Abra-Kadavra A4 Grubu Toplumsal Duyarlılık Projesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

Grup O AN.
Saydığımızda 15 tane sayı olduğunu görürüz.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Ö Ğ R E T İ M Ü Y E S İ Y E T İ Ş T İ R M E P R O G R A M I (Ö Y P ) Ö Z E T Ş E M A S I • Şemada, Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı (ÖYP) ile ilgili aşamalar.
“Döner Sermaye ve Finans Akışı” Dokuz Eylül Üniversitesi
Tıp Fakültesi Birinci ve İkinci Sınıf Öğrencilerinin Tamamlayıcı ve Alternatif Tıp Yöntemleri Hakkında Bilgi, Tutum ve Davranış Farklılıkları  Hazırlayanlar:
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
Güz Yrd. Doç.Dr. Zeynep Ocak
ÇÖZÜM SÜRECİNE TOPLUMSAL BAKIŞ
Diferansiyel Denklemler
1-2-3 Şubat 2012 tarihinde Bingöl Merkez İlköğretim Okulu Öğretmenlerine ‘Okullarda Afet Bilincini Oluşturma’ konulu eğitim semineri düzenlenmiştir.
1www.turkegitimsen.org.tr Şuayip ÖZCAN Türk Eğitim – Sen Genel Başkanı ÖĞRENCİLERİN, EĞİTİM VE EĞİTİM SORUNLARINA BAKIŞI.
ALGORİTMA VE PROGRAMLAMAYA GİRİŞ ***** Prof.Dr. Mustafa Ergün
1/27 GEOMETRİ (Kare) Aşağıdaki şekillerden hangisi karedir? AB C D.
Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
Soruya geri dön
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
1/20 PROBLEMLER A B C D Bir fabrikada kadın ve çocuk toplam 122 işçi çalışmaktadır. Bu fabrikada kadın işçilerin sayısı, çocuk işçilerin sayısının 4 katından.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
Türkiye'de Büyük Kentler Dışında Kurulan Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümlerinin Özellikleri ve Kurulmakta Olan Bölümlere Öneriler 50.Kütüphane Haftası Doç.
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
(TODUP Grup C-1) GRUP KAZASIZ BELASIZ.
Zihinden Toplama ve Çıkarma İşlemi
GRUP NoNA 9.
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
SPORUN OKUL BAŞARISI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
İKİ BASAMAKLI DOĞAL SAYILARIN
Onluk ve birliklere ayırarak toplama işlemi
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Üniversite öğrencilerinin video oyunlarına olan alışkanlıkları
19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 1 TUHID - İDA İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması Eylül 2006.
Okulda Yönetime Ve Karara Katılım TUNCAY TAŞBAŞ , ALPER ALEMDAR , Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve.
Prof. Dr. Mustafa Dülger Hocamız.
Amaç: Organ yetmezliği insidansı (toplumdaki hastalık sayısı oranı) tüm dünyada artmakta olup, organ nakli olmayı bekleyen hastalar da uygun organ beklerken.
Tüketici Trend Araştırması Aralık 2009 Sosyal Telefon.
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
4 X x X X X
1/20 ÖLÇÜLER (Zaman) A B C D Bir saat kaç dakikadır?
İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı
Metin’in yaşı kardeşinin yaşının 3 katı kadardır
BİR ORGAN BİR HAYAT.
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
Madde-2) Kurumların merkez, taşra ve yurtdışı teşkilatlarında yer alan tüm birimlere ait kodların güncellenmesi işlemlerinde kurumların strateji geliştirme.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ
Test : 2 Konu: Çarpanlar ve Katlar
1 MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ AKADEMİK YILI ERASMUS ÖĞRENİM HAREKETLİLİĞİ TANITIM TOPLANTISI DIŞ İLİŞKİLER KOORDİNATÖRLÜĞÜ 04 OCAK 2011 MEHMET.
HANGİ ÖĞRENİM SİSTEMİ DAHA MEMNUN EDİCİ?
VERİ İŞLEME VERİ İŞLEME-4.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Toplumsal Duyarlılık Projesi
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
1/22 GEOMETRİ (Dikdörtgen) Aşağıdaki şekillerden hangisi dikdörtgendir? AB C D.
Kocaeli Üniversitesi tıp fakültesi PREKLİNİK çalışma komisyonu raporu Alişan Burak Yaşar.
ÜÇGENDE AÇILAR 7.sınıf.
GRUP C4 IQ.
TOPLUMSAL DUYARLILIK PROJESİ
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
Kocaeli Üniversitesi E3 Grubu Toplumsal Duyarlılık Projesi
ORGAN BAĞIŞI VE ÖNEMİ SAMSUN Atasam Hastanesi. Tedavisi sadece organ ve doku nakli ile mümkün olan hastalıklar, tüm dünyanın olduğu gibi, ülkemizin de.
GRUP: VİTAMİNİ KABUĞUNDA
Sosyal medya aracılığı ile toplumda bazı hastalıklar hakkındaki farkındalığı arttırma BİR DE HEKİME SOR.
NEDEN DOKTOR OLUYORUZ? GRUP BİLİMSE TODUP A2.
Sunum transkripti:

Abra-Kadavra A4 Grubu Toplumsal Duyarlılık Projesi Danışman Öğretim Üyesi:M.Doğan GÜLKAÇ

Konumuz: Kadavra bağışı konusunda toplumun bilinç düzeyinin değerlendirilmesi ve bilgilendirme konulu bir proje hazırladık.

Amacımız: Toplumu kadavra bağışı konusunda bilgilendirmek ve bağışa teşvik etmek.

KADAVRA NEDİR?

Kadavra özellikle tıpta anatomi derslerinde kullanılan cansız insan ya da hayvan bedenidir.

Toplumun kadavra hakkındaki bilgisini ölçmek için hastane içinde hasta yakınlarına , hastalara ve sağlık çalışanlarına hazırladığımız anketi uyguladık.Sonuçlarını da sizlerle paylaşmak istiyoruz.

Eğitim durumuna göre kadavrayı bilip bilmeme durumu ve bağışa bakış Lisans üstü eğitim düzeyindeki kişiler Bilen: %95 Bilmeyen:%5 Bağış: %15 Bağış yapmayan:%60 Fikrim yok %25 Üniversite düzeyindeki kişiler Bilen:%89.7 Bilmeyen:%10.3 Bağış:%11.7 Bağış yapmayan:%72 Fikrim yok:%16.3 Lise eğitim düzeyindeki kişiler Bilen: %80.9 Bilmeyen:%19.1 Bağış:%23.8 Bağış yapmayan:%54.7 Fikrim yok: %22.5

Eğitim durumuna göre kadavrayı bilip bilmeme durumu ve bağışa bakış İlköğretim düzeyindeki kişiler Bilen:%35.8 Bilmeyen:%64.2 Bağış:%15.3 Bağış yapmayan:%71.7 Fikrim yok:%13 Okur yazar olmayan kişiler Bilen:%50 Bilmeyen: %50 Bağış: % 0 Bağış yapmayan: %100

*Anketi uyguladığımız kişiler bu soru için birden fazla şık işaretleyebilirlerdi.

Kadavra başına düşen öğrenci sayısı sizce kaç olmalıdır?

Ülkemizde yaklaşık 35-50 öğrenciye 1 kadavra düşmektedir Ülkemizde yaklaşık 35-50 öğrenciye 1 kadavra düşmektedir.Sizce bu sayı yeterli midir…?

Sizce kadavra elde etme konusunda kaynaklar nelerdir. Diye sorduk… ( Sizce kadavra elde etme konusunda kaynaklar nelerdir? Diye sorduk… (***Bu sorumuzda anket yapılan kişilere birden fazla yanıt hakkı verilmiştir.***) ***Bu sorumuzda anket yaptığımız kişilere birden fazla işaretleme hakkı verilmiştir.***

Beden kadavra olarak kullanılmak üzere bağışlanabilir mi?

Kadavra bağışı konusunda bilgilendirmede en etkili yol sizce hangisidir? (***Bu sorumuzda anket yapılan kişilere birden fazla yanıt hakkı verilmiştir.***)

Kendi bedeninizi kadavra olarak kullanılmak üzere bağışlamayı düşünür müsünüz?

‘Hayır’ diyenlere nedenlerini sorduk….

Sağlık çalışanlarına bedeninizi kadavra olarak bağışlar mısınız diye sorduk…

‘Kendi bedenimi kadavra olarak bağışlarım ‘Kendi bedenimi kadavra olarak bağışlarım .’ diyen 40 kişiden sadece 11’i nereye başvuracağını biliyor...

Vücudunuzu bağışlamak isterseniz… Vücutlarını bağışlamak isteyenlerin Tıp Fakülteleri Dekanlıklarına veya Tıp Fakültesi Eğitim Uygulama Hastaneleri başhekimliğine telefonla başvurmaları gerekmektedir.İlgili fakültelerin görevli ekipleri tarafından bağışın alınması sırasında gerekli belgeler imzalatılmak suretiyle işlemler tamamlanmaktadır. *(Anatomi Derneği) Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Dekanlık 0 262 303 70 01

Anketten seçmeler … Kadavralara çok saygısız davranılıyor . İnternet ortamında kadavraların kesilirken dalga geçilerek yayınlanması çok yanlış. Türkiye insanı bu konuya tam hazır değil. Olması da çok zaman alacak…Ama çalışmalara devam etmek lazım. Öldükten sonra paramparça olmak ve herkes tarafından görülüp parçalanmak istemem. Bağışlanması iyi bir fikir ama ülkemizde var mıdır bilemiyorum. Bedene can veren eziyet görmesini istemez. Her kul önce kendinden pay biçsin. CAİZ… Tıp eğitiminde kadavra sayısı artırılmalı, halk daha doğru bilgilendirilmeli. İnsanın kendini ve çevresindeki sevdiklerini kadavra bağışı için hazırlaması gerekir. Bu da ancak toplumun eğitim seviyesi yükseldiğinde beklenebilir.

GRUP ÜYELERİ Ali DAYAN Begüm TORUNLAR Ceren BİLGÜN Çağlar AYAROĞLU Negar NAGHIZADEH Büşra Çisil TORGAY Talip BAKBAK Nihal ŞİMŞEK Hatice BULUT Cihad KAYA

BİZİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDİYORUZ… 