ETKİLİ OKUMA.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HIZLI OKUMA VE NOT TUTMA
Advertisements

TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE SINAV İPUÇLARI.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE SINAV İPUÇLARI.
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
hazırlayan: Jocelyne GIASSON
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
Bu proje Lifelong Learning Programı çerçevesinde Avrupa Komisyonu tarafından finanse edilmiştir, Comenius ( ) Kullanma Kılavuzu OKUMAK, Bir aktif.
“HİÇBİR GEMİ, SENİ KİTAPLAR KADAR UZAĞA GÖTÜREMEZ”
Okumada Anlama Jocelyne GIASSON Böl. 1 : Okumada bir anlama modeli De Boeck, 1996 et 2008.
Similasyon (Benzetim)Tekniği
ÖRNEK OLAY.
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
Yeni Programın Öğrenme Yaklaşımı
Başlıca Öğrenme Stratejileri
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE PROJE HAZIRLAMA SÜRECİ
Bilimsel Metinler Nasıl Okunur ve Anlaşılır?
OKUMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç. Dr. Dilek BELET.
ÖĞRENME YÖNTEMLERİ.
Öğrenme Stratejileri. Öğrenme stratejileri Öğrenme stratejleri: bireyin öğrenmesini etkileyen süreçler, öğrenmeyi etkili kılmak için yapılanlar, bilginin.
Öz et.
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Hazırlayan: Çağlar KÜPELİ
Bilgisayarda Ofis Programları
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE PARAGRAF SORULARI HAKKINDA İPUÇLARI
TÜRKÇE Mızrap Ege Durakoğlu.
Etkili Sunular Oluşturmak
ETKİLİ ÇALIŞMA VE ETKİN DİNLEME
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
YEŞİM KULA ÖMER MART İLKÖĞRETİM OKULU REHBER ÖĞRETMENİ
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Giriş Hazırlayan Öner ÖNDER Eğitimci-Yazar
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ.
ETKİLİ TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE SINAV ANI STRATEJİLERİ
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
18 Adımda Test Çözme Becerisi
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 12 Öğrenmek İçin Okuma.
Sosyal Bilimler Enstitüsü
ÖĞRENME AMAÇLARI Çeşitli veri toplama yöntemlerinin avantaj ve dezavantajlarını anlamak. Kişisel görüşme, telefonla anket ve çevrim içi anketleri.
Çalışma Yaprağı.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
BÖLÜM 5 LİTERATÜR TARAMASI NASIL YAPILIR?BİR MAKALENİN BÖLÜMLERİELEŞTİREL OKUYUCU İÇİN KONTROL LİSTESİARAŞTIRMA RAPORUNUN YAZILMASI Beşinci Bölüm Konuları.
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 11 Okumayı Öğrenme.
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
ANLAMA TEKNİKLERİ I: OKUMA EĞİTİMİ
ANLATIM YÖNTEMİ BELİRLEME
ANLAMA TEKNİKLERİ: OKUMA EĞİTİMİ
YÖNTEMLERİ ETKİLİ ÖĞRENME.
Okumayı Sevmeyen Çocuklar OCAK 2016 İZMİT REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Öğrenme Stratejileri. Öğrenme stratejileri Öğrenme stratejleri: bireyin öğrenmesini etkileyen süreçler, öğrenmeyi etkili kılmak için yapılanlar, bilginin.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
ANLATIMA HAZIRLIK.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
AZDAVAY ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
BRAİLLE YAZI SİSTEMİNDE KULLANILAN ARAÇ VE GEREÇLER
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
AOÖ 206 Matematik Eğitimi.
ARAŞTIRMA NASIL YAPILIR Araştırma Sürecindeki Aşamalar
Etkili Sunular Hazırlama
Test Çözme Teknikleri.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ. ETKİLİ OKUMA BECERİLERİ  Okurken anlamayı kontrol etmek Metin hakkında soru sormak ve cevaplamak Yüksek sesle okumak.
EBSCO E-Kitaplarda Arama
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE PARAGRAF SORULARI HAKKINDA İPUÇLARI
Sunum transkripti:

ETKİLİ OKUMA

Geleneksel olarak okuma yoluyla öğrenme, en yaygın öğrenme biçimidir Geleneksel olarak okuma yoluyla öğrenme, en yaygın öğrenme biçimidir. Gelişen teknoloji ile eğitimde kullanılan görsel ve işitsel eğitim araçlarının rolü artmakla birlikte okuma halen okullarımızda karşımıza çıkan en yaygın öğrenme biçimidir. Okumayı söken öğrenciler uzun eğitim yıları boyunca etkili bir okuyucu mudur? Harf dediğimiz yazılı simgeleri seslendirmek acaba okumak mıdır?

ETKİLİ OKUMANIN TEMEL ŞARTLARI *. Yazılı simgeleri çözümlemek * Çözümlenen simgelerden anlam çıkarmak

Etkili okuma için gerekli becerilerin öğretilmesi, okuma işinin daha anlamlı ve etkili olmasını sağlayabilir. Etkili okuma yanında öğretmenlerin öğrencilere okumaya karşı olumlu tutum ve okuma becerileri ile birlikte ve eş zamanlı geliştiği takdirde , öğrenci okulda ve okul sonrası yaşamda başarılı olma konusunda önemli bir adım atmış olur.

Etkili Okumaya Ön hazırlık : Ön inceleme Okuma Öncesi Ön İnceleme Aşamaları Başlık sayfasını okuyun Kitabın basım tarihine bakın Önsöz ya da giriş bölümünü okuyun İçindekiler bölümünü inceleyin Gerekirse indeks(dizin) bölümüne bakın

6. Yararlanılan kaynakları kısaca inceleyin. 7. Eğer varsa,arka sayfadaki yayınevi notunu okuyun. 8. Eğer varsa yazar hakkındaki notu okuyun

ETKİLİ OKUMA BECERİLERİ Etkili okumada zihin sürekli ve aktif olarak sürece katılmaktadır. Metindeki kelimeleri gözleri ile okuma sonucu kendiliğinden bir anlama oluşacağını düşünene okuyuculara “Pasif Okuyucu” denir

Etkili Okuma Becerileri Nelerdir? Kelimelerin Anlamını Bilmek a. Sözlüğe bakmak b. Kelimelerin yapısal analizini yapmak c. Okunan kelimeyi anlamak (geçmiş deneyimleri, dil kullanma yeteneği, bilinmeyen kelimeleri anlamlandırma yeteneği ve okuma amacından) etkilenir.

2. Okurken Zihinden Kontrol Etmek Okurken, okuduğumuzu zihinden kontrol etme becerisi için iki alt beceririnin oluşması gerekmektedir. Anlamanın oluşmadığının farkına varılması Anlamayı sağlayacak uygun tekniğin kullanılması

Okuma Sürecinde Karşılaşılan Anlama Güçlükleri nasıl Aşılabilir? O konuda daha önce bildiklerimizle ilişki kurun. O bölümü tekrar okuyun Açıklamaları ileride olacağını düşünerek okumaya devam edin 4. Anlaşılamayan bölümü ana fikirle ilişkilendirin 5.Anlaşılmayan kelimeleri açıklığa kavuşturun 6. Aynı konuda yazılmış başka bir kaynağa bakın

3. Metin Hakkında Soru Sorma ve Cevaplama 4. Okunan Metnin Özetini Yapmak

Özet Yapmada Dört aşama 2. Metnin ana hatlarının çıkarılması 1.Metin Seçimi 3. Temel Kavramların ve noktalarının belirlenmesi 4. Okuyucu odaklı özetlemenin yapılması

5. Okurken Alt-Çizme Alt Çizme İşleminde Dikkat Edilecek Noktalar Başlangıç ve sonuç paragrafları ile altı çizili, koyu ve italik yazılan yerlere işaretleme yapılır. Metin bir bütün olarak okunduktan sonra alt çizme işlemi yapılır

Her öğrenci kendine ait bir işaretleme sistemi geliştirebilir Her öğrenci kendine ait bir işaretleme sistemi geliştirebilir. Ancak tutarlı olmalıdır. İşaretleme ve alt çizmede değişik renkte kalemler kullanılmalıdır. İşaretleme ve alt çizme öğrencinin tekrar için önemli yerleri belirleme işlemidir. İşaretlemeye alt çizmede yerlerin uygunluk durumuna göre kısa notlar alınabilir. Aşrı alt çizmeden ve işaretlemeden kaçınılmalıdır.

6. Okurken Not Alma Başka bir kağıda not alma Okuma sırasında iki türlü not alınabilir Başka bir kağıda not alma Okunan kitabın kenarlarına alınan notlardır.

7. İncele-Sorgula-Oku-Tekrar Et- Gözden Geçir Tekniğiyle Okuma (SQ3ER) Metnin ana hatlarıyla incelemesi Konu başlıklarından sorunların üretilmesi Metnin okunması Sorulan sorular çerçevesinde metinden cevapların çıkarılması Metnin son bir defa gözden geçirilmesi