AK4086 (eski kodu Mak433) MOTORLAR Seçmeli ders olarak sunulan bu dersin verilmesinde (sunuluşunda ) şu soruların yanıtı aranmaya çalışılmıştır. Öğrenci.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HEKİM ADAYI OLARAK İŞARET DİLİNİN ÖĞRENİLMESİ VE ÖĞRETİLMESİ
Advertisements

HAZIRLAYANLAR Sinan ALAGÖZ Dilek ÖZSERİN Abdullah BODUR Ali KARABULUT
Hazırlayanlar Prof. Dr. Fevziye AKÖZ (YTÜ)
BTÖ 303 İşletim Sistemleri ve Uygulamaları Dersi
Bitirme Çalışması Çevre Mühendisliği Bölümü Bölüm Başkanı Prof. Dr. Yüksel ARDALI
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
ELEKTRONİĞE GİRİŞ LABORATUVARI /BAHAR DÖNEMİ
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
İlk hareket ve kontrol sistemleri
Temel Bilişim Eğitiminde Enformatik Bölümlerinin Rolü
Meslek Yüksekokulu Akademik Genel Kurul Toplantısı 11 Haziran 2013 Çankırı.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ. Yaz Dönemi Öğretiminin Tanımı ve Amacı MADDE 5-(1) Yaz Dönemi Öğretimi, bir eğitim öğretim yılının güz ve bahar yarıyıllarının dışında,
DİKEY GEÇİŞ SINAVI (DGS)
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR.
Petrolden elde edilen sıvı yakıtların sınırlı rezervlerine rağmen, dünyada otomotiv sektörü hızla gelişmektedir. Bu gelişmeye paralel olarak oto yakıtlarının.
PERFORMANS YÖNETİM SİSTEMLERİ DERSİ
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
HARRAN ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ MAKİNA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
Prof.Dr. Kırali MÜRTEZAOĞLU Mühendislik Fakültesi Dekanı
Yrd. Doç. Dr. Emre SÜMER Aralık-2011
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
Yrd.Doç.Dr.Mehmet Akif Ocak.  Oyun ve oyunun özellikleri  Oyunun psikolojik ve sosyolojik incelemesi  Bireylerin gelişimsel özellikleri ve oyun ilişkisi.
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi Müdürlüğü (YUZEM) tarafından koordine edilmektedir. Üniversitemiz birinci.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
BİLG 223 AĞ İŞLETİM SİSTEMLERİ 1
SİSTEM MÜHENDİSLİĞİ (ZYS 419) DERS SUNUMLARI PROF. DR
MERSİN ÜNİVERSİTESİ. Yaz Dönemi Öğretiminin Tanımı ve Amacı MADDE 5-(1) Yaz Dönemi Öğretimi, bir eğitim öğretim yılının güz ve bahar yarıyıllarının dışında,
Trabzon Bölge 9. Sınıf Anketleri
DERS: Sosyal Bilgiler ÜNTE: Uzaktaki Arkadaşlarım SINIF: 4/A
BİLG 224 AĞ İŞLETİM SİSTEMLERİ II Öğr. Gör. Mustafa SARIÖZ.
Zaman ,ortam, hız, ısı geçişi
BİLG 224 AĞ İŞLETİM SİSTEMLERİ II Öğr. Gör. Mustafa SARIÖZ.
DERSİMİZİN ADI NEDİR?.
BIL MOBiL PROGRAMLAMA TEKNiKLERi
Hangi Liselere Gidebilirim?
Girişimcilik ve Proje Yönetimi
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
MODELLER.
SG501-Siber Güvenliğe Giriş
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM ETKİNLİĞİ.
Özgür yazılım nedir?. Enver ALTIN
UZAKTAN EĞİTİMDE DEĞERLENDİRME Amine Mirzaoğlu. DEĞERLENDİRME: Ölçme sonuçlarının bir ölçütle karşılaştırılma işine değerlendirme denir. Örneğin : Sınavdan.
Staj Bilgilendirme 2017 Makina Mühendisliği Bölümü Staj Komisyonu
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ
Giyim Üretim Teknolojisi Programı
Sakarya Üniversitesi Çevre Mühendisliği Bölümü
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ
Motorlarda Termodinamik Çevrimler
5) Emme ve Eksoz Sistemleri
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
Öğretimin Planlanması
UYGULAMALI MÜHENDİSLİK DENEYİMİ DERSİ
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLAR
Değişkenler Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Genel Kavramlar
Staj Bilgilendirme 2018 Makina Mühendisliği Bölümü Staj Komisyonu
Sakarya Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümü
Sakarya Üniversitesi Çevre Mühendisliği Bölümü
Sunum transkripti:

AK4086 (eski kodu Mak433) MOTORLAR Seçmeli ders olarak sunulan bu dersin verilmesinde (sunuluşunda ) şu soruların yanıtı aranmaya çalışılmıştır. Öğrenci motorlar dersini neden öğrenmek ister ? Bölüm yada öğretim üyesi bu dersi öğrencilerin almasını neden istemektedir? Bu ders bölümde uzun yıllar neden açılamamıştır ? Son sınıf ve son yarıyılda mühendis adayına dersin sunumunda nasıl bir yöntem izlenmelidir? Mühendis adayının derse katılımı nasıl sağlanmalıdır ? Ders geçmeyi belirleyecek kriterler nasıl olmalıdır ? Sorular ne şekilde olmalıdır ? Yarıyıl sonunda mühendis olarak hayata atılacak öğrenci, bu dersi almak ile almayan arkadaşlarına kıyasla hangi artı donanımlara sahip olabilecektir? 2004 Yılında dersin açılmasını isteyen üç- beş kişilik bir öğrenci gurubu ile rahat bir ortamda yukarıdaki soruların yanıtı aranmıştır. Toplantı sonunda guruptan iki öğrenciye Diğer okullarda motorlar dersi nasıl veriliyor ? Ders dokümanları nelerdir? Makine Mühendisi adaylarına bu ders nasıl verilmelidir.? Sorularının yanıtlarını arayan bir çalışma yapması istenmiştir yılı bahar döneminde başlatılan, yukarıdaki sorulara ve öğrenci beklentilerine yanıt olan yeni uygulama, bahar yarıyılında 3+0 seçmeli ders olarak sürdürülmektedir. Dersin işlenişi aşağıdaki kaynaklardan derlenmiş ( her yıl yeni kaynaklar ilave edilerek) bilgilerin özet olarak sunulması ve konuya yakın soruların sınıfta sorulup; verilen her yanıtın ardından Neden soruları tekrar sorularak daha önceki derslerde öğrendiği bilgilerle bağlantı kurması, söylediklerinin mühendis olarak anlamlı olması, topluluk içinde gerekçelerle düşüncesini açıklama alışkanlığı kazandırılması hedeflenmektedir. Ayrıca her öğrenci gurup içinde yada tek olarak bir sunum hazırlayıp arkadaşlarına sunmaktadır. Bu sunumlar diğer arkadaşları ve benim tarafımdan değerlendirilip %20 oranında yıl içi notuna etki ettirilmektedir. Bu sunumlar elektronik ortamda bir sonraki dersi seçen öğrencilere verilmektedir. Sene sonunda alınan eleştirilere göre içerik ve sunumlarda iyileştirmeler yapılmaktadır. Sınavlarda sorularda kitap dilinden ayrılarak günlük yaşantının içinde karşılaşacağı dilden sorular sorulup; gerekçeli yanıtlar istenmektedir. Sorulardan bazıları ekte verilmiştir. Aynı sorular ve bir önceki yıl sorulan sorular bağlayıcı olmamak kaydı ile sene başında öğrencilere de verilmektedir. Öğrencilere sınıfta verilen bilgilerin yeterli olmadığı özetin özeti şeklinde değerlendirilip; kaynak kitaplardan bir tanesini edinmeleri istenmekte ve öğrencilere mühendis adayı olarak seçme olanağı verilmektedir.

BAHAR DÖNEMİ MOTORLAR ( Mak_4086 ) DERSİ = NEDEN, NEDEN, NEDEN !!! a) Ders içeriğinin haftalara dağılımı: İçten yanmalı motorların çeşitli kriterlere göre sınıflandırılması (çalışma prensipleri, çevrimler, soğutma, yağlama, yakıt, silindirlerin dizilişleri, doldurulma prensipleri ve subap sistemlerine göre ) Motorları karakterize eden değerler ve bunların belirlenmesi (güç, moment basınç,yakıt harcamı ve adlandırma esasları…) Motorlarda silindir içindeki dolgu değişim olayları, motor konstruksiyonunun ve çevre koşullarının motor verimine etkileri. Enerji verimliliği ve yasal sınırlamalar, yeni arayışlar Motorlarda kullanılan yakıtlar ve yanma olayı, alternatif yakıt arayışları Motorlarda kullanılan yakıt besleme sistemleri, araçlarda kullanılan motorların özelliklerini belirten tanıtıcı kısaltmalar ve anlamları Motorlarda kullanılan malzemeler, kendilerinden beklenen özellikler, ülkemizde motor malzemeleri üreten firmalar ve ürünleri Motorlarda kullanılan soğutma, yağlama sistemleri ve sonradan önerilen katkılar-temizleyiciler Günümüzde motor teknolojilerinin dünya üzerinde dağılımı, nedenleri ve Motorlardaki gelişmeler ve yeni teknolojiler, ECU nin ve elektroniğin yeni motorlardaki yeri ARA SINAV Motorlarda verimin tüketici ve yöneticilerdeki algılanma şekli; getirilen sınırlamalar, özendirmeler ve çevre duyarlılığı, motor test düzenleri Motor konstruksiyonunun mühendislik gözü ile değerlendirilmesi (analiz ve sentez sistematiği) arıza belirleme sistematiği ÖĞRENCİ SUNUMLARI 14. ARA SINAV b) Değerlendirme: 1. Vize (0,15)+ 2.Vize (0,15)+ Öğr.sunumu (0,2)+ Final (0,5) c) Her öğrenci veya öğrenci gurubu motor veya motor kullanım alanları ile ilgili 20 dakika bir sunumu sınıf arkadaşlarına yapmak zorundadır d) Kaynaklar: -İçten Yanmalı Motorlar(Prof. Dr.(İsmail Hakkı ÖZ,Oğuz Borat Ali Sürmen) -İçten Yanmalı MOTORLAR ( Prof. Dr. O. BORAT, Prof. Dr. M. BALCI, Prof. Dr. A. SÜRMEN Gazi Üni. Teknik Eğitim Fak. Matbası) -Pistonlu Motorlar ( Prof. Dr. Behçet SAFGÖNÜL İTÜ. Mak fak. Matbası) -Günümüzde Otomotiv Teknolojisi ( And Yüce, Shell in baskısı ) - Milli Eğitim Basım evinde satılan çeşitli teknik lise yardımcı kitapları - Daha önceki yıllarda bölüm öğrencilerin hazırladığı çeşitli sunum CD ler - ve çeşitli motor ve otomobil fabrikalarının siteleriwww.obitet.gazi.edu.tr Başarılar Dilerim Dr. Atilay YEŞİL

MOTORLAR_2010_1 MOTORLARIN SINIFLANDIRILMASI ZAMANLARINA GÖRE: İKİ VE DÖRT ZAMANLI ÇEVRİMLERİNE GÖRE: OTTO,DİZELVE KARMA TASARIM ŞEKLİNE GÖRE: silindir,subap,yanma odası vb SIRA MOTOR, V MOTOR vd, YATIK MOTOR YILDIZ MOTOR, BOSÖR MOTOR, VANKEL MOTOR SOĞUTMA ŞEKLİNE GÖRE: hava ve su soğutmalı Yakıt hazırlama (KARIŞIM) şekline göre: Karbüratörlü,direk ve indirek püskürtmeli Silindirlerin Doldurulma Şekline Göre: normal emişli, aşırı doldurmalı !! YAKIT CİNSİNE GÖRE:

DÖRT ZAMANLI BENZİNLİ MOTOR

A

İKİ ZAMANLI HAVA SOĞUTMALI

DÖRT SİLİNDİRLİ SIRA MOTOR

AUDI 1.9 TDI

ALTI SİLİNDİRLİ V MOTOR

OTOMOBİL MOTORLARINDAKİ TEKNOLOJİK GELİŞMELER

BEŞ SİLİNDİRLİ YILDIZ MOTOR

MOTORLAR_2010_1 MOTORLARIN SINIFLANDIRILMASI DÖRT SİLİNDİRLİ BOKSÖR MOTOR

Üç yüzlü dönel piston trokoid eğri yüzeyli gövde