Performans Değerlendirme

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Advertisements

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME - I
Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Yazılı Sınavlar ve Açık Uçlu Yanıtların Değerlendirilmesi
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖLÇME DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Bilişşsel Hedeflerin Ölçülmesi
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
PROGRAM TASARIMI
DEĞERLENDİRME ARAÇLARININ GELİŞTİRİLMESİ
Türkçe Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme. Değerlendirme; Öğrencilerin öğrenme durumlarını, ilgi ve yeteneklerini keşfetmeye yardımcı olur. Öğrencilerin.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
Eğitimde Program Geliştirme Ölçme ve Değerlendirme Boyutu
DERECELİ PUANLAMA ANAHTARLARININ HAZIRLANMASI
Proje, Performans Değerlendirme
Bilgisayar Destekli Eğitim
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
DERS: Sosyal Bilgiler ÜNTE: Uzaktaki Arkadaşlarım SINIF: 4/A
Öğretim Teknikleri - III
PORTFOLYO DEĞERLENDİRME
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
İNCELEME Bilimin İşlevleri İstatistiksel Yöntemler Değişken Türleri
II Hafta Plan Nedir? Eğitim-öğretimde Plan Yapmanın faydaları
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE HATA Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM.
PROJE VE PERFORMANS ÖDEVLERİ
SERCAN ERTÜRK GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME. Ölçme ve Değerlendirmenin İlkeleri Amaçlar ilkesi Devamlılık ilkesi Genişlik – kapsamlılık ilkesi Kendi.
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
Beyin için Zenginleştirme. Beyin ile ilgili yapılan araştırmalar ortamın beyin gelişimi üzerinde etkisinin olabileceğini ortaya koymuştur. Daha iyi bir.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Okul Yöneticilerinin Denetim ve Değerlendirme Rolü
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Kariyer Danışmanlığı Uygulaması
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Psikolojik Testlerin Çeşitli Kriterlere Göre Sınıflandırılması
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Dereceli Puanlama Anahtarı Hazırlama
ABİDE Madde Örnekleri Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Üst Düzey Zihinsel Özellikler
21. YY BECERİLERİ.
KAVRAM HARİTALARI.
Sınav Türleri: Uzun Yanıtlı ve Kısa Yanıtlı
Üst Düzey Zihinsel Beceriler
Üst Düzey Zihinsel Beceriler
Sunum transkripti:

Performans Değerlendirme 10.04.2017 Performans Değerlendirme Melis KAYA Sevecen ÜNAL H. Özlem GÜMÜŞTAŞ Bahadır KARABİNA Ecmen ERDEM Bilal GÖKTEPE

Performans Değerlendirme Ölçme – Değerlendirme Performans Değerlendirme

Ölçme – Değerlendirme (devamı) 10.04.2017 Ölçme – Değerlendirme (devamı) Yaratıcı düşünme, Karar verme, Problem çözme, Öğrenmeyi öğrenme, İşbirliği, Kendi kendini yönetebilme Öz değerlendirme yapabilme gibi yeterliliklere sahip olmaları beklenmektedir Performans Değerlendirme

EARGED tarafından uygulanan PIRLS Ulusal Raporunda:   Sınıf içi okumadan sonra öğrencilere uygulanan çoktan seçmeli sınavlar. Performans Değerlendirme

EARGED tarafından uygulanan TIMSS 1999 Ulusal Raporu: Öğrencilerden alınan değerlendirme bilgilerinin kullanım sıklığı Performans Değerlendirme

Alternatif Değerlendirme Araçları 1. Ürün Seçki Dosyası (Portfolio) -öğrenci çalışmalarının kolleksiyonu 2. Performans Değerlendirme Performans Değerlendirme

Performans Değerlendirme 10.04.2017 Performans Değerlendirme Performans Değerlendirme

Performans Değerlendirme Performans nedir? Performans, bireyin amaçlanan hedefe yönelik olarak, neleri gerçekleştirebildiğinin nicel ve nitel olarak anlatımı olarak tanımlanmaktadır. (M.E.B) Performans, belirli amaçlara yönelik planlı etkinlikler sonucu nicel ya da nitel olarak değer kazanmış kavramlardır. (Eraslan ve Algün ,2005) Performans Değerlendirme

Performans nedir? (devamı) Performans, sistematik olarak etkinliklerin veya çalışmaların sonucunda kişinin ortaya koyduğu somut bir ürün ya da zihinsel bir süreçtir. (Ayşe Abla Koleji Ölçme ve Değerlendirme Birimi) Bir sunuda, öğrencinin göstereceği “beceri” ve “yetenek” düzeyindeki davranışlar olarak ele alınabilir. ( Yrd. Doç. Ömer KUTLU) Performans Değerlendirme

Performans Değerlendirmesi Nedir? Performans değerlendirmesi, öğrencilerin Bilgi, Beceri, Zeka düzeylerini ölçmek için, onlara belirli alanlarla ilgili görev verip, öğrencilerin o görevdeki etkinliğini geçerlilik ve güvenirliliği sağlanmış ölçüm araçları (rubikler) kullanılarak tespit etmektir. Performans Değerlendirme

Performans Değerlendirmesi Nedir? (devamı) Bu değerlendirmeler, Süreç içine yayılmışlardır, Gözlenebilen bir performans Somut bir ürünle sonuçlanmaktadır. Performans değerlendirmesinde öğrenciler, Kendi kendini değerlendirme, Performans Değerlendirme

Performans Değerlendirmesi Nedir? (devamı) Sınav saatleriyle sınırlandırılmaksızın daha geniş bir zaman diliminde çalışma Tekrar yapma, oluşturulan ölçütlere göre yeterlilik derecelerini ortaya koyma olanaklarına sahip olurlar. Performans Değerlendirme

Performans Değerlendirme PERFORMANS DEĞERLENDİRMEDE BAŞARISIZLIK YOKTUR. AMAÇ VAROLANI GELİŞTİRMEKTİR. Performans Değerlendirme

Performans görevi nedir? Performans görevi, öğrencinin listelenmiş yanıtlardan birini seçmesi yerine, kendi yanıtını oluşturmasını sağlayan bir durum belirleme etkinliğidir (Stark,1998). Performans Değerlendirme

Performans Değerlendirmesi Niçin Yapılır?

Performans Değerlendirmesi Niçin Yapılır? Performans değerlendirme üst düzey düşünme (analiz, sentez ve değerlendirme) problem çözme becerileri geliştirme, gerçek dünyadaki sorunlarla ilgilenme ve davranışları, hem ürün hem de süreç olarak kontrol etmek için yapılmaktadır. Performans Değerlendirme

Performans Değerlendirmenin Diğer Değerlendirmelerden Farkı? “Tek doğru” ve “en iyi cevap” mantığını kabul etmemektedir. Öğrencinin bir davranış da bulunması ( süreç) gözlenir. Ürünün niteliklerine bakılır. Ezbercimi, yoksa yaratıcımı olduğunu anlama. Performans Değerlendirme

Performans Nasıl Değerlendirilir? Değerlendirme uzun süreli olmalı, Birçok beceriyi kapsamalı , Hem bireysel hem de grup değerlendirmeleri yapılmalı, Değerlendirme hem ürüne hem de sürece odaklanmalı, Değerlendirmede birçok veri toplama teknikleri kullanılmalıdır. Performans Değerlendirme

Performans Değerlendirme Yönerge Öğrencinin performans görevlerini yerine getirirken dikkat etmesi gereken noktalarla, önüne çıkabilecek engelleri aşabilmesini sağlayacak yol gösterici açıklamalar bir yönerge biçiminde hazırlanmıştır (Ek-2). Ayrıca her performans görevine ait gerekli açıklamalar da görevin altında verilmiştir (Ek-1) link atılack bu eklere Performans Değerlendirme

Performans ödevi taslak formu hazırlanması Taslak formu hakkında görüş alma ve düzeltme yapılması Amaç belirleme Taslak formu öğrencilerle değerlendirilerek uygulama Uygulama Öz Akran değerlendirme ve öğretmen değerlendirmesi Sonuçların kaydedilmesi Sunum Performans Değerlendirme

Performans Değerlendirme Performans Puanlama Öğrencilerin ödevlerinde gösterdikleri performans bir makine ile puanlanamaz ama iyi tanımlanmış bir ölçüt ile bir ya da daha fazla kişi tarafından değerlendirilebilir. (Jimnastik veya sürücü sınavları) Performans Değerlendirme

Performans Puanlama (devamı) Ödevin içereceği standartlar belirlenir.Öğretmen, ödeve ilişkin belirlediği standartları öğrencilerle paylaşarak, bunları öğrencilere sunar. Performans Değerlendirme

Performans Puanlama (devamı) Performans ödevinin tamamlanmasından sonra, öğretmen ödeve uygun geliştirdiği standartlara göre öğrencilere puan vereceği ölçütleri kullanır. Performans Değerlendirme

Öğrenci Tarafından Yerine Getirilen Performans Ödevleri John Baron’a göre öğrenci tarafından yapılandırılan performans değerlendirmesinin beş temel niteliği olmalıdır. Bunlar: Ödev, hem öğretmenler hem de öğrencileri için anlamlıdır. Ödev, öğrenci tarafından belirlenir. Performans Değerlendirme

Öğrenci Tarafından Yerine Getirilen Performans Ödevleri (devamı) Ödev, öğrencinin bilgiyi çözümleyip, sonuç çıkarmasını gerektirir. Ödev, öğrencilerin sonuçlar konusunda iletişim kurmasını gerektirir. Ödevin en az bir bölümünde öğrencilerin beraber çalışmasını gerektirir. Performans Değerlendirme

Performans Değerlendirme Öğretmenler Bu Konuda Öğrencilerine Yardımcı Olmak İçin Aşağıda Verilen Yolları İzleyebilirler: Soru belirleme, Öğretmenin rehberliği (link sorular.doc) Muhakeme sürecinde taslak hazırlamada yardımcı olma Performans Değerlendirme

Performans Değerlendirme Öğrencilerin aşağıdaki kategorilerden standartlar belirlemesine yardımcı olun; Bilgi yapılandırma Etkin iletişim Zeka alışkanlıkları İşbirliği. Öğrencinin performans ödevi ile birleştireceği diğer yaşam boyu standartları Performans Değerlendirme

Performans Değerlendirmenin Avantajları Performans değerlendirme, alternatif değerlendirmeden daha betimleyici gerçek değerlendirmeden de daha az gösterişlildir. Problemin kesin çözümlerinin olmadığını anlamayı sağlar. Toplumsal geçmişin önemini anlama Performans Değerlendirme

Performans Değerlendirmenin Avantajları Empati kurabilme Veri toplayarak, yorumlayarak doğal ve toplumsal olayların açıklanabileceğini anlama Diğer kişilerle çalışma düşünceleri tartışabilme ve ortak düşünce üretme imkanı verir. Performans Değerlendirme

Performans Değerlendirmenin Dezavantajları: Önceden verilmesi gerekli olduğu için zaman dezavantaj sağlar. Öğretmenin önceden hazırlaması gerekmektedir. Puanlama anahtarı titizlikle hazırlanmalıdır. Performans değerlendirmeler, nesnel değerlendirmelere fırsat vermez. Performans Değerlendirme

Performans Ödevlerine İlişkin Örnekler: Değişik içerik alanları ve sınıf düzeylerini temsil eden performans ödevlerinden örnekler aşağıda verilmişlerdir. Performans Değerlendirme

Performans Değerlendirme Boyut : Muhakeme süreci, Karşılaştırma, Sınıflandırma, Tümevarım, Tümdengelim, Hata analizi, Destek sağlama, Soyutlama, Bakış açılarının çözümlenmesi (analizi) Performans Değerlendirme

Her ödev için aşağıdaki bilgiler dikkate alınmalıdır: Ödevlerde kullanılabilecek sınıf düzeylerinin sıralaması. Bu bölümde sunulan ödevler belirli bir sınıf düzeyinde kullanıldığında tekrar yazılmak zorundadır. Performans Değerlendirme

Her ödev için aşağıdaki bilgiler dikkate alınmalıdır: Örneğin, ilkokul düzeyindeki bir ödev birinci sınıf için yapılandırılmak istendiğinde, daha basit bir hale getirilmelidir, ödev altıncı sınıf için düşünüldüğünde, daha çok boyut eklenebilir. Öğretmenler öğrenci için uygun olan dili seçmelidirler. Performans Değerlendirme

Performans Değerlendirme ÖRNEKLER Performans Değerlendirme

Performans Değerlendirme