MERHABA.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Günlük Plan Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Advertisements

Öğretim Etkinliklerini Planlama
İlköğretim Müfettişleri Başkan Yrd.
MERHABA.
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI.
Öğretimde Planlama BENGÜ IŞIK VAHİDE YAKAR ÜMMÜHAN AKPINAR
MERHABA.
Eğitim Öğretimde Planlama
MERHABA.
DENETİMDE ZAMAN EYLEM PLANI
Tarafından yayınlanmaktadır. KOÇ İLKÖĞRETİM OKULU KOÇ İLKÖĞRETİM OKULU.
MERHABA.
A.K.Ü. Fen-Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü
(EDS462) OKUL DENEYİMİ – II
Öğretmenlik Uygulaması
SINIF YÖNETİMİ YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
MERHABA.
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
MERHABA.
PROGRAM TASARIMI
Öğretim Durumlarını Planlama
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROĞRAMI
Çarpma İşlemi.
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE DEĞERLER EĞİTİMİ YILLIK ÇALIŞMA PLANI
MERHABA PROGRAM GELİŞTİRME ÖĞRETME ÖĞRENME DURUMLARI.
MERHABA.
Hedef – İçerik Çizelgesi (Belirtke Tablosu)
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Fen ve Teknoloji Derslerinde Öğretimin Planlanması
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Danışman: Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Melike ELMEZ
MERHABA.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİNİN GÖREVLERİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Öğretİmİn PlanlarI.
ÖĞRENCİ TAKİP SİSTEMİ BTS HAZIRLAYAN ABDURRAHMAN ÇİÇEK 75
Eylül Ayında Yapılacak İş ve İşlemler
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
II Hafta Plan Nedir? Eğitim-öğretimde Plan Yapmanın faydaları
EĞİTİM , Öğretimde planlama
BE P BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI. BEP ; özel eğitim gereksinimi olan her birey için yazılı olarak geliştirilmiş ve özel eğitim gereksinimi olan.
MODELLER.
Tam Öğrenme Modeli’nin Ana Değişkenleri
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Program Geliştirmede Temel Kavramlar
SOSYAL BİLGİLERDE ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİNİ PLANLAMA
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİNE HOŞGELDİNİZ
Ders Plânının Hazırlanması ve Uygulanması
EĞİTİM , Öğretimde planlama
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (MSc., MEd.).
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Öğretimin Planlanması
ZEE 307 – OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU Arş. Gör. Ahmet FİDAN
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
TORBALI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA
PROGRAM ve PROGRAM ÇEŞİTLERİ
Öğretim Etkinliklerini Planlama
Sunum transkripti:

MERHABA

ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ PLAN

PLAN? GELECEĞİ BUGÜN YAŞAMAKTIR. AKLIN, TESADÜFLERE KARŞI ZAFERİDİR. ZAMAN ve ÇEVRENİN AKILCI YÖNETİMİDİR. YA BİR PLANIN VARDIR, YA DA BAŞKALARININ PLANININ BİR PARÇASISIN. NE YAPILACAK? NE ZAMAN/NE KADAR ZAMANDA YAPILACAK? NİÇİN YAPILACAK? NASIL YAPILACAK? YAPABİLDİK Mİ? SORULARININ CEVAPLARINI BELİRLEYEN YAZILI TASLAKTIR.

PLANIN AMACI? *DAVRANIŞ DEĞİŞTİRME SÜRECİNİN RASTLANTILARA BIRAKILMASINI ENGELLEMEK PLANIN İŞLEVLERİ? *ÖĞRETİMDE ZAMAN ve ÇEVRE KONTROLÜNÜ SAĞLAR. *ÖĞRETİM PROGRAMININ UYGULAMADAKİ NİTELİĞİNİ (KALİTESİNİ) ARTTIRIR. *ÖĞRETİM PROGRAMINI KONTROLLÜ BİR ŞEKİLDE HAYATA GEÇİRİR. *UYGULAMALARIN YILLIK ve GÜNLÜK AKIŞINDA ÖĞRETMENE YARDIMCI OLUR. PLAN YAPMAK, MESLEKİ AÇIDAN VAZ GEÇİLEMEZ OLDUĞU KADAR; YASAL AÇIDAN DA ZORUNLUDUR.

YILLIK PLAN? ÜNİTE PLANI? (GÜNLÜK) DERS PLANI? PLANÇEŞİTLERİ? *DERSİN ÖĞRETİM PROGRAMINA DAYALI OLARAK ÖĞRETİM YILI BAŞINDA YAPILIR. *ÖĞRETİM YILI BOYUNDA ULAŞILACAK HEDEFLERİ, HEDEFLERE ULAŞIRKEN YAPILACAK ÖĞRETİM ÇALIŞMALARINI, ÇALIŞMALARDAKİ SÜRE DAĞILIMINI, ve ÇALIŞMALARIN EĞİTİM ÖĞRETİM İLKELERİNE UYGUN SIRASINI GÖSTERİR. *ÖĞRETİM YILININ BİR GÖRÜNTÜSÜDÜR. GENİŞ KAPSAMLI, AZ AYRINTILIDIR. YILLIK PLAN? *DERSİN ÖĞRETİM PROGRAMINA ve YILLIK PLANA DAYALI OLARAK SIRASI GELDİKÇE YAPILIR. *BİR ÜNİTE SÜRESİNCE ULAŞILACAK HEDEFLERİ, ÜNİTENİN BÖLÜMLERİ, ÜNİTEDEKİ ÖĞRETİM ÇALIŞMALARI, ÇALIŞMALARIN BAŞLAMA-BİTİŞ ZAMANI, DERS SAATİ SAYISI, GEZİ-GÖZLEM-DENEY GİBİ ÖĞRENME YAŞANTILARINI ve DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİNİ GÖSTERİR. *YILLIK PLANA GÖRE DAHA DAR KAPSAMLI, DAHA FAZLA AYRINTILIDIR. ÜNİTE PLANI? *BİR DERS İÇİN, DERSİN ÖĞRETİM PROGRAMINDA YER ALAN HEDEF ve DAVRANIŞLARI GERÇEKLEŞTİRMEK İÇİN SIRASI GELDİKÇE YAPILIR. *DERS ESNASINDA GERÇEKLEŞTİRECEK HEDEFLERİ, İŞLENECEK KONU ÖRÜNTÜSÜNÜ, KONUYA İLİŞKİN TÜM UYGULAMALARI, DENEY-TARTIŞMA PROJE-ÖDEV-İPUCU-ÖĞRENCİ KATILIMINI SAĞLAYACAK GÜDÜLEME- PEKİŞTİRME-DÖNÜT/DÜZELTME GİBİ EĞİTİM-ÖĞRETİM DURUMLARINI KAPSAYAN TÜM ETKİNLİKLERİ GÖSTERİR. *SINIF ÖĞRETMENLERİNİN BİR GÜNDE UYGULADIKLARI BİRDEN FAZLA DERS İÇİN YAPILANINA GÜNLÜK PLAN ADI VERİLİR. *YAPILMASI ve UYGULANMASINDAN DERS ÖĞRETMENİ SORUMLUDUR. *ZÜMRE/ŞUBE ÖĞRETMENLER KURULU KARARLARINA UYGUNDUR. *YILLIK PLAN ve ÜNİTE PLANINA GÖRE DAHA DAR KAPSAMLI AMA EN AYRINTILI PLANDIR. (GÜNLÜK) DERS PLANI?

ZÜMRE ÖĞRETMENLER KURULU veya ŞUBE ÖĞRETMENLER KURULU TARAFINDAN ÜNİTELENDİRİLMİŞ YILLIK PLAN? SÜRE ÜNİTE: HEDEF ve DAVRANIŞLAR YÖNTEM ve TEKNİKLER ARAÇ ve GEREÇLER KONULAR HAFTA DERS SAATİ DEĞERLENDİRME AY ZÜMRE ÖĞRETMENLER KURULU veya ŞUBE ÖĞRETMENLER KURULU TARAFINDAN HAZIRLANIR. ÖĞRETİM YILININ İLK İKİ HAFTASINDA MÜDÜRE ONAYLATILIR. 1.HAFTA 4 2.HAFTA 4 EYLÜL 3.HAFTA 4 4.HAFTA 4

ÜNİTELENDİRİLMİŞ YILLIK PLAN HAZIRLAMA AŞAMALARI *HEDEF ve DAVRANIŞLAR BELİRLENİR. *İŞ TAKVİMİ HAZIRLANIR. *İÇERİK ve SÜRELERİ BELİRLENİR. (BELİRTKE TABLOSU) *ÜNİTELER ve KONULAR ÖZEL GÜN ve HAFTALARA DİKKAT EDİLEREK DAĞITILIR. *HEDEFLERE ve ÖĞRENCİ ÖZELLİKLERİNE GÖRE YÖNTEM, TEKNİK, ETKİNLİK, ARAÇ-GEREÇ ve DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI BELİRLENİR. *BELİRLENENLER PLAN ŞEMASI ÜZERİNE YAZILIR. *ZÜMRE ÖĞRETMENLERİ veya ŞUBE ÖĞRETMENLERİ TARAFINDAN İMZALANIR. *YÖNETİME ONAYLATILIR ve UYGULANIR.

KAZANIMLAR/HEDEF ve DAVRANIŞLAR KAVRAMLAR/SEMBOLLER/DAVRANIŞ ÖRÜNTÜSÜ GÜNLÜK DERS PLANI? BÖLÜM I DERSİN ADI SINIF ÜNİTENİN ADI/NO KONU SÜRE BÖLÜM II KAZANIMLAR/HEDEF ve DAVRANIŞLAR KAVRAMLAR/SEMBOLLER/DAVRANIŞ ÖRÜNTÜSÜ GÜVENLİK ÖNLEMLERİ YÖNTEM ve TEKNİKLER ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ, ARAÇ-GEREÇLER ÖĞRETME-ÖĞRENME ETKİNLİKLERİ DİKKAT ÇEKME GÜDÜLEME GÖZDEN GEÇİRME DERSE GEÇİŞ BİREYSEL ÖĞRENME ETKİNLİKLERİ GRUPLA ÖĞRENME ETKİNLİKLERİ ÖZET

ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME GÜNLÜK DERS PLANI? BÖLÜM III ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME BİREYSEL ÖĞRENMELERİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME GRUP ÖĞRENMELERİNİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ/İLERİ DÜZEY ÖLÇME DEĞERLENDİRME KULLANILAN ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ, ARAÇ GEREÇLER BÖLÜM IV PLANIN UYGULANMASINA İLİŞKİN AÇIKLAMALAR

DOSTÇA KALIN