A.PROJENİN AMACI Bu projede öğrencilerin gözlem, sorgulama, araştırma ve değerlendirme yeteneklerini geliştirmek ve ilerleyen bilime ayak uydurabilmek.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
Advertisements

YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK VE MİMARLIK FAKÜLTESİ MİMARLIK BÖLÜMÜ STAJ KOMİSYONU STAJ BİLGİLENDİRME.
Materyal Geliştirme Süreci-Aşamalar
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
YAŞAYAN İNGİLİZCE.
“ PAYLAŞTIĞIMIZ AVRUPA-OUR SHARED EUROPE” PROJE YARIŞMASI.
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
KAMU HİZMET ENVANTERİ SEMİNERİ
EĞİTİMDE İLETİŞİM VE EĞİTİM ARAÇLARI
ÖZGÜN MATERYAL GELİŞTİRME VE ÖRNEK UYGULAMALAR
ORTAK 9. SINIF DURUMU Tüm Ortaöğretim kurumları 9. sınıflarında okutulan dersler ortaktır. 9. sınıf öğrencileri Eğitim Öğretim yılı sonunda başarı durumuna.
AB-TÜRKİYE ODA FORUMU PROJESİ 1/51 DEĞERLENDİRME TABLOSU Başvuru Rehberi içinde yer alan ve proje tekliflerinin hangi kriterlere göre değerlendirileceğini.
ÖĞRENME STİLLERİ.
Eğitim Öğretimde Planlama
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
 Thinkquest; öğretmenlerin kendi eğitim müfredatına, planına,thinkquest eğitim projesini ekleyip,gelişen ve değişen 21 yüzyıla ayak uydurmasında yetenek.
Hatay İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE Proje Ekibi
PROJE NEDİR? Önceden belirlenmiş bir süre içerisinde;
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Erciyes Üniversitesi Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu
MERHABA.
YILI MUŞ B İ L İ M VE SANAT MERKEZ İ NDE TANILAMA VE YERLEŞT İ RME SÜREC İ NDE İ ŞLEM BASAMAKLARI.
İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2014 – 2015 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN TANILAMA SÜRECİ ŞUBAT 2014.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
EĞİTİMDE MATERYALİN YERİ VE ÖNEMİ
ALACA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Neden Proje Yönetimi - PROBLEMLERİN KARMAŞIKLIĞI - TEK BİR KİŞİNİN ÇÖZÜME ULAŞMA GÜÇLÜĞÜ - DİSİPLİNLER ARASI İLİŞKİLERİN SAĞLANMASI - MADDE VE İNSAN KAYNAKLARININ.
Çoklu Ortam Kuramları Embiya ÇELİK
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
Projeler.meb.gov.tr Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI 2010.
 KONU VE AMAÇ: Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı bölgenin ekonomik ve sosyal kalkınmasının hızlandırılması amacıyla 2012 yılında TR83 Bölgesi İnovasyon.
Edgar Dale’in Yaşantı Konisi
9. SINIFLARIN ALAN SEÇİMİNDE DİKKAT ETMESİ GEREKENLER
45. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI 2014
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ
TEOG (TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ) TERCİH VE YERLEŞTİRME İŞLEMLERİ 1.
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
Edgar Dale’in Yaşantı Konisi
HOŞGELDİNİZ ESKİŞEHİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
AKYURT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
XII. TEKNOLOJİ ÖDÜLLERİ TANITIM TOPLANTISI Deniz Bayhan Teknoloji Ödülleri Yürütme Kurulu Üyesi Üyesi.
ÇAKIR ORTAOKULU Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
BİLSEM TANILAMA SÜRECİ
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
TÜBİTAK 47. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ PROJE YARIŞMASI
Bandırma Rehberlik ve Araştırma Merkezi
ÖĞRETİM YILI TANITIM YÖNELTME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER.
1. 2 PROJENİN KAPSAMI Bu çalışma, eğitim öğretim yılında ortaokul düzeyinde, ülke genelinde tüm ilköğretim okullarının 6’ncı, 7’nci ve 8’inci.
Öğretimde Materyal Kullanımı
BÖLÜM 5 ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE POWER POINT SUNUMLARININ ETKİSİ
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
KARAMAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
ÖĞRETİM MATERYALLERİ.
BİLİM SANAT MERKEZİ TANILAMA SÜRECİ
Ortaöğretime Geçiş Sistemi
BİLİM SANAT MERKEZİ TANILAMA SÜRECİ
ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMA SÜRECİNİN TANITIMI
ABİDE 2016 AKADEMİK BECERİLERİN İZLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ (ABİDE) ARAŞTIRMASI.
Özel Cizre Bilim Teknik Koleji
Sunum transkripti:

A.PROJENİN AMACI Bu projede öğrencilerin gözlem, sorgulama, araştırma ve değerlendirme yeteneklerini geliştirmek ve ilerleyen bilime ayak uydurabilmek için zihinsel süreç becerileri kazanması, öğrencilerin yaratıcılığını kullanarak eğitim materyali hazırlaması ve bu şekilde öğrenme- öğretme sürecinde etkin olarak rol alması amaçlanmaktadır.

B. PROJENİN HEDEFLERİ Öğrencilerin; Öğrenmeye aktif olarak katılması, Yaparak- yaşayarak öğrenmesi, Görsel- işitsel, dokunsal vb. materyal hazırlama becerilerini kazanması Geri dönüşüme teşvik olması hedeflenmektedir.

C. PROJENİN GEREKÇESİ Öğrenme- öğretme etkinlikleri sırasında öğrencinin öğrenmesi ve öğretmenin etken bir öğretim sağlayabilmesi için bilgilerin kavratılmasında, üzerinde gözlem ve araştırma yapmada kullanılan her türlü öğretme ve öğrenme yardımcısına eğitim aracı denir. Öğrenci materyali hazırladığında hem öğrenme- öğretme sürecine aktif olarak katılarak konuyu daha iyi kavrar; hem de akranlarının daha iyi anlamasını sağlar.

Bir malzemenin öğretim ortamında etkili bir araç olarak kullanılabilmesi için öncelikle amacına uygun olarak hazırlanmış olması gerekir. Bunun için de öğrenmenin nasıl gerçekleştiği anlaşılmalıdır. Edgar Dale’nin “Yaşantı Konisi” adını verdiği sınıflama, eğitim yaşantılarını düzenlemede yararlanılabilecek elverişli bir modeldir.

Dale’nin yaşantı konisinden yola çıkarak öğretim ortamının düzenlenmesinde ve öğretim materyallerinin hazırlanmasında şu dört temel ilke göz önünde tutulmalıdır: 1. Öğrenme işlemine katılan duyu organı sayısı ne kadar fazla ise, o kadar iyi öğrenilir ve öğrenmeler o kadar kalıcı olur, geç unutulur. 2. En iyi öğrenilen şeyler kendi kendine yapılarak öğrenilen şeylerdir. 3. En iyi öğretim, somuttan soyuta ve basitten karmaşığa doğru gidilendir. 4. Birey kendi kendine başkalarının yardımıyla öğrendiğinden daha çok ve iyi öğrenir.

Yaşantı konisi çiziminden; öğrenilenlerin basitten karmaşığa, somuttan soyuta çok sayıda duyu organı ile edinilenden az sayıda duyu organıyla edinilene doğru sıralandığı anlaşılmaktadır. Alt öğrenme gruplarına doğru gidildikçe öğrenme ortamında içerik, giderek daha basit algılanacak şekilde, somutlaştırılarak hazırlanmalı; mümkün olduğunca daha fazla duyu organına hitap edecek şekilde öğrenciye sunulmalıdır. Öğrenme işlemine katılan duyu organı sayısı ne kadar fazla ise; içerik somuttan soyuta, basitten karmaşığa bir aşamalılık sırası izlenerek ne ölçüde sunuluyorsa, yaparak- yaşayarak öğrenmeye ne kadar önem veriliyorsa öğretme ve öğrenme ortamındaki eğitim- öğretim süreci de o oranda etkili olur; öğrenilenler o oranda kalıcı hale gelir.

Yapılan birçok araştırma bu dört olguyu kanıtlar nitelikte bulgular ortaya koymuştur. Örneğin zaman sabit tutulmak üzere insanlar, okuduklarının yalnızca %10’nu, işittiklerinin %20’sini, gördüklerinin %30’unu, hem görüp hem işittiklerinin %50’sini, söylediklerinin %70’ini, hem yapıp hem söylediklerinin ise %90’ını hatırlayabilmektedirler (K.Çilenti 1994).

D. PROJENİN KAPSAMI Proje 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıfları kapsayacak şekilde tüm ilköğretim öğrencilerinin katılabilecekleri eğitim materyali hazırlamaya yönelik bir projedir. 1. Kategori’de 4 ve 5. sınıflar Fen ve Teknoloji, Sosyal Bilgiler, Türkçe ve Matematik olmak üzere 4 ayrı alanda başvuru yapılabilecektir. 2. Kategori’de 6, 7 ve 8. sınıflar Fen ve Teknoloji, Sosyal Bilgiler, Türkçe ve Matematik olmak üzere 4 ayrı alanda başvuru yapılabilecektir.

Projeye katılacaklar öğretimde aktif olarak kullanılabilecek bir materyal tasarlayacaklar ve İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge birimine ait “ nprojeler.html” web adresinde verilen başvuru formunu eksiksiz olarak doldurarak adresine formu ekleyerek başvuru yapacaklardır. E. UYGULAMA SÜRESİ 14 Ekim Aralık 2011

Projenin Akış Şeması Başvuruların Başlangıç ve Bitişi 14 Ekim 2011 – 02 Aralık 2011 Projelerin Değerlendirilmesi 05 Aralık 2011 – 16 Aralık 2011 Sonuçların Açıklanması 19 Aralık 2011 Projelerin Sergilenmesi ve Ödül Töreni 26 Aralık 2011

2. BÖLÜM A.GENEL BİLGİLER Proje Çalışması ile ilgili olarak; Proje kılavuzuna ve başvuru formuna internet üzerinden ulaşılabilecektir. Projeyi en az bir, en fazla iki öğrenci hazırlayabilecektir. Her projenin mutlaka bir danışman öğretmeni olacaktır. Okullar ve öğrenciler istediği sayıda proje ile çalışmaya katılabilecektir.

B. SONUÇLARIN DUYURULMASI Proje değerlendirme sonuçları Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Ulusal Projeler birimine ait “ web sayfasından öğrenilebilecektir.

3. BÖLÜM A. UYGULAMA BASAMAKLARI a.Başvuru İşlemleri Başvuru formu Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE Biriminde “Öğrenmek Elimde” Proje Çalışması adı altında internette yayımlanmaktadır. Başvuru formu eksiksiz doldurularak adresine en geç 2 Aralık 2011 saat: 17.00’ye kadar eklenip, gönderilmelidir. Bu tarihten sonra yapılan başvurular kesinlikle kabul edilmeyecektir.

b. Projelerin Değerlendirilmesi Başvurular tamamlandıktan sonra 5 Aralık- 16 Aralık 2011 tarihleri arasında değerlendirilip sergiye davet edilen projeler 19 Aralık 2011 tarihinden itibaren İl Millî Eğitim Müdürlüğünün web sayfasında ilan edilecektir. Her öğrencinin proje çalışması kategorisine göre, başvuru yaptığı alanda değerlendirilecektir.

Belirlenen kriterlere göre her ilçeden 3 öğrenci seçilecektir. Seçilen öğrencilerden il seçim komisyonunda yer alacak 10 öğrenci belirlenecek ve her gün belirlenen öğrencilerden 2’si komisyonda 1 gün çalışacaktır. İl seçim komisyonunda öğretmenlerin değerlendirmesi İl Ar-Ge tarafından oluşturulan komisyon tarafından yapılacaktır.

c. Projelerin Sergilenmesi 26 Aralık 2011 tarihinde düzenlenecek olan sergide öğrenciler, hazırladıkları proje çalışmalarını stantları başında materyal ve proje posterleri ile birlikte tanıtacaklardır. d. Ödül Töreni Proje sergisinin tamamlanmasının ardından aynı gün düzenlenecek ödül töreninde, tüm proje sahiplerine “Katılım Belgesi” verilecektir. Ayrıca her kategoride 1., 2. ve 3. belirlenecektir. Öğrenci ve danışman öğretmenler ödüllendirilecektir.

C. GÜVENLİK UYARILARI Proje çalışmalarında uyulması gereken güvenlik kuralları aşağıda belirtilmiştir. Belirtilen güvenlik uyarılarına aykırı biçimde hazırlanan projelerin başvurusu kabul edilmeyecek ve değerlendirmeye alınmayacaktır. Halk sağlığı ve güvenliği için risk teşkil ettiği/ edeceği düşünülen projeler değerlendirme dışında tutulacaktır, sergiye çağrılmayacaktır. Özellikle radyoaktif maddeler, tehlikeli deney setleri, toksik, kanserojen vb. maddeler içeren projeler değerlendirme dışında tutulacaktır, sergiye çağrılmayacaktır.

D. PROJE DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ Projelerin değerlendirilmesinde aşağıda belirtilen ölçütler kullanılacaktır: Proje başvuru formunun doğru ve eksiksiz doldurulması, Projenin adı, amacı, hedefleri, yapılan faaliyetler ve elde edilen sonuçlar arasındaki bütünsellik, Sonuca ulaşabilme yeterliği, Toplumsal ve ekonomik bir yarar sağlaması, Kaynak taraması, Özgünlük ve yaratıcılık, Kullanılan bilimsel yöntem, Uygulanabilir veya kullanışlı olması, Bu ölçütler doğrultusunda projelere ilişkin verilen kararlar kesindir. İtiraz edilemez.