ŞUBAT AYI BÜLTENİ
BÜLTENDE NELER VAR? ŞUBAT AYI AMAÇ VE KAZANIMLARI ŞUBAT AYI KAVRAMLARI ŞUBAT AYI ETKİNLİK ÖRNEKLERİ ŞUBAT AYI GEZİSİ ŞUBAT AYI SİNEMASI ŞUBAT AYI SEBZESİ ŞUBAT AYI PARTİ VE KUTLAMALARI ŞUBAT AYI DOĞUM GÜNÜ MART AYI MİNİ PROGRAMI MART AYI AİLE KATILIMI
ŞUBAT AYI AMAÇ VE KAZANIMLARI PSİKOMOTOR ALAN: Amaç 1. Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme Kazanımlar 1.Sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketleri yapar 3.Değişik yönlere doğru uzanır 4.Sözel yönergelere uygun olarak yürür 5.Sözel yönergelere uygun olarak koşar Amaç 2. El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme 7.El becerilerini gerektiren bazı araçları kullanır 8.Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir 10.Yönergeye uygun çizgiler çizer 12.Çeşitli malzemeleri değişik şekillerde katlar 13.Malzemeleri istenilen nitelikte keser 14. Malzemeleri istenilen nitelikte yapıştırır. Amaç 3. Büyük kaslarını kullanarak belirli bir güç gerektiren hareketleri yapabilme 1.Farklı ağırlıktaki nesneleri iter 2.Farklı ağırlıktaki nesneleri çeker 3.Farklı ağırlıktaki nesneleri kaldırır 4.Farklı ağırlıktaki nesneleri döndürür 5.Farklı ağırlıktaki nesneleri taşıyarak belirli bir mesafeye gider
SOSYAL-DUYGUSAL ALAN: Amaç 2.Duygularını fark edebilme Kazanımlar 1.Duygularını söyler. 2. Duygularının nedenlerini açıklar 3.Duygularının sonuçlarını açıklar 4.Duygularını müzik, dans, drama vb. yollarla ifade eder. Amaç 6. Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme 8.Gerektiğinde liderliği üstlenir 9.Etkinliklerin süresine ilişkin yönergeye uyar 10.Grup etkinliklerinin kurallarına uyar 11.Gerekli durumlarda kararlılık gösterir Amaç 7. Hoşgörü gösterebilme 1.Hata yapabileceğini kabul eder 2.Kendi hatalarını söyler Amaç 12. Çevredeki güzellikleri koruyabilme 1.Çevredeki güzelliklerin korunma nedenlerini söyler 2.Çevredeki güzellikleri korumak için yapılması gerekenleri açıklar 3.Çevredeki güzellikleri korumada sorumluluk alır
DİL ALANI Amaç 5. Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme Kazanımlar 1.Dinlediklerini başkalarına anlatır 2.Dinlediklerine ilişkin sorular sorar 3.Dinlediklerine ilişkin sorulara cevap verir 4.Dinlediklerini özetler Amaç 7. Ses bilgisinin farkında olabilme 1.Sözcüklerin başlangıç seslerini söyler 2.Aynı sesle başlayan sözcükler söyler 3.Kafiyeli sözcükler söyler Amaç 8. Görsel materyalleri okuyabilme 1.Görsel materyalleri inceler 2.Görsel materyallerle ilgili soru sorar 3.Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir 5.Görsel materyalleri kullanarak olay, öykü gibi kompozisyonlar oluşturur
BİLİŞSEL ALAN Amaç 3. Dikkatini toplayabilme Kazanımlar 3.Dikkat edilmesi gereken nesneyi/durumu/olayı söyler 4.Nesneyi/durumu/olayı ayrıntılarıyla açıklar Amaç 4. Algıladıklarını hatırlayabilme 4.Varlıkların şeklini söyler 5.Varlıkların sayısını söyler 6.Olay ya da varlıkların sırasını söyler 8.Nesnelerin içinden eksilen ya da eklenen bir nesneyi söyler 9.Nesne, durum ya da olayı bir süre sonra yeniden ifade eder Amaç 6. Varlıkları çeşitli özelliklerine göre gruplayabilme 1.Varlıkları renklerine göre gruplar 2.Varlıkları şekillerine göre gruplar 3. Varlıkları büyüklüklerine göre gruplar Amaç 7. Nesne, durum ya da olayları çeşitli özelliklerine göre sıralayabilme. 1.Nesneleri büyüklüklerine göre sıralar
Amaç 8. Nesneleri ölçebilme Kazanımlar 1.Ölçme sonucunu tahmin eder 2.Standart olmayan birimlerle ölçer 3.Ölçme sonuçlarını tahmin ettiği sonuçlarla karşılaştırır Amaç 9. Nesneleri sayabilme 5.Nesneleri sayarak miktarlarını az ya da çok olarak söyler 6.Nesne sayısı 10’dan az olan bir gruptaki nesnelerin sayısını söyler Amaç 12. Mekanda konum ile ilgili yönergeleri uygulayabilme 2. Yönergeye uygun olarak mekanda konum alır4. Kendi sağını ve solunu söyler Amaç 15. Nesnelerle basit toplama ve çıkarma yapabilme 1.Nesne grubuna belirtilen sayı kadar nesne ekler 2.Nesneleri kullanarak toplama yapar 3.10 İçinde toplama gerektiren problemleri çözer. Amaç 16. Belli durum ve olaylarla ilgili neden-sonuç ilişkisi kurabilme 1.Bir olayın olası nedenlerini söyler 2.Bir olayın olası sonuçlarını söyler
ÖZBAKIM BECERİLERİ Amaç 18. Problem çözebilme Kazanımlar 1.Problemi söyler 2.Probleme çeşitli çözüm yolları önerir 3. Çözüm yolları içinden en uygun olanlarını seçer 4.Seçilen çözüm yollarını dener 5.En uygun çözüm yoluna karar verir 6.Karar verdiği çözüm yolunun gerekçelerini açıklar Amaç 19. Nesne grafiği hazırlayabilme 1. Nesneleri kullanarak grafik oluşturur. 4. Grafikte yer alan nesneleri sayar 5. Grafiği inceleyerek sonuçları söyler ÖZBAKIM BECERİLERİ Amaç 2. Giysilerini giyme ve çıkarabilme 1.Duruma ve hava koşullarına uygun giyeceği seçer Amaç 4. Dinlenmeyle ilgili kurallara uyabilme 1.Yorulduğu durumlarda dinlendirici bir etkinliğe katılır
ŞUBAT AYI ETKİNLİK ÖRNEKLERİ
ÜÇÜNCÜ DÖNEME TATİLDE YAPTIKLARIMIZ İLE İLGİLİ SOHBET EDEREK BAŞLANDI...
DEĞERLER EĞİTİMİ SEVGİ KONUSU İLE İLGİLİ SOHBET EDİLDİ… SANAT ETKİNLİĞİNDE KALP ŞEKİLLERİ KULLANILARAK TAÇLAR HAZIRLANDI…
GEMS KONUSUNA BAŞLANDI… TEPEGÖZ YARDIMI İLE DİNOZOR POSTERLERİ İNCELENEREK “HAYVAN SAVUNMALARI” GEMS KONUSUNA BAŞLANDI…
ARKEOLOG OLARAK OKUL BAHÇESİNDE KAZI YAPILDI… FOSİL NEDİR? ÖĞRENİLDİ.
KAZIDA BULUNAN FOSİLLER SINIFTA TEMİZLENEREK İNCELENDİ…
“AYNI-UZUN-KISA” KAVRAMLARI KULLANILARAK GRAFİK OLUŞTURULDU… SANAT ETKİNLİĞİNDE YAPILAN TREX DİŞİ İLE SINIFTAKİ NESNELER KARŞILAŞTIRILDI… “AYNI-UZUN-KISA” KAVRAMLARI KULLANILARAK GRAFİK OLUŞTURULDU…
“TREX” İSİMLİ HİKAYE DİNLENİLDİ… HİKAYE ANLATIMI YARIM BIRAKILDI… HİKAYENİN SONUNU YAVRU DİNOZORA İSTEDİKLERİ SAVUNMA SİSTEMLERİNİ EKLEYEREK ÖĞRENCİLER TAMAMLADI.
ETÇİL VE OTÇUL DİNOZOR DİŞİ ŞEKİLLERİ KULLANILARAK İKİLİ VE ÜÇLÜ ÖRÜNTÜ ÇALIŞMALARI YAPILDI…
SONUÇLAR KARŞILAŞTIRILDI…. HER ÖĞRENCİ SEÇTİĞİ BİR NESNE İLE GERÇEK BOYUTLARDAKİ DİNOZOR AYAK İZİ ÜZERİNDE ÖLÇME ÇALIŞMALARI YAPTI… SONUÇLAR KARŞILAŞTIRILDI….
PAKETLENMİŞ OLARAK GETİRİLEN HAYVAN OYUNCAKLARI KULLANILARAK “HAYVANIMI TANI” OYUNU OYNANDI…
SANAT ETKİNLİĞİNDE DİNOZOR KOSTÜMLERİ HAZIRLANDI…
SANAT ETKİNLİĞİNDE YAPILAN BUKALEMUNLAR KULLANILARAK BUKALEMUNLARIN KENDİLERİNİ NASIL SAVUNDUĞU ÖĞRENİLDİ…
“KARGA İLE TİLKİ” “İKİ KEDİ” “SEBZELER” İSİMLİ ŞARKILAR ÖĞRENİLDİ, RİTM ALETLERİ ÇALINARAK EŞLİK EDİLDİ. SEBZELER SEBZELERİ KİM YEMEZSE HİÇBİR ZAMAN GÜÇLÜ OLAMAZ HER ZAMAN ÇOK ÇABUK YORULUR HASTALIKTAN KURTULAMAZ HAVUÇ GEL GEL YANIMA DİYOR ISPANAKLAR GÜÇ VERİYOR LAHANA KÖŞEDE GÜLÜYOR MAYDANOZLAR TAT VERİYOR İKİ KEDİ MIRNAV MIRNAV İKİ KEDİ BİRİ ÇIKMIŞ ÜST ODAYA BİRİ İNMİŞ ALT ODAYA BİRAZ SONRA BULUŞMUŞLAR MIRNAV MIRNAV KONUŞMUŞLAR BEN BİR FARE YAKALADIM BEN TABAKLARI YALADIM OF DEMİŞLER ÇOK YORULDUK İŞTE ORADA BİR KOLTUK HEMEN KOŞUŞMUŞLAR ORAYA UYUMUŞLAR DOYA DOYA
KARGA İLE TİLKİ KARGA AĞAÇ DALINDA PEYNİRİ DE AĞZINDA TİLKİ GÖRÜR DURUR MU KÖTÜ HUYU KURUR MU KURUR MU YERDEN SELAM VEREREK TATLI DİLLER DÖKEREK SESİNİZİ ÖZLEDİM YOLUNUZU GÖZLEDİM BENİ KIRMAYIN KARGA BAKMIŞ HEMEN ÇAKMIŞ TİLKİNİN NİYETİNİ FAKAT ÖNCEDEN BULMUŞ O BU İŞİN ÇARESİNİ PEYNİRİ AYAĞINA NAYLON İPLE BAĞLAMIŞ GAGASINI AÇINCA DA PEYNİR HAVADA SALLANMIŞ TİLKİ TİLKİ SENİ GİDİ KURNAZ SENİ YARAMAZ SENİ YARAMAZ KANDIRIRLAR İŞTE SENİ BÖYLE OH OLSUN SANA OH OLSUN SANA
“KEŞFEDİN DİNOZORLAR”, “MUHTEŞEM DİNOZORLAR”, “DİNOZORLAR VE TARİH ÖNCESİ”, “BÖYLE BİR KUYRUKLA NE YAPARDIN”, “BUKALEMUN YÜZÜYOR”, “KERTENKELE TATİL KÖYÜNE HOŞ GELDİNİZ”, “HAYVANLAR”, İSİMLİ HİKAYELER OKUNDU…
İLKÖĞRETİME HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
TRAŞ KÖPÜĞÜ ÜZERİNE ÇİZGİ ÇALIŞMALARI YAPILDI… OLUŞAN ÇİZGİLERİN KAĞIT ÜZERİNE ŞEKİLLERİ ÇIKARILDI…
“ÇİZGİ OYUNU” ETKİNLİĞİ UYGULANDI…
“DÜĞME YAPIŞTIRMA” İSİMLİ ETKİNLİK UYGULANDI…
“YAZI TAHTASI” İSİMLİ ETKİNLİK UYGULANDI…
“KUMDAKİ ŞEKİLLER” İSİMLİ ETKİNLİK UYGULANDI…
İLKÖĞRETİME HAZIRLIK ÇALIŞMALARI DOĞRULTUSUNDA YAPILAN HER ETKİNLİK SONUNDA İLGİLİ KİTAPLARDAN ÇİZGİ ÇALIŞMALARI YAPILDI…
İLKÖĞRETİM OKULUMUZDAKİ ÖĞRETMENLER İLE TANIŞILDI...
GEÇEN SENE ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME GEÇEN ÖĞRENCİMİZ HİKAYE OKUDU…
ŞUBAT AYI GEZİSİ
PELİT PASTA VE ÇİKOLATA FABRİKASI
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ ZOOLOJİ MÜZESİ
KAMPANYASINA BAŞLANDI... ÇEP PROJESİ "NAYLON POŞETE HAYIR BEZ TORBAYA EVET" KAMPANYASINA BAŞLANDI...
ÇOCUK KİTAPLARI YAZARI ŞEBNEM ORAL OKULUMUZDAYDI...
SAKA SU OKULUMUZDAYDI...
ŞUBAT AYI SEBZESİ "MAYDANOZ" MAYDANOZ SEBZESİNİ İNCELENEREK, YARARLARI NELERDİR? ÖĞRENİLDİ. MAYDANOZLU KANEPELER YAPILDI.
ŞUBAT AYI PARTİ VE SİNEMASI
ŞUBAT AYI PARTİSİ "SEVGİ PARTİSİ"
SANAT ETKİNLİĞİNDE YAPILAN KALPLİ TAÇLAR TAKILDI… ÇEŞİTLİ OYUNLARLA MÜZİK EŞLİĞİNDE DANS EDİLDİ…
ŞUBAT AYI SİNEMASI "TAŞ DEVRİ"
ŞUBAT AYI DOĞUM GÜNÜ NİCE YAŞLARA "EGE BÜYÜKACAROĞLU"
“Değerlerimiz ” konulu seminerine katılmanızı bekliyoruz MART AYI MİNİ PROGRAMI 07 “SAYILAR VE MATEMATİK” Konumuza başlıyoruz. Nerelerde matematik kullanıyoruz? Sorusu ile günlük yaşamımızda ki matematiği keşfediyoruz. Okulumuzdaki tüm rakamları bularak ok işaretiyle belirliyoruz. 08 “Kayıp Rakam” 1-20 arası nesne bulma çalışması yapıyoruz. Traş köpüğü ile çizgi çalışmaları yapıyoruz. Çizgilere Dokunalım etkinliği ile “ Papu İle Çizgilere Dokunuyorum” kitabından çalışmalar yapıyoruz 09 Zincirde kaç halka olduğunu tahmin ederek tahtaya yazıyoruz. Zincirleri sayarak bulduğumuz sonuç ile karşılaştırma yapıyoruz. “Baş- orta-son” kavramlarını zincir üzerinde öğreniyoruz. “10 Küçük Fare” isimli hikayeyi dinleyerek dramatize ediyoruz. 10 “Abaküs“ nedir ? öğreniyoruz. Abaküsü kullanarak beşerli ve onarlı sayma çalışmaları yapıyoruz. “Sayıların Dansı” oyununu oynuyoruz. “Lastikle Isınıyorum” etkinliği ile “Papu ile Çizgiler” kitabını çalışıyoruz. 11 “Sevimli Sayılar“ Partisinde eğleniyoruz. Parti için sevdiğin sayıyı oluşturduğun aksesuarın , kıyafetini yanında getirmeyi unutma İpe boncuk diziyoruz. Sıralama çalışmaları yaparak 1. 2. 3. kavramlarını öğreniyoruz. 14 “+ , - , =” matematik sembollerini öğrenerek yazma çalışmaları yapıyoruz. “ Toplama Yaptık “ isimli şarkıyı öğreniyoruz. “ Sek sek “ 15 Zıplayan Çekirge ile ileri-geri, sayma, toplama-çıkarma çalışmaları yapıyoruz. 17.30 ‘ da Dr. Erdal ATABEK’in “Değerlerimiz ” konulu seminerine katılmanızı bekliyoruz 16 “Küme” nedir öğreniyoruz. Kümenin dışında kalan nesneleri uygun kümelerle yerleştiriyoruz. “ Bowling ” oyunu oynayarak çıkarma çalışmaları yapıyoruz. 17 ÇEP Projemiz kapsamında “Florya İmamoğlu Seracılık“ gezisine gidiyoruz. “Ağaç Dikelim“ şarkısını öğreniyoruz. 18 Okulumuza “ Rakam Bahçesi” yapıyoruz. . Sayı terazisinde sayıların büyüklüğünü ve küçüklüğünü karşılaştırıyoruz.
“Okul Tanıtım” toplantısına yakınlarınızla birlikte katılabilirsiniz. 21 Bu haftaki konumuz “ ÇEVREMİZ VE BİTKİLER” Hafta boyu yediğimiz meyvelerin çekirdeklerini biriktiriyoruz. Biriktirdikten sonra meyveleri doğaya geri göndereceğiz. Tiyatro Alkış Okulumuzda “Sevimli Periler“ oyununu izliyoruz. 22 Florya Atatürk Ormanı’na giderek çevredeki değişiklikleri gözlemliyoruz. Sınıfımızdaki ağacımızı “İlkbahar Ağacına” dönüştürüyoruz. 23 “Çiz ve Sil” oyunu ile çizgi çalışmaları yapıyoruz. “İki Kavgacı Ağaç” isimli hikayeyi okuyoruz. “El Baskısıyla Çiçek” oluşturuyoruz. 24 “Ağaç Dikelim” isimli şarkıyı öğreniyoruz. “Uçurtmanın İpi” isimli etkinliği yapıyoruz. AYIN MEYVESİ “ Kivi “ “Kivili Pasta“ yapıyoruz. Evden gelirken bir adet kivi getirmeyi unutma 25 Bahçeden topladığımız yapraklarla “Yaprak İzi” çıkartıyoruz. Yarın 10:00’da yapılacak olan “Okul Tanıtım” toplantısına yakınlarınızla birlikte katılabilirsiniz. 28 “Kaplumbağa Franklin” okulumuza geliyor! Konferans salonumuzda bizlere kitap okuyor. “Bitki Büyüyor” dramasını yapıyoruz. Bitki çimlendirme çalışmaları yaparak “Bitki Günlüğümüze” başlıyoruz. 29 “Yazı Tableti” isimli çizgi etkinliğini yapıyoruz. “ Kurbağa Prens “ isimli sinema filmini izliyoruz. Mart ayında doğan öğrencilerimizin doğum günlerini kutluyoruz. 30 “Bitkilerden neler üretilir?” “ Eşya, krem, ilaç, sakız…” vb. nesneleri araştırıyoruz. Okul Psikoloğumuz Elçin Eğercioğlu Konuk’un saat 16:00’da olan yapılacak olan “İlköğretime Hazırlık” konulu seminerine hepinizi bekliyoruz. 31 Suluboya ile “İlkbahar” resimleri yapıyoruz. “Müzikle Karalama” etkinliği yapıyoruz. 01 “ Bahar” şarkısını öğreniyoruz. “Çiçek maskeleri“ yapıyoruz ve maskelerimizle dans ediyoruz.
MART AYI AİLE KATILIMI 07 Çocuğunuzla birlikte evinizde sayı avına çıkın bulduğunuz sayıları bir kağıda yazmasını isteyin 08 Çocuğunuzdan eski bir dergi ve gazetede bulunan sayıları keserek bir kağıda yapıştırmasını isteyin. 09 Çocuğunuzla birlikte evinizde bulunan çeşitli nesneleri (çatal, kaşık, tabak , bardak v.b.) yan yana dizerek baş-orta-son kavramları üzerinde çalışın. 10 Çocuğunuzla yarın katılacağı parti için en sevdiği sayının bulunduğu aksesuar veya kıyafet hazırlayınız. 11 Çocuğunuzla birlikte onun oyuncaklarını 5’li ve 10’lu gruplara ayırarak, 5’erli ve 10’arlı sayma çalışmaları yapın. 14 Çocuğunuzla birlikte +,-, = matematik sembollerini bir kağıda çizin ve “3 balonum vardı 2 tane daha aldım toplam kaç balonum oldu” gibi ifadelerle basit toplama işlemleri yapın. 15 Çocuğunuzla evinizde bulunan pet şişeleri kullanarak bowling oyunu oynayın. Her oyun sonunda kaç tane şişe devirdiğinizi not edin. Oyun sonunda en çok şişe deviren kişiyi bulun. 16 Çocuğunuzla birlikte ip parçalarını kullanarak evinizin zeminine daireler oluşturun. Çocuğunuzdan oyuncaklarını bu daireler içine yerleştirerek gruplamasını isteyin. 17 Çocuğunuzdan sera gezisinde gördüğü bitkileri anlatmasını isteyin. 18 Çocuğunuzla aile bireylerinin yaşları hakkında sohbet ediniz. Yaşları bir kağıda yazarak büyüklük ve küçüklüklerini karşılaştırın. 21 Evinizde yediğiniz meyvelerin çekirdeklerini biriktirmeye başlayın. 22 Çocuğunuzdan bugün yapılan gezideki gözlemlerinin resmini yapmasını isteyin. 23 Çocuğunuza bir çiçek alarak bakımını üstlenmesini sağlayın. 24 Çocuğunuzdan bugün yapılan pastanın tarifini size anlatmasını isteyin. 25 Çocuğunuzla topladığınız yaprakları kullanarak suluboya ile yaprak baskısı yapın. 28 Çocuğunuzla birlikte bitkiler ile ilgili araştırmalar yaparak okula gönderin. 29 Çocuğunuzdan tepsiye döktüğünüz kuru çay üzerine çeşitli çizgi çalışmaları yapmasını isteyin. 30 Çocuğunuzla evinizde bulunan bitkilerden elde edilen eşyaları bulun. 31 Çocuğunuzla birlikte seçtiğiniz bir müziği kullanarak bahar dansı oluşturun. 01 Çocuğunuza onu eğlendirecek bir şaka hazırlamayı unutmayın!