Beklenen trafik= Başlangıç trafiği +Trafik artışı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Normal Dağılım Dışındaki Teorik Dağılımlar
Advertisements

  5.4 PROJE TRAFİĞİ Kırsal yolların tasarımı ile ilgili geometrik standartların seçimine esas olan trafik için genelde 20 sene sonraki trafik değeri alınır.
MERKEZİ YIĞILMA (EĞİLİM) ÖLÇÜLERİ
Temel Anlamıyla Değer Tahmini
Sosyo-Ekonomik Gelişmişlik Sıralaması Araştırması
KAYSERİ KİTAP VE EĞİTİM FUARI 9-18 EKİM KAYSERİYİ TANIYALIM  Türkiye’nin önde gelen ve köklü üniversitesi Erciyes Üniversitesinin buradadır. 
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
ÇEVRE VE DOĞAL KAYNAKLAR EKONOMİSİ
FAİZ ORANI DAVRANIŞI.
KARAYOLU YÜZEY DÜZGÜNSÜZLÜĞÜNÜN ARAÇ İŞLETME MALİYETİNE ETKİSİ
9. BÖLÜM Faktör Piyasası-1.
V. YEREL YÖNETİMLERİN MALİ YÖNETİMİ FORUMU
BENZETİM Prof.Dr.Berna Dengiz 4. Ders Modelleme yaklaşımları
SAĞLIKSIZ KENTLEŞME (ÇARPIK KENTLEŞME)
ECON 101 İKTİSADA GİRİŞ Prof. Dr. Nejat Erk.
PARA TEORİSİ: FAİZ ORANLARININ ANLAMI, ÖLÇÜMÜ VE BELİRLENMESİ
COĞRAFYA İÇERİSİNDEKİ YERİ
OLASILIK DAĞILIMLARI Bu kısımda teorik olasılık dağılımları incelenecektir. Gerçek hayatta birçok olayın dağılımı bu kısımda inceleyeceğimiz çeşitli olasılık.
İçindekiler: Marjinal Hâsılat Fonksiyonunun Ortalama Hâsılat Fonksiyonundan Elde Edilmesi 2. Marjinal Maliyet ve Ortalama Maliyet Fonksiyonları Arasındaki.
KIRSAL SOSYOLOJİ. KIRSAL SOSYOLOJİ “Kırsal Alanda Yaşayan Her İnsan Geçimini Tarımsal Faaliyet İle Sağlar” “Geçimini Tarımsal Faaliyetlerden Elde Ettiği.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
OLASILIK ve OLASILIK DAĞILIMLARI
Temel İstatistik Terimler
KONU:TÜRKİYE’DE NÜFUS
+1 TAM SAYILAR
Yol Geometrik Standartlarının Seçimi
rojelendirme esasları
Bölüm6:Diferansiyel Denklemler: Başlangıç Değer Problemleri
Kanalizasyon sistemlerinde, yağmur suları ve arıtılmış atıksular, liman bölgelerine ve uygun alıcı ortamlara deşarj edilebilirler. Ayrıca çeşitli endüstrilerde.
TEORİK DAĞILIMLAR 1- Binomiyal Dağılım 2- Poisson Dağılım
SÜREKLİ ŞANS DEĞİŞKENLERİNİN OLASILIK YOĞUNLUK FONKSİYONLARI
OLASILIK ve KURAMSAL DAĞILIMLAR
TARİHSEL SÜREÇTE ŞEHİRLER
Sosyal Bilgiler EĞİTİM VE ÇALIŞMA HAKKI
Tuğçe ÖZTOP İlköğretim Matematik Öğretmenliği 2. sınıf
ORAN.
İSTİHDAM HACMİNİ VE MİLLİ GELİRİ BELİRLEYEN DEĞİŞKENLER
KARTEZYEN ÇARPIM Sıralı İkili İki Kümenin Kartezyen Çarpımı
SERA GAZLARI METİN MERT ARSLAN.
TARIMSAL YAPILAR VE SULAMA DERSİ
SÜREKLİ ŞANS DEĞİŞKENLERİ
MuhaseBENİN TEMEL DENKLİĞİ VARLIK – KAYNAK DENGESİ
Doç. Dr. Ahmet UĞUR İnönü Üniversitesi İktisat Bölümü
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
12.HAFTA İÇERİK VARYANS ANALİZİ Giriş Tek Faktörlü Varyans Analizi
Sayısal Analiz Sayısal Türev
Sermaye Maliyeti *Firmalar sadece özkaynaklarını projelerin
 Bölüm 8: Piyasa Koşulları ve Kârı Ençoklama Kaynak: Yönetim Ekonomisi – Prof. Dr. İ. Özer Ertuna.
Analitik olmayan ortalamalar Bu gruptaki ortalamalar serinin bütün değerlerini dikkate almayıp, sadece belli birkaç değerini, özellikle ortadaki değerleri.
Yurdumuzda Nüfus.
Rastgele Değişkenlerin Dağılımları
YAŞADIĞIMIZ YERLER Tarihin akışı içinde insanlar göçebelikten yerleşik hayatta geçerken insan yaşamını kolaylaştıracak toprağı ve iklim elverişli yerleri.
Teorik Dağılımlar: Diğer Dağılımlar
İSTATİSTİK II BAĞIMSIZLIK TESTLERİ VE İYİ UYUM TESTLERİ “ c2 Kİ- KARE TESTLERİ “
ÜLKEMİZDE NÜFUS / Yerleşme ve Seyahat Özgürlüğü
Kırsal Alanları Kentlerden Ayıran Farklılıklar Prof. Dr
Temel İstatistik Terimler
Sermaye Maliyeti Sermaye maliyeti; kullanılan veya kullanılması planlanan her çeşit kaynağın, maliyetlerinin ağırlıkları dikkate alınarak ortalamasının.
Sermaye Maliyeti Sermaye maliyeti; kullanılan veya kullanılması planlanan her çeşit kaynağın, maliyetlerinin ağırlıkları dikkate alınarak ortalamasının.
Sermaye Maliyeti Sermaye maliyeti; kullanılan veya kullanılması planlanan her çeşit kaynağın, maliyetlerinin ağırlıkları dikkate alınarak ortalamasının.
Tıp Fakültesi UYGULAMA 2
İKTİSADA GİRİŞ I DERS 11 Y.Doç.Dr.Umut Öneş.
TEORİK DAĞILIMLAR.
BİTKİ ÖRTÜSÜ VE UĞRADIĞI ZARARLAR
DEMOGRAFI.
A. NÜFUSUN ÖNEMİ ve ÖZELLİKLERİ 1. Nüfus Sayımları ve Nüfusun Önemi Nüfus: Belirli bir zamanda ve sınırları belirli bir alanda yaşayan insan sayısıdır.
OLASILIK DAĞILIMLARI Bu kısımda teorik olasılık dağılımları incelenecektir. Gerçek hayatta birçok olayın dağılımı bu kısımda inceleyeceğimiz çeşitli olasılık.
Temel İstatistik Terimler
1 / 491 / / 21 3 / 21 4 / 21 5 / 21 6 / 21.
Sunum transkripti:

Beklenen trafik= Başlangıç trafiği +Trafik artışı -Mevcut trafik -Normal trafik artışı -Saptırılan trafik -Yaratılan trafik -Gelişme trafiği Başlangıç trafiği; halen hizmette olupta standartları yükseltilerek iyileştirilecek , ya da yeniden yapılacak olan yolu işletmeye açılır açılmaz kullanacak olan trafiktir. Bu trafik önceden varolan yani mevcut trafik ile, yeni yapılacak veya iyileştirilecek yola mevcut diğer yollardan saptırılacak (çekilecek) olan trafiğin toplamıdır. Yol yapılacak iki yerleşim bölgesi arasında önceden yapılmış ve hizmette olan bir yol varsa bu yoldaki trafik sayım yapılarak bulunur. Hiç yol yoksa trafik başlangıç-son etüdü yardımı ile belirlenir.

Başka yollardan saptırılan trafik miktarı üzerinde yeni yapılacak veya iyileştirilecek yolun eski yollara göre sağlayacağı mesafe veya zaman kazancı, ulaşım maliyeti kazancı, ayrıca konfor ve güven artışı gibi hususlar etkili olur. Yeni yol belirtilen hususlarda ne kadar büyük avantaj getiriyorsa eski yollardan saptırılacak olan trafik de o derecede fazla olur. Bu hususta bir fikir vermek üzere Amerika’da yapılan bir araştırma sonucu geliştirilen eğriler Şekil 5.4 de verilmiştir. Beklenen trafiğin ikinci kısmını oluşturan trafik artışının normal trafik artışı, yaratılan trafik ve gelişme trafiği olmak üzere üç bileşeni vardır. Normal trafik artışı; nüfus ve taşıt sayısında, ayrıca kişilerin hareketliliklerinde (günlük ortalama yolculuk sayısı) gözlenen artışın doğal bir sonucudur. Bu artışın geçmiş yıllardakine benzer bir şekilde devam edeceğinin varsayılması durumunda,

 

Gelişme trafiği; Daha önce mevcut değilken, yolun geçtiği bölgedeki arazi kullanımında meydana gelen değişmeler, kısaca yeni yerleşmeler ile sanayi ve ticari faaliyetlerdeki artışlar sonucu ortaya çıkması beklenen trafiktir. Bu trafik yol hizmete girdikten sonra sürekli bir artış gösterir. Yaratılan trafik ile gelişme trafiği, etkili oldukları düşünülen ve bağımsız değişkenler olarak isimlendirilen çeşitli parametrelerin yer aldığı matematik modeller ya da bunlara bağlı olarak geliştirilmiş eğriler yardımı ile bulunur. Örnek : Geometrik standartları iyileştirilecek bir kırsal yoldan son yılda iki yönde olmak üzere 820.000 bin taşıt geçtiği sayımlarla bulunmuştur. Bu yolun iyileştirilmesinden sonra diğer mevcut yollardan saptırılması beklenen trafik 150.000 taşıt, hesaplanan yaratılan trafik ve gelişme trafiği toplamı ise 500.000 taşıt’ dır. Trafiğin geçmiş yılların ortalaması olarak yıllık %6 oranında artış göstereceği ve yönlere eşit dağılacağı öngörülerine göre 20 yıl sonrası için projelendirmede esas alınacak trafik miktarı nedir? K faktörü 0,15 olarak alınacaktır.

 

 

TEŞEKKÜRLER