Pazarlama Nedir? Pazarlama, tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılamak için, dağıtım, fiyat ve tutundurma çalışmalarının kullanılarak ürün ve hizmetlerin.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Küçük İşletmeler için Pazarlama Araçları
Advertisements

PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Kurumsal Gelişim İçin Araştırma Projesi Hazırlama
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
REKLAMCILIK Hafta 5.
Girişimci: Candan İŞVEREN
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
Pazarlama Planı Pazarlama planı, iş planı içinde yer alan, pazarlama amaç, strateji ve faaliyetlerini belirleyen yazılı belgedir. Pazarlama planı, «pazarlama.
Fatih Tuncer HATUNOĞLU İletişim Yazılım Genel Müdürü Mart, 2013 BURSA
Sizin sosyal medya danı ş manınız olarak Markanız için sosyal medya stratejilerinin olu ş turulması ve yönetimini yapıyoruz. Ayrıca kriz durumlarında.
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
İŞLETMELERDE PAZARLAMA YÖNETİMİ 1
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
Fiat’ın 1899’dan günümüze kadar kullandığı logolar…
YONT 401 BİRİNCİ BÖLÜM GÜNÜMÜZ İŞLETMELERİNDE ENFORMASYON SİSTEMİ
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
HAFTA I.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
3. Üretim Sistemi Geliştirme Planı ve Üretim Planının Hazırlanması
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
İnsan Kaynakları İnsan kaynakları yönetimi pek çok stratejik misyon ve vizyonu temsil etmekle birlikte, klasik personel yönetiminin dar kalan idari fonksiyonlarının.
ENM 509 ÜRETİM SİSTEMLERİ PLANLAMASI
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Medya Araçlarının Yararları Ve Zararları
İş planı hazırlama BAŞLIYORUZ....
İNOVASYON.
KOBİ YÖNETİMİ SORUNLARA CÖZÜMLER 4. Bölüm.
İşletmeyi neden kurarız ?
Yrd. Doç. Dr. Alparslan ÖZMEN
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ
Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme
Kamu Ar-Ge Fon Kaynaklarına Erişim
İŞLETMELERİN KURULUŞU
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Ders 8 Temel Analiz Hüseyin İlker Erçen
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
ÜRET İ M VE ÜRET İ M YÖNET İ M İ KAVRAMLARI.  Üretim:" İ nsan ihtiyaçlarını kar ş ılamak amacıyla mal veya hizmetlerin meydana getirilmesi i ş lemidir."
TURİZM PAZARLAMASI PLANLAMASI.
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Ki ş inin ya ş amı boyunca edindi ğ i i ş e yönelik deneyim ve faaliyetlerle ilgili algıladı ğ ı tutum ve davranı ş lar dizisidir.
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
F.Dilvin Taşkın.  Nakit akışı tahminlerinde kavramsal konular.
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
1. “turizm işletmesinin ya da turizm bölgesi yönetiminin gelecek dönemlerde yapılacaklarla ilgili konularda bugünden karar vermeleri” 2.
İşletme Yönetimi Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü.
Pazarlama Çevresi.
Yrd. Doç. Dr. Ş ule Aydın Turan POSTMODERN EKOL: Temel Yetenek, DKK, Şebeke Örgütler.
Pazarlama Kontrolü ve Sosyal Sorumluluk
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
PAZAR ARAŞTIRMASI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
İŞLETMELERİN KURULUŞU
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
10. Ekler: Metin olmayan tüm dokümanları kapsar. Örneğin: - Finansal belgeler ve hesaplamalar - Çalışma tabloları - Ürün / hizmet şartname diyagramları.
Tedarik Zinciri Yönetimi:
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
HEDEF PAZAR.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
Hizmet Pazarlamasında Fiyat Kavramı
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
Sunum transkripti:

Pazarlama Nedir? Pazarlama, tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılamak için, dağıtım, fiyat ve tutundurma çalışmalarının kullanılarak ürün ve hizmetlerin hareketini etkin biçimde sağlayan eylemlerdir. Pazarlama kavramı, tüketici odaklı bir yaklaşımdır ve rakiplerden daha iyi bir biçimde tüketici ihtiyaçlarına hizmet edebilme ilkesini benimser.

Pazarlamanın Özellikleri Pazarlama Planı Tüketici yönlülük •Tüketiciyi ve ihtiyaçlarını tanımlar. Tüm kararların odak noktasını tüketici oluşturur •Pazarlama eylemleri hizmet/üretim, finans, personel, yönetim gibi diğer işletme fonksiyonları ile uyumlu olmalıdır •İnsanlar ve ihtiyaçları değişmektedir. Bu değişimler en açık ve en iyi biçimde kendini pazarda gösterir. O halde girişimciler de değişebilmelidir •Misyon yeni oluşumlardan yararlanmaya ve uyum sağlamaya olanak verecek şekilde geniş düşünülmelidir •Kısa dönemli kârlardan daha çok uzun dönemli kârların düşünülmesine çalışılmalıdır Eylemlerin bütünleşik olması Değişime açıklık Geniş tanımlanmış misyon Kar amaçlılık

Pazarlama Planı İç Çevre Değişkenleri: Bir işletmenin hedef pazardan istediği tepkiyi alabilmesi için bir araya getirilen unsurlara “Pazarlama Karması” denilmektedir. Bu unsurlar şunlardır: Ürün Fiyat Dağıtım Tutundurma

Pazarlama Karması Ürün Fiyat Dağıtım Tutundurma Satışa sunulan hizmet yada fiziksel ürün ile ilgili tüm faktörleri kapsar. Ürün çeşitleri, garantiler, kalite gibi konular bu kapsam içersinde incelenir ve analiz edilir. Bir ürün/hizmetin tüketiciler tarafından tercih edilmesinde belirleyici bir rol oynar. Fiyat belirlenirken maliyet, rekabet, tüketici talepleri gibi konular göz önüne alınır. 2 boyutu vardır: 1. Dağıtım kanalları denilen aracı kuruluşlar 2. Ürünün üreticiden tüketiciye ulaştırılması esnasında gerçekleştirilen fiziksel hareketlerle ilgili olan fiziksel dağıtım Tüketicilere yönelik bilgilendirme ve duyurma faaliyetlerini içerir. Temel olarak, iletişim tekniklerine ve uygulamalarına dayanır. Ürün Fiyat Dağıtım Tutundurma

Dış Çevre Değişkenleri: Pazarlama karması elemanlarının yanında, girişimcilerin etkili olamadığı ve denetleyemediği değişkenler vardır. Bunlara dış çevre değişkenleri denilmektedir.

Pazarlama planı şu 3 temel soruyu yanıtlamak için tasarlanır: Neredeyiz? Şirket hakkındaki bilgiler, güçlü ve zayıf noktalar, rekabet durumu, pazardaki fırsatlar ve tehditler vb. konular ele alınıp incelenir. Nereye Varmak İstiyoruz? •Genellikle bir yıllık bir zaman diliminde, girişimcinin amaçlarını içeren, nereye ulaşmak istediğini cevaplamaya çalışan bir sorudur. Nasıl Ulaşabiliriz? •Uygulanacak pazarlama stratejisi, bu stratejinin ne zaman ve kimler tarafından uygulanacağı, ne kadar harcama yapılacağı sorularına cevap aranmalıdır

Etkin bir pazarlama planı şu özellikleri içermelidir: Şirket misyonunu ve amaçlarını gerçekleştirmeyi sağlayacak bir strateji içermelidir Doğru varsayımlara ve gerçek bilgilere dayanmalıdır Var olan kaynakların kullanımını sağlayabilmelidir (İnsan kaynakları, fiziksel kaynaklar, finansal kaynaklar vb.) Bir kere yapılıp bırakabilecek bir uygulama olmamalıdır. Kısa, basit ve esnek olmalıdır. Performans ölçümlerini içermelidir. Eğer amaçlara erişilememişse, yeni bir strateji ve performans standartları oluşturulmalıdır.

Pazarlama Planı 1.Müşterilerimiz kimlerdir? Nerededir? Ne kadar, neden ve kimden satın alırlar? 2.Rakiplerimiz kimlerdir? Nerededir? Üstün ve zayıf noktaları nelerdir? 3.En büyük rakibimizin kullandığı pazarlama yaklaşımı ve teknikleri nelerdir? 4.Şirketimizin genel amacı nedir? 5.Şirketimizin üstün ve zayıf noktaları nelerdir? 6.Pazardaki fiyat değişmeleri nelerdir? Bu değişimleri ne, kim ve neden başlattı? 7. Rakip ürünler hakkında pazarın tutumu nedir? 8. Ürünlerimiz ve hizmetlerimizin müşterilerimiz için sağladığı yararlar nelerdir? 9. Reklam ve tanıtma çalışmalarımız nelerdir? Hangi yaklaşım daha etkindir? 10. Dağıtımda zayıf ve üstün yönlerimiz nelerdir? Hangi dağıtım konularına odaklanmalıyız?

•DPT Sektör Raporları- ÖİK Raporları Kayıtlı Veriler •Pazar araştırmaları •Mesleki yayınlar •Ticari yayınlar •Teknik dergiler •DPT Sektör Raporları- ÖİK Raporları •İGEME Ürün Profilleri •Borsa kuruluşlarının raporları •Yıllık raporlar •TÜİK üretim, dış ticaret vb. istatistikler Gözlemlenebilir Veriler •Rakiplerin fiyatları •Tutundurma etkinlikleri •Patent başvuruları •Satış gücü geri bildirimi •Rakip ürünleri satın alma •Ürünleri parçalara ayırarak üretim yöntemlerini ve maliyetlerini belirlemeye çalışmak vs. Fırsatlara Dayalı Veriler •Hammadde tedarikçileri •Ekipman tedarikçileri •Ticari gösteriler, fuarlar •Müşteriler (telefonla, yüz yüze, yazışarak) •Ambalaj tedarikçileri •Dağıtım kanalı üyeleri •Taşeronlar •Haber bültenleri •Rakiplerin personeli •Konferanslar •Özel dedektifler

İş Planının Çerçevesi İşletmenin Uygulayacağı Pazarlama Planı Satış ve Pazarlama Çalışmalarında Temel Hedefler Pazarda İlk Yıl Ve Üçüncü Yıl Sonunda Ulaşılması Hedeflenen Bölge ve Pazarı Tarif Ediniz Girişimci öncelikle işletmesinin ilk yılında, daha sonra hedeflediği gelişmeye bağlı olarak ilk 3 yıllık dönem içinde ulaşmak istediği pazarı ve bölgeyi belirlemelidir. Pazar ve bölge kavramı iş fikrinin özelliklerine göre değişebilir. Örneğin hedeflenen bölge, Mahalle, İlçe, İl, Bölge ya da Ülke olabilir.

İşletmenin Uygulayacağı Pazarlama Planı Satış ve Pazarlama Çalışmalarında Temel Hedefler Ulaşılmak İstenen Müşteri Grupları Kimlerdir? İş fikrinin sahip olduğu özelliklere göre (hizmet, tüketim malı, ara mal, sanayi hammaddesi vb.) müşteri grupları kişiler ya da kurumlar olmak üzere çeşitlilik göstermektedir. Bu bölümde müşteri grupları daha detaylı alt gruplar bazında belirlenmelidir. Örneğin ; Çalışan kadınlar, Süpermarketler, Metal eşya imalatçıları vb.

Erkekler de rahatça LIGHT içebilsin diye…

Türkiye'de 300'e yakın ürünün light olarak bulanabildiği ilk ve tek pastane… 1 yıl süren çalışmalar sonucunda enerjisi %25-50 oranında azaltılmış Liva Light ürünler geliştirilir. Bugün Liva Light’ın ürünlerinin tamamı şeker hastaları, tansiyon, kolesterol ve kalp hastaları tarafından güvenle tüketiliyor.

Girişimci müşteri gruplarının, Demografik özellikleri (Nüfus, nüfus artış hızı, eğitim durumu vb.) ile Tüketim ve harcama özelliklerini (Peşin alım, vadeli alım, ihale ile alım, taksitli alım vb.) bu bölümde detaylı olarak açıklamalıdır.

İşletmenin Uygulayacağı Pazarlama Planı Rekabete Yönelik Önlemler Girişimcinin rakipleri karşısındaki güçlü ve zayıf yönleri objektif olarak belirlenmelidir. Güçlü ve zayıf yönler belirlendikten sonra zayıf yönleri ortadan kaldırmaya yönelik önlemler geliştirilmelidir.

Örnek: Güçlü Yön: İş fikri ile ilgili eğitim geçmişi, iş fikrine yönelik geçmiş deneyimler, hammadde ve pazar konularında bilgi birikimi, yüksek sermaye gücü, iş fikriyle ilgili geniş bir çevresinin bulunması, güçlü iletişim ve pazarlama becerisi, iş planına sahip olunması. Zayıf Yön: İşletmenin yeni olması sebebiyle (Makine ve personel sayısına bağlı olarak) üretiminin sınırlı kalacak olmasına bağlı olarak birim başına düşen maliyetlerin yüksek olması ve bunun sonucu karlılığın düşmesi , piyasada tanınırlığının az olması, ilave sermaye ihtiyaçları karşısında zayıf olması. Planlanan Önlem: Girişimcinin işyerini İş Geliştirme Merkezi’nde kurarak merkezin sağladığı düşük kira imkanı, pazarlama ve sekretarya hizmetlerinden yararlanacak olması, işletmenin piyasada tanınırlığının az olması sebebi ile reklam ve tanıtım çalışmalarına ilk yıllarda ağırlık verilmesi, KOSGEB Yeni Girişimci Desteği’nden faydalanma durumu.

Piyasa ve talebin özellikleri, Planlanan kapasite, İşletme sermayesi İşletmenin Uygulayacağı Pazarlama Planı İşletmenin Tahmini Satış Planı İşletmenin İlk Yılında Ulaşılması Planlanan Satış Düzeyi İşletmelerin satış düzeyleri belirlenirken Piyasa ve talebin özellikleri, Planlanan kapasite, İşletme sermayesi İşgücü faktörleri göz önünde bulundurulmalıdır.

İşletmenin Uygulayacağı Pazarlama Planı Satış ve Pazarlama Çalışmalarında Temel Hedefler Müşteri Gruplarının Büyüklüğü ve Harcama Özellikleri Nelerdir? Girişimci müşteri gruplarının, Demografik özellikleri (Nüfus, nüfus artış hızı, eğitim durumu vb.) ile Tüketim ve harcama özelliklerini (Peşin alım, vadeli alım, ihale ile alım, taksitli alım vb.) bu bölümde detaylı olarak açıklamalıdır

Rekabete Yönelik Önlemler Güçlü ve zayıf yönler belirlendikten sonra zayıf yönleri ortadan kaldırmaya yönelik önlemler geliştirilmelidir. Girişimcinin rakipleri karşısındaki güçlü ve zayıf yönleri objektif olarak belirlenmelidir.

Rekabete Yönelik Önlemler Örnek: Güçlü Yön: İş fikri ile ilgili eğitim geçmişi, iş fikrine yönelik geçmiş deneyimler, hammadde ve pazar konularında bilgi birikimi, yüksek sermaye gücü, iş fikriyle ilgili geniş bir çevresinin bulunması, güçlü iletişim ve pazarlama becerisi, iş planına sahip olunması. Zayıf Yön: İşletmenin yeni olması sebebiyle (Makine ve personel sayısına bağlı olarak) üretiminin sınırlı kalacak olmasına bağlı olarak birim başına düşen maliyetlerin yüksek olması ve bunun sonucu karlılığın düşmesi , piyasada tanınırlığının az olması, ilave sermaye ihtiyaçları karşısında zayıf olması. Planlanan Önlem: Girişimcinin işyerini İş Geliştirme Merkezi’nde kurarak merkezin sağladığı düşük kira imkanı, pazarlama ve sekretarya hizmetlerinden yararlanacak olması, işletmenin piyasada tanınırlığının az olması sebebi ile reklam ve tanıtım çalışmalarına ilk yıllarda ağırlık verilmesi, KOSGEB Yeni Girişimci Desteği’nden faydalanma durumu.

İşletmenin Tahmini Satış Planı İşletmenin İlk Yılında Ulaşılması Planlanan Satış Düzeyi İşletmelerin satış düzeyleri belirlenirken Piyasa ve talebin özellikleri, Planlanan kapasite, İşletme sermayesi İşgücü faktörleri göz önünde bulundurulmalıdır.

İşletmenin Tahmini Satış Planı İşletmenin Yıllık Satış Gerçekleşmelerinin Yıl İçi Dönemlere Dağılımı ve Aylara Göre Satış Düzeyi Değişimini Etkileyen Faktörler Nelerdir? İşletmeler genellikle çeşitli faktörlere bağlı olarak yıl içerisinde değişken satış düzeyi sergilemektedirler. Örneğin; İnşaat ve tekstil sektörü için mevsimsel değişimler, Turizm ve seyahat sektörleri için dini ve resmi bayramlardaki tatil süreci, Mobilya sektörü için evlilik ya da ev yenileme oranındaki artışlar satış düzeyinin aylara göre değişimini etkileyen faktörlerdir.

Öncelikle İkinci ve Üçüncü Yıllar Olmak Üzere 10 Yıllık İşletme Dönemi İçin Satış Düzeyinde Beklenen Gelişme Şekli Girişimci bu bölümde Belirlediği üretim planı ile Hedeflenen bölge, pazar, müşteri kitlesi ve Ürüne/hizmete olan talepleri göz önünde bulundurarak ilk 10 yıl içerisinde satış düzeyinde hedeflediği gelişmeyi planlamalıdır. Örneğin bir işletme satış düzeyinde 2. yıl 1. yıla göre % 25, 3. yıl 2. yıla göre yine % 25 oranında artış planlayabilir ve bu artışın 10 yıl süresince ortalama aynı şekilde devam etmesi satış düzeyinde beklenen gelişme şekli olarak hedeflenebilir.

Teşekkürler ebru.kaptan@emu.edu.tr ebrukaptan@hotmail.com