HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EFQM MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞTİMDE MÜKEMMELLİK MODELİ
Advertisements

STRATEJİK PLAN STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ
Ulusal Afet Müdahale Yapılanması ve SAR Operasyon Yönetimi
HACETTEPE MALİYE TOPLULUĞU
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
MODÜL 4 Organizasyon.
YÖNETİM İŞLEMİNİN FONKSİYONLARI
YÖNETİCİ. YÖNETİCİ KİMDİR ?  Bir kuruluşun başında bulunan, konusuna hakim, hedefleri olan, emrindeki personeli istenilen hedefe ulaştırmak için çalıştırabilen.
Yerel Yönetimlerde Yeniden Yapılanma Perspektifi
ORYANTASYON Doç. Dr. Hanifi BİNİCİ
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
PROJENİN PLANLANMASI 1.
MUHASEBENİN TEMEL KAVRAMLARI
Kuvvet Alan Analizi.
10. Sınıf 9 nolu kazanım etkinliği
 BÜTÜNLEŞME Çevrenin taleplerinin karşılanması için gerekli bölümler arasındaki birliğin kalitesini ifade etmektedir. Bu tanım, bağımsız birimler arasındaki.
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI KALİTE YÖNETİMİ.
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
24 Kalite yönetimi.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İİBF TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS NOTLARI
Kalite Temsilcisi Handan KUZPINARI
Risk Yönetimi KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı.
Stratejik Planlama. Stratejik Planlama-1 A: İşi doğru yapma B: Doğru işi yapma A: Etkinlik B: Etkililik.
EŞGÜDÜMLEME FONKSİYONU
PERFORMANS YÖNETİM SİSTEMİ. Amacımız Sistem : Değerlendirme sistemine sistematik, kirterleri tanımlı bir yaklaşım sağlamak. Çalışanların hangi kriterlere.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
Üniversite – Sanayi İşbirliği Çankırı Karatekin Üniversitesi 13 Haziran 2013 KAZIM YALÇINOĞLU Orta Doğu Teknik Üniversitesi Seri Girişimci- Sanayici.
Stratejik Yönetim.
İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI KALİTE POLİTİKASI.
2006 – 2011 STRATEJİK PLAN SUNUMU
Pazarlama Yönetimi Süreci
İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI KALİTE YÖNETİMİ.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Strateji Geliştirme Başkanlığı
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI “Dünden Bugüne Çalışmalarımız” “KALİTE”
İnsan Kaynakları Yönetiminin
SLAYT 1 DOK 322 – Bahar 2006 DOK 422: Bilgi Ağları Yaşar Tonta Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Kamu Kuruluşlarında Stratejik Yönetim
KalDer ve Mühendislik Eğitiminden Beklentiler Dr. Aydın Kosova, 20 MAYIS 2004 KalDer : Centrum İş Merkezi, Aydınevler San. Cad. No: 3 Küçükyalı İstanbul.
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
YÖNETİMİN ALT İŞLEVLERİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Strategic Business Planning for Commercial Producers
TKY PROGRAMINI UYGULAMA TKY FELSEFESİ TKY UYGULAMASINDAKİ TEMEL İLKELER TKY.
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.
Kamu Yönetiminin Yapısal Görünümü ve Sorunları. Organizasyon Sorunları Sistem coğrafi ve örgütsel olarak merkeziyetçi bir yapıya sahiptir. Bunu aşmak.
KARİYER GELİŞTİRME.
YÖNETİM SORUMLULUĞU. Yönetim Kalite politikasını oluşturmuştur. Yönetim kalite politikasında belirlenen değerlere sadık kalmayı taahhüt etmiş ve politikasını.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
1. İnsan kaynakları yönetimine giriş
Örgütsel sosyalizasyon ve kariyerler
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
KİTAP: PROF.DR. BÜLENT KOBU
Şirket Adı İş planı sunusu.
İnsan Kaynakları Yönetiminin
TKY UYGULAMASI.
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Matriks Organizasyon Yapısı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
STRATEJİK YÖNETİM SİSTEMİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
Eşgüdümleme ve Kontrol
Sunum transkripti:

HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ Daha İleriye… En İyiye… HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI

KALİTE POLİTİKASI Değişim ve gelişim olduğuna göre kalite politikasının, Saptanması Kuruluşta yer etmesi Gereklerinin hayata geçirilmesi üst yönetimin kaçınılmaz sorumluluğudur.

Kalite uğraşının tanımı, kalite politika ile belirginleşir. Bu politikanın anlaşılma ve yerine getirilme derecesi, kuruluşun üst yönetiminin, bu politikanın gerçekleşmesine kendini ne ölçüde adadığına bağlıdır!

Kalite politikasının oluşturulması başkalarına bırakılmayacak kadar önemlidir. Bu yetki daha alt düzeylere devredilemez. Herkesin görevini nasıl ve en iyi yerine getireceği yolunda kavram birliği yaratılmalıdır. Kuruluşun kalite politikasının olmadığı yerde, herkes aklına geleni yapar. Kalite politikası, politikaya ne denli uyulduğunun da denetlenmesini içermelidir. Kalite politikası saydam olmalıdır.Herkesi ne olduğunu bilmeli ve inanmalıdır.

Kalite politikası, açık seçik olmalıdır, herkes anlamalı Kalite politikası, açık seçik olmalıdır, herkes anlamalı. Gereklerini yerine getirmeli ve çabalara katkıda bulunmalıdır. Kaliteyi daha iyiye götürmek açısından katılımcılığa götürmek açısından katılımcılığa açık ve özendirici olmalı fakat kaytarma ve kaçamak kapılarını kapatmalıdır. Her kuruluşun kalite politikası ve bu politikanın gerektirdiği uygulamalar, yazılı belgelere dönüştürülmelidir. Kaliteyi geliştirmek yolunda istek yaratmak başarının en önemli adımıdır.

BAŞLAMADAN BİLİNMESİ GEREKENLER 1-Amaçlara Bağlılık; Yönetim, en baştan davranışları ile amaçlara bağlılığını kanıtlamalıdır.Herkes kuruluşun hizmetini sürekli geliştirmek yolundaki kararlılığının geçici olmadığına inanmalıdır.

2- Uzun Süreli Üstlenme; Rekabet edilebilir bir kalite sisteminin gereklerini yerine getirmek, bir kezle sınırlı bir çaba değildir.Sürekli olarak denetlenmeli ve eksiklikler giderilmesi sürekli olmalıdır. 3- Kararlılık; Yönetim sözlerinin ömrü kısa olmamalıdır. Sorunlarla yüz yüze gelindiğinde, kaçamaklar ve özürler aranmamalıdır.Yönetim baştan sorunları görebilmeli, çözümü için insan, para, zaman türünden kaynaklara olan ihtiyacı tartmalıdır.

4- TKY uygulaması herkesi içerir; Kalite sistemi bir kuruluşu tümüyle ilgilendirir. Yalnızca bazı bölümlerde o kalite düzeyini ve verimi artırmaya çalışmak anlamsız ve boştur.

TKY’ de amaçlara giden yol ”nirengi noktalarıyla” aşamalandırılmalı ve uygulamalar belirlenmiş yöntemlere dayandırılarak, rotanın izlenmesi sağlanmalıdır. Yukarıdaki nedenlerle: 1-Kuruluşun kalite politikasının amaçları somut olmalıdır. 2-Amaçlara giden yol aşamalandırılmalıdır. 3-Amaçlardan sapmalar gözlenmelidir. 4-Uygulamalar belirgin yöntemlere dayandırılmalıdır.

AMAÇLAR AÇIK SEÇİK VE GERÇEKÇİ OLMALIDIR. BAŞARI DERECELERİ ÖLÇÜLEBİLİR VEYA KARŞILAŞTIRILABİLİR OLMALIDIR. AMAÇLAR HERKESİN KATKIDA BULUNABİLECEĞİ ALT HEDEFLERE DÖNÜŞTÜRÜLMELİDİR.

Amacı olmayan bir kuruluşun kalite politikası dayanaktan yoksundur Amacı olmayan bir kuruluşun kalite politikası dayanaktan yoksundur. Çünkü amacın tanımı olmadan, başarının tanımı olamaz. Amaç denizdeki fener gibidir, rotayı saptamaya yarar. Fener çok uzak ise, feneri görmek ve rota üstünde kalmak zorlaşır; hatta rota kolaylıkla kaybedilebilir.

Amaçlara bağlılığın en büyük destekçisi ise KARARLILIKTIR. Kararlılığın anlamı açık mı?(Kimden ne bekliyor) Değişiklikleri kim destekliyor?(Bu kişinin kurum içindeki yeri ne) Değişikliğin akla yatkın nedeni var mı? Kurumun örgütsel yapısı ve yönetim biçimi değişikliklere uygun mu? (Karar alınması ve bunların alta aktarılması) Üst yönetim kendi yaklaşımını nasıl buluyor?

ÜST YÖNETİM ÇOK KARARLI OLABİLİR ÜST YÖNETİM ÇOK KARARLI OLABİLİR. ÖNEMLİ OLAN ALT DÜZEYDEKİ PERSONELİN “NEYİN YAPILMAYA KARARLI OLUNDUĞUNU” BİLMESİDİR.

AYRINTILARA GÖSTERİLEN ÖZENDİR. Sonuç olarak kalite; AYRINTILARA GÖSTERİLEN ÖZENDİR. AYRINTILARA İNMEYEN VE AYRINTILARLA UĞRAŞMAYI SEVMEYEN KURULUŞLAR, TOPLAM KALiTE ÇABALARINDA BAŞARILI OLAMAZLAR.