TÜRKÇE / Paragrafın Anlam Yönü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Cümlenin Öğeleri Sözcüklerin cümle içerisindeki görev adlarına “cümlenin öğeleri”denir. Cümle öğelerini, temel öğeler ve yardımcı öğeler olmak üzere iki.
Advertisements

PARAGRAFIN ANLATIM YÖNÜ
PARAGRAF.
1/20 Yazı Türleri “Seçilmiş bir konu üzerinde, yapılan araştırma ve incelemelerin sonucunu bildiren yazılara denir.” Yukarıda hangi türün tanımı yapılmıştır.
Cümlede , fiillerin anlamını etkileyen kelimelere ne ad verilir?
Cümlenin Öğeleri Sözcüklerin cümle içerisindeki görev adlarına “cümlenin öğeleri”denir. Cümle öğelerini, temel öğeler ve yardımcı öğeler olmak üzere iki.
CÜMLENİN ÖZELLİKLERİ VE NOKTALAMASI
SIFATLAR.
ZAMİRLER.
PARÇADA ANLAM.
PARAGRAFTA ANLAM.
1.Soru Aşağıdakilerden hangisi bir paragrafın giriş cümlesi olamaz?
ŞEYMA ÖZÇELİK 8-A 541 ÖZEL SEVGİ KOLEJİ SELMA ERASLAN
PARAGRAFTA ANLAM. Soru 1 Aşağıdaki cümlelerde bir paragraf oluşturulursa hangisi ilk cümle olur? A)Hatta halk arasında hikâye denilince masal akla gelir.
ZEHRA ÇETİN
PARAGRAF.
5. SINIF TÜRKÇE KONU ANLATIMI
ÇOKTAN SEÇMELİ TESTLER
Sözcük Türleri Setenay KAYA Hazırlık-D/153
PARÇADA ANLAM Paragrafın Yapı Yönü
Bu slayda şirket ambleminizi eklemek için
Yorumla-Yansıt İfadeleri (YYİ)
T.C. Erciyes Üniversitesi Ziya Eren Eğitim Fakültesi
CÜMLEDE ANLAM Cümle anlamı, verilen bir cümlenin anlamını bulup ifade edebilmekle ilgilidir. Yani bir cümleyi aynı anlama gelecek şekilde biraz daha farklı.
PARAGRAF NEDİR? Bu sözcük,Yunanca kökenlidir.’’Yazı Bölümü’’anlamına gelir.Türkçe’mizde ise’’Bölümce’’sözcüğü önerilmektedir. Paragraf,bir düşünceyle ilgili.
SORU EKİNİN YAZILIŞI ?.
Öz et.
SEVGİ BÖCÜKLERİ HEPİNİZE EYÜ DERSLER
TÜRKÇE / Parçada Anlam PARÇADA ANLAM Ana Düşünce Yardımcı Düşünce.
TÜRKÇE / Parçada Anlam.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE PARAGRAF SORULARI HAKKINDA İPUÇLARI
YAPI BİLGİSİ.
SORU EKİNİN YAZILIŞI ?.
FİİL (EYLEM).
Cümlenin Öğeleri Sözcüklerin cümle içerisindeki görev adlarına “cümlenin öğeleri”denir. Cümle öğelerini, temel öğeler ve yardımcı öğeler olmak üzere iki.
CÜMLEDE ANLAM İLİŞKİLERİ - 1
1.Soru Aşağıdaki cümlelerin hangisinde bağlaç olan ''de'' yanlış yazılmıştır? A) Bence annen de haksızdı, sen de haksızdın. B) Bıçak ta, kaşık ta ikisi.
HAZIRLAYAN:AYSEL BAŞKURT 9/B 255
Hazırlayan Aysun BİLGİÇ Türkçe Öğretmeni
CÜMLENİN ÖGELERİ YÜKLEM ÖZNE
MOTİVASYON.
CÜMLEDE ANLAM 1.SORU: Aşağıdaki cümlelerin hangisinde küçümseme anlamı vardır? A.Bütün gün uğraştım ,ödevlerimi hala bitiremedim B.İnsanlara zor zamanlarında.
ZAMİRLER.
Zamirler Esranur ÇİNKO 6-B 314.
Giriş Hazırlayan Öner ÖNDER Eğitimci-Yazar
PARAGRAFTA ANLAM.
CÜMLEDE DE ’NİN YAZIMI.
KOMPOZİSYON YAZMA GİRİŞ BÖLÜMÜ.
1 P A R Ç A D A A N L A M TÜRKÇE / Parçada Anlam Parçanın Konusu Parçanın Başlığı Anahtar Sözcükler.
HAZIRLAYAN: hüseyin çaglar Erciyes Üniversitesi Türkçe Öğretmenliği
OKUMANIN İLKELERİ.
Cümlenin Öğeleri Sözcüklerin cümle içerisindeki görev adlarına “cümlenin öğeleri”denir. Cümle öğelerini, temel öğeler ve yardımcı öğeler olmak üzere iki.
ÜNİTE TANITIM SUNUSU HAZIRLAYAN SEDEN HACISÜLEYMAN.
EŞ ANLAM ( ANLAMDAŞ) NE DEMEKTİR? AYNI OLAN kelimelerdir
CÜMLENİN ÖZELLİKLERİ VE NOKTALAMASI. Yarın gittim ama dün de seni arayacağım. Niçin güzelce yemeye ve gezmeye aradı? Niçin güzelce yemeye ve gezmeye aradı?
Bu Sunum; İlköğretim Okulları Türkçe Dersinde “Anlatım Biçimleri ve Paragraf Yapısı “ Konuları Hakkında Bilgi Vermek İçin Hazırlanmıştır.
PARÇADA ANLAM Parçada anlam şiir ve paragraftan oluşur.
KOMPOZİSYON TANIMI:  Farklı parçaları, uyumlu ve düzenli şekilde bir araya getirmeye Kompozisyon denir.
 Adların yerini çeşitli yönlerden tutan sözcüklerdir. İzmir’de doğdum; ama yıllardır oraya gitmedim. Bu cümlede, “İzmir” adını tekrar etmemek için, bu.
TÜRKÇE ANLATI SLAYTI EV İ N KAYAHAN. CÜMLE, BIR DÜŞÜNCEYI, BIR DILE Ğ I, BIR HABERI YA DA DUYGUYU TAM OLARAK ANLATAN, BIR VEYA BIRDEN ÇOK SÖZCÜKTEN.
Mustafa DİNÇ Türkçe Öğretmeni
ANLATIMDA TEMA VE KONU TEMA KONU Ana Düşünce.
Zamirler OĞUZ DİLBER. İsim olmadıkları hâlde isimlerin yerine kullanılan sözcüklerdir. Zamirler bir varlığın adı değildir, geçici olarak o varlığın adının.
ARAŞTIRMA NASIL YAPILIR Araştırma Sürecindeki Aşamalar
TÜRKÇE DERSİ TÜRKÇE DERSİ ANLATIM BİÇİMLERİ PARAGRAFTA 6.Neden-sonuç ilişkisi kurma... 5.Nesnel verilerden yararlanma 4.Karşılaştırma 4.Betimleme 3.Örnekleme3.Öyküleme.
SORU EKİNİN YAZILIŞI ?.
Cümlenin Öğeleri Sözcüklerin cümle içerisindeki görev adlarına “cümlenin öğeleri”denir. Cümle öğelerini, temel öğeler ve yardımcı öğeler olmak üzere iki.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE PARAGRAF SORULARI HAKKINDA İPUÇLARI
HAZIRLAYAN: Kübra ASLAN Erciyes Üniversitesi Türkçe Öğretmenliği
Sebep-Sonuç (Neden-Sonuç) Cümleleri
Sunum transkripti:

TÜRKÇE / Paragrafın Anlam Yönü PARAGRAFIN ANLAM YÖNÜ

TÜRKÇE / Paragrafın Anlam Yönü PARAGRAFIN ANLAM YÖNÜ

Paragraf TÜRKÇE / Paragrafın Anlam Yönü Paragraf, bir düşünceyi tam olarak anlatabilmek için bir araya getirilen cümleler topluluğudur. Paragrafın bütün cümleleri aynı konuyu işler ve aynı düşünceyi açıklar ya da destekler. Paragraf tek bir düşünce etrafında oluştuğundan kendi içinde bir bütünlük gösterir.

Paragrafın Başlığı TÜRKÇE / Paragrafın Anlam Yönü Yazıyı tanıtan, yazının içeriği hakkında fikir veren söz veya sözcük grubudur. Başlık kapsayıcı, konu ve ana fikirle de uyumlu olmalıdır. .................................... Para, gerçek zenginlik değildir. O, sadece ihtiyaçların giderilmesine vasıta olduğu için değerlidir. Bir çölün ortasında, hararetten yanan bir insan için birkaç damla soğuk su, bir torba altından çok daha değerlidir. Bu paragrafın başlığı aşağıdakilerden hangisi olabilir? A) Gerçek Zenginlik B) Çöl ve Su C) Soğuk Su D) İhtiyaçların Giderilmesi

Paragrafın Başlığı TÜRKÇE / Paragrafın Anlam Yönü Yazıyı tanıtan, yazının içeriği hakkında fikir veren söz veya sözcük grubudur. Başlık kapsayıcı, konu ve ana fikirle de uyumlu olmalıdır. .................................... Para, gerçek zenginlik değildir. O, sadece ihtiyaçların giderilmesine vasıta olduğu için değerlidir. Bir çölün ortasında, hararetten yanan bir insan için birkaç damla soğuk su, bir torba altından çok daha değerlidir. Bu paragrafın başlığı aşağıdakilerden hangisi olabilir? Gerçek Zenginlik B) Çöl ve Su C) Soğuk Su D) İhtiyaçların Giderilmesi

Paragrafın Konusu TÜRKÇE / Paragrafın Anlam Yönü Paragrafta üzerinde durulan, hakkında söz söylenen düşünce, olay ya da duruma “konu” denir. Konuyu bulmak için; Paragrafta neden bahsediliyor? Üzerinde durulan, ele alınan nedir? gibi sorulardan faydalanılabilir.

TÜRKÇE / Paragrafın Anlam Yönü Okumuş yazmış, eğitimin kaderine yön verecek makamlara gelmiş insanların bir hastalığı var: Herkesi kendileri gibi bilmek. Bu amaçla bütün öğrencileri kendileri gibi sanarak çok yoğun ve ayrıntılı öğretim planları hazırlamaları, yüzbinlerce öğrenciyi okuldan soğutup uzaklaştırıyor. Bilmiyorlar ki bütün öğrenciler akademisyen olmayacak. Yukarıdaki paragrafın konusu aşağıdakilerden hangisidir? A) Eğitimde olması gerekenler B) Eğitimde yapılan yanlışlar C) Öğrenci sorunları D) Eğitim eksikliği

TÜRKÇE / Paragrafın Anlam Yönü İnsani ve ahlaki değerlerin öğretiminde bir türlü ortak payda bulunamıyor. Ortak değerler gitgide azalınca işe nereden başlanacağı bir türlü belirlenemiyor. Toplumun bir kısmının “özgürlük” dediğine diğer bir kısmı “ahlaksızlık” deyince eğitim, eski adıyla terbiye, askıya alınıyor. Çözüm olarak herkes başının çaresine baksın deniliyor galiba. Yukarıdaki paragrafın konusu aşağıdakilerden hangisidir? A) Özgürlük anlayışının farklı farklı olması B) Ortak değerlerin gitgide azalması C) Ahlak ve özgürlüğün birbiriyle çelişmesi D) Değerler eğitiminin yapılamayışının nedeni

Paragrafın Anahtar Kelimeleri TÜRKÇE / Paragrafın Anlam Yönü Paragrafın Anahtar Kelimeleri Henüz paragrafı okumamış birine gösterildiğinde paragrafın konusu ve içeriği hakkında doğru fikir veren kelimelerdir. Örnek Öğrenciye kitap okuma alışkanlığı kazandırmak için ona “Oku da ne okursan oku” demek; yemek yemeyi sevmeyen çocuğumuza “Ye de ne yersen ye” deyip onu hasta etmek gibidir. Beslenme gibi okumada da seçici olmalı, doğru ve faydalı ürünler seçmeliyiz. Yoksa bir hastalıktan kurtulalım derken bir başkasına yakalanırız. kitap okuma seçici faydalı Anahtar kelimeler: kitap, okuma, seçici, faydalı Okunacak kitaplar da seçici olmak faydalıdır.

Paragrafın Ana Düşüncesi (Ana Fikri) TÜRKÇE / Paragrafın Anlam Yönü Paragrafın Ana Düşüncesi (Ana Fikri) Paragrafın yazılış amacı ve yazarın yazıda anlatmak istediği esas düşüncedir. • Ana düşünce, bir yargı bildirir. • Parça okunduğunda herkesin vardığı ortak düşüncedir. • Parçanın bütününü kapsar nitelikte olmalıdır. • Ana düşünce cümlesi, parçanın tek cümle ile özetlenmiş halidir.

TÜRKÇE / Paragrafın Anlam Yönü “Ben fikrimi değiştirdim, şimdi eskisi gibi düşünmüyorum.” diyen adam az görülür. Bugün söyledikleri dün söylediklerine uymayanlar bile: “Ben değişmedim, dün de böyle düşünüyordum, değiştiğimi sananlar beni anlamamış.” derler. Parçanın ana düşüncesi aşağıdakilerden hangisidir? A) İnsanlar düşüncelerini ifade etmekte çoğu zaman güçlük çekerler. B) İnsanın düşüncelerinde günden güne değişiklikler görülebilir. C) Yaşam şartları değiştikçe insanların düşünceleri de değişir. D) Fikirleri değişse de insanların bunu dile getirmesi zordur.

Paragrafın Yardımcı Düşünceleri TÜRKÇE / Paragrafın Anlam Yönü Paragrafın Yardımcı Düşünceleri Ana düşünceyi açıklayan veya destekleyen düşüncelerdir. Ana düşünce yazının tamamını kapsayıcı yani geneldir. Yardımcı düşünceler ise ana düşüncenin oluşumuna yardımcıdır. Yardımcı düşünceler birden fazla olabilir.

TÜRKÇE / Paragrafın Anlam Yönü Aşağıdaki paragrafın ana düşüncesini ve yardımcı düşüncelerini bulalım. bütün öğrencileri kendileri gibi sanarak çok yoğun ve ayrıntılı öğretim planları hazırlamaları, yüzbinlerce öğrenciyi okuldan soğutup uzaklaştırıyor. Bilmiyorlar ki bütün öğrenciler akademisyen olmayacak. Bilmiyorlar ki bütün öğrenciler akademisyen olmayacak. Okumuş yazmış, eğitimin kaderine yön verecek makamlara gelmiş insanların bir hastalığı var: Herkesi kendileri gibi bilmek. Bu amaçla bütün öğrencileri kendileri gibi sanarak çok yoğun ve ayrıntılı öğretim planları hazırlamaları, yüzbinlerce öğrenciyi okuldan soğutup uzaklaştırıyor. Bilmiyorlar ki bütün öğrenciler akademisyen olmayacak. Okumuş yazmış, eğitimin kaderine yön verecek makamlara gelmiş insanların bir hastalığı var: Ana fikir: Öğretim programlarının yoğunluğu azaltılmalıdır.

TÜRKÇE / Paragrafın Anlam Yönü PARAGRAFIN ANLAM YÖNÜ