ZEKA TÜRLERİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Çoklu Zeka ve Öğrenme Türleri CeBiRsEl.com.
Advertisements

Nasrettin Hoca Anaokulu’nda Çoklu Zeka Uygulamaları
SINIFTA ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİNİN YÖNETİMİ
HAZIRLAYAN CAN RAMAZAN KÖSE
ÇOKLU ZEKA ÖĞRENEN OLARAK ÇOCUKLAR
ÇOKLU ZEKA KURAMI.
MENAR ABAKÜS MENTAL ARİTMETİK PROGRAMI
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
ZEKA VE ÇOKLU ZEKA Dr.Samiye Kuzudişli.
Beyin Temelli ve Basamaklı Öğrenme S
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
MESLEK TANITIMLARI.
Çocuğumuzu tanımanın önemi:
Çoklu Zeka Kuramı (Theory of Multiple Intelligences)
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
Suna ALBAYRAK Eğitim Uzmanı & Öğrenci Koçu 2013
ENGLISH FOR SUCCESS 6. , 7. ve 8. Sınıflar için by İrfan BOY
ÇOKLU ZEKA TEORİSİNE DAYALI ÖĞRENME
HIZLI DOĞRU EKONOMİK ÇÖZÜMLER İÇİN…
T.C. Erciyes Üniversitesi Ziya Eren Eğitim Fakültesi
ÇOKLU ZEKA Dersimiz.Com.
MODELLERDEN ÖĞRENME Enver CANER
PARMAK OYUNLARI.
ÇOKLU ZEKA.
ÇOKLU ZEKA KURAMI.
ZEKA KURAMLARI VE ÇOKLU YAKLAŞIMLAR
MÜZİKSEL/RİTMİK ZEKÂ.
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
ÇOKLU ZEKA KURAMI (MULTİPLE İNTELLİGENCE MI TEORY)
Çarpma İşlemi.
OKULÖNCESİ DÖNEMDE MATEMATİK EĞİTİMİ
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
Öğretim Modeli : Çoklu Zeka
Çoklu ortam mesajları hazırlanırken “zihin nasıl çalışır?” kavramı neden önemlidir ?
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
6. , 7. ve 8. Sınıflar için ENGLISH FOR SUCCESS ANKARA 2011.
Öğrencilerimi ne kadar tanıyorum? Adım…, müzik dinlemek, …olmak istiyorum.. Ben Mesut, babam …, Adım …, hobilerim… Merhaba ben.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 11 Okumayı Öğrenme.
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
DİL GELİŞİMİ.
Prof. Dr. Ahmet Arıkan (Hilal Gülkılık’tan alınmıştır)
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Uz. NÜKET GÜNDÜZ. Basitten karmaşığa doğru öğrenme türleri  (Gagne hem davranışçı hem de bilişsel kuramcıların getirdiği bir çok ilkeyi modelinde kullanmıştır.)
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
ÇOKLU ZEKA KURAMI.
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖLÇME
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Ders 5 Kavram öğretiminde öğretim yöntemleri
ÇOKLU ZEKA Hazırlayan Figen BERBER.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
DRAMA UYGULAMALARI, DRAMANIN DİĞER SANAT ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
ZEKA TÜRLERİ Beynimiz iki lobdan oluşmaktadır. Sol beyinde:Sözcükler,sayılar,man tık ve irdelemek. Sağ beyinde:İmgeler,renk,hayal kurmak...
Zeka Dr. Ege Akgün.
HIZLI DOĞRU EKONOMİK ÇÖZÜMLER İÇİN…
KARİYER GELİŞİM SÜRECİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER İLGİ VE YETENEKLER
Çoklu Zeka Kuramı.
RİTİM ÇALGISI İLE KISA VE UZUN SESLER
BİREYSEL FARKLILIKLAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PROGRAM HAKKINDA ADI : ETKİLİ ÖĞRETİMDE BEYNİMİZİN ÖNEMİ
Sunum transkripti:

ZEKA TÜRLERİ

Beynimiz iki lobdan oluşmaktadır. Sol beyinde:Sözcükler,sayılar,mantık ve irdelemek. Sağ beyinde:İmgeler,renk,hayal kurmak...

sözel ve matematik yetenekleri.

Zeka,kalıtsal yetenekler,deneyimler ve çevresel bileşenler tarafından şekillendirilir. Kötü öğretim ve çevre zekayı geriletir

ÇOKLU ZEKA KURAMI İKİ ÖNEMLİ KOŞUL ÜZERİNE KURULMUŞTUR.

İNSANLAR BU ZEKALARIN TÜMÜNE SAHİPTİR

HERKES FARKLIDIR ÇÜNKÜ HERKESİN FARKLI BİR KİŞİLİĞİ,MİZACI,ZEKA PROFİLİ VARDIR.

ÇOCUKLARIN ÖZEL YETENEKLERİNİ ORTAYA ÇIKARTMASINA İZİN VERMEMEKTEDİR. TEK PARÇALI ZEKA TANIMINA DAYANAN EĞİTİMN PROGRAMLARI ÇOCUKLARIN ÖZEL YETENEKLERİNİ ORTAYA ÇIKARTMASINA İZİN VERMEMEKTEDİR.

BEDENSEL-DEVİNDUYUSAL ZEKA Bu zeka türü vücudunu kullanarak (dans ve vücut dili) oyun oynayarak ya da yeni ürün yaratarak duygularını ifade etme yetenekleri ile ilgilidir.

*Sessiz film oynatılabilir *Düşündüklerini el-kolla ifade etmesi istenebilir *Halk dansı,koşma,yüzme ve yürüme gibi fiziksel aktiviteler yapılabilir *Motor becerilerini yaparken kişinin vücuduna dikkat etmesi sağlanabilir.

SÖZEL-DİLSEL ZEKA Soyut ve simgesel düşünme ile kavram oluşturma ve kelime yazma,dilbilgisi,şiir,hikaye anlatma,mizah gibi karmaşık olguları içeren dilsel üretimlerden sorumlu olan bu zeka türü

*Hoşlandığı bir hikaye okutulur ve sonunu kendisi getirir. *Başkalarının fikirlerini dinlemeye ve onlarla tartışmaya girmeye teşvik edilebilir *Onu çok ilgilendiren bir konuda konuşma yapması sağlanabilir *Süreli bir yayın takip etmesi sağlanabilir

Bu zekanın temelini görme duyusu ve buna bağlı GÖRSEL-UZAMSAL ZEKA Bu zekanın temelini görme duyusu ve buna bağlı olarak şekiller tasarlama ve zihinde resimler yaratma yeteneği oluşturmaktadır. . Bu zeka türüne sahip insanlar,zihinlerinde resimler yaratır ve çizerler.

*Bilerek düş kurması istenebilir *Fikirlerini ifade etmesi için çeşitli araçlardan yararlanması sağlanabilir *Bilerek düş kurması istenebilir *Hayal gücünü arttıracak çalışmalar yapması sağlanabilir *Fikirlerini anlatmak için çeşitli tasarımlar yapması istenebilir

MATEMATİKSEL-MANTIKSAL ZEKA Bu zeka türünde gelişmiş insanlar matematiksel ve bilimsel konulardan hoşlanırlar.

Bilimsel yöntemlerin kullanılacağı bir etkinliğe katılabilir Hobilerinin 4 ana noktası belirlenebilir ve onlardan da ayrı ayrı olarak 4 alt nokta oluşturtulabilir İki nesneyi kıyaslama ve karşılaştırma yoluyla çözümsel düşünme egzersizleri yaptırtılabilir Genelde saçma olduğu düşünülen bazı konularda,gerekçeleri ile ikna edici bir açıklama yaptırtılabilir Bilimsel yöntemlerin kullanılacağı bir etkinliğe katılabilir

MÜZİKSEL VE RİTMİK ZEKA Bu zeka türü tonal ve ritmik kavramları tanıma ve kullanma ,çevresel seslere,insan sesi ve müzik aletlerine karşı duyarlılık kapasitelerinden sorumludur. Müzik aleti çalmaktan,beste yapıp seslendirmekten hoşlanırlar.

Ruh halini düzeltecek müzikler dinlemesi sağlanabilir Duygularını anlatmak için duş yaparken şarkı söylemesi istenebilir Doğadaki sesleri taklit etmesi sağlanabilir

KİŞİLER ARASI İLİŞKİLER Diğer insanlarla sözlü ve sözsüz iletişim kurma,grup içinde işbirlikli çalışma yeteneklerini içeren kişiler arası zeka türü ruh halleri,huylar,yönelimler gibi insanlar arasındaki ilgi farklarını da ortaya koyar.

Başarıyla tamamlanması gereken bir proje için farklı görevdeki güvenilir insanlarla bir araya gelmesi sağlanabilir Dinleme öğretilebilir Konuşmadan,beden diliyle iletişim kurması öğretilebilir

İÇSEL ZEKA İnsanın kendi duygularını,duygusal tepkilerinin derecesini,kendi biliş bilgisi sürecini tanıma,kendi özbenliğini anlama ve başkalarına ifade etme yetisidir. İnsanın kendi kişiliği ,kendini aşma yeteneği içsel zekasının işleyen kısmıdır.

Olup biten herşeyden haberdar olması konusunda bilgiler verilebilir İçgörü kazandırılabilir Hayat boyunca önyargılardan sıyrılması gerektiği konusunda bilgi verilebilir Ben kimim sorusuna 25 kelimeyle ya da daha kısa bir cevap yazması istenebilir.Bu işlem bir hafta süreyle yapılır ve hepsi gözden geçirilir

ÖĞRENME TÜRLERİ DUYGUSAL TERCİHLER

Duygusal tercihler görsel,işitsel, devinduyusal ve dokunma

Birkaç soru sormak istiyorum Doktorunuz size 3 hap verir. Bunları yarımşar saat arayla içmenizi isterse, ilaçları içmeniz kaç saat sürer? BU CÜMLEDE TAM ________ HARF VARDIR Bu cümlede kaç harf vardır? Bir adam 20 metrelik bir kuyuya düşüyor. Her gün 3 metre çıkıp 2 metre geri düşüyor. Adam kaç günde kuyudan çıkabilir? GALATASARAY : 0 BEŞİKTAŞ : 3 FENERBAHÇE : 1 SİVASSPOR : 1 KAYSERİ : ? TRABZONSPOR : 0 Soru işareti olan yere kaç gelmelidir?

Elinizde 3 ve beş litrelik iki su bidonu vardır Elinizde 3 ve beş litrelik iki su bidonu vardır. Sadece bu iki bidonu kullanarak dört litre suyu nasıl elde edersiniz. Yarım çarpı yarımın sonucunu söyleyin. İki baba ve iki oğulu 3 koltuğa tek tek nasıl oturtabilirsiniz?

8 tane 8’ i toplayarak 1000 elde edin. A D N O L K A U Z H A M L I R F Yukarıdan öyle 9 harf silin ki ortaya ANLAMLI sözcük çıksın.