EĞİTSEL ALANLAR Kazanım: Eğitsel alanlardaki güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirir. 9. Sınıf 8 nolu kazanım etkinliği.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Advertisements

SINAV KAYGISI ve BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA YOLLARI. Önce kendinize güvenin. Önce kendinize güvenin. Başarılı olacağım diyerek başlayın. Unutmayın ki kendine güven başarının.
BAŞARI VE MUTLULUK Ramazan BERKEBAN Psikolojik Danışman
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
Bu yüzden, bize Tanrıyı ve küçük bir dua yapmayı hatırlatan böyle bir sunum hazırlamak için kendime izin verdim… Çalışmaktan yorgun düştüğümüz günlerimizde.
ÖZGÜVEN; kendimize yönelik iyi duygular geliştirmemiz sonucu, kendimizi iyi hissetmemiz demektir. Başka bir deyişle kendimiz olmaktan memnun olmak ve bunun.
MESLEKİ REHBERLİK PDR SERVİSİ «Büyüyünce Ne Olacaksın»
 Başarı denilince genellikle servet, şöhret, makam gibi konularda herkesin varmak istediği hedefler gösterilir. Ve bunlara sahip olunca mutlu olacağımız,
235 Staj yapabileceği yerleri belirler.. 162İyi bir vatandaşın özelliklerini sergiler.
12 Okulda yönetmeliklerin kendisini ilgilendiren bölümleri hakkında bilgilenir.
. DİSİPLİN. . DİSİPLİN D İ S İ P L İ N * Disiplin, “kurallar dahilinde davranış eğitimi” ya da “doğru davranış ve hareketi geliştirmek için tasarlanmış.
SUNUM. STRATEJİK YÖNETİM Esnaf ve sanatkâr işyerleri sahipleri; bir meslek koluna tabi olup, mesleki yeteneklerini kullanmak suretiyle ailelerini geçindirmek.
ETKİN İLETİŞİM BECERİLERİ GELİŞTİRME
Faruk GÜNEŞ Psikolojik Danışman
KOŞULSUZ KABUL Kazanım: İnsanları olduğu gibi kabul eder.
REHBERLİK DERS II.
ÖZGÜRLÜK VE SORUMLULUK
12 sınıf 59 nolu kazanım etkinliği
YARDIM, AMA KİMDEN? Kazanım: Eğitsel ve kişisel-sosyal sorunlarla karşılaştığında yardım alabileceği birimlere başvurur. 10. Sınıf 38 nolu kazanım etkinliği.
NEDEN STRES *Bu etkinlik özel bilgi ve deneyim gerektirdiği için okul rehber öğretmeni tarafından uygulanacaktır. Okul rehber öğretmeninin etkinliği.
NASIL GÖRÜNÜYORUM? Kazanım: Başkalarının kendisi ile ilgili görüşlerinin bireyin kendini algılama biçimini nasıl etkilediğini fark eder. 10 sınıf 23 nolu.
*Öğrenmek * Çalışmak ve *Başarmak
Gelişmemizi nasıl ölçebiliriz ? Başarı ölçütleri: Sürekli iyileştirmeye ve hesap verebilirliliğe yönelik olarak performans ölçütlerinin saptanması.
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
MESLEKİ HEDEFLERİM Kazanım: Kısa ve uzun dönemde mesleki hedeflerini belirler. 11. Sınıf 91 nolu kazanım etkinliği.
DE Ğ ERLER İ M İ Z Kazanım: De ğ erlerini fark eder. 9. Sınıf 21 nolu kazanım etkinli ğ i.
SUNAR….
KARARIM ETKİLİ Mİ? *Etkinlik işlenirken etkili karar vermede sorun yaşayan öğrencileriniz için okul rehber öğretmeni, okul rehber öğretmeni yoksa RAM.
ÖZEL HAYAT Kazanım: İnsanların özel hayatına saygı gösterir.
BAŞARI Kazanım: Başarı ve başarısızlığa neden olan etmenleri belirler.
12. Sınıf 100 nolu kazanım etkinliği
BEN KİMİM? NASIL DAVRANIRIM?
( ) STRATEJ İ K PLANLAMA E Ğİ T İ M ÇALI Ş MALARI “SWOT ANALİZİ” NEDİR?
MOTİVASYON.
YEREL ÇEVREDE İŞ VAR MI? Kazanım: Bulunduğu çevredeki meslekleri değerlendirir. 12. Sınıf 102 nolu kazanım etkinliği.
ARKADAŞIM Kazanım: Karşı cins ile sağlıklı arkadaşlık ilişkileri geliştirmenin önemini kavrar. 10. Sınıf 43 nolu kazanım etkinliği.
Derslerini seviyor musun?
Sınav kaygısı. Sınav kaygısı nedir * öğrenilen bilginin sınavda hatırlanamaması, kullanılamaması bunun olacağına dair kişide oluşan olumsuz senaryolardır.
KENDİMİ TANIYORUM Kazanım: Kendini tanımanın ders seçimindeki önemini fark eder. 9. Sınıf 74 nolu kazanım etkinliği.
DEĞERLERİM VE MESLEĞİM
KÜLTÜREL BİRİKİM Kazanım: Kültürel birikimin kişiliğine ve kariyerine katkılarını belirtir. 12. Sınıf 27 nolu kazanım etkinliği.
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
AMAÇLARIM VE KAYNAKLARIM
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
SINAVIM VE KAYGIM Kazanım: Sınav kaygısının akademik başarıya etkisini açıklar. 9. Sınıf 7 nolu kazanım etkinliği Bu şablon bir grup ayarında eğitim malzemesi.
TERCİHLERİM BANA UYGUN MU?
YURTDIŞI İŞ PİYASASINDA MESLEKLER
HANGİ ALAN-HANGİ MESLEK?
1. Sınıf 86 nolu kazanım etkinliği
DERS SEÇİMİNİ DEĞERLENDİRİYORUM
EKONOMİK MUCİZENİN ÜLKESİ JAPONYA
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
. * Disiplin, “kurallar dahilinde davranış eğitimi” ya da “doğru davranış ve hareketi geliştirmek için tasarlanmış talimat ve egzersizler” anlamına gelir.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIM SEMİNERİ
FAHRİ KİRT ORTAOKULU ÖĞRENCİ KOÇLUĞU PROJESİ.
EĞİTSEL REHBERLİK Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı TOMAR
GÜÇLÜ YANLAR, GELİŞTİRİLMESİ GEREKEN YANLAR, FIRSATLAR VE TEHDİTLER
KARİYER YÖNETİMİ DERSİ EGZERSİZLERİ Prof. Dr. Serkan Bayraktaroğlu
 Meslek seçimi konusunda gerçekçi ve doğru karara ulaşabilmek için öncelikle kendinizi tanımalısınız.
Kendini tanıma,insanın psikolojik ve fiziksel açıdan kendinde olanları bilmesi,kendinde olanların farkında olması ve bunları doğru değerlendirilmesiyle.
Arkadaş, Çalışmaktan yorgun düştüğümüz günlerimizde Tanrıya bir Dua etmeyi sıklıkla unuturuz ama mailimizi kontrol etmeyi unutmayız. Bu yüzden , bize.
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA, MOTİVASYON VE BAŞARILI OLMA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ
Arkadaş, Çalışmaktan yorgun düştüğümüz günlerimizde Allah’ a (c.c) bir Dua etmeyi sıklıkla unuturuz ama mailimizi kontrol etmeyi unutmayız. Bu yüzden ,
REHBERLİK DERS II.
Sunum transkripti:

EĞİTSEL ALANLAR Kazanım: Eğitsel alanlardaki güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirir. 9. Sınıf 8 nolu kazanım etkinliği

Aşağıdaki sorulara birlikte cevap bulmaya çalışalım…  Bu alanlardan hangilerinde kendinizi daha güçlü hissediyorsunuz?  Bu alanlardan hangilerinde kendinizi daha zayıf hissediyorsunuz?  Bir alanda güçlü veya zayıf olduğunuza nelere göre karar verirsiniz?  Hangi özelliklerinizi daha da geliştirmek istersiniz?  Zayıf yönlerinizi nasıl geliştirebilirsiniz?

Eğitsel Alanlar? Seçmeyi düşündüğünüz derslere ve mesleğe ilişkin kendinizi değerlendirmeli ve geliştirmeniz gereken yönlerinizi belirlemelisiniz. Bundan sonra eğitsel alanlardaki güçlü ve zayıf yönlerinizi geliştirebilirsiniz. Bunun için de kendinizi doğru değerlendirmenin ve ders çalışma alışkanlığınızı, verimli ders çalışma tekniklerini, başarı ve başarısızlığa neden olan etmenleri bilmek de önemlidir. Eğitsel alanların her birinde başarılı olunamayabilir. Ancak bu alanlardaki güçlü ve zayıf yönleri fark etmek hem şimdi hem de gelecekte kendileri için önemlidir.