AĞRI - Diyadin Y.İ.B.O. Bilişimci Martılar Şükriye BAKIR (Grup Lideri)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Insan hakları için.
Advertisements

Onlara sahip olduklarınızın en iyisini veriniz.”
BTO 310 TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI
AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
Balık Pasaportu Hatice Kütük 2008
5. Hendese Grup Toplantısı
VIP ETÜT MERKEZİ ZOR BİZİMLE KOLAYDIR.
Şİddet Muhammet GÜLER.
1-2-3 Şubat 2012 tarihinde Bingöl Merkez İlköğretim Okulu Öğretmenlerine ‘Okullarda Afet Bilincini Oluşturma’ konulu eğitim semineri düzenlenmiştir.
HAZIRLAYAN:MERİÇ GRUBU İLETİŞİM:
BTO310:Topluma Hizmet Uygulamaları Dersi Kitap Toplama Projesi
Çocukların ev hayvanlarına ve sürüden ayrılmış hayvanlara bakış açısı The Grammare Junion School Sınıf 6B.
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ORHAN EREN İLKOKULU 1-A.
Dizi (ARRAY) Diziler grup halindeki değişkenler olarak tanımlanabilir. Dizi içersinde yüzlerce değişken olabilir. Dizi elemanları index adı verilen sıra.
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
KABUL EDEMEM.
AİLE.
ESKİŞEHİR TAPU VE KADASTRO XVII.BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ
11-14 yaş arasına yöneliktir. AYŞE GÜL 2010
DERS : MATEMATİK KONU : KESİRLER Kazanım : a) Bütünün verilen kesir kadarını bulma b) Beyin Fırtınası.
BİLİŞİMCİ MARTILAR PROJESİ
1 İlişkilerde Mükemmellik Ve Liderlik.
Güçlü yönler Zayıf yönler Fırsatlar Tehditler
DE Ğ ERLER İ M İ Z Kazanım: De ğ erlerini fark eder. 9. Sınıf 21 nolu kazanım etkinli ğ i.
COMENIUS REGIO PROJESİ “Güvenli İnternet Ortamları için iyi Uygulamaların Oluşturulması ve Yaygınlaştırılması”
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
Y.Doç.Dr. Ayhan URAL Abant İzzet Baysal Üniversitesi Bolu / TÜRKİYE
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ’ ne HOŞGELDİNİZ
MERHABA ARKADAŞLAR .
BAŞARIYA YOLCULUK Projenin Adı: Başarıya Yolculuk
BİLİŞİMCİ MARTILAR PROJESİ
AİLEM VE DİN pedagojiformasyon.com.
BİLİŞİMCİ MARTILAR PROJESİ
İNSANIN PAYLAŞMA VE YARDIMLAŞMA İHTİYACI
BİLİŞİMCİ MARTILAR YEDİ KARINCA MAREŞAL FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU
DEĞERLER EĞİTİMİ.
Bilgi Paylaşımı için Araçlar
İmza: Kızın Babamıza söylemek isteyip de söyleyemediklerimiz... İmza : Kızın.
BİLİŞİMCİ ÖĞRETMENLER
2007 ULUSLARARASI BİLİŞİMCİ MARTI PROJELERİ
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÇOCUKLARINDA OKUL İÇİ ŞİDDETİN İRDELENMESİ: BİR ANKET ÇALIŞMASI Sözen S 1, Baysal SU 2, Ekizoğlu O 1, Tüzün B 1, Tüzün Ü 3 1 İstanbul Üniversitesi.
KARTAL ATATÜRK İLKOKULU DEĞERLER EĞİTİMİ
ŞİMDİDE KENDİMİZİ TANIMA ZAMANI…: LİDERİMİZ: 1-Sena BULUT VE BİZZZ: 1-Hilal KARAMANOĞLU 2-Şerife İNAN 3-Merve PİRE 4-Yağmur TAŞDEMİR 5-Sakine ÜNALDI 6-Melike.
GRUBUMUZUN WEB SAYFASI YAYINA GİRMİŞTİR: Bu sunuşu Çözüm Paylaşım Grubuna Üye olduğunuz için aldınız. Benzer sunuşları düzenli.
DEĞERLER ŞEHRİ KAYSERİ PROJESİ
PROJENİN HEDEFİ İstanbul’da faaliyet gösteren, eğitilebilir öğretilebilir düzeyde zihin engeline sahip çocuk ve gençlerin öğrenim gördüğü 2 İş Okulu’nda.
Aile Atölyeleri Projesi
MESLEĞİMİ SEÇİYORUM PROJESİ 7 İlköğretim + 5 Liseden toplam 24 formatör öğretmen 5 gün formatör eğitimi aldı.
EĞİTİM KURULU SPORCU DEĞERLENDİRME ANKETİ ANTALYA-2009.
Bilişimci martılar Çocukların ilköğretimden sonra karşılaştıkları problemler Sönük kalmak değil parlamak istiyoruz.
İçindekiler: Grafik oluşturalım, Sayıları tanıyalım.
ŞİDDET eğilimi olan ve SUÇA itilen çocuk ve gençler
İSKENDERUN SAHİL MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ.
MUSTAFA KEMAL İLKÖĞRETİM OKULU
3.GRUP SEVİLLA/İSPANYA GRUBU. Soru 1: Projedeki amaçlarınıza ulaşabildiniz mi? Proje amaçlarınıza hangi faaliyetleri yaparak ulaştınız? Proje amaçlarınızda.
AZDAVAY ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM ETKİNLİĞİ.
KÜÇÜK MUCİTLER ÖĞRENİYOR VE ÖĞRETİYOR
‘‘Görmemek insanı eşyadan ayırır, duymamak ise insanı insandan ayırır
Değerler eğitimi komisyon üyeleri sorumluluk değeri ve genel değerler ile ilgili yapılacak çalışmalar ve planlamalar ele alındı.
İSTENEN ÖĞRENCİ VE ÖĞRETMEN ÖZELLİKLERİ
SAVUR ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
Sunum transkripti:

AĞRI - Diyadin Y.İ.B.O. Bilişimci Martılar Şükriye BAKIR (Grup Lideri) Suat KAYA (Araştırmacı) Servet ÇETİN (Web.Tasarımcısı) Nurullah KAYA (Finans Yöneticisi) Güler YAŞAR (Lojistik Yöneticisi) Sevda ALADAĞ (Günlük İletişim Sorumlusu) Lider Öğretmen Köksal VURAL Destek Öğretmen Nilüfer ÖZBEY

BEYİN FIRTINASI İşsizlik Hayvanları koruma Şiddet Ağaçlandırma Eğitim Teknolojinin zararları Pillerin çevreye verdiği zararlar

Pillerin çevreye olumsuz etkileri Teknolojinin Zararları MATRİX DİYAGRAMI İşsizlik Hayvan koruma Şiddet Pillerin çevreye olumsuz etkileri Eğitim Teknolojinin Zararları Sevda Aladağ 3 2 6 1 7 4 Servet Çetin 5 Nurullah Kaya Şükriye Bakır Suat Güler Yaşar TOPLAM 15 21 40 12 32 25 Kazanan Konu : ŞİDDET Puanı : 40

Barışa Kulaç Atanlar

İLETİŞİMSİZLİK ŞİDDET ÇEVRESEL ETKENLER MEDYA EĞİTİM TOPLUMSAL YAPI Sorunları paylaşmaktan çekinme Gelenek ve görenekler Kızların okula gönderilmemesi Anne ve babaların çocuklarını dinlememesi Töre (Aşiret) Maddi Nedenler Sevgi ve saygı azlığı Okur-yazarlığın az olması Kadın-erkek eşitsizliği Bazı okullardaki şiddet olaylarının öğrencilere olumsuz davranışlar kazandırması Eğitici programların yetersizliği Güvenmeme duygusu TV dizilerinin şiddet içermesi Akraba ve arkadaşların davranışları ŞİDDET ÇEVRESEL ETKENLER MEDYA

Kazanan Konu : İLETİŞİMSİZLİK Puanı : 35 MATRİX DİYAGRAMI EĞİTİM İLETİŞİMSİZLİK TOPLUMSAL YAPI MEDYA ÇEVRESEL ETKENLER Sevda Aladağ 7 6 4 5 3 Servet Çetin 2 Nurullah Kaya Şükriye Bakır Suat Güler Yaşar TOPLAM 33 35 25 26 Kazanan Konu : İLETİŞİMSİZLİK Puanı : 35

toplantılarımız ayrı bir mutluluktu bizim için… Her Çarşamba günü Saat 15:00’te yaptığımız toplantılarımız ayrı bir mutluluktu bizim için…

Anket Sorularımız 1- Televizyonda çıkan şiddet olaylarının çocuklar üzerinde ruhsal sorunlar doğurduğunu düşünüyor musunuz? a) Bazen b) sık sık c) ara sıra d) her zaman 2- Ailenizde şiddetle sorunlarını en çok çözen kim? a) Ben b) Anne-baba c) Ağbi-abla d) hiçbiri 3- Sakatlanmaya ya da ölüme yol açan kaç şiddet olayı gördünüz? a) Hiç b) 1-2 c) 3-4 d) 5’ten fazla 4- Herhangi bir şiddet olayında kayıplar olduğunda karşı tarafa da aynı kayıpları vermek ister misiniz? a) Evet b) Hayır c) Kararsızım 5- Erkek çocuklarına mı yoksa kız çocuklarına mı daha fazla şiddet uygularsınız? a) Erkek b) Kız c) Eşit d) Hiçbirine 6- Herhangi birisine şiddet uyguladığınızda sonradan pişman oldunuz mu? a) Evet b) Hayır c) Bazen 7- Ailenizde şiddet olayları olunca bundan etkileniyor musunuz? a) Evet b) Hayır c) Bazen 8- Şiddet olaylarını önlemek için hiç proje tasarlamayı düşünür müsünüz? a) Her zaman b) Hiçbir zaman c) Ara sıra d) Sık sık 9- Hayatınız boyunca kaç defa şiddete maruz kaldınız? a) 1-2 b) 3-4 c) 5’ten fazla d) Hiçbir zaman 10- Sizce Mevlana kimdir? a) Bir düşünür b) Yabancı yazar c) Din adamı d) Hiçbiri

ANKET SONUÇLARIMIZ

NELER YAPACAĞIMIZA DAİR ÇIKARMAMIZA YARDIMCI OLDU. Çoğu Mevlana’yı tanımıyor, bir broşür hazırlamalıyız. Tüm arkadaşlarımıza bir slayt gösterisi sunmalıyız. Mevlana’nın sözleriyle ilgili Kompozisyon yarışması… Çevrede yaşanan şiddet çok ciddi boyutlarda bu konuda destek arayışına gitmeliyiz. Eğitim seminerleri düzenlemeliyiz. ANKET SONUÇLARI NELER YAPACAĞIMIZA DAİR YOL HARİTAMIZI ÇIKARMAMIZA YARDIMCI OLDU.

Afiş Çalışmalarımız

Gez Dünyayı Gör Konya'yı Bil Mevlana'yı Kır Zincirlerini

2007 MEB/EĞİTEK BİLİŞİMCİ MARTILAR EYLEM KONTROL LİSTESİ 15.01.2007 Pazartesi saat 15:00’de Bilgisayar Laboratuarında toplandık. Katılan Üyeler : Sevda, Şükriye, Nurullah, Güler, Suat, Servet Bilişimci Martılar Projeleri ile ilgili öğretmenimiz Nilüfer Özbey bize bilgiler verdi. Gruplara ayrıldık. 15.01.2007 Pazartesi saat 15:00’de Bilgisayar Laboratuarında toplandık. Katılan Üyeler : Sevda, Şükriye, Nurullah, Güler, Suat, Servet Bilişimci Martılar Projeleri ile ilgili öğretmenimiz Nilüfer Özbey bize bilgiler verdi. Gruplara ayrıldık. GÜNLÜK -1- 23.01.2007 Salı saat 15:00’de Revirde toplandık. Katılan Üyeler : Sevda, Şükriye, Nurullah, Güler, Suat, Servet Şiddete neden olan sorunlar tartışıldı. Anket sorularının nasıl yapılacağı tartışıldı. E.mail adresler alınmaya çalışıldı. 24.01.2007 Çarşamba saat 15:00’de Revirde toplandık. Katılan Üyeler : Sevda, Şükriye, Nurullah, Güler, Suat, Servet Şiddete neden olan sorunlar balık kılçığında sıralanmaya çalışıldı. Genel başlıklar yazıldı sonra onlara neden olan sorunlar küçük başlıklarla dile getirilmeye çalışıldı. 14.02.2007 Çarşamba saat 15:00’de Revirde toplandık. Katılan Üyeler : Sevda, Şükriye, Nurullah, Güler, Suat, Servet Yaptığımız anket sorularına bakıldı. Bilişimci Martı Eğitim CD’sini tekrar izledik. 21.02.2007 Çarşamba saat 15:00’de Revirde toplandık. Katılan Üyeler : Sevda, Şükriye, Nurullah, Güler, Suat, Servet Anket uygulaması öncesi uygulamayı yaparken nelere dikkat etmemiz gerektiğine dair görüştük. Fotokopi ile çoğalttık ve uygulamaya başlamak üzere toplantıyı bitirdik. 31.03.2007 Çarşamba saat 15:00’de Revirde toplandık. Katılan Üyeler : Sevda, Şükriye, Nurullah, Güler, Suat, Servet Anket çalışma sonuçları değerlendirildi. 2007 MEB/EĞİTEK BİLİŞİMCİ MARTILAR EYLEM KONTROL LİSTESİ

15.01.2007 Pazartesi saat 15:00’de Bilgisayar Laboratuarında toplandık. Katılan Üyeler : Sevda, Şükriye, Nurullah, Güler, Suat, Servet Bilişimci Martılar Projeleri ile ilgili öğretmenimiz Nilüfer Özbey bize bilgiler verdi. Gruplara ayrıldık. 11.04.2007 Çarşamba saat 15:00’de Bilgisayar Laboratuarında toplandık. Katılan Üyeler : Sevda, Şükriye, Nurullah, Güler, Suat, Servet E.Mail adresleri alınmaya çalışıldı ama sadece Suat arkadaşımız alabildi. GÜNLÜK -2- 18.04.2007 Salı saat 15:00’de İngilizce sınıfında toplandık. Katılan Üyeler : Sevda, Şükriye, Nurullah, Güler, Suat, Servet Tüm gruplar biraraya toplandık. Grup liderleri şimdiye kadar ne yaptıklarını anlattılar. Mevlana’nın sözlerinin müzikli sunumunu izledik. Afiş çalışması için fikirler ürettik. 01.05.2007 Salı saat 15:00’de İngilizce sınıfında toplandık. Katılan Üyeler : Sevda, Nurullah, Güler, Suat, Servet İki ayrı afiş yapıldı. Üçüncü afiş için fikirler paylaşıldı. 02.05.2007 Çarşamba saat 15:00’de 8/C’de toplandık. Katılan Üyeler : Sevda, Nurullah, Güler, Suat, Servet Anket sonuçları grafik şeklin 05.05.2007 Cumartesii saat 15:00’de Revirde toplandık. Katılan Üyeler : Sevda, Şükriye, Nurullah, Güler, Suat, Servet Anket sonuçlarında hata tespit edildi, tekrar sayıldılar. Web sayfasına başladık. 14.05.2007 Pazartesi saat 15:00’de İngilizce sınıfında toplandık. Katılan Üyeler : Sevda, Şükriye, Nurullah, Güler, Suat, Servet Bugüne kadar tuttuğumuz günlükleri deftere geçirdik. Afişleri renklendirdik. Proje çalışmaları sırasında yaşadığımız zorlukları ve neler öğrendiğimizi yazdık.

KAZANIMLAR Her sorunun bir çözümü olacağını anladım. Bu projede az da olsa paylaşmayı öğrendim. Başladığım bir işin sonunu getirmem gerektiğini anladım. Başka bir projeye girecek olursam neler yapacağımı öğrendim. İnsan istedikten sonra her şeyin üstesinden gelebileceğini anladım. Bu projede kardeşlik ve arkadaşlığın en önemli paylaşım olduğunu öğrendim. Her sorunun bir çözümü olacağını anladım. El ele verilince zorlukların aşılacağını öğrendim.

TEŞEKKÜRLER Sn. Dr. Hayal KÖKSAL Türkçe Öğretmenimiz Sn. Köksal VURAL İngilizce Öğretmenimiz Sn. Nilüfer ÖZBEY Bilgisayar öğretmenimiz Sn. Erol ERGÜL