OM07B02_08 AHMET ÇALIŞ – YALÇIN MOLLA –

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
OTOMOTİV MÜHENDİSLİĞİ 2 “GELECEĞİN FREN SİSTEMLERİ”
Advertisements

DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR.
RETARDER NEDİR?.
Yağmurda Kayganlık YAĞMURLU DURUMLARDA ARABA KULLANIRKEN
ROTOR Öğr.Gör. Ferhat HALAT.
Kamu harcamalarının bileşiminin büyüme ve refah etkisi
Servis Eğitimi, VK-21 Hoş geldiniz.
TEMEL YETENEK RAQİF QASIMOV.
Aerobus Güvenliği ve Emniyeti Aerobus yolcularının ve sisteminin Güvenliği ve Emniyeti için alınması gereken Proaktif Önlemler.
Basit Dişli Zincirler Dr. Sadettin KAPUCU
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
Büyümenin Bileşenleri Yada Belirleyicileri
MOTORLU TAŞITLARDA YAKIT
LOVE DALGASI GRUP HIZI UYGULAMASI PAKİSTAN DEPREMİ N E derinlik: 11 km Azimut: 32.9 derece Episantr uzaklığı: 3655 km Oluş zamanı:
1.BELİRSİZ İNTEGRAL 2.BELİRSİZ İNTEGRALİN ÖZELLİKLERİ 3.İNTEGRAL ALMA KURALLARI 4.İNTEGRAL ALMA METODLARI *Değişken Değiştirme (Yerine Koyma)Metodu.
EKLEM BİYOMEKANİĞİ Emrullah SEZGİN
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II
OTOMOBİLLERDE GÜVENLİK SİSTEMLERİ
DİŞLİ KUTUSU Öğr.Gör.Ferhat HALAT.
Kuvvet ve Hareket Hazırlayan; Öznur KANDAKOĞLU 5-B 473.
ARAÇ HAREKET İLETİM SİSTEMLERİ
Yuvarlanma Direnci ve Yuvarlanma Direnci Ölçüm Teknikleri
OSMAN ACAR KONU Drift Nedir? Nasıl yapılır GENEL AMAÇ Bilgi Vermek ÖZEL AMAÇ Dinleyicilerin, yeni bir spor dalı olan Drift’ i tanımaları ve.
ELEKTRİKLİ OTOMOBİLLER Burak Turcan Bedirhan Erken
Kavrama ve Transmisyon
DSG.
ZORLANMIŞ TİTREŞİMLER
People. Passion. Performance. CP7749 ½” Yüksek Performanslı Kompozit Somun Sıkma Motoru Distribütörler İçin Ürün Tanıtımı.
Bileşik Olasılık Dağılım Fonksiyonu
Multitronik Şanzıman.
Laplace Transform Part 3.
FONKSİYONLAR f : A B.
RAYLEIGH YÖNTEMİ : EFEKTİF KÜTLE
AZDIRMA TEZGAHI İLE DİŞLİ AÇMAK
Güvenli Sürüş İçin Araç Kullanırken Dikkat Edilmesi Gerekenler
ME 199 ENGINE COURSE Asist. Prof. Dr. Fuat YILMAZ
TRAFİK SORUNU Çözüm.
EŞANLI DENKLEMLİ MODELLER. Eşanlı denklem sisteminde, Y den X e ve X den Y ye karşılıklı iki yönlü etki vardır. Y ile X arasındaki karşılıklı ilişki nedeniyle.
Yakıt Pilleri.
SONLU ELEMANLARA GİRİŞ DERSİ
BÖLÜM 14 DA Sürücüler. BÖLÜM 14 DA Sürücüler.
MKM 311 Sistem Dinamiği ve Kontrol
HADDELEME GÜCÜNÜN HESAPLANMASI:
SİMPLEKS METOT Müh. Ekonomisi.
TAŞIT DİNAMİĞİ.
PLANET DİŞLİ SİSTEMLERİ HAZIRLAYAN : SEYFİ POLAT GAZİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK EĞİTİM FAKÜLTESİ OTOMOTİV ANABİLİM DALI KASIM 2006 ANKARA.
BÖLÜM 14 TAŞIT KULLANIM KARAKTERİSTİKLERİ VE DİREKSİYON SİSTEMİ.
BÖLÜM 6 DİFERANSİYEL VE AKSLAR. BÖLÜM 6 DİFERANSİYEL VE AKSLAR.
BÖLÜM 11 FRENLEME PERFORMANSI VE FRENLER 11.1 FRENLEME PERFORMANSI Taşıtın güvenliğini etkileyen en önemli karakteristiklerden birisi de frenleme performansıdır.
BÖLÜM 4 VİTES KUTULARI. BÖLÜM 4 VİTES KUTULARI.
Ses Kirliliği Ses Kirliliği
BÖLÜM 3 KAVRAMALAR. BÖLÜM 3 KAVRAMALAR 3.1 TRANSMİSYON SİSTEMİ Tasarımcıların çözmek istedikleri önemli bir problem de, motor hızını artırmadan yol.
Aktarma Organları. Günümüzde Senkronizasyon işlemi, senkronizasyon mekanizması tarafından gerçekleştirilmektedir. Bir mekanizma,
BÖLÜM 5 ŞASİ VE KAROSER TASARIMININ TAŞIT PERFORMANSINA ETKİLERİ
Hatırlatma: Durum Denklemleri
Zamanla Değişmeyen Lineer Kapasite ve
Toplamsallık ve Çarpımsallık Özelliği
BÖLÜM 2 ARAÇ SINIFLANDIRMA
ALTERNATİF VE GELENEKSEL YAKITLARIN KARŞILAŞTIRILMASI
KAYIŞ KASNAK MEKANİZMASINDA OLUŞAN HASAR TİPLERİ
F5 tuşuna basıp tıklayarak devam ediniz.
EKLEM BİYOMEKANİĞİ Emrullah SEZGİN
Eleman Tanım Bağıntıları
Sunucu: Hüseyin R. BÖRKLÜ
AKSLAR.
DİFERANSİYEL.
KONTROL SİSTEMLERİ GİRİŞ YAYKÜTLE SİSTEMİ KONUM KONTROLÜ
7. Elektromekanik Sistemlerin Modellenmesi (Rijit şaft)
Motorlu Redüktör Çeşitlerimiz.
G(s) 2b-1 Laplace Dönüşümü:
Sunum transkripti:

OM07B02_08 AHMET ÇALIŞ – 151820033019 YALÇIN MOLLA – 151820033048 TORSEN DİFERANSİYEL OM07B02_08 AHMET ÇALIŞ – 151820033019 YALÇIN MOLLA – 151820033048

DİFERANSİYEL NEDİR? Taşıtın şaftından gelen gücü (yani tek bir güç kaynağından gelen) iki aksa gönderen ve iki dingilin bağımsız dönüşüne izin veren dişli sistemine denir.

DİFERANSİYEL ÇEŞİTLERİ Açık diferansiyel Sınırlı kaymalı diferansiyel Torsen diferansiyel

Torsen diferansiyeli herhangi bir diferansiyelin iki ana fonksiyonu arasında optimal uzlaşı sağlıyor. Bu uzlaşı toplam tork miktarında bir artış sağlıyor ve gereksiz yere kısıtlayıcı ayrımlar olmaksızın tüm çekiş şartlarında akslara iletiliyor.

Aslında diferansiyellerde 2 tip tork transferinden söz edilebilir Aslında diferansiyellerde 2 tip tork transferinden söz edilebilir. İlki torkun tek bir güç kaynağından (motor) akslara transferi, ikincisi ise torkun akslar arası transferi.Torsen diferansiyelinin en önemli özelliği akslar arası tork transferini kontrol etmek ve diferansiyelin kapasitesini artırarak ve toplu olarak daha çok torku akslara transfer edebilmek.

Tekerlerden biri çekiş kaybedince diğer tekere ek tork verme girişimi istenmeyen sonuçlar doğurabilir(spin atma). Bu soruna çözüm amacıyla geliştirilen Torsen diferansiyeli Invex dişli sisteminin düzenlenmesi ile aksları birbirine bağlayarak akslar arasında orantılama özelliği sağladı (denge).

Farklı sürtünme katsayılı zeminde hızlanma testi

Farklı sürtünme katsayılı zeminde tırmanma kabiliyeti testi

Torsen diferansiyel çeşitleri TYPE 1 TYPE 2 TYPE 3

TYPE 1 T1diferansiyeli günümüzün arkadan itişli birçok modern araçlarına kolayca ve herhangi bir değişiklik gerektirmeksizin uygulanabilir.Bu diferansiyel ABS ve çekiş kontrol sistemi ile yüksek bir uyumla çalışabilir.

TYPE 2 T2 diferansiyeli genel olarak önden çekişli araçlarda kullanılmakla beraber arkadan itişli araçlarda da kullanılmaktadır. Limitli kaydırmalı diferansiyellerden üstün olarak aracın çekiş kontrolünü ve yol tutuşunu artırırken aynı zamanda torkun daha etkili kullanılmasını ve aracın beygir gücünün yola daha az kayıpla iletilmesini sağlar. Aracın hızlanma kabiliyetini artırır. ABS ve çekiş kontrol sistemiyle tam uyumlu olarak çalışabilir.

TYPE 3 T3 4x4 araçlarda helisel planet dişli sistemi ile orta diferansiyel olarak torkun ön ve arka dingillere bölüştürülmesinde kullanılır.Bu diferansiyelde de ABS ve çekiş kontrol sistemiyle tam uyumlu olarak çalışabilir.