ULAKBİM Veri Tabanlarında Dizinleme Uzm. A. Nuray DEMİRKOL TÜBİTAK-ULAKBİM 10 Kasım 2007 İnet-Tr Ankara.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İSTEK ÖZEL ACIBADEM LİSESİ 2010-ÖSYS Sunum , İstanbul 29 Ağustos 2009
Advertisements

09/12/2009Ankara Üniversitesi TÜBİTAK ULAKBİM ULUSAL AKADEMİK AĞ VE BİLGİ MERKEZİ Prof. Dr. Cem Saraç (ULAKBİM Md.)
EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI MEZUNLARIMIZ 1 ÖĞRENCİMİZ TIP FAKÜLTESİ 1 ÖĞRENCİMİZ HUKUK FAKÜLTESİ 1 ÖĞRENCİMİZ MİMARLIK 1 ÖĞRENCİMİZ İNŞAAT MÜHENDİSLİK.
2010-ÖSYS Sunum , TEKİRDAĞ/ÇORLU OCAK 2011
Yaşam Bilimleri Veri Tabanı
Nuray Demirkol Ziraat Yüksek Mühendisi Başuzman 13 Ekim 2009 Ankara TÜBİTAK-ULAKBİM CAHİT ARF BİLGİ MERKEZİ.
ULAKBİM VERİ TABANLARI: TVBVT ÖRNEĞİ Uzm. A. Nuray DEMİRKOL TÜBİTAK-ULAKBİM Akademik Bilişim Şubat Urfa.
ULAKBİM Veri Tabanları Uzm. Didem Aydan TÜBİTAK-ULAKBİM 22 Kasım 2008 Hacettepe Üniversitesi Ankara.
A. Nuray Demirkol Başuzman 9 Aralık 2009 Ankara TÜBİTAK-ULAKBİM ULUSAL VERİ TABANLARI.
Didem AYDAN 20 Kasım 2009 Ankara YAŞAM BİLİMLERİ VERİ TABANI.
ULAKBİM Vedat Mert Güneri Dursun Ali Çolak
YGS’de DERSLERE GÖRE SORU SAYILARI
DERS VE MESLEK SEÇİMİ MUSTAFA KAYNAK ANADOLU LİSESİ REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK SERVİSİ Mustafa Kaynak Anadolu Lisesi.
AKADEMİA SOSYAL BİLİMLER İNDEKSİ
R. Orçun Madran.
ÜNİVERSİTE SINAV SİSTEMİ
T H O M S O N S C I E N T I F I C CAB ABSTRACTS ™ Comprehensive Agriculture & Applied Life Science Research.
CAHİT ARF BİLGİ MERKEZİ ULUSAL VERİ TABANLARI Uzman Didem AYDAN Uzman Sibel TABANLIOĞLU V. TÜBİTAK EKUAL Yıllık Toplantısı Mayıs 2009, Antalya.
A. Nuray DEMİRKOL Başuzman 13 Kasım 2009 Ankara SBVT: SOSYAL BİLİMLER VERİ TABANI.
SBVT: Tarihi, Gelişimi, Amaçları Uzm. A. Nuray DEMİRKOL 21 Kasım 2008 Ankara.
KOÇ ÜNİVERSİTESİ SUNA KIRAÇ KÜTÜPHANESİ
TÜBİTAK ULAKBİM ULUSAL VERİ TABANLARI
. Hülya SUFRACI PSi. Dan ve Reh. Öğr YGS- LYS 2015 Fahrettin Arar Çok Programlı Anadolu Lisesi.
SBVT’DE YENİLİKLER A. Nuray DEMİRKOL Başuzman 26 Kasım 2010 Ankara.
M. Mirat SATOĞLU TÜBİTAK ULAKBİM Müdürü
Uzm. Fatma BAŞAR Cahit Arf Bilgi Merkezi Eğitim ve Tanıtım Sorumlusu 22 Eylül 2010 T.C. Sağlık Bakanlığı Eğitim Toplantısı TÜBİTAK.
TÜBİTAK ULAKBİM ULUSAL VERİ TABANLARI
Sibel TABANLIOĞLU 9 Aralık 2009 Ankara ULAKBİM Ulusal Veri Tabanları Dergi Takip Sistemi.
Bilgiye Erişimin önemi ve Bilgi kaynakları
Veri Tabanı-Dergi İletişimi Ve Ortak Yazım Dili, Dergi Formatının Ele Alınması TÜBİTAK-ULAKBİMTVBBVT I. EDİTÖRLER ÇALIŞTAYI A. Nuray DEMİRKOL 2 Kasım 2007.
SINAV ADITARİHSAAT LYS LYS LYS LYS LYS
İlgiler ve Meslekler MURAT FİDAN MÜDÜR YARDIMCISI
DERS SEÇİMİ NASIL YAPILIR?
TÜBİTAK ULAKBİM Cahit Arf Bilgi Merkezi Araştırma Faaliyetleri ve Bilimsel İçeriğe Erişimde Cahit Arf Bilgi Merkezi & Dünden Bugüne TÜBİTAK EKUAL.
YGS - LYS Üniversite Girişte İki Aşamalı Sınav Sistemi.
SOSYAL BİLİMLER VERİ TABANI Uzm. A. Nuray DEMİRKOL 2-3 Kasım 2006.
2014 SINAV SİSTEMİ.
Bilimler Formal Bilimler (Matematik, Mantık, İstatistik, Bilgi Teorisi, Bilgisayar Bilimi) Fiziksel Bilimler (Fizik, Kimya, Biyoloji, Astronomi, Yerbilim)
“İSTEDİĞİNİZİ ELDE ETMENİN TEK YOLU NE İSTEDİĞİNİZİ BİLMEKTİR”
LYS - YGS SINAV SİSTEMİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
YGS-LYS SUNUMU.
A. Nuray DEMİRKOL Başuzman 12 Nisan 2013 Ankara ULAKBİM VERİ TABANLARINDA İNDEKSLEME.
BBY 156 Bilgi Erişim Dizinleme Dizinleme İrem Soydal ~ Yurdagül Ünal
LYS ADAY BİLGİLERİ SINAV ADITARİHSAAT LYS LYS LYS LYS LYS
TÜBİTAK DESTEKLERİ.
HAZIRLAYAN ÖZGÜL ÇELİKKALELİ KUTLUK
ÖĞRETİM YILI LYS BAŞARI TABLOSU.
ALAN SEÇİMİ TM TS MF DİL TAŞOVA ANADOLU LİSESİ Gökhan GÜNAY.
LYS ADAY BİLGİLERİ SINAV ADITARİHSAAT LYS-1 ( MATEMATİK ) LYS-2 ( FEN BİLİMLERİ ) LYS-3 ( EDEBİYAT-COĞ. )
MESLEK SEÇİMİ ve MESLEKLERİ TANITMA
Hafta 1: Dizinleme ve Özler BBY 264 Dizinleme ve Sınıflama.
Sayılarla Yükseköğretim Akademik Arşiv Projesi (YAAP) ve Uluslararası Görünürlük Gültekin GÜRDAL İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü Kütüphane ve Dokümantasyon.
ALAN SEÇİMİ ÇALIŞMALARI Öğretmen görüşlerinin alınması Öğrenci sınav notlarının değerlendirilmesi Öğrencinin ilgilerinin göz önünde bulundurulması 10.Sınıf.
BBY 368 Bilimsel ve Teknik Bilgiye Erişim 2. Mühendislik ve Sanayi Genel veri tabanları Nazan Özenç Uçak.
Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS) GÖLCÜK RAM REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA BÖLÜMÜ 2016.
Hafta 2: Dizinleme ve Öz Hazırlamaya Giriş BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama
Araştırmacıların konu ve kaynak taraması için harcadıkları zaman sorunlarına, ulusal düzeyde, hızlı, tek merkezden ve kolay arama ile çözüm. Ulusal dergilerin,
LİTERATÜR İNCELEME Öğr. Gör. Funda Veren. LİTERATÜR İNCELEME ilgilendiğimiz konuya ilişkin bilgilere ulaşmamız içindir Benzer çalışmalara ulaşabiliriz.
ULUSAL AKADEMİK AĞ ve BİLGİ MERKEZİ
ALAN – DERS SEÇİMİ.
TERCİH.
Bilişim teknolajileri. ①①① ↕①↕① TEMEL KAVRAMLAR.
ÜNİVERSİTE SINAV SİSTEMİ
ÜNİVERSİTE SINAV SİSTEMİ
Bibliyometrik Analiz Örneği: Bilgi Dünyası Dergisi
MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER KOORDİNATÖRLÜĞÜ
Y ÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI AKSARAY REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
Türkiye Atıf Dizini nedir?
Türkiye Atıf Dizini nedir?
Türkiye Atıf Dizini nedir?
Sunum transkripti:

ULAKBİM Veri Tabanlarında Dizinleme Uzm. A. Nuray DEMİRKOL TÜBİTAK-ULAKBİM 10 Kasım 2007 İnet-Tr Ankara

ULAKBİM Veri Tabanları’na kısa bir bakış Neden yapıyoruz? Veri tabanlarında dizinleme İçerik analizi İndeksleme

Ulusal Veri Tabanları TÜBİTAK Destekli Projeler Veri Tabanı (1965- ) TÜBİTAK Araştırma Grupları tarafından desteklenmiş araştırma projelerine ait sonuç raporlarının bibliyografik veri ve özleri Mühendislik ve Temel Bilimler Veri Tabanı (1992- ) Temel ve Uygulamalı Bilimler ve Mühendislik alanlarında Türkiye'de yayınlanan süreli yayınlarda bulunan Türkçe ve diğer dillerdeki özgün araştırma/derleme makaleleri ve olgu sunumları

Ulusal Veri Tabanları Tarım, Veteriner ve Biyoloji Bilimleri Veri Tabanı (1992- ) Tarım, Ormancılık, Veterinerlik, Su Ürünleri, Gıda ve GıdaTeknolojisi ile Biyoloji bilim dallarında Türkiye'de yayımlanan süreli yayınlarda bulunan Türkçe ve diğer dillerdeki özgün araştırma/derleme makaleleri ve olgu sunumları Tıp Veri Tabanı (1996- ) Sağlık Bilimleri (Tıp, Dişhekimliği, Eczacılık, Hemşirelik vd.) alanında Türkiye'de yayımlanan süreli yayınlarda bulunan Türkçe ve diğer dillerdeki özgün araştırma makaleleri ve olgu sunumları

Ulusal Veri Tabanları Sosyal Bilimler Veri Tabanı (2002- ) Antropoloji,Arkeoloji, Coğrafya, Dil Bilim, Eğitim Bilimleri, Felsefe, İletişim, Ekonomi ve İşletme, Kamu Yönetim, Kütüphanecilik ve Bilişim, Mimarlık, Psikoloji, Sanat Tarihi, Sosyoloji, Şehir Bölge Planlama, Tarih, Siyasal Bilgiler bilim dallarında Türkiye'de yayımlanan süreli yayınlarda bulunan Türkçe ve diğer dillerdeki özgün araştırma/derleme makaleleri ve olgu sunumları

Neden yapıyoruz? Bilimsel kaliteyi artırmak Bilgi paylaşımını sağlamak Bilim dilinin gelişimini ve dil birliğini sağlamak Veri tabanları için uluslararası normlarda standart geliştirmek Araştırmaların ulusal bibliyografik verilerle desteklenmesini sağlamak

Neden yapıyoruz? Araştırma makalelerinin bibliyografik verilerini depolayarak gelecek nesillere aktarmak. Bibliyografik denetimi gerçekleştirmek ve tekrar çalışmalarını engellemek Ulusal kavramsal dizin oluşturmak

Veri Tabanlarında Dizinleme (İndeksleme) Konu uzmanlarınca yapılır Tarım->Ziraat Mühendisi Biyoloji-> Biyolog Tesarus kullanılır Kontrollü ve serbest terimler

İçerik Analizi Konu kodu verilmesi -Konu alanlarına dağıtılmasını sağlar -İstatistiksel analiz yapabilmeyi sağlar -İndekslenen terimleri tesarusta guruplandırmaya yardımcı olur İndeksleme Belgeyi veri tabanında erişilebilir hale getirmek için yapılır Konu sınıflandırması farklı amaçlara yönelikken, indekslemenin tek amacı vardır: BİLGİYE ERİŞEBİLMEK

İndeksleme Belgeyi anlamak Konu uzmanı olmak Belgeyi inceleme yöntemini bilmek Kavramları anlamak ve seçmek Belge türü dikkate alınmalı Kavramlar varsayım, işlemler, özellikler, yöntemler vs. ile ilişkili olmalı Kavramlar indeksleme diline çevrilmeli İndeksleme niteliği Tesarus veya kontrollü terim listesinin işleyişine hakim olmak Kullanıcılarla çalışma ilişkisi

TEŞEKKÜRLER Uzm. A. Nuray DEMİRKOL