ELEKTRİKLİ OTOMOBİLLER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ARAŞTIRMA SORUSU : İNŞA EDİLEN APARTMAN VEYA EVİ GÜNEŞ ENERJİSİ İLE ÇALIŞTIRMAK İÇİN GEREKLİ SİSTEMİN KURULUMU VE ANALİZİ. HAZIRLAYAN : TURHAN KURT.
Advertisements

COPERT 4 Eğitimi 3. Faaliyet Verileri – Başlangıç Rehberi.
SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ
Bilişim Teknolojileri ve Yönetim Dersi (IYO 713) Sunumu
ULV Makineleri Uçkun Mücadelesinde Kullanılan Sırt ve Araç Üstü ULV Makineleri Tanıtımı ULV(Ultra Low Volume) Son derece ince püskürtme tekniğiyle oluşturulan.
Elektrikli Araçlar için Paylaşımlı Akıllı Sürücü Destek Sistemi
Atmosferik Kirleticiler
Hacettepe üniversİtesİ hastanelerİ Tip bİlİşİmİ derneğİ başkani
KÜRESEL ISINMA VE DOĞALGAZ KULLANIMI
Elektrikli Hidrolik Sistem
ULAŞIM VE EKOLOJİ.
AB Hakkında Genel Bilgiler
İKTİSAT Enerji Tasarrufu - Enerji Kaynakları -.
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİNİN MÜHENDİSLİK DÜNYASINDAKİ YERİ
TC ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇEVRE YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TC ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇEVRE YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Ece TOK Hava Yönetimi Daire Başkanlığı.
ŞARJ İSTASYONU NETWORK İŞLETMECİLİĞİ FullCharger International
KİMYAGER BAKIŞIYLA TEKNOLOJİNİN KİLOMETRE TAŞLARI I. ENERJİ VE ULAŞIMI Kimyagerler ve kimya mühendisleri, karadan hava ve uzaya uzanan bir alan üzerinde.
SERAMİK TÜNEL FIRINLARI VE REFRAKTERLERİ
1/20 ÖLÇÜLER (Sıvı) 7 litrede kaç tane yarım litre vardır? A B C D.
2012 AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİ ÇALIŞTAYI OPERASYON VE UYGULAMA PANELİ
ELEKTRİKLİ ARAÇLAR 2020 yılında, binek araç üretiminin yüzde 2 ile 5’ini sadece elektrikle çalışan araçlar oluşturacak. Otomotivin ibresini çevirdiği,
ENERJİDE VERİMLİLİK AHMET SEFEROĞLU KAYSERİ OSB ELEKTRİK DANIŞMANI
Sıradışı Bir Liderlik Okulu
OTOMOTİV MÜHENDİSLİĞİ DERSİ 6. GRUP SUNUMU
İKTİSAT Enerji Tasarrufu - Taşıtlarda Enerji Verimliliği -
BİYOKÜTLE.
Rüzgar Enerjisi Çevre ve Toplum Prof. Dr. Orhan Kural
RÜZGAR ENERJİSİ.
Elektrik-Elektronik Mühendisliği için Malzeme Bilgisi
ELEKTRİKLİ OTOMOBİLLER Burak Turcan Bedirhan Erken
HAZIRLAYANLAR Kurtuluş BULUT M.Selim ÖNER Taner AKÇAY Tolga KEÇECİ.
NÜKLEER ENERJİ.
YENİLEBİLİR VE YENİLENEMEZ ENERJİ KAYMAKLARI
TÜRKİYE’NİN YENİ ENERJİ DÜZENİ VE ENERJİ POLİTİKALARI
KÜÇÜK TASARRUFLAR BÜYÜK KAZANÇLAR
Elektrik Araç Şarj Altyapısı ve Akıllı Şebeke Yönetimi
Elektrik Enerjisi Üretimi
Hazırlayan: 6/A Sınıfı Kaynaklar: İnternet
BİREYSEL YAĞMURLAMA SİSTEMLERİNİN TASARIMI
ENERJİ VERİMLİLİĞİNİ NASIL SAĞLAYABİLİRİZ?
ELEKTRİK ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ
TMMOB ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI MERSİN İLİ ELEKTRİK SORUNLARININ TESPİTİ İÇİN DÜZENLENEN ANKET SONUÇLARI.
Temiz Enerji Kaynakları
BİYOGAZ.
Kapalı mekan ve açık hava reklam mecralarında yenilikçi ve vurucu çözümler sunar. Düşük enerji tüketimi ile ledden ortalama %80 oranında daha.
Karbon Ayak İzini Azaltmanın Yolları 1
Hibrit ve Tam Elektrikli Araçlar
ANTİKA Eski model otomobillerin dizilerde, filmlerde gösterilip ilgi görmesi üzerine mailce grubu üyelerinden nisa hanım mailce grubu üyeleri.
Hakan Dalkılıç Dr. Mehmet Hilal Özcanhan
ANDROİD TABANLI MOBİL UYGULAMA İLE ARAÇ KARBON SALINIM HESABI İsmet Faruk YAKA* Abdülkadir KOÇER** Afşin GÜNGÖR* *Akdeniz Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi,
TURKCELL SIR BAŞLIK ALANI Yiğit Kulabaş Turkcell Genel Müdür Yardımcısı.
EREN GÜR Y. EMRE DERECİ
HIBRIT ARAÇLAR Hazırlayanlar: Hasan Timur Mustafa Han
Hazırlayanlar Hakan TUZ Ozan KALYONCU
ELEKTRİKLİ ARAÇLAR HAZIRLAYANLAR Muhammed DO Ğ AN Muhammet AKSOY.
IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 4. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
Abdülkadir KOÇER, İsmet Faruk YAKA, Afşin GÜNGÖR Akdeniz Üniversitesi Bir Konutun Elektrik İhtiyacının Yazılım Desteği İle Tespit Edilmesi.
ERTUĞRUL EKŞİ MUHAMMET SAİT KARMA
Mikrobiyel yağların biyodizel üretiminde kullanımı
HAZIRLAYAN: TEVFİK TOLGA SEVİM
Elektrikli Araçlar Hazırlayanlar FURKAN KIŞLAL
SOLAR FOTOVOLTAİK (‘’PV’’) SİSTEMLERİ
GÜNEŞ ENERJİSİ.
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
YAKIT HÜCRESİ.
İKTİSAT Enerji Tasarrufu - Enerji Kaynakları -. Enerji Tasarrufu – Enerji Kaynakları Aslında doğada yenilenemeyen enerji türü yoktur. Fakat bazı enerji.
ELEKTR İ K VE ELEKTR İ KL İ ALANLARDA GÜVENL İ K BÜŞRA TET İ K BÜŞRA TET İ K - G D İ LARA KARAGÖZ D İ LARA KARAGÖZ - G SEM İ HA KARAARSLAN.
Otomobilin Tarihçesi. Hazırlayanlar Berat Salih AY Atakan AKMAN Ömer VERNEZ Mehmet Salih CANİŞ Nilsu KÖŞKER Rabia FİDAN.
Türkiye LPG Piyasasında Gelecek Stratejileri
ELEKTİRİK NASIL DAHA VERİMLİ ELDE EDİLİR. Enerji kaynaklarının hepsi bize yaşantımızı devam ettirmek için gerek duyduğumuz enerjiyi sağlarlar.Enerji kaynakları:
Sunum transkripti:

ELEKTRİKLİ OTOMOBİLLER Orkun OĞUZ 3003100044

Elektrikli otomobiller 19. yüzyılın sonlarında ve 20 Elektrikli otomobiller 19. yüzyılın sonlarında ve 20.yy’ın başlarında oldukça revaçtaydı, fakat içten yanmalı motorlar teknolojisindeki ilerlemeler ve petrol kullanan araçların ucuz olarak toplu üretimi elektrikli araçların sonunu getirdi.

1970 ve 1980’lerdeki enerji krizleri elektrikli otomobillere kısa süreli bir ilgi oluşturdu, fakat günümüzdeki gibi büyük kitlesel bir pazara ulaşılamamıştı. 2000’li yılların ortalarından beri batarya ve güç yönetimi teknolojilerindeki ilerlemeler, değişken petrolün sebep olduğu endişeler ve sera gazı azaltma gereksinimi elektrikli otomobilleri yeniden gündeme getirdi.

Elektrikli otomobiller içten yanmalı motorlu araçlarla karşılaştırıldığında bazı avantajlara sahiptir; Hava kirliliğini azaltır, Petrole ve petrol ithali yapılan ülkelere bağımlılığı azaltır.

Potansiyel faydalarına rağmen, elektrikli otomobiller geniş ölçüde engel ve sınırlamalar ile karşılaşmaktadırlar. Lityum-iyon bataryaların ek masrafları sebebiyle, sıradan bir içten yanmalı motorlu araca göre önemli ölçüde daha pahalı olması Özel veya kamuya ait bir girişim olarak şarj istasyonlarının eksikliği Kısıtlı menzil

(mpg-e : milles per gallon-equivalent)

İçten yanmalı motorlu araçların çoğunun sınırsız menzile sahip olduğu değerlendirmesi yapılır bunun sebebi benzin istasyonlarının sık olmasıdır. Elektrikli araçlar tek şarj ile daha az bir menzile sahiptir ve şarj süresi uzun zaman almakdadır. Fakat ABD’de şoförler günlük ortalama 40 mil(64 km)’den az bir mesafe kat etmektedir böylece GM EV1 modeli ABD vatandaşlarının %90’ının sürüş ihtiyaçlarına uygundur.

Örneğin; Tesla Roadster şarj başına 245 mil(394 km) gidebilmektedir Örneğin; Tesla Roadster şarj başına 245 mil(394 km) gidebilmektedir. Roadster 3,5 saat gibi bir sürede 220V, 70A ‘lik bir prizde şarj olabilmektedir. Bununla birlikte, Avrupa standartlarında 220 volt 16 amper bir prizden şarj olması 15 saatten fazla sürmektedir

Elektrik motorları yüksek güç/ağırlık oranı sağlayabilirler. İçten yanmalı motorlar yakıt enerjisini itme gücüne dönüştürürken verimsizdirler, enerjinin çoğu ısı olarak harcanmaktadır. Diğer taraftan, elektrikli motorlar depolanmış enerjiyi aracı sürme gücüne dönüştürürken çok daha verimlidir(Benzin: %15,Dizel:%20 elektrik motorlu:%80 )

Çoğu hızlı elektrikli araç tasarımları lityum-iyon ve lityum tabanlı başka biçimleri üzerine odaklanmıştır. Lityum tabanlı bataryalar yüksek güç ve enerji yoğunluğu sebebiyle tercih ediliyor fakat sınırlı bir raf ömrü ve yaşam döngüsü aracın kullanım masraflarını büyük ölçüde artırmaktadır. Lityum demir fosfat ve lityum titanat gibi başka biçimlerle geleneksel lityum iyon bataryaların zamana karşı dayanım meseleleri çözülmeye çalışılmaktadır.

SORULAR: 1.Elektrikli araçların avantajları nelerdir ? 2.Elektrikli araçların gelişememesinin sebepleri nelerdir?

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM.