Eğitim Fakültesi’nde Çevre Okuryazarlığı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÜNİVERSİTE WEB SAYFALARINDA YER ALMASI GEREKEN ÖZELLİKLER
Advertisements

Nefize Gökmen, Ömer Deniz, Ayşe Yıldız
Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Önemi ve Eğitim Sistemindeki Yeri
Prof.Dr.Erdal BEŞER ADÜ Tıp Fakültesi ADÜ SEM Müdürü
T. C. ANKARA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ Eğitim Şube Müdürlüğü www
ŞUBEMİZİN GÖREV VE SORUMLULUKLARI
MESLEKİ EĞİTİM OKULLARI VE İŞ DÜNYASI İLİŞKİLERİ
İşletmelerde Eğitim İhtiyacının Belirlenmesi
MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ BAĞLAMINDA EĞİTİM İHTİYACI VE KONYA’DA MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: 1.
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINA AİLE KATILIMININ ÖNEMİ
ÖZEL ANTAKYA ATA İLKOKULU
Destekleyici Çevre Oluşturma Müdahaleleri
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
Eğitimci Geliştirme Programı
Genel Pratisyenlik Uzmanlık Eğitiminde
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
Proje Tabanlı Öğretim (Proje Temelli Öğretim)
24. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI Mayıs 2012, Ege Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Mühendislik Eğitiminde Tasarım Dersleri Prof. Dr.
İSTANBUL İÇİN MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİNİN ÖNEMİ VE SEÇİLME DÜZEYİ Medya Okuryazarlığı konusunda Eylül 2006 tarihinde Ankara’da düzenlenen Eğitici.
İSLAMDA YORUM FARKLILIKLARI
Yaşlı Bakım ve Rehabilitasyonda Disiplinler Arası Yaklaşım
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
REHBERLİK DERSİ III.
Bilgi Topluluğu Tanıtımı:
Üstün Yetenekli Çocuklar Uygulama ve Araştırma
ÇÖLLEŞME VE EROZYONLA MÜCADELE GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Bilgisayar Destekli Eğitim
ÜNİTE ÖZETİ Öğrenciler çevrelerinde gördükleri teknolojik araçlar hakkında bilgi edinecekler. Yeni teknolojik araçlar tanıyacaklar. Tanıdıkları araçların.
Türkiye’de Açık ve Uzaktan Öğretim Temel Politikası (Çalıştay Raporu) Prof. Dr. Üstün Özen Atatürk Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi Dekanı.
KÜTÜPHANE VE İLGİ ALANI
DEÜ ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ MÜDEK BAŞVURUSU Bilgilendirme Sunuşu 2004.
Portfolyo Nedir? Portfolyo Nasıl Hazırlanır? Elektronik Portfolyo Nedir? Fatma Taşkıran.
Okul Öncesi Eğitimden İlköğretime Geçiş.
SAĞLIK VE HALK SAĞLIĞINA GİRİŞ
ÇEVRE DUYARLILIĞI ve GELİRİN YEŞİL ÜRÜN SATIN ALMA DUYARLILIĞI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ Arş. Gör. Emre YILDIRIM Arş. Gör. Merve TÜRKMEN Sakarya ÜNİVERSİTESİ
KENDİNİ TANIMA Ses tonumuzun ve davranışlarımızın, yani iletişimde mesajlarımızın % 90'ının kontrolünü elimizde tutabilmemiz ancak kendimizi tanımamızla.
Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Yönetimi
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
1 BRİFİNG “” Mustafa Kemal Atatürk “En büyük sava ş, cahilli ğ e kar ş ı yapılan sava ş tır.” Mustafa Kemal Atatürk Dursunbey İlçe Milli Eğitim.
 AYIN EN ÇOK KİTAP OKUYAN ÖĞRENCİSİNİN ÖDÜLLENDİRİLMESİ  AYIN ÖĞRENCİSİNİN BELİRLENMESİ  AYIN EN TEMİZ SINIFI UYGULAMASI  KONFERANSLAR  KERMESLER.
1 T.C. GÜMRÜK VE TİCARET BAKANLIĞI ESNAF VE SANATKÂRLAR GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 14 Ocak 2016.
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ
S U Ç ERÇEVE D IREKTIFI KAPSAMINDA ÇEVRESEL HEDEFLER VE ÖNLEMLER PROGRAMI Özge Hande SAHTİYANCI ÖZDEMİR Uluslararası 3. Su Kongresi Havza Yönetimi.
Nehir Havzaları Su Kaynakları Modelleme Çalışmaları
Örgütsel Kariyer Planlaması
Çocuklar niçin spor yapmalı? Spor büyüyen çocuğun fiziksel gelişiminin yanında psikolojik, sosyal yönden gelişimine katkıda bulunur.
SEYHAN HAVZASI SEKTÖREL SU TAHSİS PLANI HAZIRLANMASI PROJESİ T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Güney CAN Uzman Havza Yönetimi.
Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma süreci İki yönlü bilgi akışı
STRATEGIC PARTNERSHIPS IN THE FIELD OF EDUCATION, TRAINING AND YOUTH
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
Yrd. Doç. Dr. Tülay KUZLU AYYILDIZ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Sağlık Psikolojisi Doç.Dr. Gonca POLAT.
Ön Büro Çalışması Arazi Çalışması.
Turizm Türlerinin Oluşmasında Çevrenin Etkisi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
DEMOGRAFI.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
REHBERLİK DERSİ III.
Sosyal Sorumluluk Nedİr?
Sunum transkripti:

Eğitim Fakültesi’nde Çevre Okuryazarlığı

Çevre problemleri önemli bir oranda insanların düşünce ve davranış şekilleri/ alışkanlıkları ile bağlantılıdır.

Çevrenin ve doğal kaynakların korunmasına yönelik en etkili önlemler, aslında, resmi çevre politikalarından çok, toplumun çevreyi korumaya yönelik istekliliği, ve insan aktivitelerinin çevreye verdiği zararın azaltılmasında üstlenecekleri sorumlulukların sonuçlarını taşıyabilme bilincinde olmalarıdır.

Çevre eğitiminin hedefi çevre okur-yazarlığıdır, bir başka deyişle, çevre eğitimi bireylerin çevre okur-yazarı olması prosesidir.

Çevre okur-yazarlığı sürekli gelişen anlama, yetenek, tutum ve alışkanlıkların bütünüdür ve bireylerin diğer insanlar ve biyosferle sürdürülebilir bir iletişim gerçekleştirecek kısa ve uzun süreli tutum ve davranışlar geliştirmesidir.

Çevre okur-yazarı olan kişiler; Dünya yüzeyini şekillendiren fiziksel prosesleri; Dünya’daki ekosistemlerin dağılımını ve özelliklerini; Dünya’daki nüfus dağılımını, yapısını ve özelliklerini, ekonomik, sosyal, politik bağlantıları, insan yerleşimleri ile ilgili oluşum ve gelişmeleri, fiziksel çevreyi etkileyen insan etkinliklerini, doğal kaynak kullanımı ve dağılımı ile ilgili problemleri bilir ve anlarlar.

Çevre gündeminin günümüzde geldiği nokta göstermektedir ki; yüksek öğretim kurumlarının çevre ile ilgili bilgi, tutum, davranış ve değerleri gelişmiş, insan davranışları ile çevresel problemler arasında bağlantı kurabilen, gelecek nesillerin gereksinimlerini de gözeten öngörüye sahip mezunlar yetiştirmenin önemini benimsemiş olması, daha sağlıklı ve sürdürülebilir olması için önemli bir adımdır.

Çevre okur-yazarlığının belirlenmesi ve geliştirilmesi ile ilgili değerlendirmeler yapılması ise bu hedefe ulaşmada önemli bir adımdır.

Bu gerçekler ışığında, önerilen bu çalışmanın amacı, Orta Doğu Teknik Üniversitesi’nde çevre okur-yazarlığı oranını belirlemek, bu alanda yapılacak çalışmalara öncülük etmek, ODTÜ öğrencilerinin çevre bilinci ve tutumları ile ilgili bilgi edinerek, sürdürülebilir bir gelecek için belirlenecek olan stratejilere ışık tutmaktır.

Bu amaçla yola çıktığımız çalışmalarımızda bizden desteklerini esirgemeyen Sayın Dekanımız Meral Aksu’ya, Fakültemizin tüm Bölüm Başkanları, öğretim üyeleri ve öğrencilerimize teşekkür ederiz.

Çalışmamızın sonuçlarını sizlerle bu sayfalar aracılığı ile paylaşmaktan mutluluk duyacağız. Proje Grubu adına, Dr. Gaye Tuncer Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü