EĞİTSEL YAZILIMLAR GİRİŞ Sibel SOMYÜREK
Bilgisayarların Eğitimde Kullanımı Eğitim alanında, Öğrenci sayısının hızla artması, Öğretmen/öğrenci oranı--- öğretmen yetersizliği, Bilgi miktarının artması--- içeriğin daha karmaşık olması gibi sorunlar ortaya çıkmıştır.
Bilgisayarların Eğitimde Kullanımı Buna karşın, Eğitim talebi artmış, Bireysel öğretim önemli hale gelmiştir. Bu gibi nedenlerle bilgisayarların eğitimde kullanımı zorunlu hale gelmiştir.
Bilgisayarların Eğitimde Kullanımı Ayrıca bilgisayarların Öğrenci motivasyonunu artırması, Yaşam boyu öğretimi desteklemesi, Öğretim programlarındaki esnekliği artırması da bilgisayarların eğitimde kullanımının gerekçelerinden bazıları
Bilgisayarların Eğitimde Kullanımı Öğrenme öğretme etkinliklerini bireysel ihtiyaca cevap verecek şekilde düzenlemek, Eğitim hizmetlerini daha verimli ve etkili biçimde yürütmek ve Çağdaş bir öğrenme-öğretme ortamı oluşturmak amacıyla bilgisayarlar geiş ölçüde kullanılmaktadır.
BDE nedir? Bilgisayarların öğretimde Öğrenmenin meydana geldiği bir ortam olarak kullanıldığı, Öğretim sürecini ve öğrenci motivasyonunu güçlendiren, Öğrencinin kendi öğrenme hızına göre yararlanabileceği, Kendi kendine öğrenme ilkelerinin bilgisayar teknolojisiyle birleşmesinden oluşmuş bir öğretim yöntemidir.
BDE nedir? BDE yöntemiyle bilgisayarın bir öğretim aracı ve öğrenmenin meydana geldiği bir ortam olarak kullanılması söz konusudur.
BDE Öğretimim Amaçları Geleneksel öğretim yöntemlerini daha etkili hale getirmek, Öğrenme sürecini hızlandırmak, Zengin bir materyal sağlamak, Ucuz ve etkili öğretimi gerçekleştirmek Bireysel öğretimi gerçekleştirmek
BDE Öğretimin Başarıya Ulaşmasında Etkili Faktörler Uygun donanım seçimi, Ders yazılımlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesi, Öğretmen eğitimi BDÖ’in müfredata ve okul ortamına uyarlanması, İzleme, ölçme ve değerlendirme
Eğitsel yazılım nedir? Eğitsel yazılım, Öğretim veya kendi kendine öğrenme amacıyla kullanılan bilgisayar yazılımlarıdır.
Eğitsel yazılım türleri Özel ders yazılımları Alıştırma yazılımları Simulasyonlar Eğitsel Oyunlar Açık uçlu öğrenme ortamları