HALKLA İLİŞKİLER Yrd. Doç. Dr. Hakan KİRACI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞ DEĞERLEME İş Değerleme: Bir iş yerinde mevcut işler arasındaki değer farklılıklarını ortaya çıkaran bir karşılaştırma yöntemidir. Böylece işlerin önem.
Advertisements

PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
İŞLETME II FİNANSMAN FONKSİYONU 4.DERS Yrd. Doç. Dr. Recep KILIÇ
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
REKLAMCILIK Hafta 5.
HAKSIZ TİCARİ UYGULAMALAR
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
FİNANSAL PLANLAMA BAŞABAŞ NOKTASI ANALİZİ FİNANSAL DENETİM
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
 BİLFORCE; hızla dönen ve gelişen dünyada, baş döndüren teknolojik gelişimlerin en temel dinamiği olan Bilişim ve Yazılım sektöründeki.
Siyaset Bilimine Giriş
İNSAN KAYNAKLARI SAĞLAMA VE SEÇME
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
Pazarlama araştırmalarında veriler üç yöntemle elde edilir
Müşteri Değeri İletişimi Reklam, Satış Tutundurma ve Halkla İlişkiler
FİNANSAL PLANLAMA BAŞABAŞ NOKTASI ANALİZİ FİNANSAL DENETİM
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
X. HALKLA İLİŞKİLER VE İLETİŞİM
Pazarlama İletişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
OYA KARAAĞAÇ ARYA SPONSORLUK VE İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
MUHASEBENİN UZMANLIK ALANLARI
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
HALKLA İLİŞKİLER Elif KUŞLU PİŞKİN 2005.
Halkla ilişkiler Tüm işletmelerin varoluş ve işleyiş amaçlarını topluma yeterince açıklayabilme arzularıdır.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Pazarlama Giriş 1 1.
ELEKTRONİK TİCARET TÜRLERİ
Toplumsal Sorumluluk Tüm bireylerin, içinde yaşadıkları toplumun yaşam kalitesini iyileştirmek için bütün toplumla birlikte ekonomik, çevresel, kültürel.
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama İletişimi Araçları
EĞİTİM-YAYIM İHTİYAÇ ANALİZİ ARAŞTIRMASI PROJESİ
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
Pazarlama İlkeleri.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
İ şletmelerin Özellikleri ve Amaçları Etik, Sosyal Sorumluluk İ şletmelerin işlevleri Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN.
Pazarlama İletişimi.
İŞ VE İŞLETME AHLAKI.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
PAZARLAMA KARMASI.
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Pazarlama Giriş 1 1.
SPOR PAZARLAMASI Nuran KANDAZ GELEN.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma Politikaları
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
HALKLA İLİŞKİLER.
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
Pazarlama İletişimi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

HALKLA İLİŞKİLER Yrd. Doç. Dr. Hakan KİRACI

HALKLA İLİŞKİLERİN ANLAMI Belirli bir tanımını yapmak zordur. Ticari olan ve olmayan tüm örgütleri ilgilendirir. Halkla ilişkiler; Mühendislere, Hukukçulara, İşletmecilere, Pazarlamacılara göre farklıdır.

ÇAĞDAŞ TOPLUMLARDA HALKA İLİŞKİLER Halkla ilişkiler yeni değildir. Halkla ilişkiler tekniklerinin kökü tarih öncesine dayanmaktadır. Gelişen teknoloji ve haberleşme araçlarıyla birlikte halkla ilişkilerde sürekli değişim ve gelişim içindedir.

HALKLA İLİŞKİLERİN ÖNEMİ Toplumda halkın istek ve çıkarlarının kurumlarca anlaşılabilmesi için aracıdır. Kurumlar ve çeşitli gruplar arasında karşılıklı anlaşmadır. Uzlaşmazlıkları ve çekişmeyi en aza indirir. Toplum bilincinin oluşmasına yardımcıdır. Evrensel bir çabadır.

HALKLA İLİŞKİLERİN ÇEŞİTLİ TANIMLARI Bir örgütün halkla iyi ilişkiler geliştirebilmek için giriştiği tüm eylemlerdir. İşletmenin çalışmalarına ilişkin olarak. Yoğun bir iletişim sonunda sağlanan olumlu görüşlerdir. J. Marston’a göre halkla ilişkilerin 4 işlevi vardır: 1. araştırma (research) 2. eylem (action) 3. iletişim ( communication) 4. değerlendirme (evaluation)

HALKLA İLİŞKİLER EVRENSELDİR…

HALKLA İLİŞKİLERİN ÇEŞİTLİ TANIMLARI İngiliz Halkla İlişkiler Enstitüsüne göre; ‘’halkla ilişkiler, bir örgüt ile bu örgütün yöneldiği kitle arasında, iyi ilişkiler ve karşılıklı anlayış oluşturmak ve bunu süreklileştirmek için girişilen planlı ve sürekli çabalardır.’’ Halkla ilişkiler , bir örgüte ve yöneldiği kitleye birbirleriyle uyum sağlamaları için yardımcı olur.

HALKLA İLİŞKİLERİN TEMEL ÖZELLİKLERİ Halkla ilişkiler bir yönetim ve pazarlama işlevidir. Kamu yararı gözetilir. Temelinde planlama vardır. Sürekli değerlendirme yapılır. Hedefi özel ve kamu kesimi tarafından kabul görmektir. Belli bir halk kesimine yöneliktir. Toplumsal bir konudur.

HALKLA İLİŞKİLER VE PAZARLAMA Pazarlama, tüketici gereksinmelerini belirlemek, kestirmek ve gidermek için girişilen bir yönetim işlevidir. Pazarlama tüketici odaklıdır ve tüketiciyi temel alır. Pazarlama karması elemanlarına ek olarak halkla ilişkilerde eklenebilir.(P. Kotler) Pazarlama, bir örgütün mal ve hizmetini satmaktır. Halkla ilişkiler, örgütün kendisini satmayı amaçlar.

REKLAM VE HALKLA İLİŞKİLER Reklam ve halkla ilişkiler birbirinden farklıdır. Halkla ilişkilerin amacı bilgilendirme, eğitim ve anlayış yaratmaktadır. Reklamın amacı satışı artırmaktır. Reklam tek başına yetersizdir.

REKLAM VE HALKLA İLİŞKİLER Reklam ve Halkla İlişkiler arasındaki farklar: Halkla ilişkiler örgütün her türlü iletişimi ile ilgilidir. Reklam bütün iletişim araçlarını kullanır. Halkla ilişkiler belirli araları kullanır. Reklam işletme dışı kitleye, halkla ilişkiler işletme iç ve dışına yöneliktir. Halkla ilişkiler daha geniş iletişim işlevine sahiptir. Reklam belli bir ücret karşılığında yapılır.

Halkla İlişkiler ve Satış Tutundurma Satış tutundurma reklam dışındaki tüm çabaları kapsar. Satış tutundurma reklama göre daha kişisel olduğu için halkla ilişkilere benzemektedir. Satış tutundurma satışları en üst düzeye çıkarmayı hedef almaktadır. Halkla ilişkilerde doğrudan böyle bir hedef yoktur.

Halkla İlişkiler ve Duyurum (Tanıtım) Duyurum, yazılı basında ya da radyo ve televizyonda olumlu bir sunuşla bir ürün, hizmet ya da işletmeye ilişkin önemli haberler yayarak, iletişim kurmaktır. Başlıca duyurum konuları: Yeni ürün Ar-ge sonuçları Alınan büyük siparişler Fiyatlardaki değişiklikler Yönetim kurulu toplantıları Sergi açılışları Finansal tablolar

Halkla İlişkiler ve Duyurum (Tanıtım) Farklar: Halkla ilişkilerde kişiler, örgütün davranışlarıyla yakından ilgilidir. Duyurumda belli konular kamuya iletilir. Duyurum tek yanlı bir iletimdir. Halkla ilişkiler karşılıklıdır. Duyurum biline bilgiye dayanır.

Duyurum ve Reklam Arasındaki İlişki Reklam bilgilendirmeye ve inandırmaya, duyurum ise sadece bilgilendirmeye yöneliktir. Reklam kısa süreli çabadır fakat duyurum uzun dönemlidir. Duyurum daha çok haber, gazete ve magazin de yer alır. Duyurumun saygınlığı ve güvenirliliği reklama göre fazladır. Reklam çok kez yayımlanır, duyurum bir kez. Reklamda bir bedel vardır. Duyurum için bir bedel söz konusu değildir.

HALKLA İLİŞKİLER VE PROPAGANDA İLİŞKİSİ Propaganda, bir görüş, düşünce ya da inanç için destek aracıdır. Propaganda, kalpte ve beyinde yoğunlaşır. Günümüz propaganda araçları yazılı basın, radyo, tv ve internettir. Propagandanın öğeleri; gerçekleri gizleme, çarpıtma, abartma ve yalandır. Halkla ilişkiler ise; gerçekçi, yansız ve bencillikten uzaktır.

Propaganda Teknikleri Halk adamı olma Tanıklık Genelleme Öbür yüzünü gösterme Özdeşleştirme Benimsenmiş değerleri kullanmak (Erdem Sözleri) Ad takmak (Damgalama)

HALKLA İLİŞKİLERİN KULLANILDIĞI ÖRGÜTLER İşletmelerde Halkla İlişkilerin İşlevi İşletmenin adını korumak ve geliştirmek Bilgi iletme Pazarlama iletişimi Yatırımcı ilişkileri Finansal ilişkiler Çevresel ilişkiler Çalışanlarla ilişkiler Özel etkinliklerin yönetimi Hükümet ilişkileri Geleceğe dönük konuların yönetimi

HALKLA İLİŞKİLERİN KULLANILDIĞI ÖRGÜTLER 2. Kitle Örgütlerinde Halkla İlişkiler Ticaret ve Sanayi Örgütleri: işletmelerin ortak çıkarlarını gerçekleştirmek için bir araya gelmelerini ifade eder. İşçi sendikaları: üyelere çeşitli olanak sağlanması, yeni üyeler kazanılması, üye isteklerinin gerçekleştirilmesi vb. faaliyetlerde halkla ilişkileri önemlidir.

HALKLA İLİŞKİLERİN KULLANILDIĞI ÖRGÜTLER 2. Kitle Örgütlerinde Halkla İlişkiler C. Meslek Örgütleri ve Kültürel Örgütler: üyelerin zamanlarını değerlendirmeleri, meslek standartlarının belirlenmesi, konuşma, gösteri vb. faaliyetlere halkın katılımını sağlarlar. D. Toplumsal ve Dinsel Örgütler: kızılay, yeşilay, çeşitli çevre örgütleri, dinsel amaçlı vakıflar örnektir. E. Eğlence ve Spor Kuruluşları F. Diğer Kuruluşlar: askeri, siyasal, eğitim, üniversite vb.