Esmâü’l-Hüsnâ “Esmâü’l-Hüsnâ (En güzel isimler) Allah’ındır. O’nu o isimlerle çağırın (adlandırın). O’nun isimleri konusunda ilhâd’a (eğriliğe) sapanları.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ZAMİRLER.
Advertisements

Ahmet YORDAM EVRENİN YARATILIŞI
KUR'AN-I KERİM NASIL BİR KİTAPTIR?
AHLAKİ TUTUM VE DAVRANIŞLAR
ALLAH RASULÜNE SALAVAT
KUR’AN-I KERİM Kur’anı Kerim son peygamber Hz. Muhammet (s.a.v.)e Allah tarafından Cebrail (a.s) aracılığı ile nazil olmuş mukaddes kitapların sonuncusudur.
BAKARA SÛRESİNDEN SON İKİ AYETİ
BERÂT KANDİLİNİZ MÜBAREK OLSUN
Allah’ın Zati ve Subuti sıfatları MEHMET TIĞLI
İLMİHAL Bir müslümanın dinini en güzel şekilde yaşaması için öğrenmesi.
Hz.muhammed’in ahlakı.
Ebû Hüreyre -radıyallahu anh-dan rivâyet olunduğuna göre Resûl-i Ekrem -sallallahu aleyhi ve sellem-Efendimiz Hazretleri buyurmuşlardır ki: “Cum’a gününde.
ERKEĞİN HANIMI ÜSTÜNDEKİ HAKLARI
Kadir Suresi "Biz onu (Kur'an'ı) Kadir gecesinde indirdik. Kadir gecesinin ne olduğunu sen bilir misin? Kadir gecesi, bin aydan hayırlıdır.. O gecede,
İSLÂM İNANÇ İLMİHALİ ÜMİT ŞİMŞEK
Kur’ân Buluşmaları: 2 Fatiha Sûresi: 2 ÜMİT ŞİMŞEK.
AYETE’L-KÜRSİ VE ANLAMI
KOLAYLAŞTIRINIZ, GÜÇLEŞTİRMEYİNİZ. MÜJDELEYİNİZ, NEFRET ETTİRMEYİNİZ.
EHLİBEYT.
ON DÖRDÜNCÜ BÖLÜM: Esmâ-i Hüsnâ Kur’ân’ın ve kâinatın dilinden.
HASED-GIYBET.
Din Kavramı ve Gerçek Dinin Esasları
Hazırlayan: Bekir Salih KORKMAZ
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ
Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla
ALLAH’IN SIFATLARI SIFAT-I NEFSİYYE (VÜCUD SIFATI)
İBÂDET Tapmak, kulluk yapmak, itaat etmek, boyun eğmek.
Kuranı Kerim ilk defa bu gecede nazil olmaya başlamıştır.
Allah’a iman
İstİkrarlI olmak.
ÇAYIROVA İNSANA HİZMET DERNEĞİ DERS 12 Fâtiha Suresi'nin Genel Tanıtımı, İstiâze ve Besmele 17 Aralık 2014, Çarşamba.
Dünya hayatı doğumla başlar ölümle sona erer.
Bu Slayt gösterisi www. varolmak. com sitesi tarafından hazırlanmıştır
KABİR HAYATI VE ŞEHİTLİK
Bakara Sûresi: Kur’ân Buluşmaları: 66 ÜMİT ŞİMŞEK.
5. SINIF 1. ÜNİTE ALLAH İNANCI.
GÜZEL AHLÂK Din Görevlisi:.
İlköğretim DKAB Dersi 5. Sınıf 1. Ünite Sunusu
G E N Ç H O Ş S A D A “Geleceğe Güvenle Bakabilmek için” DÜNYA, DURAKTIR… Siz hiç hayatınızda otobüs terminalinde bekleyen bir insanın oturmak için çarşıdan.
Hz. Muhammed (s.a.v.) Bilgiye Önem Verirdi Bismillahirrahmanirrahim
"Biz onu (Kur'an'ı) Kadir gecesinde indirdik
ESMA-ÜL HÜSNA ALLAH‘IN 99 İSMİ.
Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla
NAMAZ NEDİR? GÜNDE BEŞ VAKİT YERİNE GETİRİLMESİ ALLAH TARAFINDAN EMREDİLEN BİR İBADETTİR. NAMAZ KUR’AN-I KERİM’DE NAMAZ YERİNE “SALAT” KELİMESİ KULLANILIR.
CEYHUN YILDIZ 7/C&955 KONU:VARLIKLAR ALEMİ.
Müstecâb dualarınızı istirham ederiz BERAT GECESİ Berat Gecesi, Şâban ayının 14'ünü 15'ine bağlayan gecedir. Kur'ân-ı kerîm, Levhilmahfûz’a bu gece.
Sorumluluk Bilinci.
1. ALLAH’A İNANIYORUM.
MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ VE ÇUKUROVA İLİM VAKFI SUNUMU HAZIRLAYAN MEHMET AVCI.
Hz. Muhammed (s.a.v.) Bilgiye Önem Verirdi
Kur'an'da Bilgi Edinme Yolları
İNSANIN İRADESİ VE KADER Cüz'î irade: Allah tarafından insana verilen sınırlı seçme özgürlüğüne cüz'i irade denir. İnsan akıl sahibi olduğu için düşünce,
İslamda kutsal sayılan gecelere verilen isimdir. Bu gecelerin dinimizde ayrı bir önemi vardır. Coşku ve sevgi ile kutlanır. Allaha bol dua edilir.
HASTALARI ZİYARET ETMEK DİN KÜLTÜRÜ DERSİ Bakalım Peygamber Efendimiz Bu Konu Hakkında Ne Demiş?
ALLAH’IN İSİMLERİ.
KUR’AN’IN ALLAH KELAMI OLMASININ DELİLLERİ
L İ DER E Ğİ T İ M KÜLTÜR VE SANAT GENÇLİK KULÜBÜ DERNEĞİ TARAFINDAN DÜZENLENEN B İ LG İ YARIŞMASINA HOŞ GELD İ N İ Z.
ZAMANIMIZDAKİ İKİ DEHŞETLİ HÂL
ALLAH’IN VARLIĞI, BİRLİĞİ AYNI ANDA BİRÇOK İŞİ YAPMASI
ADALET NEDİR? Adalet, zulmetmemek, hak sahibine hakkını vermek, haklılık ve hakka uygunluk gibi manalara gelmektedir.
İLK ADIM AKADEMİ ARALIK AYI AHLAK EĞİTİMİ PROGRAMI
İBADET VE NAMAZIN MANASI
Öldükten sonra tekrar dirilme ve Âhiret hayatı niçin vardır?
MANA-YI HARFİ NEDİR?.
ALLAH RASULÜNE SALAVAT
Bugün neler öğreneceğiz?
{ HZ.Muhammed’in hayatından örnek davranışlar Hz.Muhammed Sabırlı ve Cesaretliydi.
ALLAH’IN VARLI Ğ ININ VE B İ RL İĞİ N İ N DEL İ LLER İ Sena Nur KÖKSAL 2097.
7. SINIF 1. ÜNİTE Melek ve Ahiret İnancı.
Sunum transkripti:

Esmâü’l-Hüsnâ “Esmâü’l-Hüsnâ (En güzel isimler) Allah’ındır. O’nu o isimlerle çağırın (adlandırın). O’nun isimleri konusunda ilhâd’a (eğriliğe) sapanları bırakın. Onlar yaptıklarının cezâsını göreceklerdir.” (7/A’râf, 180) Esmâü’l-Hüsnâ, Cenâb-ı Allah'ın güzel isimleri için kullanılan bir terimdir. Yaşadığımız dünya, felekler, yıldızlar, ay ve güneş birer âlemdir. Bütün bu âlemler bir âhenk içindedirler. Bu, Allah'ın Rab sıfatının bir tecellîsidir.

Dünyadaki düzenin kaidelerini koyup varlıkları bir uyum içinde yaşatma da Rab sıfatının gereğidir. Doğmamız, büyümemiz, ölmemiz, insanlardaki yücelik, ahlâk, terbiye, kemal hep Rubûbiyet sıfatının yansımasındandır. Gözün görmesi, aklın ermesi, bütün iş ve hareketler, olma ve oluşma Rab sıfatının bir tecellisidir. Onsuz bir hareket ve düşünce yoktur. Rab sıfatıyla ilgili bu tecellî, Allah’ın diğer isim ve sıfatlarında da farklı güzelliklerle ortaya çıkar. 

Gerek Kur'ân-ı Kerîm'de gerek hâdis-i şeriflerde geçen Allah’ın birçok güzel ismi vardır. Aslında bu isimleri iki grupta ele almak mümkündür: a) Hak Teâlâ'nın zâtına mahsus bir özel isim olan "Allah" lâfz-ı şerifi ki, O’ndan başka hiçbir varlık hakkında kullanılmamıştır, kullanılamaz. Kullanılması câiz değildir. Bu ismin tesniyesi (ikil siğası) ve çoğulu da yoktur. Bir başka dile tercüme edilemez, hiçbir kelime onun yerini tutamaz.

b) Allahu Teâlâ'nın ikinci gruba giren isimleri, sıfatlarından alınan isimlerdir. Âyet ve hadislerde Cenâb-ı Hakk'ın pekçok güzel isminden bahsedilir. Bunlardan her biri O'nun sıfatları ile ilgili ve onlardan alınan isimlerdir. Rahmân, Rahîm, Âlîm, Hâlik vs. gibi. Bu isimler bir başka dile tercüme edilebilir. Meselâ, Hâlik ismi, yaratan veya yaratıcı olarak söylenebilir.

Allah kendisini Esmâü'l-Hüsnâ ile, yani en güzel isimler ile isimlendirmiştir Hadis-i şerifte doksan dokuz adet olduğu belirtilip tek tek sayılan bu isimlerin başında “Allah” gelir. Diğer isimlerin hiçbiri, anlam ve içerik itibarıyla "Allah" isminin yerini alamaz. Bu nedenle, İslâm'a girecek kişi, "Lâ ilâhe İllâllah" der; "Lâ ilâhe illârrahmân" demez. Namaza başlarken, "Allahü Ekber" der;

Rahmân Ekber" diyemez. Allahu Teâlâ'nın bütün isimleri güzeldir Rahmân Ekber" diyemez. Allahu Teâlâ'nın bütün isimleri güzeldir. Kur'ân-ı Kerîm'de, "Allah'ın güzel isimleri vardır. O halde Allah'a o güzel isimlerle duâ edin" (7/A'râf, 180) "De ki: ‘İster Allah deyip duâ edin, ister Rahmân deyip duâ edin; hangisi ile duâ ederseniz edin, onun güzel isimleri vardır'' (17/İsrâ, 110) buyurulmuştur.

Peygamber Efendimiz de bir hadislerinde şöyle buyurmuştur: "Allahu Teâlâ'nın doksan dokuz ismi vardır. O isimleri kim ezberlerse (sayar, mânâsını anlar ve şuûruna ererse) cennete gider. Şüphesiz, Allah tektir ve tek olanı sever" (Buhârî, Deavât 68). Allahu Teâlâ'nın isimleri doksan dokuz isimden ibâret değildir. O'nun âyet ve hadislerde geçen başka isimleri de vardır. Kur'an, marifetullah (Allah'ı tanıma) bilgisini Allah'ın isim ve sıfatları yoluyla vermektedir. Kur'an'da yüz civarında isim ve sıfat bulunmaktadır. Bu isim ve sıfatların birçoğu müşrik ve münkirlerin Allah (c.c.) hakkındaki düşüncelerini reddetmek için zikredilmiştir.

Birçoğunda da Allah, kendi kendisini tanıtmaktadır. "Nasıl bir Allah Birçoğunda da Allah, kendi kendisini tanıtmaktadır. "Nasıl bir Allah?" sorusu, Kur'an'da zikredilen  "esmâü'l-hüsnâ ve sıfatların bildirdiği ve tanıttığı Allah"  şeklinde cevaplandırılabilir. Yalnız Tirmizî ve İbn Mâce'de geçen bir hadiste bu doksan dokuz isim teker teker sayılmıştır. Bu isimler şunlardır:

Hadîs-i şerifte (Sünenü’t-Tirmizî, Deavât 83, hadis no: 3507) zikri geçen 99 isim şunlardır:

Allah, er-Rahmân, er-Rahîm, el-Melik, el-Kuddûs, es-Selâm, el-Mü'min, el-Müheymin, el-Azîz, el-Cebbâr, el-Mütekebbir, el-Hâlık, el-Bâri', el-Mûsâvvir, el-Gaffâr, el-Kahhâr, el-Vehhâb, er-Rezzâk, el-Fettâh, el-Alîm, el-Kâbıd, el-Bâsıt, el-Hâfıd, er-Râfi, el-Muiz, el-Müzill, el-Basîr, es-Semi', el-Hakem, el-Adl, el-Lâtîf, el-Habîr, el-Halîm, el-Azîm, el-Gafûr, eş-Şekûr, el-Aliyy, el-Kebîr, el-Hafîz, el-Mukît, el-Hasîb, el-Celîl, el-Kerîm, er-Rakîb, el-Mücîb, el-Vâsi', el-Hakîm, el-Vedûd, el-Mecîd, el-Bâis, eş-Şehîd, el-Hakk, el-Vekîl, el-Kaviyy, el-Metîn, el-Veliyy, el-Hamîd, el-Muhsî, el-Mübdî, el-Muîd, el-Muhyî, el-Mümît, el-Hayy, el-Kayyûm, el-Vâcid, el-Mâcid, el-Vâhid, es-Samed, el-Kaadir, el-Muktedir, el-Mukaddim, el-Muahhir, el-Evvel, el-Âhir, ez-Zâhir, el-Bâtın, el-Vâli, el-Müteâlî, el-Berr, et-Tevvâb, el-Müntakim, el-Afüvv, er-Raûf, Mâlikü'l-Mülk, Zü'l-Celâli ve'l-İkrâm, el-Muksit, el-Câmi', el-Ganiyy, el-Muğni, el-Mâni', ed-Dârr, en-Nâfi', en-Nûr, el-Hâdi, el-Bedî', el-Bâkî, el-Vâris, er-Reşîd, es-Sabûr. MUSAB