Sınıf Yönetimi Yaklaşımları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Dr. Berna Bridge Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Advertisements

İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
Öğrenen Gruplar Olarak Sınıflar
Öğrenci davranışlarını etkileyen etmenler
SINIF YÖNETİMİNİ ETKİLEYEN ETKENLER.
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
Sınıf Yönetiminin Temelleri
İÇİNDEKİLER Öğretimin Yönetimi Etkili Öğretmenler
Dr. Berna Bridge Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Fakültesi
REHBERLİK.
MODELLERDEN ÖĞRENME Enver CANER
Beyin Temelli Öğrenme.
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
SINIF KURALLARI.
YANSITICI DÜŞÜNME.
Yard. Doç. Dr. Talip Can Başkent Üniversitesi Eğitim Fakültesi
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
OLUMLU DAVRANIŞ GELİŞTİRMEDE
MERHABA.
Sınıf Kurallarının Oluşturulması ve Yönetimi
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Kemal ŞENTÜRK Biyoloji
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
MERHABA.
Dr M SÖZBİLİR Motivasyon
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
Okul Öncesi Eğitimden İlköğretime Geçiş.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
WİLLİAM GLASSER. WİLLİAM GLASSER Bir psikiyatrist olan William Glasser özellikle psikolojik sorunları olan insanların davranışlarından sorumlu tutulamayacakları.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
Kişisel Rehberlik Uygulamaları
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
DİĞER TUTUMLAR.
KAYNAŞTIRMA.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Toplam Kalite Yönetimi
ÜNİTENİN ÖRÜNTÜSÜ FİZİKSEL ORTAMIN DEĞİŞKENLERİ FİZİKSEL ORTAMIN ÖNEMİ
ÇOCUKLARIYLA İLETİŞİMDE AİLELERE ÖNERİLER
SINIF YÖNETİMİ.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Doç. Dr. Murat Özdemir Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
ZOR GENÇLER ile BAŞA ÇIKMA
İÇİNDEKİLER Kural nedir?
TANIMLAR PSİKOLOJİ: İnsan ve hayvan
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
ÖZEL EĞİTİMDE KAYNAŞTIRMA UYGULAMARI
ADAY ÖĞRETMENİN Öğretme-Öğrenme Süreci (ders verme)
Sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Yapılandırmacı Öğrenme
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
SINIF YÖNETİMİ VE HAFIZA.
PSİKOLOJİK TESTLER.
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
Adler’in Yaklaşımı Temel Kavramlar Aile bütünlüğü:
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GELİŞİM VE ÖĞRENME Ders 4
OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA
ANNE BABA TUTUMLARI ÖDÜL-CEZA DİSİPLİN HAVVA DURUKAN
Öğretmen bir otorite veya patron olmamalı, LİDER olmalıdır.
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
Sunum transkripti:

Sınıf Yönetimi Yaklaşımları Dr. Berna Bridge Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Fakültesi

Araştırma Temelli Deneysel Yaklaşım-Kounin Etkili bir sınıfta kurallar açık ve yerleşmiştir. Öğretmenin öğrenci davranışlarına ilişkin olumlu veya olumsuz tutumu öğrenciler üzerinde dalga etkisi yaratmakta ve kalıcı etki bırakabilmektedir. (Kızgınlık, yumuşaklık, cezalandırma…)

Öğrenciler öğretmenlerini sever ve sayarlarsa daha olumlu davranışlar sergilerler. Yargılayıcı bir tutum doğru değildir. Öğretmen sınıfta olup bitenin farkında olmalıdır. Serbest bırakılan öğrenci istenmeyen davranışlar sergiler.

Eşzamanlılık Öğretmen bir etkinlik esnasında bireysel gereksinmeleri de ayrımsamalı, yanıt verebilmeli, göz teması kurabilmeli, istenmeyen davranışları engelleyebilmeli, öğrencilerin dersten kopmamalarını sağlayabilmelidir. Aynı anda bunları yapabilmelidir.

Zamanlama ve geçişler Zamanlama öğrencinin bir etkinliğe başlama zamanıdır. Öğrenci davranışlarında zamanlama ve geçişler çok etkilidir.

Ev ödevleri Önemlidir. İlginç olmalı, Güçlük seviyesi uygun ve mantıklı olmalıdır. Matematik ve fen bilgisinde ödev sürekli verilmelidir.

Demokratik yaklaşım (Dreikurs) Öğrenciler kendilerini demokratik ortamlarda ait olma ve bağlılık açısından olumlu bir noktada hissederler. Otokratik ve başıboş öğretime göre demokratik yaklaşım çok daha profesyonel bir yaklaşımdır.

Demokratik öğretimde içdisiplin ve özmotivasyon vardır. Otokratik öğretimde ceza vardır. Başıboş öğretimde ise öğretmen öğrencilerin kuralları çiğnemelerine izin verir. Övgü ve cesaretlendirme yerine göre kullanılmalıdır.

Özdisiplin Cezaya dayalı (güce dayalı) disipline karşı istenen bir hedeftir. Öğrenciler güce dayalı disipline karşı olumsuz tepki gösterirler. Pozitif disiplin öğrenciye özgürlük, sorumluluk deneyimi verir, işbirliği geliştirir.

Tanınma Öğrencinin sınıfta ve sosyal grupta ait olma gereksinmesi vardır, karşılamaya çalışırlar. Bazı öğrenciler tanınmak için olumsuz davranışları sergilerler. Öğretmen öğrencinin tanınma gereksinmesini karşılamalıdır.

Cesaretlendirme Öğretmen öğrencilerini cesaretlendirip onlara değerli oldukları duygusunu vermelidir. Öğrencilerin zayıf yönleri yerine güçlü yönleri vurgulanmalıdır. Yanlışlar öğrenmek için bir olanaktır. Öğrencide mükemmellik aranmamalıdır.

İçdisiplin için Sene başında sınıf kuralları açıklıkla belirlenmelidir. Kısıtlamalar da sene başında olmalıdır. Saygı, güven ve düşüncelilik gibi değerler dengelenmelidir. Olumsuz davranışa uygun tepki verilmelidir.

Olumsuz davranan öğrenciye de saygılı davranılmalıdır. Affedici olmalı, geçmişteki hatalar unutulmalıdır. Öğretmen sabırlı olmalı, etik değerlere sahip olmalıdır.

Çok sayıda kural olmamalıdır. Kurallar net ve anlaşılır olmalıdır. Bu kurallar gerçekçi, uygulanabilir,öğrencilerin isteklerine uygun olup, öğrenci ve öğretmen tarafından uygulanmalıdır.

Olumlu Kabul Sınıftaki bazı sorunların çözümüne yardım eder. Samimi, gerçek övgü, , aileyle kurulacak olumlu ilişki, olumlu bir sınıf iklimi, öğrencilerin öğretmenin beklentisini bilmesi, öğretmenin sınıf içinde dolaşması….

Sosyal Öğrenme İnsan, benlik kavramı çevre tarafından etkilenir ve çevreyi etkiler. Kendini yeterli gören bireyin öğrenmesi de daha kolay olur. Duygular öğrenmeyi etkiler. Çevreden öğrenmeye gözlemsel öğrenme, modelleme, başkalarını taklit etme denir.

H. Ginott (1971) Öğretmen öğrenciyi etiketlemekten, stigmatizasyondan kaçınmalıdır. Emir vermemeli, işbirliği yapmalı, alay etmemeli, öfkeli yaklaşmamalı, öğrenciyi anlamaya çalışmalı, kişiliklerini asla değerlendirmemelidir. Onların kişisel dokunulmazlık alanlarına girmemelidir.

T. Gordon (1989) Otoriter veya başıboş olunmamalıdır. Özdisiplin, içdisiplin… Öğretmenin sorunlu öğrenciye yaklaşım tarzı: Yardım edici (sorun öğretmenin) Önleyici (sorun öğrencinin) Yüzleştirici (sorun ne öğretmenin, ne öğrencinin)

Yardım edici Pasif dinleme Kabul etme Açık kapı Etkin dinleme

Önleyici Davranış Sorunun belirlenmesi Seçeneklerin üretilmesi Seçeneklerin değerlendirilmesi Karar verme Uygulama Değerlendirme

Davranışsal Yaklaşım Pavlov (koşullandırma) Skinner (olumlu pekiştireç, öğrenmenin kalıcılığının artması) Cezadan çok ödül

Çevresel (ekolojik) Yaklaşım Sınıfta oturma düzeni (öğrencinin sınıfta oturma biçimi ve yeri öğrenmeyi etkiler) Öndekiler, arkadakiler Gürültülü, sıcak sınıf Sınıftaki öğrenci sayısı

Öğretmenin beklentileri (düşük, yüksek, cinsiyete göre…)

Sınıfta öğrenme ve davranış Ödül, ceza sistemi, okulun disiplin politikaları Öğrencilerin inanç, tutum ve beklentileri Öğretmenin inanç, tutum ve beklentileri Okulun etik kuralları Öğretmenin yönetim biçimi Sosyal, kültürel ve ekonomik faktörler Öğretim teknik ve yöntemleri Ulusal program

Fiziksel çevre Velilerin inaç, tutum ve deneyimleri

Disiplin ve öğretim birbirinden ayrı kavramlar değildir. Disiplin ve bilginin kaynağı öğretmendir. Mantıklı disiplin, öğrencilerin özgürlük, adalet ve eşitlik haklarını kapsamaktadır.