Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Günlük Plan Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Advertisements

Resimlerin Kullanımı.
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
Öğretim Etkinlikleri Modeli
Doç.Dr. Bülent ÇAVAŞ Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
Proje Tabanlı Öğretim (Proje Temelli Öğretim)
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Hızlandırılmış Öğrenme
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öykü Tabanlı Öğretim The Storyline Method
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Devinişsel Hedeflerin Sınıflandırılması
Gözleyerek Öğrenme Kuramı
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ Murad TİRYAKİOĞLU.
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Devinişsel Hedeflere Ulaşma Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Buruner’in Bilişsel Gelişim Kuramı
Örnek Olay Yöntemi (Örnek Olay İncelemesi)
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Temel Kavramlar ve İlkeler
Vygotsky’nin Bilişsel Gelişime İlişkin Görüşleri
Eğitimde Program Geliştirme
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
Uzaktan Eğitim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Uzaktan eğitim, öğrenme ve öğretme süreçlerinin farklı yerlerde gerçekleştiği, öğrenenle öğretenin çoğu zaman.
Çoklu Ortamda Öğrenme Modeli
İkili Kodlama Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyı.
Gestalt Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Temel Kavramlar ve İlkeler
Öğretim Teknolojisinin Tarihsel Gelişimi
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Buluş Yoluyla Öğrenme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Yaratıcı Düşünme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Probleme Dayalı Öğrenme
Programlı Öğretim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Bilişşsel Yük Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Vygotsky’nin Bilişsel Gelişime İlişkin Görüşleri.
Vygotsky’nin Bilişsel Gelişime İlişkin Görüşleri
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM STRATEJİLERİ Doç. Dr. Berna Aslan
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Sunum transkripti:

Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık Sunuş Yoluyla Öğrenme Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık

Sunuş yoluyla öğrenme modeli David Ausubel tarafından buluş yoluyla öğrenmeye alternatif olarak ortaya atılmıştır.

Buluş yoluyla öğrenmeye göre öğrenenler hangi bilginin gerekli, hangisinin gereksiz olduğuna karar veremeyebilecekleri için öğretim sunulanın alınması biçiminde tasarlanmalıdır.

Sunuş yoluyla öğrenme modeli “alış yoluyla öğrenme” olarak da adlandırılmaktadır. Modelin adı öğreten açısından bakıldığında sunuş, öğrenen açısından bakıldığında ise alış yoluyla öğrenmedir.

Sunuş yoluyla öğrenme modelinin özü, bilginin düzenlenerek uygun materyaller eşliğinde genelden özele doğru öğrenenlere sunulmasıdır.

Sunuş yoluyla işlenen bir dersin üç temel aşaması bulunmaktadır Sunuş yoluyla işlenen bir dersin üç temel aşaması bulunmaktadır. Bu aşamalar şunlardır: Ön organize edicilerin sunulması, Yeni konunun sunulması, Bilişsel örgütlenmenin güçlendirilmesi

Ön organize edicilerin sunulması aşamasında öğrenenlere konu ile ilgili genel bir çerçeve çizilir. Böylelikle konu ile bilgileri yerleştirebilecekleri bir yapı oluşturulur. Bu aşama ayrıca ön öğrenmelerle yeni öğrenilecek bilgiler arasında bağlantıların kurulmasına yardımcı olur.

Yeni konunun sunulması aşamasında öğrenilmesi beklenen bilgi genelden özele doğru örgütlenmiş biçimde sunulur.

Bilişsel örgütlenmenin güçlendirilmesi aşamasında ise eski ve yeni öğrenmeler arasında kurulan bağların güçlendirilmesine, öğrenilenlerin anlamlandırılmasına yönelik etkinlikler yapılır.

Sunuş yoluyla öğrenmenin etkili olabilmesi için sunulan bilginin öğrenen tarafından anlamlandırılabilmesi gerekmektedir. Bu yüzden yeni bilginin birden fazla duyu organını uyaracak şekilde, örnekler verilerek sunulması önemlidir.

Kaynaklar Senemoğlu, N. (2005). Gelişim Öğrenme ve Öğretim, Kuramdan Uygulamaya. Gazi Kitabevi, Ankara.