ÖZET TÜBİTAK EVRENA projesinin temel amacı eğitim fakültelerinin sınıf öğretmenliği bölümlerinde okuyan öğretmen adaylarına sürekli, sistemli ve yapıcı.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

UZAKTAN EĞİTİM.
Yüksek Öğrenimdeki Engelli Öğrenciler
Okulumuzda kurulacak olan Fatih projesi ile ilgili bilgi sahibi olmak.
Hale Uysal Şemsa Olşen Güzeldere. ÖNCEKİ ÇALIŞMALAR.
Eğitim Bilimleri Bölümü
Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi. e-Öğrenim programının toplumsal sorumluluk projesi olarak geliştirilmesi Eğitim konusunda farklı eğitim yöntemlerinin/teknolojilerinin.
Beden Hareketleriyle Kontrol Edilen Kinect Teknolojisinin Zihinsel Engelli Öğrenciler Açısından Eğitimde Kullanım Potansiyeli Figen DEMİREL UZUN Şeyma.
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
Mustafa Kemal Üniversitesi
T.C. ANKARA KALKINMA AJANSI DOĞRUDAN FAALİYET DESTEK PROGRAMI-2010 ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ ANKARA TİCARET ODASI 15 NİSAN.
Prof. Dr. Seydi DOĞAN Proje Koordinasyon Ofisi Birim Sorumlusu
1. S ınıf içi süreçlerin geliştirilmesine ve zenginleştirilmesine yönelik olarak materyal geliştirme, ölçme değerlendirme, öğretim yöntemleri gibi alanlarda.
Atatürk Üniversitesi KKEF BÖTE-2
Kayseri İl Milli Eğitim Müdürlüğü
MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
Üniversiteye Bağlı Fakülte ve Yüksekokullar  15 Fakülte  7 Yüksekokul  7 Meslek Yüksekokulu ÖZELLİKLERİ: Erciyes Üniversitesinde, 2005–2006 öğretim.
Öğretmenlik Uygulaması
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler.
İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTLARI YAZILIMI
BÖTE BÖLÜMÜ ÖĞRETİM ELEMANLARININ WEB SİTELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ TOPLULUĞU
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
6 Haziran 2013 Uğur Mumcu Salonu
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
ÖZET Sınıf Öğretmenliği Anabilim dalındaki öğretmen adaylarına Öğretmenlik Uygulaması I ve II dersleri kapsamında anlattıkları derslere sistemli ve çok.
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
OKULUMUZLA İLGİLİ BASINDAN HABERLER
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
Grup üyeleri: Selen ERGÜ Galip Kaya Nazgül BARPİEVA
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Şubat, 2012
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
EDS462 Okul Deneyimi Dersi
ELMADAĞ MESLEKİ TANITIM VE YÖNELTME KOMİSYONU ETKİNLİKLERİ HAZIRLAYANLAR AYFER YILDIZ NAGİHAN KARACA TÜLAY REÇBER.
P ERFORMANS G ÖSTERGESİ Ö LÇÜM P LANI 2006 H.Ü. Tıp Fakültesi Biyoistatistik Anabilim Dalı.
Uzaktan Eğitim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Uzaktan eğitim, öğrenme ve öğretme süreçlerinin farklı yerlerde gerçekleştiği, öğrenenle öğretenin çoğu zaman.
Okulda Yönetime Ve Karara Katılım TUNCAY TAŞBAŞ , ALPER ALEMDAR , Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve.
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU
ADI : AYDIN SOYADI : ARIDURU BÖLÜMÜ: TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ NUMARASI : DERSİN ADI : BİLGİSAYAR 2.
Yrd.Doç.Dr. Özden ŞAHİN İZMİRLİ Proje Yürütücüsü Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÖĞRETİM YILI TANITIM YÖNELTME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
Leonardo da Vinci Ortaklık Projesi ÖĞRETMEN EĞİTİMİ ENGELLİ ÇOCUKLARLA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ EĞİTİMİ.
GIDA TEKNOLOJİSİ ALANI TANITIMI ALANIN TANIMI: Gıda teknolojisi alanı, tarım ve hayvancılığa dayalı ham maddeleri modern teknolojileri uygulayarak işleyen.
EGE ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ GIDA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 40.YIL Adres Ege Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Gıda Mühendisliği Bölümü Bornova,
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ TÜBİTAK ARDEB PROJELERİ ARAŞTIRMA SUNUMU (Ağustos -2016)
İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ KONUSUNDA FARKINDALIK GELİŞTİRME PROJESİ
ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
HASAN ALİ YÜCEL EĞİTİM FAKÜLTESİ
EYLÜL DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
EDS462/OMB504 Okul Deneyimi Dersi
FAKÜLTEMİZİN YILLAR İTİBARİYLE MEVCUT ÖĞRENCİ SAYILARI
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
BALıKESIR ÖLÇME DEĞERLENDIRME
BALıKESIR ÖLÇME DEĞERLENDIRME MERKEZI İZLEME DEĞERLENDİRME DEĞİŞİM GELİŞİM.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMA SÜRECİNİN TANITIMI
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Sunum transkripti:

ÖZET TÜBİTAK EVRENA projesinin temel amacı eğitim fakültelerinin sınıf öğretmenliği bölümlerinde okuyan öğretmen adaylarına sürekli, sistemli ve yapıcı dönüt vermeyi hedefleyen bir program ile “Klinik Danışmanlık Modeli” (KDM) geliştirmek, uygulamak ve değerlendirmektir. Georgia State Üniversitesi İlköğretim Bölümü’nün işbirliğiyle gerçekleştirilen bu proje, Klinik Danışmanlık Modeli” ile Uygulama Öğretmenleri ve Uygulama Öğretim Elemanları tarafından kullanabilmesini sağlamak için geliştirilecek bir eğitim programını içermektedir. Bu programın hedefi üniversite, uygulama okulu ve öğretmen adayını içeren üçlü ortaklıklar geliştirerek öğretmen adayının sınıf içi performansını arttırmaktır. Proje kapsamında Eylül 2012 tarihleri arasında 5 ilköğretim okulunda görev yapan 30 sınıf öğretmenine 3 günlük KDM bilgilendirme semineri verilmiştir. Ayrıca proje kapsamında kullanılacak olan ve Moodle ortamında hazırlanan UludagKDM web sistemi hakkında uygulamalı eğitim verilmiştir. Proje kapsamında Özel 3 Mart İlköğretim Okulu (Nilüfer İlçesi), Öğretmen Hasan Güney İlköğretim Okulu (Nilüfer İlçesi), İstiklal İlköğretim Okulu (Osmangazi İlçesi), Namık Kemal İlköğretim Okulu (Yıldırım İlçesi), Naz Özdilek İlköğretim Okulu (Yıldırım İlçesi) ile işbirliği yapılmaktadır. Ayrıca projeye dahil olan 48 öğretmen adayına oryantasyon eğitimi verilerek proje süresince adaylardan beklentiler, kullanılacak formlar ve UludagKDM sistemi kapsamında bilgi verilmiştir. ÖZET TÜBİTAK EVRENA projesinin temel amacı eğitim fakültelerinin sınıf öğretmenliği bölümlerinde okuyan öğretmen adaylarına sürekli, sistemli ve yapıcı dönüt vermeyi hedefleyen bir program ile “Klinik Danışmanlık Modeli” (KDM) geliştirmek, uygulamak ve değerlendirmektir. Georgia State Üniversitesi İlköğretim Bölümü’nün işbirliğiyle gerçekleştirilen bu proje, Klinik Danışmanlık Modeli” ile Uygulama Öğretmenleri ve Uygulama Öğretim Elemanları tarafından kullanabilmesini sağlamak için geliştirilecek bir eğitim programını içermektedir. Bu programın hedefi üniversite, uygulama okulu ve öğretmen adayını içeren üçlü ortaklıklar geliştirerek öğretmen adayının sınıf içi performansını arttırmaktır. Proje kapsamında Eylül 2012 tarihleri arasında 5 ilköğretim okulunda görev yapan 30 sınıf öğretmenine 3 günlük KDM bilgilendirme semineri verilmiştir. Ayrıca proje kapsamında kullanılacak olan ve Moodle ortamında hazırlanan UludagKDM web sistemi hakkında uygulamalı eğitim verilmiştir. Proje kapsamında Özel 3 Mart İlköğretim Okulu (Nilüfer İlçesi), Öğretmen Hasan Güney İlköğretim Okulu (Nilüfer İlçesi), İstiklal İlköğretim Okulu (Osmangazi İlçesi), Namık Kemal İlköğretim Okulu (Yıldırım İlçesi), Naz Özdilek İlköğretim Okulu (Yıldırım İlçesi) ile işbirliği yapılmaktadır. Ayrıca projeye dahil olan 48 öğretmen adayına oryantasyon eğitimi verilerek proje süresince adaylardan beklentiler, kullanılacak formlar ve UludagKDM sistemi kapsamında bilgi verilmiştir. Seminer Değerlendirme Anketleri Bilgilendirme sonunda katılımcılardan eğitim hakkındaki düşünceleri bir anket aracılığı ile toplanmıştır. Anket sonuçlarına göre: 1.Katılımcıların tümü verilen eğitimin faydalı olduğunu ve bu tür eğitimlerin daha sık yapılmasını önerilmiştir. 2.Bu eğitimin süresinin uzatılması önerilmiştir. 3.Sunum materyalleri ve video örneklerinin konunun anlaşılmasını kolaylaştırdığı belirtilmiştir. 4.KDM bilgilendirme kitabının ihtiyaçlara uygun olarak düzenlendiği ifade edilmiştir. 5.Konuşmacıların hazırlıklarının ve bilgi düzeylerinin yeterli olduğu belirtilmiştir. 6.Organizasyondan duyulan memnuniyet ifade edilmiştir. 7.KDM uygulaması sırasında ortaya çıkabilecek problemlerin neler olabileceği sorulduğunda ise katılımcılar, öğretmen adaylarına verilecek dönüt için "yeterli zaman" ve "mekan ayarlamanın" sorun teşkil edebileceğini belirtmişlerdir. Uygulama Öğretim Elemanları ve Uygulama Öğretmenleri için Bilgilendirme Semineri 2012 Güz döneminin başında 3 günlük bilgilendirme semineri düzenlenmiştir. Seminer süresince uygulama öğretmenleri ve uygulama öğretim elemanları ile karşılıklı etkileşim içerisinde Klinik Danışmanlık Modelinin okullarda nasıl uygulanacağı tartışılmış ve uygulama öğretmenleri ve uygulama öğretim elemanlarına düşen görevler hakkında gerekli açıklamalar yapılmıştır. Karşılıklı iletişimin sağlanması, yapıcı dönüt verebilme, gözlem teknikleri, öğretmen adayına gerekli fiziksel imkânları sunma ve adayı değerlendirme konularında bilgilendirme yapılmıştır. Eğitim süresince öğretim elemanlarına ve uygulama öğretmenlerine bu modelin uygulanmasında kullanılacak olan tüm kılavuz kitaplar ve eğitim materyalleri tanıtılmış ve bunların nasıl kullanılacağı hakkında detaylı bilgi verilmiştir. Katılımcılara bilgisayar laboratuarında uygulamalı olarak UludagKDM sisteminin kullanımı gösterilmiş ve kayıt süreci tamamlanmıştır. İYİ ÖĞRETMENLİK UYGULAMALARI VE KLİNİK DANIŞMANLIK MODELİ: BİLGİLENDİRME SEMİNERİ VE ULUDAGKDM WEB SİSTEMİ (TÜBİTAK 111K162 NOLU EVRENA PROJESİ) Nermin BULUNUZ 1, Hatice Çağlar ÖZTEKE 2, Esim GÜRSOY 3, Şehnaz BALTACI GÖKTALAY 4, Mızrap BULUNUZ 5, Adem UZUN 6, Umut Salihoğlu 7 1,2,5 Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü 4, 6 Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Eğitim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı 3,7 Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İngilizce Dili Eğitimi Anabilim Dalı ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ İşbirliği Yapılan Okullar 1. Özel 3 Mart Azizoğlu İlköğretim Okulu (Nilüfer) 2. Öğret. Hasan Güney İlköğretim Okulu (Nilüfer) 3. İstiklal İlköğretim Okulu (Osmangazi) 4. Namık Kemal İlköğretim Okulu (Yıldırım) 5. Naz Özdilek İlköğretim Okulu (Yıldırım)