ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Advertisements

Öğretim Araç-Gereçlerinin Seçimi
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
ARAÇ GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ Dr.Mehmet Arif ÖZERBAŞ
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
YAŞAYAN İNGİLİZCE.
Resimlerin Kullanımı.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Temel Kavramlar
Duran Uygur
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğretim Etkinlikleri Modeli
BELLEK VE BELLEK TÜRLERİ
Eğitimde Bilişim Teknolojisi Kullanımı ve Temel Kavramlar
Araç-Gereçlerin Öğretimdeki Yeri ve Önemi
Eğitim Öğretimde Planlama
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Öğretim Yöntemleri
MERHABA.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Öğretim Durumlarını Planlama
UZAKTAN EĞİTİMDE YAZILI-BASILI ORTAMLAR
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
UYGULAMALARI EĞİTİMDE BİLGİSAYAR.
Çoklu Ortam Kuramları Embiya ÇELİK
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
ÖĞRETİMDE GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR
Öğretim Materyallerinin Eğitimdeki Yeri
Öğrenme Öğretme Süreci
ÖĞRETİMİN MATERYALLERLE DESTEKLENMESİ
Öğretim Materyalleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
İkili Kodlama Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyı.
HAZIRLAYANLAR: Nida GÖNÜLAL Seda BENLİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
SAĞLIK EĞİTİMİNDE KULLANILAN ARAÇLAR – GEREÇLER VE ÖNEMİ
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI Araç-Gereçlerin Öğretimdeki Yeri ve Önemi Kullanılmasının Nedeni Öğretimi desteklemek için. Çünkü.
Öğretimde Materyal Kullanımı
BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ. BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ.
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
BÖLÜM 5 ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE POWER POINT SUNUMLARININ ETKİSİ
ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Temel Kavramlar
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ

Neden gereklidir? Araç gereçler öğrenme işlemine katılan duyu sayısını artırarak daha fazla ve kalıcı öğrenmenin gerçekleşmesine yardımcı olurlar

1. Çoklu öğrenme ortamı sağlarlar Okuma İşitme Görme Hem görme hem işitme Söyleme Yapma ve söyleme

2. Öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarını karşılamalarına yardımcı olurlar Öğretimde kullanılan araç ve gereç sayısı arttıkça, her bir öğrencinin bireysel öğrenme ihtiyaçlarına uygun bir öğretim kanalının bulunması ihtimali de artar

3. Dikkat çekerler Dikkat çekmek için yarışan tüm uyarıcılara karşın, öğrenenlerin amaçlanan mesaja odaklanmasını sağlamak ancak ilgi çekici uyarıcılar sunarak gerçekleştirilebilir

4. Hatırlamayı kolaylaştırırlar İkili kodlama kuramına göre bilgi uzun süreli bellekte hem sözel hem de görsel olarak kaydedilir. Bu araçlarla kullanılan bilgilerin hatırlanma oranı daha yüksektir.

5. Soyut kavramları somutlaştırırlar Görsel araç ve gereçler sunulan bilgiyi somutlaştırır, özetler ve basite indirger,

6. Zamandan tasarruf sağlarlar Bir resim bin kelimeye bedeldir

7. Güvenli gözlem yapma imkanı sağlarlar Video film, animasyon ve simülasyon gibi materyaller sayesinde sınıfa getirilmesi imkansız cisim, olgu, olay ve işlemlerin kolayca ve güvenle gözlemlenmesini ve incelenmesini sağlarlar.

8. Farklı zamanlarda birbirleriyle tutarlı içeriğin sunulmasını sağlarlar Bir öğretmenin aynı konuyu bir sınıfta farklı diğer bir sınıfta farklı anlatmasını engeller. Hazırlanan materyaller sayesinde farklı zamanlarda dersi alan öğrenciler aynı miktardaki bilgiyi alırlar.

9. Tekrar kullanılabilirler Farklı derslerde tekrar kullanılan materyaller öğretmene hem maliyet hem de zaman açısından kazanç sağlarlar

Öğretim Araç Gereçlerinin Seçimi Öğretim araç gereçlerinin seçimini etkileyen faktörler karşılıklı etkileşim içerisinde olup birinin seçim, tasarım, ya da kullanımı diğerinin seçim, tasarım ya da kullanımı doğrudan etkiler, Öğrenen özellikleri -Öğrenme stilleri, becerileri v.b Öğretim hedefleri Yöntem seçimi Kısıtlamalar -bütçe, zaman, v.b. Araç gereç özellikleri Araç gereç seçimi (Son karar) Öğretmenin tutumu, becerisi v.b. Öğretim ortamı -ışıklandırma, büyüklük, Öğrenci sayısı

Araç Seçimi Kontrol Listesi

Sınıf Ortamının Düzenlenmesi Geleneksel oturma düzeni

Sınıf Ortamının Düzenlenmesi U şekli oturma düzeni

Sınıf Ortamının Düzenlenmesi Yuvarlak / dikdörtgen masalar