SERVET-İ FÜNUN EDEBİYATI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AKIN DOĞAN
Advertisements

SERVET-İ FÜNUN EDEBİYATI
Servet-i Fünun Dönemi ANI(HATIRA).
SERVET-İ FÜNUN VE FECRİ ATİ
SERVET-İ FÜNUN EDEBİYATI (EDEBİYAT-I CEDİDE)
TANZİMAT DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI
Zeynep Lal Kırmızyeşil 11C
Dil ve Anlatım Performans Ödevi Ela Başaran Gülden Karademir
TEVFİK FİKRET.
SERVET-İ FÜNUN DÖNEMİ.
SERVET-İ FÜNÛN EDEBİYATI
TEVFİK FİKRET.
KEREM GUVENTURK CAN DIVITOGLU 11/C
Servet-i Fûnun Devri.
FECR-İ ATİ EDEBİYATI(1909)
SERVET-İ FÜNUN EDEBİYATINDA ŞİİR
Servet-i Fünun Dönemi Gezi Yazısı
9. Sınıf Türk Edebiyatı MART Manzum Hikaye.
MİLLİ EDEBİYAT DÖNEMİNDE ÖĞRETİCİ METİNLER
Performans Ödevi Ders : Dil ve Anlatım Konu : Makale (Makale Nedir?Makale Çeşitleri Nelerdir ? Makalenin Özellikleri) Öğrenci Bilgileri İsim: Burak.
Ahmet Şuayip’ in Biyografisi
EDEBİYATIMIZDA İLKLER
Servet-i Fünun Dönemi Türk Edebiyatı
HALİT ZİYA UŞAKLIGİL
YAKUP KADRİ KARAOSMANOĞLU VE YABAN
Tanzimat dönemi öğretici metinler
HÜSEYİN CAHİT YALÇIN ( )
TANZİMAT DÖNEMİNDE ÖĞRETİCİ METİNLER
Cumhurİyet Dönemİ Dergİlerİ
Servet-i Fünun Dönemi ( ) Siyasi, Sosyal Ve Kültürel Durum
Yahya Kemal Beyatlı HAYATI.
ÖĞRENCİ ; -BÜŞRA YILDIRIM -10/E -425
SERVET-İ FÜNÛN EDEBİYATI
SERKAN ERDOĞAN TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ÖĞRETMENİ
SERVET-İ FÜNUN EDEBİYATI
SELÇUK TÜREYEN SELÇUK TÜREYEN DERİNCE 19 MAYIS ANADOLU LİSESİ UZMAN TÜRK DİLİ ve EDEBİYATI ÖĞRETMENİ.
HÜSEYİN RAHMİ GÜRPINAR ( ) Naturalizm’in temsilcisidir. Ahmet Mithat geleneğini sürdürür. Dili sadedir. Kahramanlarını çevrelerinin.
Servet-İ fünun edebİyatI
FECR-İ ATİ DÖNEMİ (GELECEĞİN IŞIĞI)
FOTOĞRAFLARLA MEHMET AKİF ERSOY
Vuslat – Recaizade Mahmut Ekrem.
ELEŞTİRİ TÜRÜNÜN ÖZELLİKLERİ VE TEMSİLCİLERİ Piribeyli Lisesi HAZIRLAYAN: YASİN MAYA 11/TM SINIFI NO:139 Piribeyli Lisesi HAZIRLAYAN: YASİN MAYA 11/TM.
HAZIRLAYAN: NİSANUR AKINCI 11-E 266
ALİ CANİP YÖNTEM ( ).
SERVET-İ FÜNÛN EDEBİYATI
Aruzu ustaca kullandığı , ulusal duyguları ön plana çıkardığı vatan millet konuları şiirleri ile ün yapmıştır. Milli Edebiyat akımının ilkelerini benimseyen.
Selanik’te yaşadığı yıllarda şiire başlamış, sonraları Agah Kemal takma adıyla Servet-i Fünun’u destekleyen yazılar kaleme almıştır. Sonraki yıllarda.
YAKUP KADRI KARAOSMANOĞLU.  27 Mart 1889’da Kahire’de doğdu,  Babasının adı Abdulkadir Bey,  Annesinin adı İkbal Hanım’dır.
AHMET HAŞİM ( ).
Hikaye.
TANZİMAT EDEBİYATI II. DÖNEM
CUMHURİYET DÖNEMİNDE ÖĞRETİCİ METİNLER DENEME. GENEL ÖZELLİKLER 1.Öğretici metinle bakımından Cumhuriyet döneminde büyük ilerlemeler kaydedilmiştir 2.Cumhuriyet.
TEVFİK FİKRET (
SÜLEYMAN NAZİF ( ).
SERVETİFÜNUN EDEBİYATI
TANZİMAT EDEBİYATI’NIN OLUŞUMU
HÜSEYİN CAHİT YALÇIN (1875_1957) Aslen İstanbullu olan babasının memur olarak bulunduğu Balıkesir’de doğdu. Mekteb-i Mülkiye’yi bitirdikten sonra Maarif.
SERVET-İ FÜNUN EDEBİYATI
HÜSEYİN SUAT YALÇIN. ■Hüseyin Cahit Yalçın'ın ağabeyi. Tıbbiye'yi bitirdikten sonra (1886), bir süre Midilli ve İstanbul'da hekimlik yaptı. Uzmanlık.
TANZİMAT EDEBİYATININ GENEL ÖZELLİKLERİ. TANZİMAT EDEBİYATININ GENEL ÖZELLİKLERİ Divan edebiyatına bir tepki kişiliğinde doğan Tanzimat edebiyatı;Divan.
Edebiyat,sanat,siyaset,ticaret,spor gibi alanlarda başarılı olan; insanlık adına faydalı işlerde bulunan insanların hayatlarının.
YAHYA KEMAL BEYATLI ( ). Selanik’te yaşadığı yıllarda şiire başlamış, sonraları Agah Kemal takma adıyla Servet-i Fünun’u destekleyen yazılar kaleme.
OSMAN HAMDİ BEY HAZIRLAYAN AHMET REŞİT BOSTANOĞLU.
FECR – İ ÂTİ TOPLULUĞU ( 1909 – 1912)
10edebiyat.net. Tanzimat'tan önce roman kavramına yabancı olan toplumumuzda hikâye kavramı, halk hikâyeleri ve mesnevilerle bir tutulmuş, bir bakıma halk.
Alt Başlık. ELEŞTİRİ NEDİR?  Şiir, tiyatro, hikâye, roman, resim, heykel, film gibi bir sanat veya düşünce eserinin, zayıf ve güçlü yönleri göz önünde.
( ) HAYATI Yakup Kadri Karaosmanoğlu, 1889 yılında Mısır’ın Kahire şehrinde doğmuştur. Sanat hayatına Fecriati topluluğunda başlayan sanatçının,
Biyografi.
SOHBET (SÖYLEŞI). SOHBET NEDIR?
Sohbet (Söyleşi).
Sunum transkripti:

SERVET-İ FÜNUN EDEBİYATI (EDEBİYAT-I CEDİDE)

SERVET-İ FÜNUN EDEBİYATININ OLUŞUMU Servet-i Fünun Edebiyatı, ll.Abdülhamit'in baskıcı döneminde oluşmuş ve sona ermiştir. İstibdat döneminde, Tanzimat'ın ve I. Meşrutiyet'in özgürlük ortamı sona ermiştir. Osmanlı İmparatorluğu dıştaki başarısızlıklarını ört bas etmek için, içteki özgürlükleri ortadan kaldırmış ve tüm eleştirileri yasaklamıştır.

Güçlü bir "jurnal" sistemi yaratarak aydınları, yurtseverleri sindirme yoluna gitmiştir. Çıkmakta olan gazete ve dergilere ağır bir sansür uygulayan istibdat yönetimi, özgür düşünceyi yok etmiş, içe kapanık, karamsar, sinik bir aydınlar toplumu yaratmıştı. 1896'ya gelindiğinde Tanzimat I. ve ll. Dönem yazarlarının bir kısmı ölmüş, bir kısmı edebiyat yaşamını tamamlamış, bir kısmı da sinmiştir. Ortada bir edebiyat boşluğu meydana gelmiştir.

Recaizade Mahmut Ekrem, “Malûmat” dergisinde yazan Muallim Naci izleyicileriyle kafiyenin göz için mi, kulak için mi olduğu tartışmasına girişir ve bu gazeteye karşı cevaplarının bir kısmını Servet-i Fünun dergisinde yayınlar. Servet-i Fünun, Recaizade'nin Mekteb-i Mülkiye'den öğrencisi olan Ahmet İhsan Tokgöz tarafından 1891’den beri çıkarılmaktadır.

Recaizade,Galatasaray Lisesi’nden öğrencisi olan Tevfik Fikret'i derginin yazı işleri müdürlüğüne getirir. O sırada başka dergilerde yazan ve Recaizade tarafını tutan diğer gençlerin de 1896'da bu dergi çevresinde toplanmasıyla Servet-i Fünun, bir edebiyat-sanat dergisi kimliği kazanır ve “Edebiyat-ı Cedide” topluluğu oluşur. Recaizade M.Ekrem TEVFİK FİKRET

1901’de Hüseyin Cahit Yalçın'ın "Edebiyat ve Hukuk" adlı çevirisi nedeniyle dergi kapatılınca Servet-i Fünun edebiyat topluluğu da dağılır.

BAŞLICA SANATÇILARI: Tevfik Fikret, Cenap Şahabettin, Halit Ziya, Mehmet Rauf, Süleyman Nazif, Hüseyin Cahit Yalçın, Ahmet Hikmet Müftüoğlu, Faik Ali, Celâl Sahir Erozan, Hüseyin Suat, Hüseyin Siret CENAP ŞAHABETTİN HALİT ZİYA UŞAKLIGİL MEHMET RAUF TEVFİK FİKRET SÜLEYMAN NAZİF HÜSEYİN CAHİT YALÇIN AHMET HİKMET CELAL SAHİR

Hüseyin Rahmi Gürpınar ve Ahmet Rasim bu dönemde eser vermelerine rağmen topluluk ilkelerinden uzak ve halka yönelik kişilerdir

Servet-i Fünun yazar ve ozanları eğitimlerini kolejlerde tamamlamış kişilerdir. Batı edebiyatını, özellikle de Fransız edebiyatını bu okullarda öğrenmişler, Batı sanat zevkiyle yetişmişlerdir. Servet-i Fünun sanatçıları Batı uygarlığına, özellikle Fransa’ya hayrandırlar. Ülkenin batılılaşma yoluyla kalkınacağına inanmışlar, orada sanat ve bilim adına ne buldularsa Türkiye'ye aktarmaya çalışmışlardır .

Baskı yönetimi, Tanzimat Edebiyatı ile başlayan "toplum için sanat" anlayışına ağır bir darbe indirmiş, sanatçıları toplumsal sorunları işlemekten uzaklaştırmış ve onları “sanat için sanat" ilkesini benimsemeye zorunlu kılmıştır. Bu görüşü benimsemelerinin bir sonucu olarak halka seslenmek düşünülmez, seçkinlere özgü bir edebiyat geliştirilir.