KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar Öz Değerlendirme ve Teknik Özellikler.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stratejik Planlama.
Advertisements

EFQM MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞTİMDE MÜKEMMELLİK MODELİ
STRATEJİK PLAN STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ
STRATEJİK PLANLAMA.
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
Danışman, Sonuç Yönetimi
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
1997’den bu yana; hizmet verdiğimiz marka ve kurumların amaçlarına uygun planlamalar, somut çözümlemeler, yenilikçi fikirler ve ölçülebilir sonuçlar sunar;
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
Yerel Yönetim Reformuna Destek Projesi 1 MAHALLİ İDARE BİRLİKLERİNDE STRATEJİK PLANLAMA.
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
Ahmet Emre Öz Maliye Uzmanı 21 kasım 2013
Strateji Geliştirme Başkanlığı
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı
TÜRKİYE AFET MÜDAHALE PLANI
İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTI
WEB OF SCIENCE İLE ATIF TABANLI ARAŞTIRMA DEĞERLENDİRMESİ Eğitmen: Metin TUNÇ This presentation is an introduction to InCites - the new web-based.
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTLARI
PERSONEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
“Kümelenme ve Uluslararasılaşma”
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
VAZGEÇİLMEZ BİR AŞAMA. STRATEJİKYÖNETİM STRATEJİK YÖNETİM NEDİR? SÜREÇ ANALİZİDİR: SÜREÇ ANALİZİDİR: - GELECEK HEDEFLERİMİZ… - BU HEDEFLERE NASIL ULAŞABİLECEĞİMİZ…
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
15 Ekim 2012 Afyonkarahisar ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar
5018 Kapsamında Stratejik Planlama Tuğba DİNÇER 25 Nisan 2011
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
Stratejik Planlama. Stratejik Planlama-1 A: İşi doğru yapma B: Doğru işi yapma A: Etkinlik B: Etkililik.
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
Denetim ve Rehberlik Sistemi ile İKS İlişkisi “ÇOCUKLARLA ÇOCUKLAR İÇİN”
Stratejik Yönetim.
STRATEJİK PLANLAMA.
«MESLEKİ EĞİTİMDE KALİTE GÜVENCESİ»
Strateji Geliştirme Başkanlığı
İKS İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTI
Ek:2 İlköğretim Kurumları Standartları Kavramlar-1 Standart Alanı: İlköğretim kurumlarındaki temel hizmet süreçlerine göre, ilişkili ve kategorik standart.
MİLLİ Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü Eğitim Ortamlarının ve Öğrenme Süreçlerinin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı Mart Okul Öncesi.
Milli Eğitim Müdürlüğü Temel Eğitim Şubesi Nisan 2015
KIRKLARELİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ İZLEME VE DEĞERLENDİRME Esra ERARSLAN.
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
TOPLANTI GÜNDEMİ Açılış Sunum Soru-Cevap Kapanış.
STRATEJİK PLANLAMA HAZIRLIK AŞAMASI.
İŞYERİ SAĞLIK GÜVENLİK BİRİMİ
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
İKS AR-GE İLİŞKİSİ. İKS Uygulamaları Kapsamında İl/İlçe AR-GE’lerin görevleri.
T.C. Millî Eğitim Bakanlığı
U Ş AK İ L M İ LL İ E Ğİ T İ M MÜDÜRLÜ Ğ Ü İŞ YER İ SA Ğ LIK GÜVENL İ K B İ R İ M İ.
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
İşletmenin Yönetimi: Yönetimin Fonksiyonları (Karar Alma ve Planlama)
MEB İLKÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Okul Gelişim ve Rehberlik Şubesi İKS Proje Sorumlusu Program Geliştirme Uzm: Bahar KÜÇÜKTEPE Haziran 2010 İLKÖĞRETİM KURUMLARI.
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
İKS UYGULAMA, İZLEME DEĞERLENDİRME İKS SONUÇLARIN PAYLAŞILMASI.
T. C. BAŞBAKANLIK DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI BÖLGESEL GELİŞME VE YAPISAL UYUM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 29 Aralık 2010, Diyarbakır.
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
STRATEJİK PLANLAMA VE YENİ KAMU YÖNETİM ANLAYIŞI
Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Standartları
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
VİZYON MİSYON AMAÇ-4 AMAÇ-3 AMAÇ-2 AMAÇ-1 AMAÇ-5 HEDEF-1 HEDEF-2 HEDEF-3.
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Sunum transkripti:

KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar Öz Değerlendirme ve Teknik Özellikler

KURUMSAL OLARAK İKS’ nin KULLANIMI Kanıt tabanlı bir yönetim ve kurumsal gelişim kültürü  İKS; kurumsal olarak okulların kendi durumlarını tespit, teşhis, gelişim ve değerlendirilmesini amaçlar. Okullar arası bir tür ödül-ceza aracı değildir.

KURUMSAL OLARAK OKULDA İKS’ nin KULLANIMI -1  İKS’ yi şeffaf ve cesur biçimde kullanabilmek  Okulu olduğundan daha iyi ya da kötü göstermek değil, gerçek resmi ortaya koymak  Sorunların doğru tespiti  Gelişim ve iyileştirme çalışmaları için veri ve temel sunan bir araç İKS; okulun kendisini olduğu gibi görebileceği bir AYNA

KURUMSAL OLARAK OKULDA İKS’ nin KULLANIMI -2 İlköğretim kurumları için okul gelişim planlamaları ve iyileştirme çalışmalarında veri ve temel sunan bir gelişim aracı Vizyon ve misyonun belirlenmesi, Okul Stratejik Planı için veri ve kanıt tabanı sağlama, Okul gelişimini kanıt tabanlı olarak izleme ve değerlendirme Verimli kaynak kullanımı Çocuk odaklı, hak tabanlı ve demokratik okul iklimi

İL/İLÇEDE ve BAKANLIKTA İKS SONUÇLARININ KULLANIMI Yerel, bölgesel ve ulusal düzeyde bir planlama, izleme ve destek aracı: vizyon ve misyon belirleme, Merkezi ve bölgesel planlamalar için kanıt tabanı sağlama, İlköğretim kurumlarını izleme ve eksiklikleri tespit etme, Kaynakları ve destek hizmetlerini bu alanlara yoğunlaştırma, Merkezi ve yerel düzeydeki iyileştirici çalışmalar için veri temini, Sorunlara doğru teşhis ve doğru müdahale ve izleme Kaynakların planlanması ve organizasyonu, Çocuk odaklı, hak tabanlı ve demokratik okullar

İKS’ YE DAYALI OKUL GELİŞİMİ İKS’ ye DAYALI ÖZ-DEĞERLENDİRME BİR AMAÇ DEĞİLDİR. OKUL GELİŞİMİ İÇİN BİR ARAÇTIR.

NEDEN ÖZ- DEĞERLENDİRME...

İKS ve ÖZ-DEĞERLENDİRME Stratejik yönetim Misyon, hedefler ve stratejilerin dayandığı nesnel kanıtlar Etkili süreçler “ÖZ-DEĞERLENDİRME”

İKS AÇISINDAN ÖZ DEĞERLENDİRME NEDİR?... Bir kurumun faaliyetlerinin ve iş sonuçlarının bir yönetim modelini ve belli ölçütleri esas alarak kapsamlı, sistematik ve düzenli olarak gözden geçirilmesi Belirli ölçütler çerçevesinde, girdiler, süreçler, çıktılar ve sonuçlar açısından kurumun kendini değerlendirmesi

İKS AÇISINDAN ÖZ DEĞERLENDİRME Bir ilköğretim okulunun girdiler, süreçler, çıktılar ve sonuçlar olarak reel durumunu, sistematik ve periyodik biçimde teşhis etmeye yönelik özgün bir okul yönetim süreci Bu sürecin aracı: “İKS”

İKS’ye Göre Öz-değerlendirme Süreci Okulun; Fotoğrafının çekilmesi Güçlü, zayıf ve gelişmesi gereken alanlarının belirlenmesi İçe dönük bir biçimde değerlendirilmesi Kendi durumunu kendinin teşhis etmesi mevcut durumu tespit ederek, gelişme planları için gerekli verileri üretmesi

Kurumsal farkındalık ve bilgi birikimi için öz-değerlendirme Kurumun farklı fonksiyonlarından, süreçlerinden, aktörlerinden gelen güvenilir bilgiler Bilgilerin oluşturacağı kanıt tabanı; tutarlılık, kararlılık ve azimle sistematik olarak sürdürülen öz-değerlendirme- planlama-iyileştirme periyotları Bilgileri kurumsal gelişim için kullanmaya teşvik etme

Sistematik yaklaşımla okulda; öz değerlendirmenin kullanımı  Mevcut durumun tespit edilmesi,  Vizyon ve misyonun oluşturulması,  Amaç ve hedeflerin belirlenmesi,  İyileştirme önceliklerinin belirlenmesi,  İyileştirme ekiplerinin oluşturulması,  İyileştirme ekiplerinin çalışma planlarının hazırlanması,  Okul Gelişim planının hazırlanması,  İyileştirme ekiplerinin çalışma planlarına, OGYE’ ce biçimlendirici geri bildirim verilmesi,  Okul Gelişim Raporunun hazırlanması

TEŞEKKÜRLER… “ÇOCUKLARLA ÇOCUKLAR İÇİN”