Modül 2: Su Bütçesi, Baskı ve Etkiler, Önemli Su Yönetimi Konuları, İzleme, Karakterizasyon Raporu KALİTE GÜVENCE PROSEDÜRLERİ & AKREDİTASYON ARACILIĞIYLA.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
OMOPHORUS Kalite Yönetim Sistemi Yazılımı
Advertisements

Strateji Tasarımı İlker acar.
Amaçlar  Verinin üretildiği yerden ve üretildiği anda elektronik ortamdan alınması  İnsan emeği ve hataların en aza indirilmesi  Birbirine bağlı süreçlerde.
İZMİR HALK SAĞLIĞI LABORATUVARI
MODÜL 3 Ekipman Yönetimi.
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
Laboratuvarlarda Kalite Yönetim Sistemi: Giriş
MODÜL 10 Müşteri Hizmetleri.
MODÜL 4 Organizasyon.
MODÜL 3 Ekipman Yönetimi.
Satın alma ve stok yönetimi
Christa Clasen Ankara, 6./7. Nisan 2006
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
6. Kaynak Yönetimi 1-İnsan kaynakları (görevlendirme, yeterlilik, eğitim) 2-Enformasyon 3-Alt yapı (işyeri, ekipman, devamlılık, destek hizmetler) 4-Çalışma.
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı
T.C. BURSA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
İç kontrol Bilgilendirme Toplantısı 10 Nisan 2014 Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
MODÜL 10 Müşteri Hizmetleri.
Değerlendirme: Denetimler
Strateji Geliştirme Başkanlığı SGB.net Sistemi Genel Tanıtımı
Bütünleşik Dökümhane Çözümü
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
ISO 9001:2008 Değişiklikleri Mart Madde No ve Değişiklikler Madde 1.2 “ürünün veya kuruluşun yapısı gereği bu standardın bir veya birkaç maddesinin.
7.1 GENEL Kuruluş, güvenli ürünler gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan süreçleri planlamalı ve geliştirmelidir.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
İyi Üretim Teknikleri (GMP)
SAĞLIK HİZMETLERİNİN İYİLEŞTİRİLMESİ GRUBU ÇALIŞTAY RAPORU Prof. Dr
Adli Tıpta Kalite Yönetimi ISO 17025
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
Modül 2: Su Bütçesi, Baskı ve Etkiler, Önemli Su Yönetimi Konuları, İzleme, Karakterizasyon Raporu Saha Analizi Açısından Türkiye’deki Mobil Laboratuvarların.
ISO- 9001:2008 Standardı - 8. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite İyileştirme Araçlarına Bakış 7. Hafta.
İÇ KONTROL UYUM EYLEM PLANI VE YOL HARİTASI. İÇ KONTROL İç kontrol genel olarak idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak;
TS EN CEPHE İSKELELERİNİN BELGELENDİRMESİ
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 9) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 10) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
ISO Akreditasyonunun Klinik Laboratuvarlara Etkisi
Erdemir Grubu İç Denetim Sistemi 9 Mayıs 2015.
İŞ GÜVENLİĞİ UYGULAMALARINDA YÖNETİM SİSTEMLERİNİN ENTEGRASYONU
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
BİRİNCİ BÖLÜM Sağlıkta Kalite Akreditasyon Daire Başkanlığı
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
Kurulan firma ismini, öğrenci isim, numara ve iletişim bilgilerini içermelidir.
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
TS EN ISO/IEC Personel belgelendirme sertifikalandırma işi yapmak isteyen kurum ve kuruluşların akreditasyon şartlarını içeren uluslararası bir standarttır.
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.
YONT 409 PROJE YÖNETİMİ.
Standardizasyon.
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
T. C. BAŞBAKANLIK DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI BÖLGESEL GELİŞME VE YAPISAL UYUM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 29 Aralık 2010, Diyarbakır.
1 Şubat 2014 Numune Alma ve Numunelerin Analize Hazırlanması Konulu Hizmetiçi eğitim SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ENVANTER VE İZLEME DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Gıda kalite sağlama sistemleri
İnceleme Dairesi Başkanlığı
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı (devam)
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı
TKY UYGULAMASI.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı (devam)
Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
ISO9001:2015 STANDARD REVİZYONU
ISO9001:2015 STANDARD REVİZYONU
ISO Hijyen Uygulamaları
Sunum transkripti:

Modül 2: Su Bütçesi, Baskı ve Etkiler, Önemli Su Yönetimi Konuları, İzleme, Karakterizasyon Raporu KALİTE GÜVENCE PROSEDÜRLERİ & AKREDİTASYON ARACILIĞIYLA SÇD İÇİN KİMYASAL ANALİZ OPTİMİZASYONU Genel Değerlendirme Michael Jackman

Hedef SÇD için Ulusal Bilginin optimize edilmesini sağlamak amacıyla verilerin düzenlenmesi gerekmektedir. Bu nedenle doğru laboratuvar kalite güvence prosedürlerine ihtiyaç duyulmaktadır.

Laboratuvar Akreditasyonu Laboratuvar sonuçlarının güvenilir olmasını sağlamak amacıyla, laboratuvarların akreditasyon prosedürlerinde belirtilen optimum kalite güvence standartlarına sahip olmasını sağlamak gerekmektedir. Akreditasyon aşağıdakilerden herhangi birisiyle olabilir: Ulusal, Uluslararası EN ISO/IEC 17025:2005, Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD) İyi Laboratuvar Uygulamaları   Bu sürece birçok farklı bileşen dahildir ve bunlar Kalite Rehberleri’nde resmi olarak tanımlanırlar.

Kalite Güvence (KG) Rehberi KG Rehberi, aşağıdakiler için kalite güvence yönetimi prosedürlerini tanımlar:   Personel Ekipman, reaktifler & standartlar. Örnekleme Analiz Kalite Kontrol Veri yönetimi Belgeleme & Raporlama

Laboratuvar Personeli   Laboratuvar standantlarına ait Misyon Personel hiyerarşi yapısı Personel organizasyonel planı, rol ve sorumluluklar Tüm personel için sözleşme bilgileri Sonuçlara dair gizlilik Analiz Eğitimleri ve gerekleri Bağımsız Kalite Kontrol Yöneticisi Personel için uygun düzeyde izleme Personelin analizleri yapma yetkinliği (Eğitim Sertifikaları)

Analitik Ekipman   Ekipman bakım planları Kalibrasyon prosedürleri Performans ve bakım kayıtları Operasyonel Rehberler

Standartlar & Reaktifler Stok standartları sertifikalı olmalı Kalite Kontrol Standartları ile Kalibrasyon Standartları farklı kaynaklardan olmalı Bütün standart ve reaktiflerin raf ömrü belli olmalı (alınma tarihi & seri numarası) Stok Kontrol sistemi olmalı

Laboratuvar Analizi Yöntem validasyonu kayıtları Spesifikasyon yöntemi Her yöntem için Standart Operasyon Prosedürü (SOP) 3 çalışma standardı kullanımı Kayıtlar: Analiz tarihi Analizi yapan kişi Sonuç AQC sonuçları Hesaplama İlgili bütün çevresel şart ısısı, biyolojik sterilite

Örnekleme Örnekleme prosedürü için SOP, örnek için ulaşım ve koruma Örnekleme Programı Örneklerin kaydı, laboratuvara teslimat – teslimat güvenlik zinciri, Örneğin Kayıt Şartı

Analitik Kalite Kontrolü Kalite Kontrol için SOP İç & Dış AQC Yöntem Validasyon Prosedürü Düzeltici ve Önleyici Çalışmalar Denetim programı KG Yöneticisi uygulamaları

Belge Kontrolü   Bütün yönetim belgelerinin üst düzey personel tarafından onaylanma ve imzalanması (Belge değişiklikleri aynı prosedüre tabi olmalı) (Laboratuvar Bilgi Yönetim Sistemleri – LIMS)

Veri Yönetimi Veri Prosedürleri Analizi (LIMS) İzlenebilirlik Hataların ne zaman silineceği ve yeni verinin nasıl işleneceği Düzeltme onayı Bilgisayar üzerinde eşit kontroller (LIMS)

Sonuç Raporları   Açık & net Yönetici imzası dahil, önceden belirlenmiş sertifika formatı İçerik: Yöntem Örneğin tanımlanması ve şartları İlgili Ulusal ya da AB Kalite Kontrol Sonuç standartlarına uygunluk ibaresi Kalite Kontrol Sonuçları

Yönetim aşağıdakiler aracılığıyla sürekli olarak sonuç ve sistemlerin kalitesini iyileştirmek için çalışmalıdır:   Analitik ve AQC Sonuçları Kalitesi Denetim Sonuçları Müşteri geribildirimleri Personel geriblidirimleri Dış değerlendirme

Optimum kalite güvence prosedürleri oluşturma konusunda iyi şanslar Optimum kalite güvence prosedürleri oluşturma konusunda iyi şanslar. Teşekkürler.