Modül 3: Çevresel Hedefler, Tedbirler Programı, Ekonomik Analiz, Muafiyetler Çevresel Hedefler Yannick Pochon Afyon, 2015.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HASSAS GÖREV Hakan YÜKSEL Mart.
Advertisements

T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI
Gönülsüz Yeniden Yerleşim 0P 4.12 İlkeler ve Amaçlar.
Yeniden Yerleşim Planlaması
AB ÜYELİĞİNİN TÜRK VATANDAŞLARINA FAYDALARI
ISO 9001:2008 Değişiklikleri Mart Madde No ve Değişiklikler Madde 1.2 “ürünün veya kuruluşun yapısı gereği bu standardın bir veya birkaç maddesinin.
T.C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI Çevre Yönetimi Genel Müdürlüğü
ENERJİ VERİMLİLİĞİ DANIŞMANLIK (EVD) ŞİRKETLERİ
MODÜL 1 Nehir Havzası Yönetim Planlaması Senad Ploco
MODÜL 1 Su Çerçeve Direktifi, Su Çerçeve Direktifinin Kardeş Direktiflerle İlişkisi, Nehir Havzası Yönetim Planlaması, Su Kütleleri, Tipoloji ve Sınıflandırma.
MODULE 1 Water Framework Directive, Relation of WFD with Daughter Directives, RBMP planning, Water Bodies, Typology, Characterization Ecological status.
EKÖK / IPPC Direktifi Çalıştayı TÜRKİYE’DE EKÖK UYGULANMASI YOL HARİTASI TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi 06-Kasım-2009 Hava Yönetimi Daire Başkanlığı.
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
Modül 3: Çevresel Hedefler, Tedbirler Programı, Ekonomik Analiz, Muafiyetler Çevresel muafiyetler Yannick Pochon Afyon, 2015.
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
ISO- 9001:2008 Standardı - 8. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite İyileştirme Araçlarına Bakış 7. Hafta.
Ekonomik Analiz John Joyce
TEKİRDAĞ ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ ÇEVRE DENETİMİ UYGULAMALARI
Modül 2: Su Bütçesi, Baskılar ve Etkiler, Önemli Su Yönetimi Konuları, İzleme, Karakterizasyon Raporu Avrupa’da Önemli Su Yönetimi Konuları Senad Ploco.
Modül 2: Su Bütçesi, Baskı ve Etkiler, Önemli Su Yönetimi Konuları, İzleme, Karakterizasyon Raporu KALİTE GÜVENCE PROSEDÜRLERİ & AKREDİTASYON ARACILIĞIYLA.
Önemli Su Yönetimi Konuları nasıl seçilir? Modül 2: Su Bütçesi, Baskılar ve Etkiler, Önemli Su Yönetimi Konuları, İzleme, Karakterizasyon Raporu Önemli.
Türkiye’de Biyolojik Su Kalite Standartları
Modül 2: Su Bütçesi, Baskılar ve Etkiler, Önemli Su Yönetimi Konuları, İzleme, Karakterizasyon Raporu Yeraltı Suyu Statüsü ve Eğilim Değerlendirmesi Kaan.
Tedbirler Programı (TP) uygulaması:
Modül 2: Su Bütçesi, Baskılar ve Etkiler, Önemli Su Yönetimi Konuları, İzleme, Karakterizasyon Raporu Yüzey suları izleme Biyolojik boyut Yannick Pochon.
Referans Şartların Belirlenmesi
MODÜL 1 Su Çerçeve Direktifi, Su Çerçeve Direktifinin Kardeş Direktiflerle İlişkisi, Nehir Havzası Yönetim Planlaması, Su Kütleleri, Tipoloji ve Sınıflandırma.
Yüzey Suları Risk Analizi Yannick Pochon Antalya Modül 2: Su Bütçesi, Baskılar ve Etkiler, Önemli Su Yönetimi Konuları, İzleme, Karakterizasyon Raporu.
Modül 2: Su Bütçesi, Baskılar ve Etkiler, Önemli Su Yönetimi Konuları, İzleme, Karakterizasyon Raporu Karakterizasyon Raporu Senad Ploco.
MODÜL 1 Su Çerçeve Direktifi, Su Çerçeve Direktifinin Kardeş Direktiflerle İlişkisi, Nehir Havzası Yönetim Planlaması, Su Kütleleri, Tipoloji ve Sınıflandırma.
Modül 3: Çevresel Hedefler, Tedbirler Programı, Ekonomik Analiz, Muafiyetler Tedbirler Programı uygulaması: Yukarı Tisza örneği Yukarı Tisza örneği Alexei.
İŞ GÜVENLİĞİ UYGULAMALARINDA YÖNETİM SİSTEMLERİNİN ENTEGRASYONU
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
SU ÇERÇEVE DİREKTİFİNE GÖRE NHYP VE İNTERKALİBRASYON
Rahime POLAT Orman ve Su İşleri Uzmanı
Su Yönetimi Genel Müdürlüğü 04 Aralık 2013, Bursa İklim değişikliğinin su kaynaklarına etkisi ve uyum.
SU ÇERÇEVE DİREKTİFİNİN UYGULANMASI VE NEHİR HAVZA
Mevcut Durum Proje Çıktıları Çevresel Kalite Standartlarının Uygulama Adımları Uygulamada Karşılaşılacak Olası Sorunlar ve Aksaklıklar Çözüme Yönelik.
Altunkaya ÇAVUŞ Orman ve Su İşleri Uzmanı
ÜLKEMİZDE ATIKSU SEKTÖRÜNDE PLANLAMA, KALİTE İZLEMESİ, DENETİM VE İŞLETMEYE İLİŞKİN YÜRÜTÜLEN ÇALIŞMALAR Hatice DUMAN Uzman Yardımcısı Kasım 2015.
Su Yönetimi Genel Müdürlüğü
S U Ç ERÇEVE D IREKTIFI KAPSAMINDA ÇEVRESEL HEDEFLER VE ÖNLEMLER PROGRAMI Özge Hande SAHTİYANCI ÖZDEMİR Uluslararası 3. Su Kongresi Havza Yönetimi.
1/ tarihinde gerçekleştirilen Çalışma Grubu 1’inci Toplantısı’nda görüşülen konular şunlardır: Su kaynakları modellerinin çeşitleri nelerdir?
SU KAYNAKLARININ MODELLENMESİ
1/13. SUNUM İÇERİĞİ Modelleme Şube Müdürlüğü Modelleme Bilimsel Çalışma Grubu’nun Teşekkülü SÇD ve Modelleme Modelleme Bilimsel Çalışma Grubu 1’inci Toplantısının.
1. 2 RG: Tarih ve Sayı Yönetmelik ile; Yüzeysel sular ile kıyı ve geçiş sularının biyolojik, kimyasal, fiziko-kimyasal ve hidromorfolojik.
Nehir Havzaları Su Kaynakları Modelleme Çalışmaları
MODELLEME VE KİRLİLİK KONTROLÜ. Kirletici Yük Kaynakları Noktasal kaynaklar Deşarjlarla ilgili bilgi mevcudiyeti Bazıları büyük oranda sabit debili, diğerleri.
TÜRKİYE’DE BÜTÜNLEŞİK SU YÖNETİMİ Türkiye'de Kıyı Yönetimi: Son Gelişmeler Ulusal Çalıştayı Marmaris/Muğla, Nisan 2013 Aybala KOÇ Orman ve Su İşleri.
Göl Su Kütlelerinde Ötrofikasyon Değerlendirmesi
1. SUNUM İÇERİĞİ Kirleticiler 2008/105/EC sayılı Direktif 2013/39/EU sayılı Direktif 2013/39/EU sayılı Direktif ile Getirilen Yenilikler 2.
1. 2 Kuruluşu 4 Temmuz 2011 tarihli ve 645 sayılı KHK.
SU KALİTESİ KİMYASAL İZLEME EBRU DOĞANAY EYLÜL 2015 Daire İçi Eğitim.
1 İZLEME DAİRESİ BAŞKANLIĞI İçme ve Yeraltı Sularını İzleme Şube Müdürlüğü Hale DUMAN Şube Müdürü.
1 ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TÜRKİYE’DE SU KALİTESİ İZLEME ÇALIŞMALARI Nermin ANUL Şube Müdürü 9 Ekim Sürdürülebilir.
Sunum Planı 2 Kurulum Süreci Gerçekleştirilecek Çalışmalar Giriş USBS Hakkında Fizibilite Süreci Hedef & Fizibilite Çıktıları Yapılan Çalışmalar.
1. DEVLET SU İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜNDE SU KALİTESİ İZLEME ÇALIŞMALARI DSİ Genel Müdürlüğünce 25 nehir havzasında su kalitesi izleme çalışmaları yürütülmektedir.
ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ VAN GÖLÜ HAVZASI İZLEME PROGRAMI Nermin ANUL Şube Müdürü Aralık 2015 DSİ 17. Bölge Müdürlüğü-
Veysi GÜMÜŞ Jeoteknik Hizmetler ve Yeraltısuları Dairesi Başkanlığı Etüd ve Değerlendirme Şube Müdürü 09 – 11 Şubat /21 T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI.
08 Aralık 2014 Numune Alma ve Numunelerin Analize Hazırlanması Konulu Hizmetiçi Eğitim Nermin ANUL Şube Müdür V. İZLEME İLE İLGİLİ ULUSAL MEVZUAT VE İZLEME.
This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey AB Eşleştirme Projesi SU KALİTESİ İZLEME KONUSUNDA KAPASİTE GELİŞTİRME Türkiye,
1/20. 2/20  NHYP Projesine ilişkin Genel Bilgi  Su Çerçeve Direktifi Kapsamında Çevresel Hedeflerin Belirlenmesi  Su Çerçeve Direktifi Kapsamında Önlemler.
Nermin ANUL Laboratuvarlar Şube Müdürü Mayıs 2013 T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İzleme Dairesi Başkanlığı SU ÇERÇEVE DİREKTİFİ.
1 Caner GÖK Uzman. YÜZEYSEL SULAR VE YERALTI SULARININ İZLENMESİNE DAİR YÖNETMELİK Sayılı 11/02/2014 tarihli R.G.  Amaç Ülke genelindeki bütün.
SEYHAN HAVZASI SEKTÖREL SU TAHSİS PLANI HAZIRLANMASI PROJESİ T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Güney CAN Uzman Havza Yönetimi.
1. İçerik Su Çerçeve Direktifi’ne göre Çevresel Hedefler ve Önlemler Programı Büyük Menderes Havzası Örneğinde Çevresel Hedeflerin Belirlenmesi ve Önlemler.
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Türkiye’de Afet Yönetim Sistemi
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti
Sunum transkripti:

Modül 3: Çevresel Hedefler, Tedbirler Programı, Ekonomik Analiz, Muafiyetler Çevresel Hedefler Yannick Pochon Afyon, 2015

İçerik Hatırlatma ve tanımlar Büyük Ölçüde Değiştirilmiş Su Kütleleri (BÖDSK) Detayları Örnekler

Çevresel Hedef Belirlemenin Yeri 6- Tedbirler Paketinin Uygulanması 5- Tedbirler paketi 4- Hedeflerin belirlenmesi 3- İzleme ve değerlendirme 2- Karakterizasyon, Baskı ve etkiler, ekonomik analiz 1- Aktarım, Nehir Havzası Bölgesi belirlenmesi, yetkili kurum, Su Kültesi belirlenmesi Planlama

SÇD Gereklilikleri Çevresel hedef ve muafiyetler SÇD’nin 4. Maddesi altında belirtilmiştir. SÇD’nin 4. Maddesi kapsamında listelenen “çevresel hedefler" ağırlıklı olarak Madde 4.1 altındadır. Ana çevresel hedefler şu başlıklardan oluşur: Yüzey ve yeraltı sularının statülerinde hiçbir bozulma olmamalı ve tüm su kütleleri korunmalı, iyileştirilmeli ve restore edilmelidir; 2015’e kadar, yüzey suları için iyi ekolojik statü (ya da potansiyel) ve iyi kimyasal statü gibi iyi statülerin sağlanması ve yeraltı suları için iyi kimyasal statü ve iyi kantitatif statünün sağlanması; Yüzey sularında öncelikli maddeleriden oluşan kirliliğin aşamalı bir şekilde azaltılması ve öncelikli tehlikeli maddelerin tamamen yok edilmesi ve yeraltı sularına kirleticilerin salımının önlenmesi ve sınırlandırılması; Yeraltı sularında var olan tüm önemli kirlenme eğilimlerinin tersine çevrilmesi Topluluk yetkisi altındaki korunan alanlar için belirlenen standart ve hedeflerin sağlanması

SÇD Gereklilikleri (2) Herhangi bir su kütlesi için birden fazla çevrsel hedef öngörülmüşse, tüm hedeflerin elde edilmesi gerekmekle birlikte, en katı olan hedef uygulanır. (Madde 4.2). Büyük ölçüde değiştirilmiş ve yapay su kütleleri gibi özel şartlara sahip su kütleleri için Madde 4.1. (a) (iii) başlığı uyulanır. (örn. iyi ekolojik potansiyel ve iyi kimyasal statü)

Korunan alan hedeflerinin sağlanması Bazı su kütleleri (içme suyu, yüzme ve kabuklu suları, nütrient hassas alanlar, korunan habitat ve türler) daha fazla koruma gerektirir. Korunan alanlar, 2015’e kadar, tanımlarına uygun olan standartları yakalamış olmalıdır, ki bunlar iyi ya da çok iyi statülerinden daha da katı olabilir. Bu nedenle, birincil ana hedefin korunan alanları besleyen suların korunması ve gerekli olması halinde iyileştirmesini garantilemesi gerekir. Korunan alanların 2015’e kadar bu katı standartları yakalayabilmesi için Nehir Havza Yönetim Planı kapsamında önerilen bir seri tedbir yer almalıdır.

Bozulmanın önlenmesi Yüzey suları için, ana hedef; bozulmanın önlenmesi ve özellikle çok iyi ve iyi statüsünün korunması Yeraltı suları için, ana hedef; kirletici girişinin sınırlanması ve bozulmanın önlenmesi. Halihazırda, iyi ve daha iyi standartları karşılayan yüzey ve yeraltı suları, bozulmanın önüne geçmek üzere yönetilmeye devam edilmelidir. Nehir Havza Yönetim Planı kapsamındaki spesifik tedbirlerin uygulamması bu sulardaki bozulmanın önlenmesini amaçlar. (örneğin yetkilendirme, izinler vb.)

İyi statünün sağlanması Yüzey suları için ana hedefler: iyi statünün sağlanması için gerekli olan yerlerde suların iyileştirilmesi. Yeraltı suları için ana hedefler: iyi statünün sağlanması için gerekli olan yerlerde suyun miktar ve kimyasal kalitesinin iyileştirilmesi, artan kirlilik trendinin tersine çevrilmesi. İyi statünün altındaki suların teknik olarak uygulanabilir ve aşırı derecede maliyetli olmaması durumunda, en azından iyi statüye getirilmesi. Nehir Havza Yönetim Planları kapsamında önerilen tedbirler bu suların çoğunun statüsünün 2015’e kadar iyileştirmeyi amaçlasa da, bazı suların hedeflerine ulaşması daha fazla zaman alacaktır.

Kimyasal kirliliğin azaltılması Ana hedef, yüzey sularındaki kimyasal kirliliği kademeli olarak azaltmaktır. Yüzey sularında öncelikli maddeleriden oluşan kirliliğin aşamalı bir şekilde azaltılması ve öncelikli tehlikeli maddelerin tamamen yok edilmesi ve yeraltı sularına kirleticilerin salımının önlenmesi ve sınırlandırılması; Yüzey sularındaki kimyasal maddeler için yeni izleme programları talep edilir.

Büyük Ölçüde Değiştirilmiş Su Kütleleri (BÖDSK) örneği

Ekonomik analiz ihtiyacı BÖDSK nedir ? Direktifin resmi tanımı madde 2 #9 ve 4.3 maddelerinde verilmiştir. Aynı anda sağlanması gereken üç şart insan faaliyetleri nedeniyle iyi ekolojik statünün sağlanmasını imkansız hale getiren fiziksel bozulmalar ve hedefe ulaşılması için yapılması gereken değişikliklerin kullanım / geniş kapsamlı çevreye önemli olumsuz etkilerinin olması ve aynı amaca hizmet edecek diğer çevresel seçeneklerin teknik olarak uygun olmaması ve/veya aşırı derecede maliyetli olması

HMWB’nin belirlenme prosedürü İyi statünün sağlanması için gerekli tedbirlerin özel kullanım(lar)a ya da geniş çevreye etkisi var mı? Adım 1 Önemli ters etki Natural water body EH Büyük Ölçüde Değiştirilmiş Sular Bu alternatifler belirgin olarak daha iyi çevresel seçenekler mi? Teknik olarak uygulanabilir başka alternatif var mı? Alternatifler aşırı maliyetli mi? Adım 2 Alternatiflerle kıyaslama doğal su kütlesi H E E E H H

Örnekler

Yüzey suları için hedefler  Ekolojik statü

Yüzey suları için hedefler  Kimyasal statü

Korunan alanlar için hedefler tem/uploads/attachment_data/file/295942/a nnexD.pdf

Korunan alanlar için hedefler

Başarısız olma riski olan DrWPA yüzey suları için eylemler SW DrWPA ID SW DrWPA adıParametreEylem Etkilenen sektör Katkı veren sektorLider Kurum GB Darwell RezervuarıKarbetamid İzleminin devamı / başarısızlık riskini teyid edecek incelemelerSu Şirketleri Tarım ve kırsal alan yönetimi Kimyasal Düzenleme Müdürlüğü GB Darwell RezervuarıDalapon Su Şirketleri Tarım ve kırsal alan yönetimiÇevre Ajansı GB Darwell Rezervuarıizoproturon Bu madde yasaklanmıştır / kısa zamanda Birleşik Krallık’ta kullanımdan kalacaktır. Ek bir önleme gerek yoktur, takiple izleme teyid amaçlı devam edecektir.Su Şirketleri Tarım ve kırsal alan yönetimi Kimyasal Düzenleme Müdürlüğü GB Little StourAldrin Bu madde yasaklanmıştır / kısa zamanda Birleşik Krallık’ta kullanımdan kalacaktır. Ek bir önleme gerek yoktur, takiple izleme teyid amaçlı devam edecektir.Su Şirketleri Tarım ve kırsal alan yönetimi Kimyasal Düzenleme Müdürlüğü

Yüzey su kütlelerinin ekolojik statüsü