DRAMA NEDİR ? Drama, kişiler arasındaki doğrudan iletişimi sağlayan, kendini ve karşısındakini tanıma, birbirini anlama, doğaçlama ve yaratma gibi etkinlikleri.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Eğitim İçeriğinin Sunumu
Advertisements

HAZIRLAYAN: D.TUĞÇE YILDIZ /B KONU: AÇILAR VE AÇI ÇEŞİTLERİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE REHBERLİK
İYİ SEYİRLER  Nazlı’nın öğretmeni, televizyonda hava durumu haberlerini izlemelerini ve yaşadıkları yerin hava olaylarını bir hafta süresince gözlemlemelerini.
KORSANLARI DURDURALIM !
Yaratıcı Drama Atölyesi
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
ATATÜRK VE SANAT SANAT.
HAZIRLAYAN: NEVİN UYSAL
ÖZGÜN MATERYAL GELİŞTİRME VE ÖRNEK UYGULAMALAR
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
GÜVENLİK PROJELENDİRME
Çoklu Zeka Kuramı (Theory of Multiple Intelligences)
ROL OYNAMA.
Müzede Yaratıcı Drama Prof. Dr. Ayşe Çakır İLHAN
ROL OYNAMA VE YARATICI DRAMA
ROL OYNAMAYI ETKİLİ KILABİLMEK İÇİN…
EĞİTİMDE DRAMA.
PARMAK OYUNLARI.
DRAMA Drama ;bireyler arasında dolaysız bir iletişim ve etkileşim sağlar. Drama bir olayı,oyunu,yaşantıyı tiyatro tekniklerinden yararlanarak,geliştirerek.
DRAMA 5. HAFTA DRAMANIN YAPISI VE UYGULANMA AŞAMALARI
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Öğr. Gör.Dr. Berna CANTÜRK GÜNHAN
EĞİTİMDE DRAMA Meral KOCABAY.
ÜRETTİKLERİMİZ….
Hazırlayan: Nurdan ÇOBAN 2/B SINIFI ÖĞRETMENİ
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
Öğretim Modeli : Çoklu Zeka
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
ANASAYFA  İ yi tanımlanmış, birbirinden farklı bir tak›m nesnelerden oluşan toplulu ğ a "küme" denir.  JOHN VENN (1834 – 1923)  John Venn, kendi adıyla.
DOĞAL SAYILAR.
6.SINIF 3.ÜNİTE İPEK YOLUNDA TÜRKLER
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Yaşamımızdaki Elektrik
Özel Öğretim Yöntemleri Vızıltı
GÖRSEL OKUMA GÖRSEL SUNU Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-1
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Rol Oynama Nedİr ? Rol oynama yöntemi, öğrencilerin kendi duygu ve düşüncelerini başka bir kimliğe bürünerek ifade etmelerini sağlayan bir öğretim tekniğidir. 
BİLGİSAYAR 1 AD: MÜRŞİDE SOYAD: EREN BÖLÜM: TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ (İ.Ö)
TAM SAYILAR.
Konu : DÜZYAZI TÜRLERİNDEN MASAL – ANI – HİKAYE - ROMAN
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
Yaratıcı drama, doğaçlama ve role bürünme esasına dayanan, tiyatro ve drama tekniklerinden yararlanılarak oluşturulan bir grup çalışmasıdır. Gruptaki.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE DRAMANIN ÖNEMİ
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
Yaratıcı Drama Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
İÇİNDEKİLER Drama nedir? Dramanın Amacı Dramanın Ana Unsurları
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
DRAMA. Drama tiyatronun araçlarını kullanan bir sürecin adıdır. Tiyatronun araçları eğitsel amaçlarla kullanılır. Önemli olan sürecin yaşanmasıdır, sonucunda.
Eğiticilerin Sınıf Yönetimi Yeterliklerinin Geliştirilmesi Doç.Dr. Ali E. Şahin Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
DRAMA Drama;doğaçlama,rol oynama ve tiyatro tekniklerinden yararlanarak öğrencilerin yaşantıyı,bir olayı,bir fikri veya soyut bir kavramı oyunsu süreçlerle.
KONU Süreçsel Drama Yaklaşımı
OKUL ÖNCESİNDE EĞİTİCİ DRAMA
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
EGE ÇAĞDAŞ EĞİTİM VAKFI YARATICI YENİLİKÇİ ÖĞRETMEN SEMİNERİ “YARATTIKÇA YAZ ATÖLYESİ” AYDAN AYKAÇ S. YUSUF ÇAĞLAYAN 16 Nisan 2011.
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
Oyun ve Din Öğretimi Dr. H. Kader ZENGİN.
DRAMA UYGULAMALARI, DRAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÖNEMİ
DRAMA UYGULAMALARI VE DRAMANIN ÖNEMİ
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
DRAMA UYGULAMALARI, DRAMANIN DİĞER SANAT ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Yaratıcı Drama.
Müzede Yaratıcı Drama.
YARATICI DRAMANIN ÖGELERİ 1.Lider/Öğretmen
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

DRAMA NEDİR ? Drama, kişiler arasındaki doğrudan iletişimi sağlayan, kendini ve karşısındakini tanıma, birbirini anlama, doğaçlama ve yaratma gibi etkinlikleri içeren bir yöntemdir.

Drama tiyatro tekniklerinden yararlanılır ancak drama tiyatro demek değildir. Drama bir grup etkinliğidir. Seyirci ve oyuncu ayrımı yoktur. Bütün grubun katılımı ile anında oluşturmadır. Belli bir metni yoktur ve önceden prova yapmayı gerektirmez. Dekor kostüm ve aksesuar zorunluluğu yoktur. Grup dinamiğine dayalı oyunlaştırmadır. Anında oluşturmayı, yaratmayı içerdiği için yaratıcı drama olarak ta kaynaklarda yer almaktadır.

Engelsizce yaratıcı olabilmek; kendini tanımayı ve kalıplaşmış düşüncelerden kurtulmuş olmayı gerektirir. Drama aynı zamanda insana ilişkin eylemlerin tasarlandığı ve eyleme dönüştürüldüğü yoldur. Drama sözlük anlamı olarak “bir sahne oyununda olduğu gibi geçen hayat olayları” şeklinde tanımlanabilir. Gerçek yaşamda da örneğin; evden ya da okuldan çıkmadan önce yapılacakları düşünmek ve düşünülenleri yapmak dramadır.

Yaratıcı Drama Bir durumu bir davranışı, bir tümceyi, bir fikri, bir kavramı, ya da bir problemi tiyatral teknikler yardımı ile oyun etkinliklerini bir arada kullanarak canlandırmaktır. Yaratıcı drama etkinlik olarak olaylara, olgulara, yaşantı ve bilgilere farklı bir biçim, yeni bir yapı kazandırır.

Doğaçlamalardan oluşan yaratıcı drama katılımcıların kendi yaratıcı düşünceleri ile buldukları, özgün düşünce yapılarının ürünleri, hatırladıkları yaşama dair birikimleri ve bilgileri önceden yazılmış bir metin olmadan uygulanır. Yaratıcı drama etkili eğitimde yaşayarak öğrenmeyi sağlayan yaşamsal bir faktördür.

Drama Oyunu Parmak Oyunu Öğrencilerinizle birlikte uygun hareketleri canlandırarak parmak oyununu birlikte oynayınız. Ben bir ağacım. Dallarım var benim. Bir çiçek açtım. (Bir parmak açılır.) İki çiçek açtım.(İki parmak açılır.) Üç çiçek açtım.(Üç parmak açılır.) Dört çiçek açtım.(Dört parmak açılır.) Beş çiçek açtım.(Beş parmak açılır.) Altı çiçek açtım. (Altı parmak açılır.) Yedi çiçek açtım.(Yedi parmak açılır.)

Drama Oyunu Sekiz çiçek açtım.(Sekiz parmak açılır.) Dokuz çiçek açtım.(Dokuz parmak açılır.) On çiçek açtım.(On parmak açılır.) Bir rüzgar çıktı.(Kollar rüzgarda sallanan ağaç gibi hareket ettirilir.) Yağmur yağdı şıp şıp. (Kollar yağmur yağıyormuş gibi hareket ettirilir.) Tüm çiçekler döküldü.(Kollar aşağı indirilir.)

Eğİtsel Drama Çocuğun her konuda, her türlü eğitimini sağlamak için uygulanan eğitim ve öğretim tekniğidir. Eğitimde dramaya kısaca okul oyunu da denebilir. Bir grup etkinliği olup iletişim ile gerçekleşir.

Eğitimde drama öğrencinin; Kendini ifade etme, özgüven duygusu geliştirme, psiko-motor, zihin dil yönünden gelişim sağlama, empati kurarak çok yönlü düşünebilme, iş birliği, dayanışma, paylaşım gibi duyguların gelişimi, eğitim ve öğretimde olumlu rol oynama, rahatlama, öğrenilen bilgilerin kalıcı olabilmesi, olaylara ve durumlara farklı bakış açılarına sahip olma, demokratik ortamlar oluşturarak tartışma eleştirme ve eleştirilere açık olmayı öğrenmesini sağlayan bir süreçtir.

Drama’nın Kazanımları DİKKAT  Görsel dikkat İşitsel dikkat Dokunsal dikkat KENDİNİZİ TANIMA-TANITMA Fiziksel özellikleri keşfetme Somut Kişisel özellikleri keşfetme Soyut Somut ve Soyut ifade etme yetisi

HAYAL VE GERÇEĞİN AYRIMI GRUP OYUNLARI DİL GELİŞİM  Tekerleme ile destekleme HAYAL VE GERÇEĞİN AYRIMI  Somut ve Soyut ayrım ve ifade etme yetisi GRUP OYUNLARI  Birlikte hareket edebilme Birlikteliğe uyum sağlayabilme BEDENSEL KORDİNASYON  Jimnastik çalışmaları Denge çalışmaları

KUKLA GÖSTERİSİ  Hayal gücü ile iletişim/ifade Karakter canlandırma Doğaçlama yeteneği Sözel ifade MÜZİK ÇALIŞMALARI Ritim çalışmaları Ritme göre hareket edebilme Gitar çalışmaları Müzik grubu çalışmaları BEDEN DİLİ ÇALIŞMALARI  Bir olayı sözel ifade olmaksızın anlatabilme yetisi Fabl çalışmaları Hikaye canlandırma

Drama’nın Sınırlılıkları Zaman gerektirir. Ön hazırlık gerektirir. Amaçlar açık ve anlaşılabilir bir ifade ile tanımlanmazsa beklenen yararı sağlamaz. Uzun zaman alan bir etkinlik haline gelirse, öğrencilerin derse ilgisi azalabilir.

Isınma Üzgün, mutlu duygusal yüz ifadelerinin olduğu kartlar gösterilir. Bu ifadeler üzerine konuşulur. Çocuklardan onları mutlu eden bir şey düşünmeleri ve bunu hareketleri ile göstermeleri istenir. Üzgün ifadesi için de aynı şey yapılır. 

kaynak https://www.google.com.tr/search?q=drama&biw=1680&bih=935&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=_gaHVITHHse8ygOQ1YH4DA&ved=0CAYQ_AUoAQ#facrc=_&imgdii=_&imgrc=yeCZvjtt2O-y3M%253A%3BpjdbS1pbFo2wqM%3Bhttp%253A%252F%252F3.bp.blogspot.com%252F-66iKa83anq4%252FUCikWErCRpI%252FAAAAAAAAAMY%252FLEK6TlMXuOA%252Fs1600%252Fsplash_drama.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fsopranoosoprano.blogspot.com%252F%3B768%3B310 http://www.meslekidersler.com/ders-notlari/cocuk-gelisimi-ders-notlari/drama-nedir.html http://www.turkceogretimi.com/Etkinliklerle-Turkce-O%C4%9Fretimi/article/895-yabanci-bir-dil-olarak-turkce-icin-a1-ve-a2-kurlarinda-uygulanabilecek-25-yaratici-drama-orne%C4%9Fi/3 http://sunumerkezi.com/index.php/makaleler/116-okul-oncesi-drama-ornekleri/1810-trafik-dramasi.html https://www.google.com.tr/search?q=drama&biw=1680&bih=935&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=_gaHVITHHse8ygOQ1YH4DA&ved=0CAYQ_AUoAQ#tbm=isch&q=trafik+%C4%B1%C5%9F%C4%B1klar%C4%B1+dramas%C4%B1&facrc=_&imgdii=_&imgrc=f5StviHVGKrqVM%253A%3BOhbbdjxx3nkCaM%3Bhttp%253A%252F%252Fokuloncesi.okyanuskoleji.k12.tr%252Fgorsel%252Ficerik%252Fgaleri%252Fmayis%252F623%252Fsolarkent_denizyildizi_grubu_trafik_ve_ilk_yardim_haftasini_kutluyor_518bb1a3906bd_623.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fokuloncesi.okyanuskoleji.k12.tr%252Ficerik%252F623%252Fsolarkent-denizyildizi-grubu-trafik-ve-ilk-yardim-haftasini-kutluyor%3B960%3B720 http://www.salom.com.tr/haber-82077-dramanin_kazandirdiklari.html http://www.nurcocukygm.com/site/?p=95 https://www.google.com.tr/?gws_rd=ssl#q=draman%C4%B1n+s%C4%B1n%C4%B1rl%C4%B1l%C4%B1klar%C4%B1&spell=1 http://okuloncesietkinlikleri.com/farkli-drama-etkinlikleri-64/gemi-ile-yolculuk-5032/