Refik OLGUN Aytaç SATICI Gökhan KÜTÜKÇÜ Akif H. ÖZMERCAN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mutluköy İlköğretim Okulu
Advertisements

Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
REİS BEY ÜNİTE TANITIM SUNUMU
YAYA TEMASI.
BENİM EŞŞİZ YUVAM Çevremizdeki canlıların yuvaları nelerdir?
İnsan İletişimine Giriş Human Communication [Bölüm 1]
Sorumluluk: Kişinin kendine ve başkalarına karşı yerine getirilmesi gereken yükümlülüklerini zamanında yerine getirmesi zorunluluğudur.
YAPAY ZEKA Genel Kavramlar hturgut.com
İnteraktif eğitim anlayış bakış yöntem değişikliğidir.
bir varmış bir yokmuş bir ormanda ağustos böceği ve karınca varmış.
BİTKİ KORUMA BÖLÜMÜ YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ Kasım 2009 Ziraat Fakültesi.
KARAR DESTEK SİSTEMLERİ - KDS DECISION SUPPORT SYSTEMS-DSS
Newton’un Hareket Kanunları
Similasyon (Benzetim)Tekniği
ÜNİTE TANITIM SUNUSU HALİL TAŞEL GÖKHAN ÖZENÇ YASİN KAYIŞ TURAN ACAR
Elektrik Akımı Hazırlayan: Mustafa Arbay.
TURGUT OĞUZ MATEMATİK ÖĞRETMENİ
21. Yüzyıl becerileri.
Çanakkale Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü www. canakkaleram
21. Yüzyıl Öğreneni.
Problem Çözme Becerileri
ÜNİTE ÜRÜN DOSYASI SUNUMU
MİLLİ EDEBİYAT HAZIRLAYANLAR  Gülcan Diribaş  Elif Er  Aylin Köseler.
CUMHURİYET DÖNEMİ ŞAİRLERİ
İSLAMDA YORUM FARKLILIKLARI
EGIT 450 Öğrenci Merkezli Eğitim
Masal mı,problem mi? Okuyalım çözelim..
Ünite Portfolyo Sunumu
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
CANLILARI OLUŞTURAN TEMEL BİLEŞENLER KARBONHİDRATLAR
COĞRAFİ KEŞİFLER HAZIRLAYANLAR MERAL KARSU NEVZAT ALTIN MEHMET ÖNAL.
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ Hazırlayan: Psk. Sezgi Gümüş
Hazırlayan:Ahmet DEMiR
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
VÜCUDUMUZ BİLMECESİNİ ÇÖZELİM TANITIM SUNUMU
Directed by : Selma YILDIZ
Büyükçekmece Güzelce Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi
AĞUSTOS BÖCEĞİ İLE KARINCA
Mentör Öğretmenlik.
Soru: Kenan 16 Liraya bir top almak istiyor.Fakat Kenan’ın 9 Lirası var.Kenan’ın topu alabilmesi için kaç Liraya ihtiyacı vardır?
ADASOKAĞI İLOKULU PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
BİLGİ FELSEFESİ EPİSTEMOLOJİ.
“21.Y.Y. Araştırmalarını, bilgi, iletişim ve teknoloji ile bütünleştiren, stratejik hedeflerini halkına benimsetebilmiş ve bunları ciddiyetle uygulamaya.
Sistem Analizi Sistem Analisti
Kat Hizmetleri Organizasyonu
ÜNİTE TANITIM SUNUSU HAZIRLAYAN SEDEN HACISÜLEYMAN.
CREATIVITY &PROBLEM SOLVING Brainstorming, Questions, Hats
4/26/2017 Sakarya Üniversitesi Psikolojiye Giriş PSİKOLOJİYE GİRİŞ 1.
ÇALIŞMA TAKIMLARINI ANLAMAK
Eğlenceyi çok seven bir ağustos böceği varmış.
DEĞERLER EĞİTİMİ Okulumuzda Öğrencilerimize ve Velilerimize 2015 Yılı Kasım ve Aralık Aylarında, Değerler Eğitiminin Önemli ve Vazgeçilmez Bir Parçası.
DİL-DÜŞÜNCE-DUYGU İLİŞKİSİ

BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
KONU Süreçsel Drama Yaklaşımı
TASARRUF Hikmet SIRMA.
ÜNİTE ÜRÜN DOSYASI SUNUMU
DERS : FELSEFE KONU: FELSEFENİN ALANI.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Durum Çalışması
ÇİN’İN DOĞAL GÜZELLİKLERİ,YİYECEKLERİ, KIYAFETLERİ,ŞARKILARI,TURİSTİK YERLERİ, GELENEK VE GÖRENEKLERİ.
Okul Öğrenmelerinde Ölçme ve Değerlendirmenin Önemi
DÜŞÜNME BECERİLERİ Elif Nur PALUT MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Programdan Sorular.
ABİDE Madde Örnekleri Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
21. YY BECERİLERİ.
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
Sunum transkripti:

Refik OLGUN Aytaç SATICI Gökhan KÜTÜKÇÜ Akif H. ÖZMERCAN 21. Yüzyıl Becerileri 1- Üretkenlik ve Sorumluluk 2- Eleştirel Düşünme ve Problem Çözme Becerisi Refik OLGUN Aytaç SATICI Gökhan KÜTÜKÇÜ Akif H. ÖZMERCAN

Üretkenlik ve Sorumluluk

Üretkenlik Üretkenlik (productivity) girdileri çıktıya dönüştürmeyle ilgili bir ölçüdür. Verilmiş girdiler çıktıya ne ölçüde dönüştürülebiliyorsa üretkenliğin de o ölçüde yüksek olduğu dile getirilmektedir. Üretkenlik formülü çıktının girdiye oranı biçimindedir. www.wikipedia.com

Sorumluluk Sorumluluk, kişinin kendine ve başkalarına karşı yerine getirilmesi gereken yükümlülüklerini zamanında yerine getirmesi zorunluluğudur. www.wikipedia.com

Üretkenlik ve Sorumluluk İşin zamanında ve kaliteli yapılabilmesi için yüksek standart ve hedefler belirlemek ve bunlara ulaşmak Titiz ve olumlu iş etiği sergilemek (örneğin, işe zamanında gelmek ve güvenilir olmak)

Eleştirel Düşünme ve Problem Çözme Becerisi Anlamaya yönelik doğru akıl yürütmek Karmaşık seçimler yapmak ve kararlar vermek Sistemler arası ilişkileri anlamak Farklı bakış açılarını netleştirmeye ve daha etkili çözümler üretmeye yönelik sorular belirlemek ve sormak Problem çözmek ve soruları yanıtlamak üzere bilgiyi sınırlandırmak, çözümlemek ve birleştirmek

Uygulama Örneği

Üretkenlik ve Sorumluluk La –Fontaine’in «Karınca ve Ağustos Böceği» masalını hepimiz biliriz. Karınca gün boyu çalışıp yiyecek toplar Ağustos böceği elinde sazıyla şarkı söyleyerek gezermiş. Kendisini uyaran karıncaya ben her zaman karnımı doyurabilirim demiş. Kış geldiğinde karınca bütün yaz topladığı yiyeceklerle beslenirken Ağustos böceği aç kalmış.

Üretkenlik ve Sorumluluk Sizce bu masalda; Sorumlu olan kimdi? Sorumsuz olan kim? Kim görevlerini yerine getirdi? Ağustos böceğinin aldığı kararın sonucunda ne oldu?

Üretkenlik ve Sorumluluk Sınıf ikiye ayrılarak grubun birine karınca rolü diğerine ise Ağustos böceği rolü verilerek münazara yöntemiyle tartışmaları sağlanır.

Üretkenlik ve Sorumluluk Hayatımızda bize verilen görevleri nasıl yerine getirmeliyiz? Bir işi zamanında yerine getirmek bize ne kazandırır? Titiz çalışma ile neler kazanırız? Haklarımızı bilmek bize ne kazandırır?

Üretkenlik ve Sorumluluk Karınca gibi ol sorumlu, Getir görevlerini yerine, Savun haklarını, Düşme Ağustos böceğinin haline…

Bizi dinlediğiniz için teşekkür ederiz