PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SORU-CEVAP YÖNTEMİ Tuba Koç Gülpınar Gökşen.
Advertisements

ÖĞRETİM VE ÖĞRENMEYE İLİŞKİN İLKELER İletişim ve Öğrenme
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
ÖĞRETİM MODELLERİ DERYA KOÇ, 2006.
Günlük Plan Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
KARMAŞIK SAYILAR.
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Bilgisayar Destekli Eğitimin Gelişimi ve Kuramsal Dayanakları
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
ÖĞRENME ÖĞRETME MODELLERİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Öğretim Durumlarını Planlama
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
MİKRO ÖĞRETİM İlk kez yılında öğretmen eğitiminde kaliteyi artırmak amacıyla yapılan deneysel bir programın bir parçası olarak ABD de Stanford üniversitesinde.
BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ Murad TİRYAKİOĞLU.
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Program Geliştimede İçerik
Bilgisayar Destekli Eğitimin Gelişimi ve Kuramsal Dayanakları
Devinişsel Hedeflere Ulaşma Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
İlkokuma Yazma Öğretiminin İlkeleri
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Eğitimde Program Geliştirme
Temel Kavramlar ve İlkeler
ÖĞRETİM İLKELERİ ÖZCAN PALAVAN.
Çalışma Yaprağı.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
Programlı Öğretim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
Tam Öğrenme Modeli’nin Ana Değişkenleri
ÜNİTENİN ÖRÜNTÜSÜ FİZİKSEL ORTAMIN DEĞİŞKENLERİ FİZİKSEL ORTAMIN ÖNEMİ
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
Öğretim Yöntemleri; Programlı Öğretim, Bireyselleştirilmiş Öğrenme, Grupla Öğrenme DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ.
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
Program Geliştirmede Temel Kavramlar
Programlı Öğretim.
AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
Matematikte Kullanılan Materyaller ve Kaynaklar
Ders 6 Doğrudan öğretim yöntemi
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
TAM ÖĞRENME MODELİ.
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
Öğretimin Planlanması
Eğitimde Program Geliştirme Süreçleri
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta II – 2. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Başşliyoouu... Başlıyor....
Öğretim Etkinliklerini Planlama
HAZİneyİ bul.
Eşleştirme ve Doğru/Yanlış Maddeleri
Sunum transkripti:

PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı: “Öğrenme malzemesinin, öğrenciyi son amaca ulaştıracak basamaklar biçiminde düzenlenmesi ve programlanmasıdır” “Bir öğrencinin davranışsal hedeflere ulaşmasına yardım etmek üzere deneysel olarak geliştirilmiş öğrenme tekniklerinin sistematik olarak uygulanmasıyla desenlenmiş bir süreçtir.” Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Programlı Öğretim

PROGRAMLI ÖĞRETİMİN DAYANDIĞI İLKELER Küçük adımlar ilkesi Öğrenmeye etkin katılım ilkesi Sonuç hakkında anında bilgi alma ilkesi Bireysel hıza göre ilerleme ilkesi Doğru cevaplar ilkesi Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Programlı Öğretim

KÜÇÜK ADIMLAR İLKESİ Öğretilecek içerik mümkün olduğu kadar küçük parçalara ayrılarak öğrenciye sunulmaktadır. “Adım” ya da “madde” olarak isimlendirilen bu küçük bilgi parçaları basitten karmaşığa doğru sıralanır. Öğrencinin ilerlemesi küçük adımlarla olmaktadır. Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Programlı Öğretim

ÖĞRENMEYE ETKİN KATILIM İLKESİ Programla öğrenci arasında sürekli bir etkileşim vardır. Program öğrenciye her küçük adımda bilgi sunmanın yanında, bu bilginin öğrenilip öğrenilmediğini kontrol amacıyla devamlı soru yöneltir ve ve öğrencinin bu sorulara cevap vererek etkin katılımı sağlanır. Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Programlı Öğretim

SONUÇ HAKKINDA ANINDA BİLGİ ALMA İLKESİ Öğrenciye, vermiş olduğu cevapların doğru olup olmadığı hakkında anında geri bildirim verilir. Böylece öğrenci bir sonraki maddeye geçmeden önce, bir önceki maddenin sorusuna vermiş olduğu cevap konusunda bilgi sahibi olur. Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Programlı Öğretim

BİREYSEL HIZA GÖRE İLERLEME İLKESİ Öğrenci için zaman bakımından bir sınırlama yoktur. Her öğrenci kendi hızına göre ilerler. Böylece, çabuk ilerleyen öğrenciler, yavaş ilerleyenleri beklemek zorunda kalmaz. Bu “bireysel hız” sayesinde, öğretimin bireyselleştirilmesi sağlanmış olmaktadır. Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Programlı Öğretim

DOĞRU CEVAPLAR İLKESİ Yöneltilecek sorular öğrencinin cevaplandırabileceği güçlük derecesinde ve sunulan bilgiyle ilgili olmalı, ipuçları verilmelidir. Hata ve başarısızlıktan kaçınılmalıdır. Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Programlı Öğretim

PROGRAMLI ÖĞRETİM YÖNTEMİNİN FAYDALARI Zaman bakımından ekonomiktir. Bireysel farklılıklar dikkate alınır. Her öğrenciye kendi öğrenme hızına göre ilerleme imkanı sağlar Öğrencini aktif katılımını sağlar Öğrenme sonucu hakkında anında geri bildirim ve pekiştireç verilir Anlaşılmayan konuların istenildiği kadar tekrarına imkan verir Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Programlı Öğretim

Okul içinde ve dışında her yerde uygulanabilir Öğretmenleri tekrar, alıştırma, düzeltme gibi görevlerden kurtarır; mesleki gelişimlerine zaman kazandırır Okul içinde ve dışında her yerde uygulanabilir Öğretmen bulunmayan alanlarda ve insanların okula gitme imkanlarında yoksun bulunduğu yerlerde hizmet götürmek suretiyle insan kaynakları değerlendirilebilir Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Programlı Öğretim

PROGRAMLI ÖĞRETİM YÖNTEMİNİN SINIRLILIKLARI Bütün disiplinlerin programlanması zordur Muhtevanın, adım adım öğretilmek amacıyla çok küçük parçalara ayrılması, sentezi zorlaştırabilir Çok sık kullanıldığında öğrenciler Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Programlı Öğretim

PROGRAM MODELLERİ Doğrusal (Lineer) program modeli Dallara ayrılan program modeli Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Programlı Öğretim

DOĞRUSAL (LİNEER) PROGRAM MODELİ İçerik, madde (Ekran) denilen küçük ünitelere ayrılarak öğrenciye sunulur. Doğrusal programlar bir seri ekrandan oluşur. Bir ekranda; 1- Bilgi, 2- Bilgi ile ilişkili soru, 3- Cevabın yazılacağı yer, 4- Cevap yazıldıktan sonra ne yapılacağını belirten yönerge bulunur. Her bir ekran öğrenme zincirinin bir halkasını oluşturur. Ekranlar bir yandan bir öğrenme materyali sunarken, bazen bir önceki ekranda sunulmuş olan bir sorunun cevabını içerebilir. Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Programlı Öğretim

DOĞRUSAL PROGRAM MODELİNİN ŞEMASI 1 2 3 4 5 Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Programlı Öğretim

DOĞRUSAL PROGRAM ÖRNEKLERİ-I Öğrenme kalıcı izli davranış değiştirme sürecidir. Öğretme bireyde..................... Oluşturma sürecidir. (Boşluğu doldurabilecek en uygun ifadeyi yazınız). Öğretme bir davranışta değişim meydana getirme için öğrenci ile......................gerektirir. (Boşluğu doldurabilecek en uygun ifadeyi yazınız). Önceki Ekran Kontrol Yardım Önceki Ekran Kontrol Yardım 1. EKRAN 2. EKRAN Kalıcı izli değişmelere götüren etkinlikler bir........................ içerisinde gerçekleşir. (Boşluğu doldurabilecek en uygun ifadeyi yazınız). Öğrenme ortamı, öğrenci ve.................... etkileşimi ile davranış değişimleri sağlayabiliriz. (Boşluğu doldurabilecek en uygun ifadeyi yazınız). Önceki Ekran Kontrol Yardım Önceki Ekran Kontrol Yardım Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ 3. EKRAN 4. EKRAN Programlı Öğretim

DOĞRUSAL PROGRAM ÖRNEKLERİ-II KÜME KAVRAMI Matematikte “küme” belirli birkaç unsurun toplamı anlamına gelmektedir. Basit örneklerle bu sözcüğün ne ifade ettiğini öğreneceğiz. Aşağıdaki sözcükler bizim bildiğimiz şeyleri belirlemektedirler: Grup-ekip-aşiret-aile-dernek-topluluk-kalabalık. Örneğin, topluluk bireylerden oluşmaktadır. Aynı şekilde, yukarıda sayılan sözcüklerin herbiri bir . . . . . . . . ifade etmektedir. Cümlede boş bırakılan kısmı her noktaya bir harf gelecek biçimde tamamlayınız. Cevap ikinci sayfa (ekran) sol üst köşesindedir. Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Programlı Öğretim 1. EKRAN