1 İleri Muhasebe ve Denetim Düzenleme Programı Avrupa Fon Piyasalarındaki Son Gelişmeler Dr. Uwe Eiteljoerge 6 Haziran 2006.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİREYSEL EMEKLİLİK SİSTEMİ: Sosyal Güvenlikte Yeni Bir Dönemin Başlangıcı R.Hakan ÖZYILDIZ Müsteşar Yardımcısı Hazine Müsteşarlığı “Bireysel Emeklilik.
Advertisements

ENERJİ GÜVENLİĞİ ve ENERJİ ARZI
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
TÜRKİYE ORGANİZE PERAKENDE SEKTÖRÜ.
Kültür Bilgi-Günü 2011 Kültür Programı Yapı ve Genel Prensipler Kültür Bilgi-Günü 2011.
Tek Pazar Çoklu faaliyet rekabeti
TÜRKİYE KÖMÜR İŞLETMELERİ KURUMUNUN
1 IFRS’de Yorum Olanağı : IFRS için Ölüm Öpücüğü mü yoksa Başarıya Giden Yol mu? Prof. Dr. S. J. Maijoor (AFM)
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
Bazı Ekonomilere İlişkin Büyüme Tahminleri
Diferansiyel Denklemler
BİLGİ TOPLUMU STRATEJİSİ Halil İbrahim AKÇA DPT Müsteşar Yrd. 7 Eylül 2006.
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
NİYE VARIZ? NELER YAPTIK? GELECEK PLANLARIMIZ?
Finlandiya’da Sosyal Güvenlik Politikası Oluşturma
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
İŞLETME Toplumdaki bireylerin ihtiyaçlarını karşılamak
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Nüket YETİŞ’in Takdimi , İstanbul.
Avrasya’da Ekonomik İşbirliği İmkanları: Riskler ve Fırsatların Konsolidasyonu Mustafa Aydın Ankara, 30 Mayıs 2006 TOBB – Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi.
İNGİLTERE’ DE E-DEVLET
Üniversite Sanayi İşbirliğinde İskandinav Modeli
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
YAMAN ENERJİ TÜRKİYE ULUSAL ENERJİ FORUMU 2005 Elektrik Sektörü Altyapı Yatırımları Yaman AKAR Ekim 2005 İstanbul
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
ÖZEL EMEKLİLİK SİSTEMLERİ:
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
YASED BAROMETRE 2006 AĞUSTOS.
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
Devredilebilir Menkul Kıymet Müşterek Yatırım Fonu Girişimleri (UCITS)
1 UFRS ve Basel 2 Ian Michael Muhasebe ve Denetim Politikası Dairesi Finansal Hizmetler Kurumu Contact:
İleri Muhasebe ve Denetim Düzenleme Programı Modül 22 Mali Tabloların ve Vergi Raporlamasının Genel Amaçları Stefano Marchese FEE, Vergilendirmeden Sorumlu.
Büyüme, İşsizlik ve İşgücü Piyasası Reformları
IAB Türkiye Basın toplantısı Büyük dönüşüm Dijital akıl.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
1 ÜNİVERSİTE – SANAYİ İŞBİRLİĞİNDE KOSGEB DESTEKLERİ (Serhan EKER – 2008 Aralık)
5. ÜNİTE Finansal Analiz Finansal Yönetim, 2. Baskı
FİNANS SEKTÖRÜNDE YABANCI SERMAYE ARALIK TSPAKB 2 İSTİKRAR  Siyasi istikrar Uluslararası yatırımcıların güvenini sağlayan tek parti hükümeti 
1 Bilişim ve İletişim Sektörü Neden Stratejiktir ? Bilişim ve İletişim iş yapış şekillerini ve sosyal hayatı doğrudan etkileyen ana-yapıtaşı konumundadır.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 1 TUHID - İDA İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması Eylül 2006.
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
SOFRALIK VE YAĞLIK ZEYTİNDE ÜRETİM MALİYETLERİ VE KARLILIK
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Leonardo da Vinci (Mesleki Eğitim) Programı.
TÜRKİYE ORGANİZE PERAKENDE SEKTÖRÜ. TÜRKİYE’DE PERAKENDE  ENERJİ, EĞİTİM VE SAĞLIKTAN SONRA DÖRDÜNCÜ BÜYÜK SEKTÖR  2006 YILI TOPLAM CİROSU MİLYAR.
İleri Muhasebe ve Denetim Düzenlemesi Programı– Modül 28 Emeklilik Fonları Richard Berr Direktör, Değerleme ve Raporlama 20 Haziran 2006.
KÜRESEL EKONOMİK YENİDEN YAPILANMA SÜRECİNDE TÜRKİYE EKONOMİSİ Türkiye’nin Stratejik Sektörlerinde Temel Politikalar Paneli - Enerji Sektörü - Necmiddin.
Finansal Sistem ve Faiz Oranları
4 X x X X X
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
1 FİNANSBANK A.Ş Sinan Şahinbaş Finansbank Genel Müdürü
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 Bankalar Birliği Seminer Programları için Dr. Halit Gönenç Tarafından Hazırlanan Power Point Prezentasyonu Finansal Yönetime Genel Bir Bakış Halit Gönenç.
İşletme Finansı Doç.Dr. G. Cenk AKKAYA.
Prof.Dr. İbrahim LAZOL DAÜ-2012
Hızlı Tüketim Ürünleri
Sermaye Maliyeti Yatırımcı açısından sermaye maliyeti;
Finansal Sistem ve Faiz Oranları
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
ÜNİTE 17 HİSSE SENEDİ DEĞERLEMESİ
Diferansiyel Denklemler
ÜNİTE 1 FİNANSAL YÖNETİM VE FONKSİYONLARI
Finans Sistemine Genel Bakış
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Finans Nedir Finans, işletmenin gereksinim duyduğu fonların en uygun koşullarda ele geçirilmesi ve ele geçirilen fonların en etkin kullanımını sağlamaktır.
İÇİNDEKİLER Finansal Amaç, Finans Fonksiyonu, Finansal Çevre Finansman Nedir? Finansal Yönetimin Amaçları Firmanın Organizasyonu İşletme Örgütlerinde Biçim.
Sunum transkripti:

1 İleri Muhasebe ve Denetim Düzenleme Programı Avrupa Fon Piyasalarındaki Son Gelişmeler Dr. Uwe Eiteljoerge 6 Haziran 2006

2 Sunumun Yapısı : 1.AB’deki varlık yönetim işine genel bakış 2.Avrupa’daki fon piyasalarında temel eğilimler : –Fon idaresi –Yönetim –Dağıtım 3.AB Politika Çerçevesi 4.Başarılı bir fon işinin kurulmasındaki faktörler

3 Varlık Yönetiminin Kuşbakışı Görünümü : Müşterek (özel) yatırımlar: –Bireysel yatırım fonları (UCITS: Devredilebilir menkul kıymetler müşterek yatırım girişimleri) –Diğer müşterek yatırımlar (gayrı menkul, yatırım fonları, kurumsal fonlar) Diğer özel tasarruflar: –Hayat sigortası –Yapılandırılmış fonlar/sertifikalar –Bireysel portföy yönetimi (ihtiyari vekalet) Mesleki emeklilik programları

4 UCITS 3. Direk : Özel tasarruflar 2. Direk: Mesleki Emeklilik Programları 1. Direk : Sosyal güvenlik sistemleri UCITS Dışı Öz Sermaye TahvilPara PiyasasıDenk Fonlar Uzun Vadeli Tasarruflar Müşterek Varlık Yönetimi: Yatırım Fonları Özel Öz Sermaye Emlak Birime Bağlı Hayat Sigortası (Devlet) (gönüllü havuz tasarrufları) (Şirketler)

5 Daha Geniş / Stratejik Düşünceler : Finansal kaynakların tasarruf sahipleri ve yatırımcılar arasında dağıtılması (özel sermaye); Bireylerin uzun vadeli tasarrufları için yenilikçi araçların sunulması; Profesyonel varlık yönetim hizmetlerine rekabetçi erişim– uzun vadeli tasarruflar için; Finans piyasalarının ‘Demokratikleştirilmesi’; AB bakış açısı : niteliği gereği alınıp satılabilir ürünler ve hizmetler– pek çok iş birimi, Avrupalı esasa göre organizasyon için uygun.

6 Varlık Yönetimi İşinin Temel Özellikleri 1.Büyük bir iş … daha da büyüyebilir 2.Niteliği gereği alınıp satılabilir ürünler ve hizmetler– bazıları yerel işgücü, sözleşme veya vergi hukuku sebebiyle daha ağır koşullu olmasına rağmen; 3.Havuzda biriken varlıkların yönetilmesi işi; ürünler, kurumlar ve düzenlemeler bakımından oldukça dağınıktır; 4.İşin nasıl yapıldığı, işi kimin yaptığı ve yatırımcı tabanı bakımından yakınlaşma.

7 Yönetim kapsamındaki toplam varlıklar

8 Avrupa’daki Yatırım Fonlarının Net Varlıkları UCITS Net Varlıklarının Değişimi (Milyar €) Ö.SermayeTahvilDengeliPara Piyasası Source: EFAMA

9 Fon Piyasalarındaki Yeni Oyuncu : Yüksek Riskli Yatırım Fonu (YRTF) UCITS: EFAMA, 2005; HF: çeşitli kaynaklar UCITS Milyar €, (Sol Eksen) YRYT Milyar €, (Sağ Eksen)

10 UCITS: entegre bir ürün piyasası mı? Sınır ötesi satışların artan seviyesi; UCITS’ın yaklaşık yüzde 17’si “gerçek” sınır ötesi fon; Avrupa’da son iki yıldaki yeni satışların çoğu, neredeyse sadece sınır ötesi fonlarına tahakkuk ediyor.

11 Kaynak Ülke ve Bildirim Yapılan Ülkeye Göre Fon Sayısı FERI FMI 2005 Bulunulan Ülke Fonun Bildirildiği Ülke ATBEDKFIFRDEIEITLUNLESSEUKPay Hollanda 0,7% Finlandiye 0,9% İsveç 1,1% Danimarka 1,3% Avusturya 2,6% İtalya 2,7% Belçika 3,3% Almanya 3,6% İngiltere 4,6% İspanya 5,7% İrlanda 7,4% Fransa 12,7% Lüksemb. 53,3% Bildirilen Topl.Fon Kaynak Ülke Dışı Pay (%)77,459,520,270,428,180,637,768,17,286,840,372,647,7 Toplamda Payı (%):8,56,41,22,616,512,43,18,616,84,69,64,06,3

12 Fon Yönetimi: konsantre bir iş

13 Pazarlama ve Dağıtım: Yatırım Fonları Dağıtım Kanalları (toplam varlıkların % olarak) % 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% İtalyaAlmanyaAvrupa DiğerÜçüncü Taraf KanallarÖzel ağlar / bağlı aracılar

14 Yönetim ve Dağıtımın Ayrılması : Açık yapıya doğru yavaş eğilim (yeni satışların %18-20’si): Bireysel bankların üçüncü taraflardan kaynak içi fonları.

15 Varlık Yönetim İşindeki Temel Eğilimler Giderek konsantre hale gelen bir iş ve konsolidasyon devam edecek; Değer zincirindeki aktörlerin uzmanlaşması (yönetim ve dağıtım arasındaki ayrım); Yüksek maliyetli bir iş ve bazı maliyetler (dağıtım, yönetim) artacak gibi görünüyor; Kıyı ötesi yerlerden kaynaklanan rekabet (özellikle yüksek net refah ürünleri, yüksek riskli yatırım fonları). İş hızlı bir şekilde gelişiyor– yeni fonksiyonlar, ürünler düzenli olarak değişiyor.

16 Yatırım Fonları: AB ve ABD, 2005 EFAMA, ICI Fon Sayısı (Bin) Ortalama Büyüklük (€ milyon) Yönetilen Varlık (1000 milyar €)

17 Değer Zincirindeki Ölçek Ekonomileri 2004, maliyet marjı, bp McKinsey, ,9 3,6 4,3 4,1 4,6 3,7 8 6,8 5,8 2,2 5,1 3,9 4,5 0,6 0,4 0, Küçük ( €15-29 milyar)Orta(€50-55Milyar))Büyük(€ milyar)Ölçek Faydası Satış-Pazarlama Fon Yönetimi Orta/Arka Büro BT/Destek

18 Ürün Yeniliği – Fon Yükseltme Fon Sayısı 2003 ׀ 2004 Başlanan Yeni Fonlar 2004 Birleşme/ Kapanma Net Artış/Azalma BE DE AT ES DK FI FR IT SE NL UK FERI FMI 2005

19 Temel Politika Özellikleri Özellikle UCITS kurallarının yorumlanması be uygulanması bakımından, Üye Devletler arasında düzenleyici rejimler hala farklılık göstermektedir; Vergilendirme sektör için hala önemli bir endişe; Hem ulusal seviyede hem de Avrupa seviyesinde, her iki unsur sektörün potansiyeli üzerinde güçlü bir etkiye sahiptir; Bu potansiyeli gerçeğe dönüştürmek için bu sistemlerin birleştirilmesi gerekiyor.

20 Avrupa’daki Varlık Yönetimi Politikasının Amaçları : Verimliliği sağlamak ve maliyeti düşürmek … (Sınır ötesi) rekabet ve uzmanlaşmayı sağlayarak –Sektördeki maliyet etkinliği arttırmak amacıyla değer zincirindeki farklı fonksiyonların yeniden düzenlenmesini sağlamak; –Ürün ve hizmetlerin diğer piyasalardaki yatırımcılara satılmasına izin vermek; –Yöneticilerin başka yerde tutulan fonları yönetmelerine izin vermek; –Fonların varlıkları başka yerlerdeki emanetçilere devretmesine izin vermek. Yatırımcı korumasından ödün vermeden.

21 Şu anda tartışılan hususlar Ürün pasaportunu işler hale getirmek : –Bildirim prosedürü: –Uygun varlıkların açıklığa kavuşturulması Yatırımcıların daha karmaşık ürünlerle başa çıkabilmesine yardımcı olmak ve tasarruf ürünleri arasındaki düzenleyici tercih : –Açıklama dokümanları (sadeleştirilmiş prospektüs); –Satış süreci kuralları (MiFiD) Yeni verimlilik/rekabet kaynakları sunmak : –Yönetim şirketi pasaportu –Sınır ötesi birleşme ve varlık havuzu oluşturma; –Emanetçi Pasaportu

22 Son ! Daha Fazla Bilgi: Finansal Entegrasyon İzleme (FIM) 2006 – AB YATIRIM FONU SEKTÖRÜ, es/fim/index_en.htm (Temmuz 2006 başı itibariyle) es/fim/index_en.htm