĞRT.) NESRİN MAYADAĞ (SINIF ÖĞRT.) MAHMUT ERAT (TÜRKÇE ÖĞRT.)

OKUL KEP EKİBİ ÇALIŞMALARI (AİLE ZİYARETLERİ) Barbaros Hayrettin Paşa Ortaokulu KEP Ekibi ortaöğretime kayıt yaptırmamış ve okulumuzda kayıtlı olup sürekli devamsız durumda olan öğrencilere yönelik ev ziyaretlerinde bulunmak için yollarda…

OKUL KEP EKİBİ ÇALIŞMALARI (AİLE ZİYARETLERİ) Barbaros Hayrettin Paşa Ortaokulu KEP Ekibi ortaöğretime kayıt yaptırmamış Semih ÇELİK adlı öğrencinin ailesini evinde ziyaret etti. Aile KEP Ekibimizi çok sıcak bir karşıladı. Aile ile yapılan sohbette ekonomik nedenlerden dolayı öğrencinin hizmet sektöründe çalıştığını dolayısıyla okula gönderilemediğini ancak KEP Ekibimizin öğrencinin geleceğiyle ilgili aileyi bilinçlendirmesi sonucu öğrencinin bir ortaöğretime kayıt edilmesi sağlandı.

OKUL KEP EKİBİ ÇALIŞMALARI (AİLE ZİYARETLERİ) Barbaros Hayrettin Paşa Ortaokulu KEP Ekibi ortaöğretime kayıt yaptırmamış başka bir öğrencimiz olan Ahat ÇELİK’in evi ziyaret edilmiş olup, öğrencimizin sağlık ve ekonomik nedenlerinden dolayı okula devam edemediği sonucuna varıldı. Aile öğrencimizin Açık Liseye kayıt yaptırması yönünde ikna edildi. Öğrencimizin şuan Açık Liseye kaydı sağlandı.

OKUL KEP EKİBİ ÇALIŞMALARI (AİLE ZİYARETLERİ) Barbaros Hayrettin Paşa Ortaokulu KEP Ekibi ortaöğretime kayıt yaptırmamış başka kız öğrencimiz Mihriban KOÇAK’ın geleneksel ve sosyal nedenlerden dolayı okula devam edemediği görüldü. Aile ile yapılan görüşmelerde hala kız çocuklarının okula devam etmesi yönünde bir toplum baskısının olduğunu ve bu yapıyı kırmak için yetkililerden gerekli Bilinçlendirme Seminerleri yapılması gerektiği izlenimi oluştu. Kız öğrencimiz Mesleki Teknik Açık Lise’ye yönlendirilerek, kaydı yaptırıldı.

OKUL KEP EKİBİ ÇALIŞMALARI (AİLE ZİYARETLERİ) Barbaros Hayrettin Paşa Ortaokulu KEP Ekibi ortaöğretime kayıt yaptırmamış başka kız öğrencimiz Remziye ÇİBO’nun evi ziyaret edildi. Öğrencinin Açık Lise’ye kaydının yapılması Kep Ekibi görüşmesi sonucu sağlandı. Yukarıda ki fotoğraf geleneksel baskının en yoğun şekilde hissedildiğinin bir göstergesi…

OKUL KEP EKİBİ ÇALIŞMALARI (AİLE ZİYARETLERİ) Barbaros Hayrettin Paşa Ortaokulu KEP Ekibi ortaöğretime kayıt yaptırmamış olan Kaynaştırma Eğitimine tabii öğrencimiz Uğur SELAMET ‘e ev ziyareti yapıldı. Öğrencimiz ailenin geçimini sağlamak amacıyla çalıştığı için kendisi ile görüşülemedi. Ailesi maddi olanaklar sağlandığı takdirde çocuğunun okumasını çok arzu ettiğini söyledi. Öğrenci Açık Lise’ye yönlendirilerek kaydı yapıldı.

OKUL KEP EKİBİ ÇALIŞMALARI (AİLE ZİYARETLERİ) Barbaros Hayrettin Paşa Ortaokulu KEP Ekibi ortaöğretime kayıt yaptırmamış kız öğrencimiz Burçin BİLMEZ evinde ziyaret edildi. Bütün aile fertlerinin eğitime olumlu baktıkları kanısına varıldı. Öğrencimizin Kız Teknik Meslek Lise’sine kayıt yapması sağlandı.

OKUL KEP EKİBİ ÇALIŞMALARI (AİLE ZİYARETLERİ) Barbaros Hayrettin Paşa Ortaokulu KEP Ekibi ortaöğretime kayıt yaptırmamış öğrencilerin ev ziyaretleri tamamlandıktan sonra misafirperver aile yapımızın en güzel örneği olan ikram bölümüne geçildi. Okul KEP Ekibimizle aileler arasında çok sıcak bir iletişim ortamı sağlanmış oldu.

BARBAROS HAYRETTİN PAŞA ORTAOKULU KEP EKİBİ ÇALIŞMA RAPORU 2011-2012 eğitim-öğretim yılında okulumuzun 8.sınıfını tamamlayıp bir ortaöğretime kayıt yaptırmayan 15 kız, 9 erkek toplam 24 öğrenci ikna edilerek bir ortaöğretim kurumuna kayıt yapmaları sağlandı. Okulumuza kayıtlı olup sürekli devamsız durumda olan öğrencilerimizin evlerine uygun zamanlarda ziyarette bulunarak 18 öğrencimizin okula devamları sağlandı. Ardışık devamsızlık yapan öğrencilerimiz öğretmenlerimize zimmetlenerek devamsızlık problemlerinin azaltılması ve rehberlik yapılması sağlandı.

BARBAROS HAYRETTİN PAŞA ORTAOKULU KEP EKİBİ ÇALIŞMA RAPORU OKULLAŞMAYA ENGEL OLAN NEDENLER HAKKINDAKİ TESPİTLERİMİZ; Geleneksel aile ve toplum baskısı. Modern çağa uymayan çarpık aile yapısı.(Çok eşlilik gibi…) Eğitimin gerekliliğine yeterince inanılmaması. (Bilinçsizlik) Ailelerin ekonomik seviyelerinin yetersiz olması. Aile içi iletişim problemleri. Çevreden kaynaklanan olumsuz şartlar; a. Okulun uzak olması. b. Okul yolunun yeterince güvenli olmadığının düşünülmesi. Bölgelerindeki okulların fiziki olarak yetersiz olması.

BARBAROS HAYRETTİN PAŞA ORTAOKULU KEP EKİBİ ÇALIŞMA RAPORU OKULLAŞMANIN ARTIRILMASI YÖNÜNDEKİ ÖNERİLERİMİZ; Gerekli kuruluşlarla irtibata geçilerek eğitimin gerekliliği hakkında ailelere Bilinçlendirme Seminerleri verilmeli. Sivil Toplum Kuruluşları, Toplum Kanaat Önderleri, Mahalle Muhtarları, Cami İmamı gibi toplumda örnek teşkil etmiş kişiler projeye dahil edilmeli. Eğitim Bölgeleri belirlenirken okullar öğrencilerin evlerine yakın ve uygun şartlarda eğitim yapılabilecek şekilde inşa edilmeli. Geleneksel toplum baskısını en yoğun şekilde hisseden kız öğrencilerin yeteneklerini keşfedebileceği eğitim ve kurs alanları açılmalı. (Mesleki Teknik Kız Eğitim Okulları, El Becerisine dayalı kurslar, v.b.) Ekonomik yetersizlikten dolayı sanayi ve hizmet sektöründe veya merdiven altı tezgahlarda çalışmak zorunda bırakılan öğrencilere hem yeteneklerini sergileyebilecekleri hem de sembolikte olsa belirli bir ücret verilerek eğitimlerinin devamları sağlanmalı. Okullar Hayat Olsun Projesi kapsamında yetişkinlere yönelik açılan meslek edindirme kursları ile Okul-Veli arasında oluşturulan samimi ortam KEP Projesi’nde de öğrencilerin yeteneklerini sergileyebilecekleri meslek kursları açılarak okullaşma oranının artırılması sağlanmalı.