TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNDE DEPRESYON BELİRTİLERİ TAŞIMA DURUMU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Advertisements

Cinsel Dokunulmazlığa Karşı Olaylarda Mağdurların Ruh Sağlığı Boyutu
Amaç: Amaç: Tıp Fakültesi öğrencilerinin üniversiteye giriş başarısının dönem içerisindeki başarısıyla orantılı olup olmadığı her zaman bir soru işareti.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
Tıp Fakültesi Birinci ve İkinci Sınıf Öğrencilerinin Tamamlayıcı ve Alternatif Tıp Yöntemleri Hakkında Bilgi, Tutum ve Davranış Farklılıkları  Hazırlayanlar:
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
Nicel / Nitel Verilerde Konum ve Değişim Ölçüleri
Uygulamalı Örneklem Seçimi
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Prof. Dr. Akile Sarıoğlu-Büke*, Doç Dr. Osman Özdel**,
TIP FAKÜLTESİ VE SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN BİRBİRLERİNE BAKIŞ AÇILARI.
Sıvı Ölçüleri Değerlendirme.
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
Tahir Atik, Caner Turan, E.Ulaş Saz
Hastane Çalışanlarında Tüberküloz Bilgi Düzeyi ve Risk Algılanması
BİR DEVLET HASTANESİNDE HASTA BAĞIMLILIK DÜZEYLERİNE GÖRE YAPILAN HEMŞİRE İNSAN GÜCÜ PLANLAMASI UYGULAMASI   Özcan Selma, Tanrıöver Funda , Akın Bihter.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
Türkiye'de Büyük Kentler Dışında Kurulan Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümlerinin Özellikleri ve Kurulmakta Olan Bölümlere Öneriler 50.Kütüphane Haftası Doç.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
Eyvah Öğrenciler Küçüldü: Üniversite Öğrencilerinin Çok-Kullanıcılı Sanal Bir Bilgisayar Ortamında Bilgisayar Okuryazarlığı Eğitimi Alması Araş. Gör. Gonca.
TEMEL TIP BİLİMLERİ ÖĞRENCİLERİ İLE KLİNİK BİLİMLER ÖĞRENCİLERİ ARASINDA MESLEĞE BAKIŞ AÇISINDAN FARK VAR MIDIR? SUNANLAR: Batuhan TAVEL, Recep KAPLAN,
A.Ü ARAŞTIRMA HASTANESİNE BAŞVURAN HASTALAR MEMNUN MU?
Tıp Fakültesi 1 ve 4. Sınıflar Arasında Gözlük/Lens Kullanımı ve Öğrencilerin Lazer Göz Ameliyatına Bakış Açısı Hazırlayanlar*; Hatice Hancı, İsmail Tarduş,
Uygulamalı Örneklem Seçimi
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
SPORUN OKUL BAŞARISI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Üniversite öğrencilerinin video oyunlarına olan alışkanlıkları
DOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ VI. LİSELERARASI MATEMATİK YARIŞMASI
DOĞUM VE SAĞLIK: DOĞUM SAYISI SAĞLIK DURUMUNU ETKİLİYOR MU ? Amaç Annelik kadının varoluşunda ona bahşedilen bir duygudur. Anneliğin birçok getirisi olduğu.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
Amaç: Organ yetmezliği insidansı (toplumdaki hastalık sayısı oranı) tüm dünyada artmakta olup, organ nakli olmayı bekleyen hastalar da uygun organ beklerken.
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİ AİLE HEKİMLİĞİNİ NE KADAR TANIYOR? Beyza Boğa*, Merve Ayşe Atmaca*, Uğur Can İzlimek*, Kadir Özmen**, Nagihan Külahlıoğlu**,
9.Sınıf Psikoloji 4.Ünite Ruh Sağlığının Temelleri
Depresyon Hastalarında Belirti Şiddeti ve Umutsuzluğun İntihar Davranışı Üzerindeki Etkisi Ülkü Kural
MURAT ŞEN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ Üçgenler.
DSM-IV tanı ölçütlerine göre Major Depresyon
Calgary Depresyon Ölçeği
Diferansiyel Denklemler
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ
SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 16 MAYIS AB TOPLAM SIĞIR HAYVANCILIK ARALIK ANKETİ HAYVANCILIK ARALIK ANKETİ ARALIK-TOPLAM ÇİFTLİK HAYVANLARI SIĞIR.
YENİ DOĞAN BEBEKLERİN YOĞUN BAKIMA ALINMASINDA ETKİLİ OLAN FAKTÖRLER
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISINDA
HANGİ ÖĞRENİM SİSTEMİ DAHA MEMNUN EDİCİ?
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ
GİRİŞ BULGULAR YÖNTEM SONUÇ
İSMİN HALLERİ.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
14.ULUSAL TURİZM KONGRESİ 2013 YILI BİLDİRİLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME Prof. Dr. A. Celil ÇAKICI Mersin Üniversitesi Turizm Fakültesi.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Diferansiyel Denklemler
TIP ÖĞRENCİLERİNDE DERSLERE KATILIMI ETKİLEYEN FAKTÖRLER İnsan hayatının yegâne bekçisi olan doktorların şüphesiz ki nitelikli bir eğitim almaları hem.
İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÇOCUKLARINDA OKUL İÇİ ŞİDDETİN İRDELENMESİ: BİR ANKET ÇALIŞMASI Sözen S 1, Baysal SU 2, Ekizoğlu O 1, Tüzün B 1, Tüzün Ü 3 1 İstanbul Üniversitesi.
POLATLILILAR FER İ YA NUR TA Ş KAYA-EZG İ M İ HR İ BAN TARHAN.
GRUP ADI LAST SEEN.
MOR FETHİYE ALATAŞ MAHAMAT MAHAMAT MOUSTAPHA. ÜNİRVESİTE ÖĞRENCİLERİNİN STRESLE BAŞA ÇIKMA STİLLERİ İLE POZİTİF VE NEGATİF DUYGU ARASINDAKİ İLİŞKİ.
Öğrencilerin Utangaçlık Düzeylerinin Benlik Saygılarına Etkisi
YURTTA KALAN ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYİNİN DEPRESYONA ETKİSİ NEDİR ?
PREMENSTRUAL SENDROM DAHA YÜKSEK ORANDA CİNSEL FONKSİYON BOZUKLUĞU VE CİNSEL STRES İLE İLİŞKİLİDİR DR GÜLŞAH İLHAN, DR FATMA FERDA VERİT ATMACA, DR HÜRKAN.
Fiziksel hastalıklara ruhsal tepkiler
Volume 6 Issue:2 February,2017 Arş.Gör. Dr. Merve BULUT ADAŞ
Sunum transkripti:

TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNDE DEPRESYON BELİRTİLERİ TAŞIMA DURUMU Posteri Hazırlayanlar:Yaprak S.Deveci, Mahmut Karaca, Murat Akpınar Araştırmayı Yapanlar:Nafiye Merve Yılmaz, Yetkin Yarangünü, Melek Tekin, Sefa Koca, Harun Reşit İzgin Danışman:Yrd.Doç.Dr.Ü. Zeynep Avşar GİRİŞ BULGULAR Depresyon, duygulanımda elem tarzında çökkünlük, ilgi ve istek kaybı, olumsuz düşünceler ve davranış bozuklukları ile belirli çeşitli ruhsal ve bedensel belirtilerle kendini gösteren psikiyatrik bir hastalıktır. Klinik depresyon ise tıbbi bir teşhis olup, normal üzüntü hissinden daha yoğun, sürekli ve kişinin günlük işlerini etkileyecek düzeydeki çökkün bir duygusal durumu ifade eder. Üniversite yılları gençlerin erişkinliğe geçiş yıllarıdır.Bu dönemde görülen sosyal, ekonomik ve kültürel değişiklikler gençleri ruhsal açıdan etkileyebilir. Uzun ve zorlu tıp eğitiminin öğrencilerin ruh sağlığı üzerinde negatif etkileri olduğu düşünülmektedir. Anketimiz 1.sınıflardan 18 bay 32 bayan, 3. Sınıflardan 24 bay 26 bayan olmak üzere toplam 100 kişiye gönüllülük esas alınarak yapılmıştır. 1.sınıflardan17kişi( %34) ailesinin yanında , 33kişi(%66) yurt/öğrenci evinde kalmaktadır. 3.sınıflardan 24 kişi(%48) ailesinin yanında ,26 kişi(%52) yurt/öğrenci evinde kalmaktadır.1.sınıflardan 8 kişi(%16) , 3.sınıflardan 16 kişi(%32) madde bağımlısıdır.1.sınıflardan 8 kişi (%16), 3.sınıflardan 8 kişinin(%16) aile bireylerinde depresyon öyküsü vardır. 1.sınıflardan 19 kişi (%38), 3.sınıflardan 14 kişi (%28) daha önce depresyona girdiğini düşünmüştür.1.sınıflardan 11kişi(%22) , 3.sınıflardan 10 kişi(%20) daha önce depresyon tedavisi görmüştür. Yapılan anketin sonucunda 1.Sınıflardan 24 kişi(%48) normal, 15 kişi (%30) hafif derecede depresif, 11 kişi (%22) psikiyatrik yardıma ihtiyaç duyacak şekilde depresif olarak tespit edilmiştir.(Grafik 1) 3. sınıflardan ise 24 kişi (%48) normal, 12 kişi (%24) hafif derecede depresif, 14 kişi (%28) psikiyatrik yardıma ihtiyaç duyacak şekilde depresif olarak tespit edildi.(Grafik 2) Yaptığımız araştırmaya göre 1.sınıflar ve 3. Sınıflar arasında depresyon belirtileri taşıma bakımından istatistiksel olarak anlamlı fark bulunamadı. AMAÇ Araştırmamızda amacımız Atatürk üniversitesi Tıp Fakültesi 1. Sınıf öğrencileri ile 3. Sınıf öğrencileri arasında depresyon belirtileri taşıma durumunu karşılaştırmaktır. YÖNTEM Çalışmamızda Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi 2012 -2013 dönem 1 ve dönem 3 öğrencileri arasında depresyon belirtileri taşıma durumu bakımdan fark olup olmadığı araştırılmıştır. Araştırmamız gözlemsel- kesitsel bir araştırmadır. Katılımcılara Beck Depresyon Envanterinin 1978 tarihli Türkçe’ ye uyarlanmış formu uygulanmıştır. Beck Depresyon Envanteri’nin 1961 ve 1978 tarihlerine ait Türkçe’ye çevrilmiş geçerlik güvenirlik çalışmaları yapılmış iki versiyonu vardır. Beck Depresyon Envanteri formunda 21 belirti kategorisinin her biri için dört seçenek vardır. Hastadan uygulama günü de dahil son bir hafta içinde kişinin kendini nasıl hissettiğini en iyi ifade eden cümleyi seçerek işaretlemesi istenir. Her madde 0 ile 3 arasında puan alır. Alınabilecek en yüksek puan 63 ’tır.Veriler SPSS programına girildi. Karşılaştırmalar için Levene's ve t-testi uygulandı. Grafik 1 Grafik 2 SONUÇ Çalışmamızda dönem1 ve dönem 3 öğrencileri arasında depresyon belirtileri açısından fark olmaması her iki grup için de farklı stres faktörlerinin olabileceğini gösterebilir.Daha geniş bir kitleye uygulanacak bu tarz çalışmalarla öğrencilerin depresyon konusunda farkındalıkları artırılarak yaşam kaliteleri yükseltilebilir.