MULTI-PLAYER Damla KIZILTAŞ
Overview “No one on their death bed ever said, ‘I wish I’d spent more time alone with my computer.’” — Dani Bunten Berry Tek oyunculu oyunlar ile diger uğraşlar arasındaki fark ? Çok oyunculu bir oyunda gerçeklik kavramı ( mücadele işbirliği yada sadece sosyalleşme Oyun örnekleri olarak single player oyunlar için Solitare, Max Payne,... Multiplayer oyunları için : Chess, Monopoly, Scrabble
Motivations Multiplayer oyunlar oyuncu isteklerine cevap vermelidir Geliştiriciler için avantaji Yapay zeka bileşenlerinin gerçek insanlarla yer değiştirmesidir Sosyalleşme önemlidir Övünme ya da utanma ( multiplayer oyunlar her kazanmayı ya da kaybetmeyi halk meselesi haline getiriyor.Daha duygusal bir deneyim) Duygusal gerçeklikler(evlilik, yas tutma v.b) önemlidir Baska insanlarla oyun oynamak daha dinamik bir deneyimd,r
Motivations Tasarımcı oyun üzerinde çalışırken sosyal deneyim,övünme hakları,duygusal hesaplaşmalar, derin interaktif deneyimler gibi gücleri aklında tutmalı ve oyuncuların aradıkları niteliklerin üzerinde durmalı Bir multiplayer oyun yaratılırken single player bir oyun alıp zorla değiştirmeye calışmak fazlasıyla limitleyici olabilir. Bazı baslıklar single player oyunlar için uygundur. Bazıları ise sadece multi player deneyimleri için calısılabilir.
Motivations (league of legends world championships)
The Forms İki grupta incelenir. 1- Aynı yerde ve aynı bilgisayar yada konsol etrafında toplananlar 2- Bircok oyuncu tarafından farklı lokasyonlarda online oynanan oyunlar
The Forms Single System Multi-Player İlk örneklerinden biri Pong Mario Bros, spor oyunları, dövüş oyunları Oyun dünyasının aynı bölümleri,ikiside görülebilir Sorun yaşatabilir. Bölünmüş ekran kullanılabilir Yeni bir teknoloji : Aynı ekran ancak farklı görüntüler Avantajları ise etkileşimin çok eğlenceli olmasıdır
The Forms Online Multi-Player Oyunlar Oyuncular birbirlerine görünmezlerdir Oyun örnekleri Quake Counter Strike WoW League of Legends Son derece sosyal bir deneyim yaşatır. Chat ve voip sağlar.
Design considerations Tasarımda önemli ölcüde farklı zorluklar vardır Duraklama zamanları onemlidir. Diger oyuncularla eş zamanlı olarak durdurmaları gerekir. Oyuncular ne kadar zaman oynayacaklarını bilmelidir Umut önemlidir.. Oyuncuların tamamen umutlarının yok olmuş hissetmesine sebebiyet verilmemelidir. Ön monte silahlarla, Mario Kart yarışları rakipler arasında yakın tutarak negatif geri beslemenin mükemmel bir uygulamasıdır. Oyuncuların işbirliği yapma potansiyeli her multi-player oyununun önemli bir parçası olmasına rağmen, bunu yapmak için oyuncuları tamamen almak başka bir problemdir.
Design considerations Battefield 1942 tam anlamıyla başarılı olabilmek için oyuncuların birlikte çalışmalarını gerektirir, unique deneyimi tek oyunculu oyunda gerçekleştirilemez
Design considerations Acemi oyuncular değerli oyunculardır. Oyun tasarımcısının işi onları oyunun mekaniği ve taktikleri tanımaları için yeterince uzun süre oyunda tutabilmektir. Oyun özelliklerini en düşük düzeyde tutmak ve mümkün olduğunca basit kontrollerin olması acemi oyunculara yardım edecektir. İnsanlar sosyalleşmek için oynar. Yapay zeka çok önemlidir insanların birbiriyle birlikte oynasa da bazen yalnız kalmak isteyeceği için oyunda yapay zekaya da önem verilmelidir.
Development issues Geliştirme ekipleri nasıl bir oyun olacagına karar vermelidir.Single player multiplayer yada her ikisi de Oyunda oyuncuların yaşadığı veya yaşayacağı sorunları fark edebilmek için oyun test edilmelidir. Zaman zaman yeterli olmasa da oyun piyasaya çıkmadan önce beta test serverleri açılmalıdır.Oyundaki hatalar düzeltilmelidir. Oyuncuların geri bildirimleri dikkate alınmalıdır. bu oyuncuların oyun sürecinde yaşadıkları olmlu ya da olumsuz deneyimleri belirlemeye ve oyunun yeniden düzenlenmesine katkı sağlar.
Teşekkürler..