Eğitimde Program Geliştirme Ölçme ve Değerlendirme Boyutu

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gözlem Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Advertisements

Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Performans Değerlendirme
KISA CEVAPLI TESTLER ve DOĞRU-YANLIŞ TESTLERİ
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Çoktan Seçmeli Sınavlar
Günlük Plan Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE BEP
Ölçme Araçlarının Nitelikleri
SİZİN ÇOCUKLARINIZ! BİZİM ÖĞRENCİLERİMİZ! ÖĞRETMEN PDR PGB ÖDB.
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Nitel Araştırmalarda Görüşme
ÇOKTAN SEÇMELİ TESTLER
Yazılı Sınavlar ve Açık Uçlu Yanıtların Değerlendirilmesi
YENİ MÜFREDAT PROGRAMININ
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
POZANTI ATATÜRK ORTAOKULU
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
SAĞLIK EĞİTİM SÜRECİ.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖLÇME DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Bilişşsel Hedeflerin Ölçülmesi
Anket Tekniği.
EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -8-
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Z ve T puanları Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
DEĞERLENDİRME ARAÇLARININ GELİŞTİRİLMESİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Sözlü Sınavlar Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
DOĞRU YANIT C SEÇENEĞİDİR DOĞRU YANIT D SEÇENEĞİDİR.
Proje, Performans Değerlendirme
 Ölçme: Gözlem yapıp sonuçları sembollerle ifade etme.
Devinişsel Hedeflere Ulaşma Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Z ve T puanları Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Çoktan seçmeli testleri, büyük miktarlarda katılımın söz konusu olduğu ulusal düzeyde gerçekleştirilen sınavların vazgeçilmezi hâline getiren en önemli.
Ölçme ve değerlendirme, sınıf içi öğrenme sürecinde öğrencide istenilen davranış değişikliğinin ne derece gerçekleştiğini belirlemede, eğitim sürecinin.
Performans Değerlendirme
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME.
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri 6. Hafta- Örnekleme yöntemleri ve Anket Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
ÇAĞDAŞ DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI
Soru bankası yazılımı:
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 6
ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Verilerin Toplanması ANKET
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 10
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 11
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
EĞİTİMDE KULLANILAN ÖLÇME ARAÇLARI
Test Oluşturma.
ÖLÇME ARAÇLARI Yazılı Yoklama Sözlü Yoklama Kısa Cevaplı Test
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Psikolojik Testlerin Çeşitli Kriterlere Göre Sınıflandırılması
SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖĞRETİMİ DEĞERLENDİRME
ABİDE Madde Örnekleri Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Madde Örnekleri Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Madde Örnekleri Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Eşleştirme ve Doğru/Yanlış Maddeleri
Sınav Türleri: Uzun Yanıtlı ve Kısa Yanıtlı
Sunum transkripti:

Eğitimde Program Geliştirme Ölçme ve Değerlendirme Boyutu Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık

Ölçme ve değerlendirme eğitim programlarının temel bileşenlerinden biridir.

Ölçme Ölçme gözlem yapıp sonuçları sembollerle ifade etme işidir.

Ölçme aracı Ölçme aracı ölçme işini yaparken kullanılan araçtır.

Değerlendirme Değerlendirme ölçme sonucunu bir ölçütle karşılaştırma, karar verme işidir.

Eğitimde değerlendirme çeşitli amaçlarla yapılır. tanıma ve yerleştirmeye yönelik izlemeye yönelik ürüne yönelik olabilir.

Ölçme ve değerlendirme işi bir anlamda öğretim programının etkiliğini de test etme işidir.

Eğitimdeki ölçmeler çeşitli ölçme araçlarının kullanılmasıyla gerçekleşir. Bilişsel, duyuşsal ve devinişsel alanlara göre çeşitli ölçme araçları kullanılmaktadır.

Bilişsel alan hedefleri çeşitli araçlar kullanılarak ölçülebilmektedir: Yazılı sınavlar Sözlü sınavlar Kısa yanıtlı sınavlar Çoktan seçmeli sınavlar Doğru yanlış sınavları Eşleştirmeli madde sınavları Değerlendirme formları

Yazılı Sınavlar Yazılı sınavlarda yanıtlayıcının açık uçlu soruları yanıtlaması ya da açık uçlu maddelere tepkide bulunması beklenmektedir. Yazılı sınavlarda kesin tek bir doğru yanıt olmayabilir. Verilen yanıtın doğruluğuna puanlayıcı tarafından öznel biçimde karar verilir.

Sözlü Sınavlar Sözlü sınavlarda yanıtlayıcının tepkileri sözlü olarak alınır. Sözlü sınavlar genellikle bireysel olarak yapılır. Sözlü sınavlarda puanlama yanıtlayıcının konuşma becerisi, ikna gücü gibi değişkenlerden etkilenebilir.

Kısa Yanıtlı Sınavlar Kısa yanıtlı sınavlarda yanıtlayıcılardan sınav maddelerine en fazla bir cümle ile tepkide bulunması beklenir. Kısa yanıtlı sınavlardaki maddelerin kökleri eksik madde (boşluk doldurma) ya da soru biçiminde olabilir.

Çoktan Seçmeli Sınavlar Yanıtlayıcıların bir dizi seçenek arasından seçip işaretleyerek tepkide bulundukları sınavlardır. Çoktan seçmeli sınav maddelerinin genellikle tek bir doğru yanıtı vardır. Ancak bazı durumlarda birden fazla doğru yanıtı olan maddeler de bu sınavlarda kullanılabilir.

Doğru Yanlış Sınavları Bu tür sınavlarda yanıtlayıcının bir kısmı doğru, bir kısmı yanlış olarak verilmiş önermeleri sınıflandırması istenmektedir. Sınıflandırma işi genellikle doğru / yanlış biçiminde yapılır. Ancak bazı durumlarda farklı sınıflandırmaların da yapılması istenebilir.

Eşleştirmeli Madde Sınavları Bu tür sınavlarda yanıtlayıcıdan bir dizi öncül ile bir dizi yanıtı eşleştirmeleri beklenmektedir.

Değerlendirme formları Değerlendirme formları performans ödevi, proje gibi öğrenci ürünlerini değerlendirme amaçlı olarak kullanılmaktadır. Değerlendirme formları dereceleme anahtarı olarak da bilinmektedir.

Duyuşsal alan hedefleri; tutum ölçekleri ilgi ölçekleri özyeterlik algısı ölçekleri gözlem formları görüşme formları gibi araçların kullanılmasıyla ölçülmektedir.

Devinişsel alan hedefleri; kontrol listeleri gözlem formları dereceleme anahtarı gibi araçların kullanılmasıyla ölçülmektedir.

Uygulama Branşınızla ilgili bir ünite ile ilgili olarak bazı hedef ve davranışları temele alınız. İlgili alan yazını da tarayarak bu hedeflere yönelik olarak; bilişsel hedeflerle ilgili ölçmelerde kullanılmak üzere açık, çoktan seçmeli, eşleştirmeli, kısa cevaplı, doğru yanlış türü sorulardan oluşan bir yazılı sınav örneği ve bir değerlendirme formu oluşturunuz duyuşsal hedeflerle ilgili ölçmelerde kullanılmak üzere bir görüşme formu oluşturunuz devinişsel hedeflerle ilgili ölçmelerde kullanılmak üzere bir kontrol listesi oluşturunuz.