10 ARALIK DÜNYA İNSAN HAKLARI GÜNÜ İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi, Birleşmiş Milletler Genel Kurulu'nun 10 Aralık 1948 tarih ve 217 A (III)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜRKİYE’DE ÇAĞCIL DEMOKRASİ, DEMOKRATİK KÜLTÜR VE OLGUNLUK
Advertisements

HAKLARIMI ÖĞRENİYORUM
ÇOCUK HAKLARI Çocuk Haklarının Önemi Ve Anlamı Çocuk Haklarının Konusu
İNSAN HAKLARI
ENGELLİLERİN EĞİTİMİ VE İSTİHDAMINDA YENİ PERSPEKTİFLER
KAZANIMLAR 5. İçinde bulunduğu eğitsel ve sosyal faaliyetlerde işleyen süreçleri demokrasinin ilkeleri açısından analiz eder.
TÜRK MİLLİ EĞİTİMİNİN İLKELERİ
Yrd. Doç. Dr. İdil Işıl GÜL 9 Kasım 2012, Ayfonkarahisar.
DEMOKRASİNİN SERÜVENİ
HAK VE SORUMLULUKLARIMIZ
DEMOKRASİ.
KLASİK DEMOKRASİ Eski Yunan şehir devletlerine dayanır. En iyi uygulayıcısı ve o dönemde en güçlü şehir olan Atina’dan dolayı Atina demokrasisi olarak.
1.ÜNİTE HAKLARIMI ÖĞRENİYORUM
ÇOCUK HAKLARI.
Toplumsal Cinsiyet: GÜNDEM
Geçmişten günümüze demokrasinin gelişimi
DEMOKRASİNİN SERÜVENİ
Bilişim teknoloji ve yazılım SUDE SALAR 436
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük 1945 SONRASI İNSAN HAK VE ÖZGÜRLÜKLERİ
İNSAN HAKLARI.
İNSAN HAKLARI EVRENSEL BİLDİRGESİ
10 ARALIK DÜNYA İNSAN HAKLARI GÜNÜ
İnsan Hakları Nedir? İnsan hakları, olmadığı koşulda, kişilerin insan olarak onurlarıyla yaşabilmelerinin mümkün olmadığı temel ilkelerdir. İnsan hakları.
SOSYAL BİLGİLER 5. SINIF DERS KİTABI 7
HUKUK: kişilerin birbirleriyle ve toplumla olan ilişkilerini düzenleyen ve devlet gücüyle uyulması zorunlu hale getirilmiş kurallardır . Kanunların esas.
İNSAN HAKLARI.
Birleşmiş Milletler Çocuk Haklarına dair Sözleşme
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
Çocuk Hakları Evrensel Bildirgesi
ROLLERİMİZ ve SORUMLULUKLARIMIZ ÇOCUK HAKLARI BİLDİRGESİ
FATMA ÇAVUŞ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
10 ARALIK İNSAN HAKLARI HAFTASI
İ NSAN HAKLARI ve BAROLAR Av.Mustafa Ç İ NKILIÇ Adana Barosu-2015.
ÇOCUK HAKLARI SÖZLEŞMESİ
İnsan, sadece insan olmasından dolayı doğuştan bazı hakları kazanarak dünyaya adımını atmaktadır. Hak kavramı evrensel bir kavramdır. Kısaca hak; ‘hukuk.
EĞİTİMİN POLİTİK TEMELLERİ
ÇOCUK HAKLARI SÖZLEŞMESİ
İNSAN HAKLARI.
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ SEMİNERİ. EĞİTİM HAKKI Özel gereksinimi ve/veya engeli olan ya da olmayan tüm çocuklar eğitim hakkından yararlanma özgürlüğüne.
SUNUMUN AKIŞI Çocuk Nedir? Çocuk Hakları Neden Önemlidir?
Haklarımı Biliyorum, Düşüncelerimi Açıklıyorum
HAKLARIMIZ Birleşmiş Milletler 1989 Yılında kabul edilen “Çocuk Hakları Sözleşmesi” ile Çocukların himaye edilip korunmasını hedeflemiştir.
KAMU HUKUKUNDA ÇOCUK HAKLARI ÇOCUĞUN ANAYASAL TEMEL HAKLARI
ÇOCUK HAKLARI.
HAKLARIMI ÖĞRENİYORUM
TOPLUMSAL EĞİTİM KURUMU
İNSAN HAKLARININ TARİHSEL SÜRECİ Prof. Dr. Ayten DEMİR
DEMOKRASİ NEDİR?. Gücünü halktan alan, yönetimde halk iradesinin etkin olduğu eşitlik, adalet, özgürlük, insan hakları prensibine dayanan anlayışa demokrasi.
Etik Kavram ve İlkeler Prof. Dr. Ayten DEMİR
YÖNETİM BİÇİMLERİ MONARŞİ OLİGARŞİ TEOKRASİ CUMHURİYET.
AYRIMCILIK.
İNSAN HAKLARI DEMOKRASİ
demokrasinin temel ilkeleri
ÜLKEMİZDE NÜFUS / Eğitim ve Çalışma Hakkı
7 TEMEL İLKE İlkyardım Eğitimi.
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
İnsan Hakları Nedir? İnsan hakları, olmadığı koşulda, kişilerin insan olarak onurlarıyla yaşabilmelerinin mümkün olmadığı temel ilkelerdir. İnsan hakları.
İNSAN HAKLARI. İNSAN HAKLARI İnsan hakları nedir? İnsanlar arasında ırk, din, renk, yaş, cinsiyet ayırımı yapmadan sevgi, saygı, dostluk duygularını.
Çocukların himaye edilip korunmasını hedeflemiştir.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Madde Kendisine bir suç yüklenen herkes, savunması için gerekli olan tüm güvencelerin tanındığı açık bir yargılama sonunda, yasaya göre suçlu olduğu.
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Demokrasinin Temel İlkeleri Hazırlayanlar:M.Kerem GÜNGÖR Deniz ÇAPAR Kaan CANLI.
Birey ve Toplum.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
5. SINIF SOSYAL BİLGİLER.
İnsan, sadece insan olmasından dolayı doğuştan bazı hakları kazanarak dünyaya adımını atmaktadır. Hak kavramı evrensel bir kavramdır. Kısaca hak; ‘hukuk.
Sunum transkripti:

10 ARALIK DÜNYA İNSAN HAKLARI GÜNÜ İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi, Birleşmiş Milletler Genel Kurulu'nun 10 Aralık 1948 tarih ve 217 A (III) sayılı Kararıyla ilan edilmiştir. Ülkemizde 6 Nisan 1949 tarih ve 9119 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile "İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi'nin Resmi Gazete ile yayınlanması, yayımdan sonra okullarda ve diğer eğitim kurumlarında okutulması ve yorumlanması, radyo ve gazetelerde beyanname hakkında uygun yayınlarda bulunulması" kararlaştırılmıştır. Bakanlar Kurulu Kararı 27 Mayıs 1949 tarih ve 7217 sayılı Resmi Gazete'de yayınlanmıştır.

İNSAN HAKLARI ANCAK DEMOKRASİLERDE GERÇEKLEŞİR Devlet yönetimine halkın katılımı demokrasinin temelidir.(Lyndon B. Johnson) Demokrasinin üç temel öğesi; seçim, özgürlük ve bağımsız yargıdır.(Guizot)

DEMOKRASİNİN İZİNDE MİNİK AYAKLAR

DEMOKRASİNİN TARİHÇESİ ANTİK DÖNEM DEMOKRASİSİ Demokrasi ilk olarak eski Yunanistan'da, şehir- devletlerinde uygulandı. Doğrudan demokrasiye çok yakın olan bu sistem Atina demokrasisi olarak da anılır. Teoride bütün yurttaşlar mecliste oy verme ve fikrini söyleme hakkına sahipti fakat o günün koşullarına göre kadınlar, köleler ve o şehir-devletinde doğmamış olanlar bu haklara sahip değillerdi. Sadece erkekler oy kullanma hakkına sahiptiler.

ORTAÇAĞ DEMOKRASİSİ Ortaçağda demokrasinin gelişme süreci içindeki en büyük olay İngiltere'de kralın yetkilerini din adamları ve halk adına sınırlayan Magna Carta Yasaları’nın imzalanmasıdır. Bu belge doğrultusunda ilk seçimler 1265 yılında yapılmıştı. Fakat bu seçimlere, yapılan kısıtlamalar sebebiyle, halkın çok az bir bölümü katılabilmişti.

18. VE 19. YÜZYIL DEMOKRASİSİ 18. ve 19. yüzyıllarda demokrasi, Amerikan Bağımsızlık Bildirgesi ve Fransız İnsan ve Yurttaş Hakları Bildirisi ile hızlıca yükselen bir değer haline gelmiştir. Bu yüzyıllardan önce demokrasi büyük devletlere değil, sadece küçük topluluklara uyan bir hükümet şekli olarak anılıyor ve esas itibarıyla doğrudan demokrasi olarak tanımlanıyordu.

İnsan hakları, ırk, din, dil ve cinsiyet ayrımı gözetmeksizin tüm insanların yararlanabileceği haklardır. Bu haklardan yararlanmak bakımından vatandaş ve yabancı arasında fark yoktur. Bu hakları kullanmakta herkes eşittir.

Bütün insanlar özgür, onur ve haklar bakımından eşit doğarlar. Akıl ve vicdana sahiptirler, birbirlerine karşı kardeşlik anlayışıyla davranmalıdırlar.

İNSAN HAKLARI EVRENSEL BİLDİRGESİ İNSAN HAKLARI EVRENSEL BİLDİRGESİ (İnsan haklarını içeren 30 madde yer almaktadır.) Herkes, ırk, renk, cinsiyet, dil, din, siyasal veya başka bir görüş, ulusal veya sosyal köken, mülkiyet, doğuş veya herhangi başka bir ayrım gözetmeksizin bu Bildirge ile ilan olunan bütün haklardan ve bütün özgürlüklerden yararlanabilir.

Birleşmiş Milletler Uluslararası İnsan Hakları Evrensel Bildirisinde, çocukların özel ilgi ve yardıma hakkı olduğunu ilan etmiştir. Çocuğun kişiliğinin tam ve uyumlu olarak gelişebilmesi için mutluluk, sevgi ve anlayış havası içindeki bir aile ortamında yetişmesi gereklidir.

Çocuğun toplumda bireysel bir yaşantı sürdürebilmesi için her yönüyle hazırlanması gereklidir. Çocuğa özel bir ilgi göstermek gereklidir. Onun, barış, değerbilirlik, hoşgörü, özgürlük, eşitlik ve dayanışma ruhuyla yetiştirilmesi şarttır. Toplumun temel birimi olan ailenin de toplum içinde kendisinden beklenen sorumlulukları tam olarak yerine getirebilmesi için gerekli koruma ve yardımı görmesi şarttır.

İki çeşit insan vardır: - Haklarını Bilenler ... - Haklarını Bilmeyenler ... 1 2

Haklarınızı bilmek sizi ileriye götürür.

BİRLEŞMİŞ MİLLETLER ÇOCUK HAKLARI BİLDİRGESİ 1. İlke: Tüm dünya çocukları; bu bildirgedeki haklardan din, dil, ırk, renk, cinsiyet, milliyet, mülkiyet, siyasi, sosyal sınıf ayırımı yapılmaksızın yararlanmalıdır. 2. İlke : Çocuklar; özel olarak korunmalı, yasa ve gerekli kurumların yardımı ile fiziksel, zihinsel, ahlaki, ruhsal ve toplumsal olarak sağlıklı normal koşullar altında özgür ve onurunun zedelenmeyecek şekilde yetişmesi sağlanmalıdır. Bu amaçla çıkarılacak yasalarda çocuğun en yüksek çıkarları gözetilmelidir. 3. İlke: Her çocuğun, doğduğu anda bir adı ve bir devletin vatandaşı olma hakkı vardır. 4. İlke: Çocuklar; sosyal güvenlikten yararlanmalı, sağlıklı bir biçimde büyümesi için kendisine ve annesine doğum öncesi ve sonrası özel bakım ve korunma sağlanmalıdır. Çocuklara yeterli beslenme, barınma, dinlenme, oyun olanakları ile gerekli tıbbi bakım sağlanmalıdır.

5. İlke: Fiziksel, zihinsel ya da sosyal bakımdan engelli çocuğa, gerekli tedavi, eğitim ve bakım sağlanmalıdır. 6. İlke: Çocuğun, kişiliğini geliştirmesi için anlayış ve sevgiye gereksinimi vardır. Anne ve babasının bakımı ve sorumluluğu altında her durumda bir sevgi ve güvenlik ortamında yetişmelidir. Küçük yaşlarda çocuğu annesinden ayırmamak için bütün olanaklar kullanılmalıdır. Ailesi ve yeterli maddi desteği olmayan çocuklara özel bakım sağlamak toplumun ve kurumların görevidir. Çocuk sayısı fazla olan ailelere devlet yardımı yapılmalıdır. 7. İlke: Genel kültür ve yeteneklerini, bireysel karar verme gücü, ahlaki ve toplumsal sorumluluğu geliştirecek ve topluma yararlı bir üye olmasını sağlayacak eğitim hakkı verilmelidir. Bu eğitimde sorumluluk önce ailenin olmalıdır. Eğitimin ilk aşamaları parasız ve zorunlu olmalıdır.

8. İlke: Çocuk, her koşulda koruma ve kurtarma olanaklarından ilk yararlananlar arasında olmalıdır. 9. İlke: Çocuklar, her türlü istismar, ihmal, ve sömürüye karşı korunmalı ve hiçbir şekilde ticaret konusu olmamalıdır. Çocuk uygun bir asgari yaştan önce çalıştırılmayacak, sağlığını ve eğitimini tehlikeye sokacak fiziksel, zihinsel ve ahlaki gelişmesini engelleyecek bir işe girmeye zorlanmayacak ve izin verilmeyecektir. 10. İlke: Çocuk; ırk, din ya da başka bir ayrımcılığı teşvik eden uygulamalardan korunacaktır. Anlayış, hoşgörü, insanlar arası dostluk, barış ve evrensel kardeşlik ortamında enerji ve yeteneklerini diğer insanların hizmetine sunulması gerektiği bilinciyle yetiştirilmelidir.