MULTI-PLAYER Damla KIZILTAŞ. Overview  “No one on their death bed ever said, ‘I wish I’d spent more time alone with my computer.’” — Dani Bunten Berry.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Advertisements

GETTİNG THE GAMEPLAY WORKİNG (Oyun Mekaniğinin Hayata Geçirilmesi)
OYUN VE SPOR MÜSABAKALARI
WELCOME TO THE VL-PLAYER.
Oyun Programlama ve Tasarıma Giriş
Hazirlayan: Yrd. Doç. DR. Emin BORANDAĞ
Chapter 13: Multi-Player Murat Yücel. 1- Multi-player kavramına genel bakış 2- Motivasyon 3- Multi-player oyun yapıları 4- Tasarım faktörü 5- Multi-player.
Bölüm 17: Oyun Geliştirme Dokümantasyonu Gülşen SERT BTÖ 616 Eğitsel Oyun Tasarımı.
OYUNCULAR NE İSTER? Ders sorumlusu: Doç. Dr. Hakan TÜZÜN
HAZIRLAYAN: OĞUZ SEMERCİ
Chapter 3 Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology, and Story
YAPAY ZEKA ve UZMAN SİSTEMLER
Playtesting Damla KIZILTAS.
Güz Dönemi Ders: BTÖ 716-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Ders Sorumlusu: Doç. Dr. Hakan TÜZÜN Hazırlayan: Hatice ÇIRALI Kaynak: Rouse III,
DIGITAL SIGNAGE ÇÖZÜMLERİ
Tasarım Aşamaları.
Chapter 13: Multi-Player
Team Members Team Members Okan Tekdaş Candaş Alyıldız Oğuz Semerci
STORYTELLING Game Design Denizer Yıldırım.
Elements of Gameplay Betül Altındiş.
BLOGLAR ARACILIĞIYLA Pazarlama SEDAT BAŞDAĞ. Kelimenin ilk oluşumu, "Web" ve "Log" kelimelerinin birleşmesinden oluşmuş, “Weblog” olarak isimlendirilmiştir.
BÖLÜM V: FOCUS NAZAN SEZEN. “Akışı hisset… Akıntının bir parçası olmak için, amacı anlamalısın” Warrel Dane.
Prof. Dr. Bülent Yılmaz H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi 2007 – 2008 Bahar Dönemi Beytepe - ANKARA BTÖ302 - İNTERNET ORTAMINDA.
MULTIPLAYER GAMES BTO 616 Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Rekabet ortamında arama Adversarial Search
GÖKAY GÖKTAŞ.  Hollywood, iyi belirlenmiş hedeflerle birlikte iyi bir sisteme sahiptir. Film yapımcısı filmin nasıl yapılacağını bilir. Film yapım aşamasındayken.
Eğitsel Oyunlar.
DERS:ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ KONU:OYUNLAR DERS SORUMLUSU: Yrd.Doç.Dr. Mustafa AKDAĞ HAZIRLAYAN: EMRAH GÜNGÖRMEZ Malatya-2003.
TASARIM BELGELERİ DİLARA SOLMAZ.
Oyun Tasarımında Bölüm Tasarımı
MULTI-PLAYER GAMES Game Design Theory and Practice 2Ed 2005 BÖLÜM 13
İnsan – Bilgisayar Etkileşimi Tic Tac Toe Oyun Projesi
Storytelling Özge GİRAY KARADAĞ
Gameplay Unsurları (Chapter 7 - The Elements of Gameplay) Meryem YILMAZ BTÖ 517 Değişen Eğitim ve Yeni Teknolojiler Güz.
Oyun Kuramına Giriş.
Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay,Technology & Story.
FOCUS.
Yapısal Kişilik Kuramı
Dİjİtal oyun tabanlI öğrenme
 BOKEMON NEW WORLD.   Oyuna Genel Bakış  Oyun Mekanikleri  Oyun Görselleri  Ses ve Müzik  Teknik Analiz İçindekiler.
Multi-Player Erdi Okan YILMAZ BTÖ616 - Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı | 2010.
BTÖ521-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
OYUN GELİŞTİRMEDE FOCUS ( FOCUS = İŞİN ÖZÜ ) FOCUS Yirmi kişilik bir ekiple iki yıllık bir oyun geliştirme süreci bazen bir tasarımdan çok,
Eksik rekabetçi bir firma
MULTI-PLAYER TOLGA KAYNAROĞLU. Multiplayer nedir? Internete bağlı oyuncuların sanal dunyada birbirleri ile iletişime geçerek oynayabilecekleri oyun tipi.
TASARIM DOKÜMANLARI TOLGA KAYNAROĞLU.
Oyunun Özellikleri ve Önemi
Hazırlayan: EMRAH HAS. Eşzamanlı ya da eş zamansız, metin, grafik, animasyon, ses, video gibi içeriğin tamamen işlenmiş, yarı işlenmiş ya da ham veri.
Öğrenme Kaynakları: Okul, Aile, Toplum BÖLÜM 3 Gerek yetişkinler gerekse çocuklar en iyi “yaparak” öğrenirler. Bu nedenle, sosyal bilgiler programı,
Oyuncular ne ister? Hasan Tanış.
TELEVİZYONUN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
Doç. Dr. Gülten HERGÜNER. Oyun; çeşitli anlamlarıyla folklorun en zengin alanlarından birisidir. Türkçe' de oyun ve oynamak sözcüğünün pek çok anlamı.
OYUN ve OYUNCAKLAR.
YAPAY ZEKA DERS NOTLARI UYGULAMALARI Bölüm 1 : Yapay Zeka
Ares Bilişim Sistemleri
Sosyo-Kültürel Kuram Dr. Sadiye KELEŞ.
MULTIPLAYER GAMES BTO 616 Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
EBEVEYNLERİN ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMESİ
The Elements of Gameplay
Bölüm Tasarımı Emre Avan.
Storytelling..
Game Design Theory And Practice
Bir Oyunun Oluşturulması: Oynanış Şekli, Teknolojisi ve Hikayesi
Ders: BTO719 Eğitsel Oyun Tasarımı
ARTIFICIAL INTELLIGENCE (YAPAY ZEKA )
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Storytelling BTÖ716- Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Gelişmekte olan sporlar
Kriptopara Yatırım Stratejileri ve Yatırım Psikolojisi
Sunum transkripti:

MULTI-PLAYER Damla KIZILTAŞ

Overview  “No one on their death bed ever said, ‘I wish I’d spent more time alone with my computer.’” — Dani Bunten Berry  Tek oyunculu oyunlar ile diger uğraşlar arasındaki fark ?  Çok oyunculu bir oyunda gerçeklik kavramı ( mücadele işbirliği yada sadece sosyalleşme  Oyun örnekleri olarak single player oyunlar için Solitare, Max Payne,... Multiplayer oyunları için : Chess, Monopoly, Scrabble

Motivations  Multiplayer oyunlar oyuncu isteklerine cevap vermelidir  Geliştiriciler için avantaji Yapay zeka bileşenlerinin gerçek insanlarla yer değiştirmesidir  Sosyalleşme önemlidir  Övünme ya da utanma ( multiplayer oyunlar her kazanmayı ya da kaybetmeyi halk meselesi haline getiriyor.Daha duygusal bir deneyim)  Duygusal gerçeklikler(evlilik, yas tutma v.b) önemlidir  Baska insanlarla oyun oynamak daha dinamik bir deneyimd,r

Motivations  Tasarımcı oyun üzerinde çalışırken sosyal deneyim,övünme hakları,duygusal hesaplaşmalar, derin interaktif deneyimler gibi gücleri aklında tutmalı ve oyuncuların aradıkları niteliklerin üzerinde durmalı  Bir multiplayer oyun yaratılırken single player bir oyun alıp zorla değiştirmeye calışmak fazlasıyla limitleyici olabilir.  Bazı baslıklar single player oyunlar için uygundur. Bazıları ise sadece multi player deneyimleri için calısılabilir.

Motivations (league of legends world championships)

The Forms  İki grupta incelenir. 1- Aynı yerde ve aynı bilgisayar yada konsol etrafında toplananlar 2- Bircok oyuncu tarafından farklı lokasyonlarda online oynanan oyunlar

The Forms Single System Multi-Player  İlk örneklerinden biri Pong  Mario Bros, spor oyunları, dövüş oyunları  Oyun dünyasının aynı bölümleri,ikiside görülebilir  Sorun yaşatabilir.  Bölünmüş ekran kullanılabilir  Yeni bir teknoloji : Aynı ekran ancak farklı görüntüler  Avantajları ise etkileşimin çok eğlenceli olmasıdır

The Forms Online Multi-Player Oyunlar  Oyuncular birbirlerine görünmezlerdir  Oyun örnekleri Quake Counter Strike WoW League of Legends  Son derece sosyal bir deneyim yaşatır.  Chat ve voip sağlar.

Design considerations  Tasarımda önemli ölcüde farklı zorluklar vardır  Duraklama zamanları onemlidir. Diger oyuncularla eş zamanlı olarak durdurmaları gerekir.  Oyuncular ne kadar zaman oynayacaklarını bilmelidir  Umut önemlidir.. Oyuncuların tamamen umutlarının yok olmuş hissetmesine sebebiyet verilmemelidir. Ön monte silahlarla, Mario Kart yarışları rakipler arasında yakın tutarak negatif geri beslemenin mükemmel bir uygulamasıdır.  Oyuncuların işbirliği yapma potansiyeli her multi-player oyununun önemli bir parçası olmasına rağmen, bunu yapmak için oyuncuları tamamen almak başka bir problemdir.

Design considerations  Battefield 1942 tam anlamıyla başarılı olabilmek için oyuncuların birlikte çalışmalarını gerektirir, unique deneyimi tek oyunculu oyunda gerçekleştirilemez

Design considerations  Acemi oyuncular değerli oyunculardır. Oyun tasarımcısının işi onları oyunun mekaniği ve taktikleri tanımaları için yeterince uzun süre oyunda tutabilmektir.  Oyun özelliklerini en düşük düzeyde tutmak ve mümkün olduğunca basit kontrollerin olması acemi oyunculara yardım edecektir.  İnsanlar sosyalleşmek için oynar.  Yapay zeka çok önemlidir insanların birbiriyle birlikte oynasa da bazen yalnız kalmak isteyeceği için oyunda yapay zekaya da önem verilmelidir.

Development issues  Geliştirme ekipleri nasıl bir oyun olacagına karar vermelidir.Single player multiplayer yada her ikisi de  Oyunda oyuncuların yaşadığı veya yaşayacağı sorunları fark edebilmek için oyun test edilmelidir. Zaman zaman yeterli olmasa da oyun piyasaya çıkmadan önce beta test serverleri açılmalıdır.Oyundaki hatalar düzeltilmelidir.  Oyuncuların geri bildirimleri dikkate alınmalıdır. bu oyuncuların oyun sürecinde yaşadıkları olmlu ya da olumsuz deneyimleri belirlemeye ve oyunun yeniden düzenlenmesine katkı sağlar.

Teşekkürler..