Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNDE TEMEL FAKTÖRLER
Advertisements

EFQM MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞTİMDE MÜKEMMELLİK MODELİ
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
360° Beyin Avı 27 Mayıs ° BEYİNAVI 27 Mayıs 2003 Doç. Dr. Yeşim Toduk Akiş Amrop International 1.
STRATEJİK YÖNETİM STRATEJİK PLANLAMA
Uluslararası İş Etiği.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
ÖRGÜT KÜLTÜRÜ İ.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Ortak Öğrenme Nasıl Gerçekleşir? Türk Otomotiv Sektöründen Örnekler TÜSİAD – UİG Rekabet Öncesi İşbirlikleri Başarı Hikayeleri Semineri Dr. Umut EKMEKÇİ.
 Tarih boyunca bazı firmalar stratejik uygulama pahasına stratejik planlamayı vurgulamışlardır.  Pazarlama uygulaması firmanın pazarlama hedeflerinin.
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK
24 Kalite yönetimi.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
VAZGEÇİLMEZ BİR AŞAMA. STRATEJİKYÖNETİM STRATEJİK YÖNETİM NEDİR? SÜREÇ ANALİZİDİR: SÜREÇ ANALİZİDİR: - GELECEK HEDEFLERİMİZ… - BU HEDEFLERE NASIL ULAŞABİLECEĞİMİZ…
Lider ve Liderlik Liderlik, grubu etkileyebilme ve peşinden sürükleyebilme gücüdür. Lider, Grubu etkileyen ve arkasından sürükleyen kişidir. Yönetici,
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İİBF TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS NOTLARI
İş Dünyasında Yeni Yaklaşımlar Copyright S.K.Mirze1.
MODERN YÖNETİM VE ORGANİZASYON
ERK İSG&İK – –
Bölüm 13 Stratejilerinin Uygulanması-2 Yönetim Biçimleri, Paylaşılan Değerler, İnsan Kaynakları ve İşletme Yetenekleri © Ülgen&Mirze 2004.
Yetkinlikler Yetkinlikler belirli bir görevi başarıyla yerine getirebilmek için beklenen ortak kurumsal davranış ve tutumları tanımlanmaktadırlar.
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Performans ölçme ve değerlendirme güz
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
İNOVASYON.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ VE GELENEKSEL YÖNETİM
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
KARPA & VENA ORTAK GIRIŞIMI
E ğ itimde Kalite nedir? *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ögrencilerin ihtiyaçlarıdır. *Kalite, amaçlara uygunluktur.
VİZYON MİSYON Fırsatlar Tehditler Üstünlükler Zayıflıklar
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
ŞEKİL 13.1 “Temel Dönüşüm” “İmalat Şirketine Yönelik Süreç”
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
Kariyer Yönetimi Uygulamaları
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
IV: İç (Mikro) Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları
Girişimcilik.
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
Aynı durumda kalmamak Başka bir biçim veya duruma geçmek.
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
Toplam Kalite Yönetimi
X- Strateji İçin Kültür ve Liderlik
DAVRANIŞ BİLİMLERİNİN ETKİLENDİĞİ ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
Kalite İyileştirmede Ekip Çalışması
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
EĞİTİMDE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
“STRATEJİ NEDİR?” STRATEJİK DEĞİŞİM.
Örgütsel Performans Yönetimi Dengeli Puan Kartı Yöntemi
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Lider ve Liderlik Liderlik, grubu etkileyebilme ve peşinden sürükleyebilme gücüdür. Lider, Grubu etkileyen ve arkasından sürükleyen kişidir. Yönetici,
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Sunum transkripti:

Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri

Kalite Kalite; müşterilerinizin, işletmeniz ürün ve hizmetlerinden beklentilerinin, genelde benzer firmalardan beklenenleri sürekli olarak aştığı zaman ortaya çıkar.

Kültür İnsan hayatının maddi ve manevi her türlü faaliyet şeklini ve bunların sonunda oluşan eserlerini içine alan dinamik bir yapıya sahip olgudur. Ulusların dünya görüşlerine, yaşama biçimlerine, varmak istedikleri hedeflerine göre zamanla değişir, gelişir, olgunlaşır.

Kurum Kültürü Yalın bir organizasyon yapısı içinde, şirket içi demokrasiye dayalı yönetim anlayışı zemininde; şirket hedef, misyon, vizyon ve stratejilerine odaklanmış; verimliliğe ve müşteri memnuniyetine kenetlenmiş; kalite odaklı ve etkili iletişim ile koordineli çapraz fonksiyonel gruplardan oluşmuş, değişen ve gelişen bir takım ve bu takımın yarattığı biz olgusu.

Kurum Kültürü Kurum kültürü bir şirkette paylaşılan temel değerlerin ve inançların bütünüdür.

Kalite Kültürü Bir örgütün dış ortamda varlığını sürdürme ve kendi iç işlerini yönetme kapasitesini geliştirdiği sırada , kaliteye ilişkin değerlerin öğrenilmesi çabalarının tümü, o kurumun kalite kültürünü ifade eder. Bir örgütün tüm bireyleri tarafından paylaşılan bir değerler bütünü olan kültürünün belli bir derinliğe ulaşması zaman alır, sürekli eğitimi ve takım halinde öğrenmeyi gerektirir.

Kalite Düşünce Kültürü TKY felsefesinin bazı temel ilkelerini uygulayarak kalite düşünce kültürünü yerleştirmeli ve sürdürmelisiniz. Bu sayede işlerinizin kontrolü ve işler hakkında bilgi sahibi olmada hatırı sayılır bir ilerleme elde edebilirsiniz.

Carter’ a göre TKY Düşüncesini Yerleştirmek İçin Gerekli İlkeler Çalışanlar, müşteri odaklı bir yönetim tarzının önemini kavramalıdır. Çalışanlar, aktivitelerinin kuruluşun stratejik planlarıyla nasıl bir ilişkisi olduğunu anlamalı ve bu planlara katkıda bulunmaları için onlara fırsat dır. Çalışanlar, istikrarlı prosedürlerin, müşteri ihtiyaçlarını belirlemedeki önemini öğrenmelidir. Çalışanlar performanslarını izleyebilmeli ve yönetime katılmalıdır. Performanslarını yönetebilmeleri için onlara şans verilmelidir.

Çalışanların Önemi Bütün çalışanların sürekli olarak her şeyi iyileştirmeyi düşündüğü bir kültüre sahip olmanız gerekir, aksi takdirde sürdürülen TKY programı başarılı olmayabilir.

Kalite Kültürü Geliştirmek Genelde çalışanlar fiziksel olarak işlerinin başında bulunmalarına rağmen, düşünce olarak işlerinden kopuk olmaktadır. Bunun nedeni, işletmenin çalışanlarına, iyileştirme için sorumluluk vermemesi ve kurum stratejisine katkıda bulunma fırsatını engellemesidir.

Ne zaman? Uygun kültürü geliştirmek zaman alacağından, akıllı yönetilen bir şirkette, strateji değişimi yönetimi başladığı zaman aynı anda kültürel değişim yönetimi de başlayacaktır.

Nasıl? Dünyada gittikçe güçleşen rekabet koşulları kalitenin sürekli iyileştirilmesini, mükemmelleştirilmesini kaçınılmaz kılmıştır. Ancak, kalite geliştirme çalışmaları uygun değerler, inançlar ve davranışlara sahip kültürlerde başarılı olabilmektedir.

Dönüşüm Süreci Kalite değişimi çabalarında bütüncül bir yaklaşımı benimsenmeli; insanlar, sistemler, süreçler ve yapı bir arada ele alınmalıdır. İnsanlar yeniden biçimlendirilmeye, yetenekleri geliştirilmeye çalışılmalıdır.

Kalite Kültürü Oluşturmak Bir örgütün tüm bireyleri tarafından paylaşılan değerler bütünü olan kültürünün belli bir derinliğe ulaşması zaman alır. Sürekli eğitim ve takım halinde öğrenmeyi gerektirir.

Kalite Kültürü Oluşturmak Kalite kültürünün oluşturulması; yapısal değişim ile değil, tutum, davranış ve değerlerin değiştirilmesi anlamına gelen kültürel değişim ile sağlanabilir. Değişimin başarısını gösteren en güvenilir kaynak ise müşteri geri bildirimdir.

Kalite Kültürü Oluşturmak Paylaşılan bir vizyona ve amaçların şeffaflaştırılmasına, İyi geliştirilmiş örgütsel kalite misyon ve hedeflerine, Tutarlı bir örgüt yapısına, Performans değerlendirme ve ödüllendirme sistemlerine, Uygun teknoloji ve süreç tasarımına, Kişilere özel dikkat gösterilmesine, gerek vardır.

Üst Yönetimin Kalite Vizyonu Toplam Kalite Yönetiminin en iyi işlediği şirketler, genel müdürün hayalinin tüm şirkete yayılmasını sağlayan, yöneticileri öfkelendiren ya da kuşkulandıran bir vizyonun ortaya konduğu, ancak genel müdürün davranışlarıyla bu vizyona sahip çıktığını gösterdiği şirketlerdir. Motorola örneğinde bu görülmektedir.

Kalite Düşüncesini Başlatmak Kalite Düşünce Kültürünü veya ortamını başlatabilen işletmeler elindeki çalışanların firmaya bağlılığının artmasını sağlarlar. Bu sayede de daha güçlü, kalıcı ve önder işletme durumuna gelirler. Bu tetikleyici faaliyeti de lider veya yönetici konumundaki kişi yerine getirir.

Lider Etkilidir! Toplam Kalite Kültürünün oluşmasında liderin önemli etkisinin olduğunu söylememiz gerekir. Çünkü firma çalışanları liderin değer yargılarını benimser ve onun gibi davranır. Ve belirttiğimiz gibi tetikleyici konumdadır

Sonuç Toplam Kalite Düşüncesinin yerleştirilmesi, Çalışan - yönetici işbirliği içerisinde, liderin tetiklediği, sürekli iyileştirmenin olduğu, çalışanların desteğinin kazanıldığı bir ortamda daha kolay gelişecektir.