Yapım Unsurları Hedef kitleye ulaşmak için değişik unsurlardan faydalanılır. Hedef kitlenin dikkatini çekmeyen yapımların ya eksik içerik ya da teknik.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BETİMLEYİCİ ANLATIM Bu tekniği uygulayan yazarın amacı, okuyucunun görmediği bir görüntüyü, olayı, yeri, okuyucunun kafasında canlandırmaktır. Yazar.
Advertisements

Eğitim İçeriğinin Sunumu
Radyo ve Televizyon Teknolojisi Programı
Yaşam3Geni Eğitim Danışmanlık
ReklamMatik Projesi Hit Teknoloji Haziran Televizyon Reklamlarının Avantajları; Duyguları kolayca harekete geçiren formata sahiptir. İmaj hedef.
10.HAFTA DRAMA TEKNİKLERİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
DRAMA 11.HAFTA DRAMA YÖNTEMİYLE DERS İŞLEME MODELLERİ
OTİZM (AUTISM).
SANAT EĞİTİMİ VE YARATICILIK
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 6.Görsel Tasarımın Unsurları: Destekleyici Unsurlar.
Klasik Anlatı Sineması
MEDYA Medyayı Tanımak - Kitle İletişimi ve Medya -
STORYTELLING Game Design Denizer Yıldırım.
Prof. Dr. Bülent Yılmaz H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
MİHRİ HATUN ANAOKULU VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
Mustafa Kemal YALINKILIÇ
AYŞENUR BAŞTÜRK Türkçe Öğretmenliği
TASARIM BELGELERİ DİLARA SOLMAZ.
Yapım Aşamaları (Production Steps)
YAĞMUR AYDEMİR VE ECEM İŞGÜZERERİN ÇALIŞAMSI
Aileler için bir kültür kaynağıdır Çocukların düşünce alanını genişletir Çocukları düşünmeye teşvik eder Çocukların estetik zevklerini geliştirir Çocukların.
Medya Araçlarının Yararları Ve Zararları
HOŞGELDİNİZ.
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI KALİTE PROGRAMI.
Televizyon Program Türleri
Dr. Yener ATASEVEN Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi
ÇOCUK VE AİLE İÇİ ŞİDDET
AMAÇ BELİRLEME.
KONUŞMA ÖĞRENME ALANI.
ALKOL ve MADDE KULLANAN ÇOCUĞA YAKLAŞIM
Sayısal Öyküleştirme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
WİNDOWS LİVE MOVİE MAKER
TASARIM DOKÜMANLARI TOLGA KAYNAROĞLU.
Hayalden Gerçeğe: Mükemmel Bir Gelecek İçin;
Diksiyon nedir? Konuşmada, kelimenin seçilmesi, imlasına ve veznine göre söylenmesi ve ifadenin rahatlıkla anlatılması. Fesahat, belagat, telaffuz ve natıka kelimeleri.
Yapım Aşamaları (Production Steps)
SANAT EĞİTİMİ VE YARATICILIK. O HALDE YARATICILIK NEDİR?
Haber fotoğrafı.
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
DİĞER TUTUMLAR.
TARTIŞMA *Tartışma Türleri.
TELEVİZYONUN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
TELEVİZYONUN İNSAN HAYATINDAKİ YERİ, ÖNEMİ VE ETKİLERİ
Öyküleme Teknikleri.
ÇATALCA ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİ ERGENLİK DÖNEMİ SUNUSU
SUNUM / SUNUŞ.
Windows Live Movie Maker Nedir? Movie Maker ile, bilgisayarınızda yer alan fotoğraf ve videolarınızı kullanarak, bunlar üzerinde düzenlemeler, değişiklikler.
Ufuk Bayram ile Business Class 3 AĞUSTOS’tan itibarenHaftaiçi hergün saat 20:20’de Kanal Yani elevizyonda.
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
KONU Süreçsel Drama Yaklaşımı
PROGRAM METNİ.
OKULÖNCESİ DÖNEMDE TV VE BİLGİSAYAR KULLANIMI
EGE ÇAĞDAŞ EĞİTİM VAKFI YARATICI YENİLİKÇİ ÖĞRETMEN SEMİNERİ “YARATTIKÇA YAZ ATÖLYESİ” AYDAN AYKAÇ S. YUSUF ÇAĞLAYAN 16 Nisan 2011.
TELEVİZYONUN ZARARLARI
Çoklu Zeka Modeline Genel Bakış
ERGENLİK.
ERGENLİK.
DRAMA UYGULAMALARI, DRAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
Dijital Öyküleme
Sunum Teknikleri - Prof.Dr. Durmuş Dündar Arş.Gör. Nurten Çalışkan
Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İKNA SÜRECİ.
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

Yapım Unsurları Hedef kitleye ulaşmak için değişik unsurlardan faydalanılır. Hedef kitlenin dikkatini çekmeyen yapımların ya eksik içerik ya da teknik bir yetersizliği var demektir. Rogers. Walters’a göre Yapım Unsurları Gerilim, Aksiyon, Cinsellik, Güldürü, Enformasyon, Önem, Değer, Kişisellik, Merak, Gerçekçilik ve Yenilik.

1-Gerilim Gerilim; çözüm bekleyen konuların bir doruk noktaya kadar ilerlemesi , fiziksel, duygusal veya zihinsel çatışma biçimleriyle verilir. Olayın nasıl gelişeceği ve insanları nasıl etkileyeceğine ilişkin belirsizlik «gerilim» meydana getirir ve izleyiciyi sürükler.

Gerilim Nasıl Oluşturulur? Gerilim; programın akışına ve içeriğine bağlı olarak karakterlerin başına gelen bir durumla oluşturulabileceği gibi, tartışma programları veya yarışmalara katılanlar üzerinden de oluşturulabilir. Müzik, ses efektleri, kamera açıları anlatının gerilim oluşturması yönünde kullanılan teknik desteklerdir.

2-Aksiyon (Hareket) Programın iç akışının hızı yada konu olan objenin hareketli olmasını ifade eder. İnsan gözü şablon çeşitliliğinden etkilenir. Şablon ana hatlarda görsel vurgulamanın bir çeşididir. Yavaş ve düzgün akan görüntülerle ciddi ve sessiz bir ruh hali anlatılırken; hızlı, kısa hareketlerle heyecanlı ve dramatik bir durum anlatılır. (Ekografi örneği ver)

2-Aksiyon (Hareket) Bir Programın hızı çekimlerin, sahnelerin ve parçacıkların uzunlukları ile sağlanır. Amerikan Televizyon kanallarında bir çekimin uzunluğu 3,5 saniyeyi geçmez. Kaynak: Gerald Millerson, The Technique of Television Production, Twelfth Edition, Londra; Focal Press, 1995, s. 130

3-Cinsellik Ekranda görünen sunuculardan tutun, drama oyuncularına varıncaya kadar fiziksel bakımdan çekici olmalarına özen gösterilir. Bir nevi «televizyon kişisi» olarak sunulurlar. Bunlarda -Fiziksel çekicilik -Sıcak kanlılık ve dostluk -Ses tonlarının ikna edici olmaları beklenir. Burada giyim ve makyajla aşırı bir cinsellik vurgusunun yapılmamasına özen gösterilmelidir.

4-Güldürü İzleyiciyi ekranda tutmanın en etkili yollarından biri «güldürü» unsurunun kullanılmasıdır. Güldürünün temelinde «abartı», «aşağılama» veya «dalga geçme» vardır. -Sitcom (situation comedy) Durum güldürüleri -Gülme efektleri yan unsur olarak kullanılır -Polisiye ve dizi filmlerde karşılıklı konuşmalara ilave olarak kullanılır.

5-Enformasyon Enformasyon unsuru özellikle eğitim-kültür programları Belgeseller Haber Programları ve Haber Bültenleri Tartışma Programları Dramalar Sağlık Programları Başta olmak üzere insanlar bütün programları enformasyon (bilgilenme) amaçlı izleyebilir, istek ve amaçlarına göre bazı şeyleri öğrenebilirler.

6-Önem İzleyici açısından bir konunun işlendiği veya meşhur bir kişinin katıldığı program “önemli”dir. Mesela üniversite tercihleri döneminde televizyonlardaki akademisyenlerin konuşmaları ve tercih programları dikkatle ve önemle izlenir.

7-Değer Programda izleyicinin «değerli» göreceği şeyler her zaman ön plana çıkarılır. Kahramanlık öyküleri, duygusal bağlar, dini unsurlar, ekonomik olarak harcanan para vb..

8-Özdeşlik Kurma İzleyicilerin özdeşlik kurabileceği kişilerin hayatlarının konu edilmesi bir TV programı için önemlidir. İzleyiciler, başkalarının yaşadıklarının gerçekliğine inandığı ölçüde programa bağlı kalırlar. Gerçek yaşam öyküleri bu nedenle dikkat çeker. Drama ve dizilerde izleyicinin özdeşlik kuracağı oyun kahramanları buna göre seçilir.

9-Merak Merak, insanların tabiatında olan, doğuştan getirdikleri bir ihtiyaçtır. Bu nedenle «merak» unsuru bütün TV programlarına serpiştirilir. «Şimdi ne olacak, sonuç ne olacak» gibi merak sorularına cevap bulmak için izleyici programı sonuna kadar takip eder. Merak unsuru, izleyicinin bilmek istediğini geciktirerek oluşturulur.

10-Gerçekçilik İzlenen şeylerin «gerçek» olması izleyicide güven duygusunu sağlar. Haberlerden belgesellere, magazin ve yaşam öykülerinin gerçek olması izlenirliği arttırır. Aslında televizyondan beklenen «gerçeğin birebir yansıtılması» değil, oluşturulan gerçekliğin sürdürülmesidir. Televizyonun kendine has görsel gerçekliği vardır. O gerçeklik kameranın çerçevelediği görsel alandır. İzleyiciler, bir programın çekim ortamında bulunsalar çoğu hayal kırıklığına uğrar.

11-Yenilik TV Programları maliyeti yüksek yapımlar olmasına rağmen çabuk tüketilir ve ikinci kez izlenmesi çok zordur. İzleyici sürekli yeni, değişik, özgün ve farklı içerikler görmek ister. Ekranda çok sık görülen kişiler zamanla «yüz eskimesi» ile karşılaşırlar. Bu nedenle yeni yüzler ve tipler televizyonda yer almaya devam eder. En sevilen program bile bir süre sonra ilk cazibesini kaybederek yerini bir başka formata bırakır.