* Yeni enformasyon ve iletişim teknolojilerinin sahiplik ve kullanımı, eşitsiz gelir dağılımından bağımsız değildir; dolayısıyla hem ülkelerin refah düzeylerine hem de ülke Içinde cinsiyet, yaş, eğitim, toplumsal ve mesleki gibi kıstaslara bağlı olarak internet kullanımı farklılıklar göstermektedir. * “Sayısal uçurum”, ülkeler arasında ve ülkelerin kendi içinde olmak üzere iki sınıfa ayrılabilir. * Ülkelerin kendi içindeki uçurum ekonomik gelişmeden kaynaklanan bölgesel farklar, kent-kırsal alan ayrımı, toplumsal statü, eğitim durumu, toplumsal cinsiyet, etnik köken, yaş gibi birbiriyle ilintili etkenler sayısal uçurumun ortaya çıkmasında etkilidir.
* “Sayısal uçurum”, yalnızca yeni enformasyon ve iletişim teknolojilerine erişimle sınırlı kalmamaktadır. Bustamante satın alma gücü, kültürel kodlar, stratejik ve rekabetçi değeri olan enformasyona sahip olmak ile yüzeysel ve kaçışa dayalı enformasyona sahip olmak arasındaki fark, enformasyonu üretenler ile tüketenler arasındaki ayrım, kültürlerini yayan uluslar ile kültürlerini bedavaya hammadde olarak veren uluslararasındaki ayrım, ülkeler, bölgeler ve her toplumun kendi içindeki ayrımlar vb. etkenlerin de “sayısal uçurum”u meydana getirdiğini söylemektedir. * Christensen de sayısal uçurumun üç farklı boyutu olduğunu söylemektedir: altyapıya erişim, hizmet ve bilgiye erişim, gerekli yeti ve becerilere erişim (Christensen, Bilişim Sözlüğü, 697).
KAYNAK:
Kaynak: Arab Social Media Report, Vol. 1, No.1, Ocak 2011
KAYNAK: State of the internet Turket 2010, Kasım 2010www.comscore.com
Kaynak: Kasım 2010www.comscore.com
Kaynak: Kasım 2010www.comscore.com
Kaynak: Kasım 2010www.comscore.com
Kaynak:
* * * * * *